Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare clapeta aer 1.6l/16V
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Hack
Astazi mi-am curatat si eu clapeta de aer la masina din semnatura pentru ca in ultimul timp aveam ceva probleme la pornirea la rece, descrise si de altii in topicurile dedicate.

Unelte necesare:
Clicket cu o prelungire de circa 4-5cm, o tubulara de 8mm pentru cele 4 suruburi cu care este prinsa clapeta de galerie, o tubulara de 7mm pentru suruburile colierelor de pe conducta de aer de la iesirea din filtru (sau o surubelnita lata), un spray de curatat carburatoare si o carpa curata care nu lasa prea multe scame.
[attachmentid=1627455017][attachmentid=1627455018]
Se incepe prin slabirea colierelor care prind conducta de aer de carcasa filtrului si de clapeta de aer, cu tubulara de 7mm, se scoate furtunul, marcat cu cerc rosu in poza, prin tragere catre habitaclu(iese usor), si se declipseaza prinderea manunchiului de fire ce duce la mufa de alimentare a clapetei(se vede mai detaliat in poza 2 furtunul si prinderea):
[attachmentid=1627455022][attachmentid=1627455025]
Se scoate capatul conductei dinspre filtru apoi se scoate celalat capat dinspre clapeta de aer:
[attachmentid=1627455020][attachmentid=1627455021]
Se scoate mufa de alimentare a clapetei:
[attachmentid=1627455030][attachmentid=1627455031]
Se desfac cele 4 suruburi care prind clapeta de galerie:
[attachmentid=1627455026][attachmentid=1627455027]
Se scoate racordul furtunului de recirculare vapori apasandu-se pe zona indicata in fotografie:
[attachmentid=1627455032][attachmentid=1627455033]
Se da cu spray in interiorul corpului clapetei si se sterge cu carpa uscata, insistati cu spray-ul in cele 2 zone unde se prinde clapeta de corpul clapetei. Inainte de a se monta la loc clapeta, se lasa 5 minute pentru a se evapora tot spray-ul.


<span class='edit'>14 Jun 2008, 18:14:</span>
Inainte de curatare:
[attachmentid=1627455035][attachmentid=1627455036]
Dupa curatare:
[attachmentid=1627455038][attachmentid=1627455037]
Se scoate garnitura de etansare de pe galerie si se sterge cu carpa uscata:
[attachmentid=1627455039][attachmentid=1627455040]
Montajul se face in ordine inversa demontarii, grija numai sa realizati toate racordurile corect.

Toata operatiunea a durat 30 de minute, spray-ul l-am cumparat de la un magazin de piese auto, cu 12 lei.

<span class='edit'>14 Jun 2008, 18:22:</span>
Alte fotografii din timpul operatiunii:
[attachmentid=1627455047][attachmentid=1627455048]
[attachmentid=1627455043][attachmentid=1627455044][attachmentid=1627455046]
[attachmentid=1627455042][attachmentid=1627455041][attachmentid=1627455051]
[attachmentid=1627455045][attachmentid=1627455049]
r_vlad
Cati kilometri are masina ? S-a rezolvat problema ?
Hack
Am aproape 17.000 de km, problema inca nu stiu daca s-a rezolvat pentru ca motorul era cald si pornea bine, o sa vad maine cand o pornesc cu motorul rece si revin cu impresii. Mentionez ca de dimineata cand am pornit-o a facut figuri...
rino
Marfa. Cred ca ar trebui pus la tutoriale.
Hack
Am pornit-o de dimineata si a pornit bine, s-a dus in 1100RPM nu a mai scazut la 500RPM cum facea deobicei. 124.gif 124.gif 124.gif
super_robitza
bn ca ai rezolvato.biggrin.gif
CataT
Bravo @Hackmikey..., la tutoriale cu el....
Meghitzanul
supertare... sambata daca am timp o curat si eu pt ca e bine sa fie curatata cam o data pe an

