Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Functionare motor fara debitmetru Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
andu911
Am pus testerul pe masina, ca n-am avut ce face... Si am gasit ca am debitmetrul bulit, mi-l dadea ca eroare la scanare si nici nu aparea vreo valoare.
Pe bord niciun bec aprins, nimic.
In mers, masina niciun semn de oboseala, 200km/h, etc...ca acum 2 ani de cand am luat-o din germania.

Fara tester, nimeni n-ar fi stiut vreodata ca masina asta are debitmetrul stricat.

Acum urmeaza curiozitatile... Pe aceeasi mufa cu debitmetrul este conectat si senzorul de temperatura aer, care functioneaza.( termistorul ala mic, care se vede cand schimbati filtrul de aer). Tin sa precizez ca debitmetrul cand nu mai da nici o valoare, calculatorul adopta niste calcule in functie de temperatura aerului, viteza masinii, turatia motorului...etc, pe care le transforma in valori, care sunt aproape egale cu cele ale unui debitmetru perfect functional.

Ce efecte negative poate avea lipsa unui debitmetru ? Pai la un motor diesel turbo nu prea are alte efecte negative, decat un consum ridicat. Nu exista si sonda lambda, ca la benzinar, ca sa se strice si catalizatorul. De fapt nici nu prea are ce sa se strice la catalizator.

La mine consumul este acelasi care l-am avut dintotdeauna... 11 cu AC ziua, si 8,5 seara (in Bucuresti).

Ce m-a mirat cel mai mult este ca masina nu mai scoate pic de fum. Acceleratia la podea si nu da pic de fum.
Unde vreau sa ajung...
1. masinile astea nu dau nicio eroare, chiar daca este deconectat debitmetrul si egr, pesemne ca prezenta lor este nesemnificativa pentru randamentul motorului
2. cei care aveti probleme cu fumul, un prim pas ar fi verificarea debitmetrului, care probabil este foarte murdar si da valori aiurea.
przamfiri
. masinile astea nu dau nicio eroare, chiar daca este deconectat debitmetrul si ..


si eu dupa multi km am gasit mufa scoasa si cand am pus-o la loc nu am simtit nici o schimbare......
andu911
motorul asta are si MAP(senzor presiune supraalimentare), acesta fiind elementul decisiv in alimentarea cu aer

rolul debitmetrului pe dieselul cu turbo, dupa parerea mea, este de a duce la obtinerea normelor euro2,3... Sa fie injectata exact cantitatea necesara de motorina.
przamfiri
rolul debitmetrului pe dieselul cu turbo, dupa parerea mea, este de a duce la obtinerea normelor euro2,3... Sa fie injectata exact cantitatea necesara de motorina


da si eu m-am gandit ....asa,,,cand nu merge(mufa scoasa) face treaba ca la carte...!!! smile.gif
myky


Si acuma o intrebare,oare nu debitmetrul stricat duce la caderea turatiei la franare?
andu911
nu cred
Pop Marcel
si eu am probleme cu fumul si am facut in mai multe servisuri tester inclusiv la servis renault si nimic ieri am mai fost la unul si mia gasit ca debitmetrul de aer nu functioneaza la capacitate maxima cum ziceati si voi cu debitmetru sau fara la putere nici o diferenta dar cu mufa scoasa am observat ca nu mai scoate fum cam ciudat miine imi montez debitmetrul nou si sunt foarte curios de rezultat.
andu911
de unde ai luat debitmetru nou si la ce pret ?
jon_nxt
QUOTE(myky @ 15 Jun 2008, 08:18)
Si acuma o intrebare,oare nu debitmetrul stricat duce la caderea turatiei la franare?
*


[QUOTE]

Eu am 1.9 dCi Dynamique din 2001, luata second. A fost rulata in Germania. Am luat-o in stare bunicica, zic eu. O am de putina vreme (4-5 luni) si cum nu prea rulez mult cu ea... abia acum incet-incet incep sa simt ba una ba alta... In general totul e ok... insa...
Am observat si eu la a mea cand merg cu AC-ul pornit si franez... cand ajung aproape de relanti motorul tinde sa ii scada turatia sub turatia lui pe care o stiu eu ca fiind normala la relanti. Chiar si daca cutia e pe liber (adica fara frana de motor). Nu a murit niciodata motorul - insa ma sperie de fiecare data ca parca da sa moara motorul. Daca opresc AC-ul - nu mai face asa. Ceva sugestii? E vreun simptom ca se poate agrava ceva? Si daca da, cam pe unde sa o caut? Multumesc anticipat de sfaturi.

