Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia lansează în 2009 un Logan Sedan sport, de 133
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4
crising
Dacia va lansa anul viitor un Logan Sedan cu motor de 1,6 litri, care dezvoltă 133 de cai putere, aceeași motorizare de pe Renault Twingo Sport, a declarat, miercuri seara, agenției MEDIAFAX, directorul de produs Sandero la nivel mondial, Sophie Albertus.

"Anul viitor vom introduce pe Logan Sedan motorizarea de pe Renault Twingo Sport. Pe lângă aceasta, Logan va avea și câteva modificări tehnice și de design, care să evidențieze trăsăturile sportive ale modelului", a spus Albertus, cu ocazia primului drive-test organizat de Dacia pentru modelul Sandero, eveniment desfășurat în Croația.

Motorizarea la care a făcut referire oficialul Renault-Dacia este un motor pe benzină de 1,6 litri, care dezvoltă 133 CP.

Potrivit lui Sophie Albertus, Dacia-Renault ia în considerare montarea acestui motor și pe automobilul Renault Sandero comercializat în Brazilia și Argentina, ulterior motorizarea urmând să fie introdusă și pe modelul Sandero vândut sub marca Dacia.

"Românii încă preferă variantele de caroserie în trei volume (sedan – n.r.), în timp ce în Brazilia și Argentina tradiția arată că hatchback-urile (doua volume cu cinci uși – n.r.) se vând mai bine. Din acest motiv avem această strategie", a explicat Albertus.

Sursa:
http://www.mediafax.ro/economic/dacia-lans...ml?1686;2720806
aphophis
acu vroiam sa pun si eu stirea asta biggrin.gif o masura buna,sa vedem insa la ce pret va veni. In mod clar masina asta e facuta sa traga in sus imaginea dacia, nu cred ca se asteapta la vanzari supermari. Si se va pune vad ca si pe sandero versiunea asta
crising
Curios sunt si de cum va arata si ce schimbari tehnice vor opera. Va fi o optiune buna pentru un buy-back.
Andy_ACS
Interesanta ideea, buna pentru a ridica imaginea firmei in ochii publicului. Probabil vor opera la suspensii sport si alta cutie de viteze cu alta etajare. de asemenea scaune cu sprijin lateral mai bun.
Cum se va numi, Logan RS ? smile.gif

Bafta!
emil_t
si cum am rog o sa-l faca sport ? taie din acoperis ?
ca daca ii taie din suspensie dupa aceea n-o sa mai aiba ground clearence pentru gropi ... meh ... poate Logan 2
aphophis
cutia de viteze cred ca va fi jr5, cel putin eu asa am gasit pe net ca ar avea renault twingo sport. Care cutie jr5 e cutia de pe dieselul de 85 cp. Cei ce l-au condus pot spune cat este de buna sau nu
kta
QUOTE(Andy_ACS @ 19 Jun 2008, 11:54)
Cum se va numi, Logan RS ? smile.gif

*



Nu stiu de ce cred asta, dar am un feeling ca o se numeasca Alpine blink.gif Si o sa fie albastre in general rolleyes.gif

Pentru ca zisese nu stiu ce tip de la Renault ca au in calcul o revenire a marcii Alpine cu o masina pe platforma Logan.

Si sper sa mearga pe ideea de la Clio, adica sa fie cat mai usoara (fara prea multe accesorii = inseamna si costuri mai mici) si axata pe cat de fun e de condus.
Arhimede
Marfa.Vreau si eu.Sa nu coste vreo 14.000

ESP?
M i h a i
Nuu..nici gand...o sa coste 5000 ...Pe bune acu..O sa fie la pret peste tot ce este acum pe piata de la dacia..este logic.Eu cred ca va fi 15.000..
Qubs
se vede ca dacia are ca tinta soferi tineri ca doar ei vor putere cat mai mare.
Dacia creste incet incet ca putere si ca imagine poate peste 2-3 ani vom avea un logan de vreo 200 cp.
Cypher4laguna
Sanse sa avem Logan de 200 Cp sunt 0. Masinile care au asa putere au in primul rand o baza sport. Adica un sasiu conceput pentru asa ceva. Or al Loganului nu e!