Pop Marcel
in primul rind ar trebui sai faci un test electronic pentru ca ceva senzor care regleaza relantiul cind pornesti AC nu functioneaza si sar putea sa nu ai suficient freon la Laguna exista senzor care depisteaza lipsa din freon pe tester de exemplu la mine nu se simte pe motor daca pornesc clima si stiu ca o data la 2 ani este indicat sa se curete freonul si se completeaza cu ulei pentu pentru a proteja compresorul de AC aceasta operatiune exista un aparat special care se conecteaza la instalatia de AC eu zic ca merita facuta operatiunea si mai trebuie verificat si filtru polen ca este foarte important sa fie curat .

27 Aug 2008, 15:25:
ANDU911 debitmetrul de aer lam cumparat de la un servis din Cluj cu 900 ron dar am scapat de fumul negru pe care il lasam in urma masini si imi era rusine de cum fumega la putere nu se simte foarte mult pentru ca calculatorul ii dadea mai multa motorina si mai putin aer cred eu din cite stiu eu debitmetrul regleaza amestecul de aer cu motorina
andu911
la tine debitmetrul furniza niste valori aiurea si calculatorul injecta motorina dupa acele valori

la mine debitmetrul e mort complet si din cauza asta calculatorul formeaza amestecul in baza unor valori predefinite, care sunt foarte apropiate de realitate...

fum nu scoate si consuma 5-6 afara si 8-10 in oras... nu imi vine sa dau 900 ron oarecum de pomana...
byby
Hai sa vedem cam care ar trebui sa fie valorile normale pentru debitmetru, si anume la relanti, la 2000 ture si la 3500 ture. Astfel putem vedea care sunt abaterile la masinile noastre. La mine se pare ca totusi functioneaza, da niste valori numai ca nu stiu cat sunt de bune sau nu. Precizez ca am consumul cam mare (zic eu ) si scoate si ceva fum cand ma dau la ea smile.gif . Cine are interfata sa posteze ceva screenuri cu valorile debitului de aer si pt noi. Nu ar strica sa o faca unul care are debitmetru nou.
Pop Marcel
eu am debitmetru nou dar cum iau valorile ? cu testerul?

27 Aug 2008, 19:53:
la mine functiona undeva pe la jumatate nu era bulit de tot ,si am incercat cu ala vechi cu mufa scoasa si nu scotea fum ciudat
andu911
cu mufa scoasa nu mai masoara nici temperatura aerului admis... tot ce puteai sa faci, ca sa ramai in parametri cu consumul, era sa izolezi cele 2 sau 3 contacte ale mufei prin care se transmitea fluxul de aer si sa ramana doar cele care transmit temperatura.
jokerusv
@andu911
In ce sens al tau e mort de tot? Eu am impresia ca debitmetrul nu are electronica in el, pinii fiind direct conectati la filamentul debitmetrului; daca e asa si nu bag mana in foc ca e, inseamna ca ai filamentul intrerupt. Daca in schimb ai electronica, ar trebui sa cauzi pe la dezmembrari/service un debitmetru cu electronica buna si filamentul intrerupt, sa faci din 2 rele unul bun. Un debitmetru e scump datorita materialelor din care sunt facute filamentele( Platina si nu mai stiu ce metal nobil ). Aici in Botosani am rezolvat 2 amici cu Ford Mondeo. Aveau consumuri mari, mult fum in sarcina. Am curatat debitmetrul; inainte de curatatre filamentul era negru si oxidat, dupa curatare era stralucitor, ca nou, iar masinile parca sunt altele.
Cat de curand o sa il curat si pe al meu.
Stiu ca debitmetrul are o plaja de valori( ohmice ) functie de debitul de aer. O sa ma uit in dialogys sa vad care anume sunt si dupa o sa pun DDT2000 la treaba sa vad daca valorile pe care mi le da al meu bat cu ce zice manualul.
andu911
pai am pus testerul pe ea si nu da nicio valoare la fluxul de aer, dar imi arata cate grade are aerul respirat... deci doar termistorul functioneaza
si nu bag mana in foc, dar mi se pare ca intre sarma de platina si mufa exista niste componente electronice
matrix67b
Bineinteles ca exista un circuit electronic.Rezistenta de platina este aimentata de un generator de curent constant.Este racita de fluxul de aer. Scaderea temperaturii inseamna scaderea rezistentei electrice si astfel se face conversia in debitul de aer vehiculat. Asta in cateva cuvinte...
jokerusv
De existat exista, dar nu inglobat in senzor! Normal ca senzorul trebuie sa fie alimentat! Problema era legata de faptul ca electronica este sau nu inglobata in senzor; intre timp m-am lamurit. Vorbind cu cineva de la Renault, se pare ca lipsa informatiilor de la senzor poate fi fie de la circuit senzor intrerupt, fie de la cablaj. Mai exista varianta, ca respectibul filament sa fie plin de colmatari si astfel sa nu mai "sesizeze" variatiile debitului de aer.
matrix67b
Mi-ai trezit curiozitatea si am demontat debitmetrul dupa care am facut masuratori. Te asigur ca nu exista legaturi directe intre filamente si mufa debitmetrului . Asta inseamna ca debitmetrul are un modul electronic inglobat. Mi se pare logic ,pentru ca rezistenta filamentului (al circuitului total daca modulul electronic ar fi in alta parte) la un anumit debit de aer ar putea fi influentat de lungimea firelor ,de rezistenta de contact din mufa (care se poate modifica in timp ).
Am notat si valorile rezistentelor (poate asta il ajuta pe Andu): primul filament are 260ohmi (cel subtire, de la intrare aer) , al doilea are 22ohmi. Termistorul are 1800ohmi la 25grdC.
misterx
In urma cu exact un an mi-am schimbat filtrul de aer. Imediat dupa ce am facut prima tura cu masina mi-am dat seama ca nu pleaca cum trebuie de pe loc si nu are putere absolut deloc (in sensul ca parca se inneca) la turatii mici de pana in 1700 rot/min (de ex cand mergeam incet in a 2-a, dar nu destul de incet sa bag in treapta intai). Dar incet m-am obishnuit pt ca de la 1800-1900 ma baga in scaun. Am facut un tur prin europa, in care n-am avut probleme foarte mari, decat faptu ca am ramas intr-un varf de munte: efectiv masina n-a mai vrut sa se miste, nu se mai accelera deloc, rezistenta portocalie mi s-a aprins in bord si a trebuit sa ma intorc. Cand am ajuns acasa, desi ma uitasem si in timpul turului, am obs ca aveam scoasa mufa de la debitmetru, am pus-o la loc si masina si-a revenit. Insa la scurt timp a inceput sa-mi apara in bord tot mai des, la viteze si turatii diferite, rezistenta portocalie, care se stingea dupa un timp: la inceput fara sa simt absolut nici o schimbare la motor, iar apoi incet incet sa nu se mai accelereze. Ultima data, desi s-a stins, motorul nu s-a mai accelerat pana n-am oprit si am stat 5 min. De asemenea de atunci, parca masina nu mai are putere cand plec de pe loc sau la turatii mici, insa nu chiar atat de lenesa cum era cu mufa scoasa. Adaug ca dupa ce mi-a aparut de cateva ori rezistenta pe bord, am adoptat un stil mai sportiv si imediat, dupa o saptamana, nu-mi mai prea aparea, decat foarte foarte rar (o data la 2 sapt sau o singura data la un drum lung), dar de fiecare data pierdeam semnificativ puterea. Stie cineva despre ce poate fi vorba?