Si pana la urma de ce sa dai 15.000 pe un Logan Sport, cand la 18000 si inca putin iei un Renault Clio Sport cu sasiu sport, cu comportament de invidiat, mai sigur (5 stele Euroncap 10561582.gif ) etc. etc. etc.
Ov
pt ca e Made in Romania icon_mrgreen.gif
ssilviu
QUOTE(Cypher4laguna @ 19 Jun 2008, 11:44)
Sanse sa avem Logan de 200 Cp sunt 0. Masinile care au asa putere au in primul rand o baza sport. Adica un sasiu conceput pentru asa ceva. Or al Loganului nu e!


Zici tu? Sasiul ala se poate modifica. Crezi ca Renault Clio 3 a fost gandit de la inceput sa aiba un sasiu care sa se potriveasca la versiunea Sport? A fost adaptat dupa aia. Clio Sport precum ctr-ul au suspensie semiindepenenta pe spate, la fel ca Loganul. Asa ca daca se fac niste mici modificari la nivelul suspensiei se poate transforma si Loganul in masina sport.
Muttley
Pacat de cilindree... Motorul va fi polizor sad.gif

Si impreuna cu caroseria relativ mare nu suna a mariaj foarte fericit...
Arhimede
Eu nu-s asa pesimist.
Banuiesc ca versiunea asta va fi pe ph2.Adica normal.

Sper doar sa fie mai mult spre clio sport decat spre ..o versiune mai prestige decat Prestige.
hash
Sa vedem cum sta cu consumul. Daca nu ma insel motorul a fost lansat in 2008 si renault n-a publicat nimic relativ la consum.
argon
poate-i baga GPL in standard, la cat o sa coste benzina in 2009 nici nu vreau sa ma gandesc la consum.
Zippy
133 cp pe o tona ..hm, daca scoate 8.5 s pana la suta si 210 viteza maxima la 13.000 euro o sa vanda bine.O sa fie best-seller, iar clientii cei mai multi vor fi din randul tinerilor.
Totusi mi se parea potrivit sa faca chestia asta cu Sandero.Sa faca un hot-hatch, caroseria de logan nu mi se pare potrivita pentru o masina sport.
Ma intreb daca va avea ESP.

Alternative:
Mitsu Lancer Invite (clasic) - 2.0 136 cp ~ 15.000 euro
Ford Fiesta ST - 2.0 150 cp ~ 15.000 euro
Suzuki swift Sport 1.6 125 cp ~ 14.500 euro

Presimt ca va costa 13-14.000 euro. Pretul e justificat daca are ABS (+discuri spate), ESP, geamuri electrice, servo, ac, scaune cu suport lateral, 4 airbaguri, cauciucuri bune, vopsea neagra.
hash
Macar cu agregatul ala nu o se mai vaite nimeni ca ii moare motoru' cand da drumu' la A/C tongue.gif
DigitalScribe
Eu presimt asa... Garda ceva mai jos, discuri pe spate nu prea cred. Suspensia un pic mai tare (proportional cu diferenta de garda). Discuri ventilate pe fata de la Diesel si 1.6 de 105 CP... ceva colorit diferit in interior, poate spoilere diferite, eleron cosmetic, difuzor aer cosmetic si alte chestii inutile...
90% din schimbari vor fi la motor clar.
Probabil va fi cu ~2000 euro mai scumpa decat Prestige... adica undeva la ~12 500 sa zicem...
Nu ma astept la ESP si va avea toate optionalele prezente curent la Dacia probabil (airbag-uri laterale, abs, etc.).
Cu siguranta va fi un mini-hit din cauza ca: 133CP, end of story.
Ryk
ar fi marfa sa scoata loganul ala RS care e doar prototip acum, de l-au testat astia la nurburgring si pe serpentina smile.gif ala da... chiar mi-as lua dala imediat
minny
QUOTE(Zippy @ 19 Jun 2008, 13:18)
caroseria de logan nu mi se pare potrivita pentru o masina sport.