Mersi
matrix67b
S-ar putea sa agate valvele de la geometria variabila. Cu motorul in functiune , pune mana pe tija de la actuatorul turbinei apoi scoate si baga furtunul care pleaca de la TRS la actuator. Cand il scoti, tija ar trebui sa coboare uniform, fara tendinte de agatare. Repeta lucrul asta de mai multe ori. Asta ar fi o cauza...
misterx
Imi poti explica si mie mai in detaliu unde gasesc tot ce mi-ai scris? Sincer, recunosc, nu ma prea pricep la chestii din astea si daca nu-i o problema atat de grava, nu mi-as pierde timpul la un mecanic. Mersi
matrix67b
Pozitia 2 reprezinta TRS-ul. Furtunul de sus duce la actuatorul turbinei.
misterx
mersi tare mult! Sa vad ce pot face...
Dan73
S-ar putea sa ai si ceva probleme cu EGR-ul.
misterx
Sincer nu m-am riscat sa scot si sa bag furtune si chestii din astea. M-am limitat sa misc pe acolo una alta, sa fortez un pic mufele samd. De atunci masina merge altfel...nu stiu exact daca are leg, insa merge mult mai bine. Oricum maine am programare la service si sper sa primesc un raspuns cat de cat. Mersi oricum pt raspunsuri
andu911
Am urcat cu masina pe munte, la 2000 metri... Surpriza... nu trage biggrin.gif De-abia plecam de pe loc cu 2500 rpm.Altitudine ridicata, presiune atmosferica mica..., deci lipsa aer.

Sunt curios daca a ajuns cineva cu laguna la peste 2000 metri si daca a patit la fel, sau e doar la mine ca am debitmetrul bulit.
Dan73
Pai singurul loc cu asfalt la altitudinea aia e Transfagarasanul asta daca nu ai fost in voiaj in alta tara. Inca mai e deschis, nu e zapada cu vremea asta? Eu am trecut acum 2 luni pe Transfagarasan spre Sibiu, apoi pe la Paltinis (1400 si un pic de m). Masina avea aprox. 400 de kg incarcatura si nu am sesizat sa traga mai prost decat jos. Acum o saptamana am trecut pe la Cheia spre Brasov dar nu am sesizat nici acum ceva, ma rog altitudinea e mult mai joasa, nu cred sa treaca de 1200 m. Foarte cald nici nu avea cum sa fie sa zici ca se cumula efectul altitudinii cu presiunea mica data de temperatura mare. Eu cand am trecut erau 18 grade la ora 15.
andu911
Da, pe Transfagarasan. Inca e deschis. Erau -2 grade ieri.
andu911
Are cineva un debitmetru de vanzare ? Sau aveti idee de unde pot gasi ? Am sunat la niste baieti si cereau 100 euro pe el.
Am gasit la cineva cu 50 euro , dar era de megane 1.9dci. Difera doar prinderile. Nu prea as vrea sa dau 100 euro, doar ca e Laguna si posesorii de Laguna sunt mai "fraieri".
myky


N-ai incercat la autokarma?
$$ilvviu
Vrei nou sau SH?
byby
Andu - 100 euro e chiar ieftin avand in vedere cat este unul nou cu garantie. Banui ca te referi la unul SH. Dar totodata sa dai 100 euro si dupa 2 luni sa trebuiasca sa il schimbi din nou, parca nici asa nu merge. Din partea mea iti recomand sa cumperi unul nou Bosch original, astfel te scutesti de orice surpriza neplacuta si o sa ramai surprins de ce poate masina ta cu un debitmetru nou. Eu unul asa am patit cand aveam Opel Astra . Si tot de atunci stiu ca nu e bine sa ne zgarcim la astfel de componente, am avut prieteni care gasisera debitmetru "nou" - o firma de care nu auzise nimeni cu 250 Ron, au cumparat si nu le mergea masina nici cat cu cel vechi, apoi au luat inca unul Bosch (ca cel ce echipeaza din prim montaj) si nu le venea sa creada cat de bine poate sa mearga "baba" smile.gif
Acum tu hotarasti dar " Orice lucru ieftin este scump" .
andu911
In Romania la Renault e vreo 800 ron. Aftermarket e vreo 700 ron.
Pe net, afara e 50 lire. Asta inseamna vreo 250 ron.

Deci chiar nu ma lasa mana sa dau 700 ron pe un debitmetru care face 250 ron.

Iar oparitii astia de la dezmembrari vor 100 euro pe el.

Apropo, e facut de siemens. Siemens 5WK9609.

Deci orice varianta e de luat in considerare. Fie nou, fie sh. Nu ma omor sa fie nou, fiindca il montez pe masina si il verific daca functioneaza in parametri. Iar daca il iau nou, nu stiu cat as putea beneficia de garantie, daca nu il montez intr-un service autorizat. Service autorizat care pentru a monta un amarat de debitmetru, cere 50-100 ron.
Dan73
Ia zii byby ca tu ai recomandat asta....ce e cu el. L-ai incercat tu? De unde l-ai luat?
byby
Il folosesc la curatat debitmetre de la Opel, si la unele are rezultate chiar f bune. De stricat mai tare nu s-a stricat nici-unul , cam 50% au avut efecte majore, 20 % efecte relative, 30% nici un efect. Cand spun efecte ma refer la debitul de aer citit cu interfata.
Inca nu l-am incercat la mine ( din lene, datorita faptului ca masina trage f bine, etc) asa ca nu va pot spune despre efectele lui asupra debitmetrului de Laguna. Exista diferente notabile intre cele doua tipuri de debitmetre si anume cel Siemens este de tip hot-wire in timp ce cel Bosch (de pe opel) este de tip hot-film. In practica cel hot-film este mai putin fiabil datorita suprafetei mai mari pe care se depune praful si noxele mai usor, dar cel hot-wire prezinta dezavantajul ca se poate arde in cazul in care nu este racit suficient datorita diferitelor cauze( debit redus de aer datorat unui filtru extrem de inbacsit, contact prelungit cu umezeala, etc). Teoretic debitmetrul hot-wire se autocurata prin incalzire si calcinare a reziduurilor de praf, dar dupa cum am spus - teoretic.
PS>Ma bad : la Renault e Siemens intradevar, la Opel e Bosch - oboseala ce sa-i faci smile.gif
Hawk84
Salutare tuturor,
Cand omul nu are ce face isi face de lucru si asa am procedat si eu. M-a mancat undeva sa defac debimetrul si sa-l curat dari surpriza, din bun bunut l-am facut praf si mi-am luat altul sh. La dezmembrari imi cereau 100 euro dar am gasit la cineva cu 100 ron, dar nu mai trage masina cum tragea sad.gif acum ma bate gandul sa-l schimb iar sad.gif
Pe cel vechi l-am disecat si va arat cum arata in interiorul lui!

Tot circuitul este imbracat intr-o "gelatina" siliconica.

Debimetrul este dupa un megane dTi dar cred ca este asemanator cu al vostru.
Dan73
Cum ai reusit sa il strici? Cu ce l-ai curatat?
renodood
Reinviu topicul pentru aceeasi chestie. Masina`mi scoate destul de mult fum, si am primit mai multe pareri ca ar fi cazul sa schimb debitmetrul. N`am facut nici un test, dar cum ziceam, ma pregatesc sa`l schimb, ptr ca de cand a fost luata masina, nu cred sa`l fi schimbat sau curatat cineva...
Si mi`e groaza la ce fum scoate, in rampa. Ca pe linie dreapta...n`are treaba.
kamikaze69
iti scoate fum negru in rampa?? si mie mai im scoate in rampa la schimbarea vitezei scoate un fum negru
andu911
QUOTE(renodood @ 28 May 2009, 17:02)
Reinviu topicul pentru aceeasi chestie. Masina`mi scoate destul de mult fum, si am primit mai multe pareri ca ar fi cazul sa schimb debitmetrul. N`am facut nici un test, dar cum ziceam, ma pregatesc sa`l schimb, ptr ca de cand a fost luata masina, nu cred sa`l fi schimbat sau curatat cineva...
Si mi`e groaza la ce fum scoate, in rampa. Ca pe linie dreapta...n`are treaba.
*