Atunci ce sa mai spunem de Octavia RS ?

Ca va costa mai mult nu ma indoiesc dar probabil se va pune pe ea tot in tendinta low cost. In interior probabil o sa fie doar niste scaune mai bune, afara o sa puna un kit de genu cum e deja de cumparat si probabil jante pe 16 din aliaj. Intr-adevar interesant e ce modificari tehnice vor face. Suspensii mai tari, discuri pe spate ?
vijelie
Adevarul e ca o masina sport low cost era tot ce lipsea.
Pe cand o masina de lux low cost de la Dacia?
minny
Cred ca la anul. SUV-ul ? Sau poate lux e prestige deja smile.gif
Codrin
QUOTE(vijelie @ 19 Jun 2008, 15:01)
Adevarul e ca o masina sport low cost era tot ce lipsea.
*


De ce nu? Mai sunt unii care au inceput sa vanda roadstere low-cost acum vreo 20 de ani si au rupt piata.
Muttley
QUOTE(Zippy @ 19 Jun 2008, 15:18)
Alternative:
Mitsu Lancer Invite (clasic) - 2.0 136 cp ~ 15.000 euro
Ford Fiesta ST - 2.0 150 cp ~ 15.000 euro
Suzuki swift Sport 1.6 125 cp ~ 14.500 euro
*


Glumesti, nu???
Lancerul si fiesta au motoare de 2 litri!!! Alea au cuplu, nu gluma.
Iar Swiftul e o buburuza spartana extrem de usoara numai buna pt motorul ala de aproape 8000 rpm (parca).

QUOTE(hash @ 19 Jun 2008, 15:41)
Macar cu agregatul ala nu o se mai vaite nimeni ca ii moare motoru' cand da drumu' la A/C tongue.gif
*


Ma-ndoiesc. Un 1.6 de 133 CP e mortaciune sub 4-5 mii de ture.

Deci care-s pana la urma performantele de putere si cuplu ale motorului?
Arhimede
The engine pumps out 133hp (98kW) at 6,750rpm with 160Nm of torque at 4,400rpm.
r_vlad
Aveti atasata poza cu diagrama de variatie a puterii si cuplului in functie de turatie. La 2000 rot/min aprox. 135 Nm iar la 3000 rot/min aproape 150 Nm. Nu e chiar lesinat.
Aici gasiti cateva detalii legate de modificarile suferite de motorul de 1.6 16v de 110cp (K4M 800/801) pentru a putea dezvolta 133cp (post #52 - scuzati unele greseli de exprimare/traducere, eram grabit iar dupa ce mi-am dat seama nu mai puteam edita).
Arhimede
Adica la 2000 are mai putin decat 1.6 16v de pe Prestige si la 3000 un 2-3-4Nm mai mult
Muttley
Let me, let me icon_mrgreen.gif

Pe saitu' dacia zice de K4M-u' de 105 cai are cuplu max 148Nm/3750rpm.

Am reprezentat pe graficu' K4MRS-ului treaba asta si reiese ca la aceeasi turatie, asta de Twingo are cuplu mai mare. Ceea ce impreuna cu...
QUOTE(r_vlad @ 2 Jun 2008, 15:25)
..... profilul camelor a fost modificat pentru a permite o deschidere mai mare (11mm fata de 8mm) si pentru a le mentine deschise mai mult timp.
......
*


Da FALS tare!!!

[attachmentid=1627456219]
Arhimede
Dar e interesant ca nu spune ca o sa scoata o varianta sport ci doar ca vor pune motorul acela.

Si ca doar evidentiaza..trasaturile sportive nu ca adauga ceva sportivitate.