Sa nu fie de la intercooler... ca parca ziceai ca ai ceva probleme cu intercooleru...
gabriel/rr
debitmetrul nu este montat degeaba,mai ales pe motoare diesel,care nu regleaza admisia aer,deoarece acestea trag cit aer pot,umplerea cilindrilor nu se face ca la benzina,prin urmare rolul lor este de a informa calculatorul injectie de cantitatea precisa de aer,pentru ca acesta sa injecteze in flux exact cantitatea optima de carburant(100kg/h,aprox.5mg carburant)din cauza aceasta apar fenomene de lipsa putere,consum mare(de unde fum negru)etc. adevarat, strategia injectie este conceputa de asa natura ca in momentul defectarii debitmetrului sa aplice valori medii de amestec,in functie de alti parametrii,gen turatie,temperatura apa/aer,treapta angajata,incarcare pedala,etc(sa poti merge cu masina,prost dar nu te lasa in drum)concluziile le trage-ti singuri blush.gif
andu911
90% din rolul pe care il are debitmetrul la un motor diesel turbo, este de a controla cantitatea de gaze recirculata (EGR).

Iar fum negru o sa vezi doar cand debitmetrul o ia razna si indica valori eronate, nu cand e deconectat.
renodood
QUOTE(andu911 @ 29 May 2009, 23:40)
Sa nu fie de la intercooler... ca parca ziceai ca ai ceva probleme cu intercooleru...
*


Am, si intercooler spart,si un mecanic mi`a zis ca si debitmetrul ar fi batran. Oricum, ideea era ca daca gasesc la un pret bun, il schimb, si`l pastrez pe cel vechi ptr caz de urgenta...
Totusi, nu am priceput cum intercoolerul spart contribuie la fumul negru...Ma rog, fisurat. Ca de era spart...nu mai mergeam nicaieri.
andu911
scoate mufa de la debitmetru si vezi daca mai da cu fum

Prin intercooler trece aerul care intra in motor, iar daca e spart, intra mai putin aer in motor.
Iar daca intra mai putin aer, atunci nu mai arde toata motorina. Rezultatul... putere mai scazuta si mult fum.
renodood
Asa da, mersi. Acum lipseste doar sa gasesc mufa aia... biggrin.gif
andu911
Pai e mufa care "intra in filtrul de aer". Pe langa vasul de expansiune.
Cum ridici capota si te uiti la motor din fata, in coltul dreapta dinspre parbriz.
Adico
am luat un debitmetru cu 150 ron de la SH. masina merge de rupe. cu mufa scoasa scotea fum negru, acum nu mai scoate. iar cu debitmetrul vechi era o puturoasa de numa. eu zic ca am dat pret bun. sper sa ma si tina smile.gif
s-ervin
O chestie ciudata: cand schimbam filtru de aer am vazut un pic de ulei in zona Debimetrului si am vrut sa le sterg.Din greseala am rupt una dintre cele doua fir de carbun(poate ca nu e din carbun ) de la senzor.Dupa asta am dat o tura cu masina sa vad daca apare ceva martor la bord sau daca a afectat cumva motorul lipsa firului.Am ramas uluit cand incercand am observat ca sa marit un pic puterea motorului, si masina care pana acum la accelerare pe panta scotea fum negru numai scoate.Pe bord nu sa aprins nimic,motorul merge ca si inainte.Ce parere aveti, nu a fost bun senzorul pana acum,sau din cauza depunerilor nu a dat datele corecte pentru calculator?Functioneaza si cu un fir ?
przamfiri
QUOTE(andu911 @ 15 Jun 2008, 00:35)
motorul asta are si MAP(senzor presiune supraalimentare), acesta fiind elementul decisiv in alimentarea cu aer

rolul debitmetrului pe dieselul cu turbo, dupa parerea mea, este de a duce la obtinerea normelor euro2,3... Sa fie injectata exact cantitatea necesara de motorina.
*




QUOTE(przamfiri @ 15 Jun 2008, 01:05)
rolul debitmetrului pe dieselul cu turbo, dupa parerea mea, este de a duce la obtinerea normelor euro2,3... Sa fie injectata exact cantitatea necesara de motorina
da si eu m-am gandit ....asa,,,cand nu merge(mufa scoasa) face treaba  ca la carte...!!! smile.gif
*



ori ca este scoasa mufa ori ca este rupt un fir el este deconectat....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.