Pare ca e tot una dar daca voiau sa scoata acea masina sport la care initial s-au gandit cei mai multi spunea clar.."vom scoate o versiune sport a loganului"
Zippy
Nu era mai corect motorul 2.0 140 (sau 150 cp) de pe Laguna? 1.6-ele asta e la potentialul lui maxim, e fortat pana la limita, nu stiu cat de fiabil va fi.
E adevarat ca va fi mai ieftin la taxe, dar in schimb trebuie turat serios pentru a scoate ceva din el, iar consumul va fi pe masura.
Muttley
Presupun ca e mai usor de pus pe cotetz, de vreme ce e cam identic cu cel vechi. Deci mai ieftin de produs. Iar marea majoritate a clientilor se uita la putere, nu la cuplu sau altceva.

Dimpotriva, cilindreea redusa e un + dpdv taxe si cheltuieli. Cel putin aparent smile.gif
Arhimede
Eu l-am testat.N-am gasit rapoartele cutiei la Twingo RS. 8.5pana la 100 laugh.gif

Nu stiu daca am nimerit greutatea si repartizarea greutatii pe punti.
Dacia Linuxis
Faptul ca vor sa faca o masina mai sportiva ma bucura foarte mult. Totusi ma feresc sa spun ceva de genul "Dacia Sport". Poate sunt cam pesimist dar...

Acel motor despre care se vorbeste in articol poate ca provoaca placerea de a conduce si senzatia de sport pe un Twingo, care, dupa cate se stie, este o masina micuta, insa pe un Logan nu cred ca va face senzatii. Sper din tot sufletul sa ma insel si sa avem o Dacie sprintena, fara a fi fost trecuta in prealabil printr-un tuning.
r_vlad
Loganul Sedan e mai greu cu 85 kg decat un Twingo cu acelasi motor (1.5 DCI 70 cp). Nu cred ca asta va fi cea mai mare problema care va sta in calea "placerii de a conduce".
Dacia Linuxis
Greutatea nu e totul, dar nu e de ignorat, iar aici e vorba despre o masina ce se vrea a fi mai sportiva. Dupa un drive test vom sti mai multe despre ea insa pana atunci mai e ceva smile.gif
ssilviu
QUOTE(Muttley @ 19 Jun 2008, 20:37)
de vreme ce e cam identic cu cel vechi.


Explica te rog cum acest identic se intinde dincolo de cilindreea de 1,6 litri.
Muttley
N-ai citit atent...
QUOTE(r_vlad @ 19 Jun 2008, 19:12)
Aici gasiti cateva detalii legate de modificarile suferite de motorul de 1.6 16v de 110cp (K4M 800/801) pentru a putea dezvolta 133cp (post #52 ).
*



Mai exact, nu exista nicio modificare-n lista asta care sa ingreuneze-n vreun fel montarea acestui "nou" motor...
QUOTE(r_vlad @ 2 Jun 2008, 15:25)
- Cel mai mult s-a umblat la coeficientului de umplere prin folosirea unui alt ansamblu obturator si prin schimbarea repartitorului aerului de admisie din plastic cu unul din aluminiu.
- Au fost optimizate sectiunile si lungimile galeriei de admisie.
- Pentru a favoriza patrunderea aerului in camera de ardere au fost optimizate scaunele supapelor iar profilul camelor a fost modificat pentru a permite o deschidere mai mare (11mm fata de 8mm) si pentru a le mentine deschise mai mult timp.
- raportul de comprimare a fost crescut la 11:1.
*


Aici Dacia-Renault e chiar demna de laude, ca strategie jos palaria... Profita de aparitia acestei evolutii de motor pentru a anunta lansarea unei variante "sport" cu un spor semnificativ de putere. Pretul va fi clar mult mai mare la vanzare, in timp ce pt fabricarea masinii... cred ca tot p-acolo.
DigitalScribe
Raport compresie 11:1 .... adica doar benzina 98 - 100 probabil...
Ce nu dai pe taxe dai inzecit pe benzina premium...

Treaba asta cu 133CP vine cred eu ca un feedback din partea pietei. Romanul e flamand de putere dar n-are bani de masina straina. Vrea masina cu dotari dar vrea sa fie ieftina (asa se explica vanzarea mai buna a modelelor mai dotate Logan).

Cand ma gandesc ca Logan s-a vrut un mijloc de transport decent la cost optim... parca tot motorul cuminte 1.4 e cel mai potrivit. N-o fi avand aerodinamica buna dar sa fim seriosi... Loganul e o masina usoara. Are 1 tona spre deosebire de masinile de aceleasi dimensiuni mult mai dotate cu adevarat mai sportive care au lejer peste 1 tona (exemplu: 1.2 - 1.5 tone un BMW seria 1 hatch fara a indrazni sa compar masinile).

Loganul meu are 1025Kg pe certificatul de inmatriculare trecut. Un Peugeot 206 care se vrea masina mica are mai mult, parca 1.1 tone. Deci chiar daca e mare e usoara.

In afara de faptul ca probabil trebuie bine intarita caroseria pentru a nu avea "body roll" in curbe cred ca e o platforma relativ usoara de la care sa pornesti a face o masina sport... ca sa nu mai vorbesc de pret, ultra ieftin iar o masina sport are intai si intai ceva mai multa performanta si nu neaparat mai mult confort ceea ce culmea... se preteaza iarasi foarte bine pe ce e Loganul deja... o masina simpla.

Dupa anuntul cu 133CP cred ca Loganul cred ca si-a cam ratat scopul initial: mijloc de transport individual ieftin, fara pretentii. Se vor umple probabil strazile de teribilisti cu mai nou 133CP la indemana sa-si faca de cap (nu ca toti care il vor cumpara sunt teribilisti...).

Mi-ar fi placut sa vad mai degraba Loganul mergand spre perfectionare si securitate decat spre sportivitate. Si asa clientela Logan e ceva mai conservatoare un pic... mai ales avand in vedere design-ul in unghiuri...
rtBK
daca iti iei masina sport doar nu ii pui 95 :|. my 2 cents
ssilviu
QUOTE(Muttley @ 20 Jun 2008, 06:08)
N-ai citit atent...


Motorul de 1,6 16v de pe Megane nu este la fel ca cel de pe Logan.
DigitalScribe
E acelasi cu cel de pe Megane I modificat sa accepte benzina de 95 si cu 7 - 10 CP mai putin parca... insa cel de pe Megane II probabil e cel de pe Megane I imbunatatit asa ca... sunt frati sigur.
DrK
si zici tu ca megane 1 nu accepta benzina de 95? radmasa.gif
Muttley
Eu ma referam la partea de implementare pe sasiu, gen suporti motor, imbinare cu cutie, furtunaraie, cablaje, accesorii, toate rahaturile ale caror modificari costa enorm. Daca se scapa de problemele astea e o idee geniala acest Logan de 133 manji plouati.
DigitalScribe
Nu am asa ceva asa ca habar nu am... ce am zis a fost din memorie (parca asa stiam ca-i modificat usor sa accepte si benzina mai proasta) si poate e un pic hazardat dar parca Megane I are ceva mai multi CP decat Logan 1.6 16v sau gresesc ?
Am un coleg cu Megane I si ii baga si 95 din cate mi-a zis. Cica nu prea comenteaza motorul si parca merge mai bine zice el...
DrK
am avut eu megane 1.6 16v si nu avea nici o problema la benzina de 95 smile.gif
CP 110 parca...
Andy_ACS
megane 1 1.6 16v avea 107 cai.
megane 2 1.6 16v avea 115 cai (e3) si are 110 cai (e4).
loganelul are 105.
toate aceste motorase sunt fratiori smile.gif

Bafta!

Ov
ce ma amuza ca va faceti griji de caroseria loganului si altii pe afara alearga de ANI de zile cu ele la curse wink.gif
r_vlad
Una dintre principalele diferente dintre motorul 1.6 16v 105cp (Logan) si cel de 1.6 16v 115 sau 110 cp ( Megane, Clio E3 sau E4) este lipsa distributiei variabile, la primul. Efectul este usor de observat pe diagrame.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.