de mult vroiam sa imi fac timp dar imi era cam frica sa imi bag nasul

acum am mai prins curaj biggrin.gif
rombu
eu am curatat acesta clapeta de 2 ori in service si de fiecare data mi-au reintializat-o prin legare la laptop dupa ce a fost curatata! am curatat-o si eu o data dar fara sa imping in clapeta propriu zis, adica am sters numai in jurul ei.. idea este ca daca ii modifici pozitia se pare ca marele computer nu mai stie pe ce lume e si s-ar putea sa va mearga mai prost decat inainte!
ncristi
Si eu am curatat-o si, la fel, au reprogramat-o sad.gif ... asta ma impiedica sa-mi bag nasul colo...
Hack
Nu stiu de ce reinitializari/reprogramari vorbiti voi acolo, dar clapeta aia revine la pozitia inchis chiar daca o misti cu mana, asa ca nu vad ce reinitializare se impune blink.gif .
clr
Si mie mi-au facut reinitializarea respectiva in service.
Asta datorita faptului ca dupa curatare, la rallanti (sau cum naiba se scrie) statea turata la cca 1100 ture. Dupa resetare a revenit la turatia normala.
Hack
Eu nu am reinitializat nimic iar motorul merge normal, deci...
sexyrat
Cand pornesti motorul sta la 1100 pentru ca ii rece si dupa ce se incalzeste revine la normal. Poate au facut reintializarea pentru ochii tai ca ai stat langa ei si ai vazut ce usor se face si sa nu faci tu acasa.
rino
Totusi problema reinitializarii trebuie clarificata. Trebuie sau nu setat/resetat computerul? Astept cunoscatorii.
tzsombi
Ghinionsau are vre-o legatura?
Azi m-am apucat sa curat valva cu pricina. Operatiunea a mers bine. Era si cazul ca in patru ani aprox. 60mii nu a fost curatat nici o data. Am montat-o la loc si am pecat cu masina la tura de incercare, unde am constatat ca motorul parca merge in 3 cilindrii. Ciudat fiind faptul ca pe bord nu s-a aprins nici un martor(service+motor). Am facut testul bobinelor si am observat ca una dintre bobine nu functioneza am scos si bujia care era "scuipata".
Oare are vre-o legatura ?smile.gif
E oricum macar stiu ca schimb inca o bobina sagem pe beru tongue.gif si nu dau banii pe resetarea valvei (desi inca nu stiu daca va fi nevoie sa ma duc la initializare/resetare)
Oricum maine ma duc sa comand bobina.
rino
Unele sisteme au nevoie de un moment de inflexiune ca sa se strice. Bobina ta ar fi fost dusa de mult numai ca n-a avut cauza probabila ...
Hack
tzsombi nu trebuie sa te duci la nici o reinitializare/resetare, aia e frectie laugh.gif .
clr
Deci fusesem cu ei in 'probe' ca sa zic asa dupa interventie pentru a vedea cum se comporta motorul dupa curatare. Temperatura motorului era normala, dupa cativa km in traficul de Bucuresti. Cu toate astea turatia era la 1100, deci nu are legatura cu pornirea la rece de care spui tu.

QUOTE(sexyrat @ 23 Jun 2008, 19:10)
Cand pornesti motorul sta la 1100 pentru ca ii rece si dupa ce se incalzeste revine la normal. Poate au facut reintializarea pentru ochii tai ca ai stat langa ei si ai vazut ce usor se face si sa nu faci tu acasa.
*


tzsombi
Cat trebuie sa fie turatia la relantin?
Azi am schibat o bobina si acum motorul mere cat de cat bine dar cateodata mai da rateuri motorul si turatia nu e constatna in relanin se opreste la 1000 apoi foarte incet (parca mai incet decat pana acum) coboare la 900 altadata la 800. Ma gandesc sa chimb si bujiile(dat fiin faptul ca una a fos scuipata) desi am mers aprox 5000 km.
Adevarul e ca inainte cu o saptamana sa curat valva s-a aprins marorul service +motor dar masina megea perfect(in modul test scria "Panne capteur huleile" apoi dupa 2 zile a nu a mai aparut nimica (nici martorul service si nici mesajul ).
Ma gandesc ca ori trebuie reinitializata valva ori moare inca o bobina sau o fi ceva cu captorul ala (de pe arborele cotit sau nu stiu unde )?

oricum maine iau un set de bujii noi si ma vad eu. Cred ca fac si o programare la service pentru test.
Meghitzanul
deci, mai trebuie reinitializat ceva sau nu ?

ca daca nu o curat eu, daca da o curat numai in service.. smile.gif

poate sa raspunda cineva la intrebare ori ba? unsure.gif

Hack
QUOTE(Hackmikey @ 25 Jun 2008, 07:46)
tzsombi nu trebuie sa te duci la nici o reinitializare/resetare, aia e frectie  laugh.gif .
*


tzsombi
Am schibat bujiile si motorul merge bine. Eu am modificat pozitia clapetei(am apasat de ea apoi a revenit).Confirm, fara initializare turatia e normala. Vreau sa intreb daca la voi cand demontati clapeta e in pozitie in care inchide etans la mine se ma poate misca cateva mm(ca sa inchida etans).
19vik
Si la relanti, motorului ii trebuie ceva aer, e normal sa nu se inchida etans. Ramane o fanta, pe care nici nu stiu daca o vezi. Tocmai in fanta aia se aduna calamina si incepe sa faca figuri la relanti.
Hack
QUOTE(tzsombi @ 30 Jun 2008, 18:59)
Vreau sa intreb daca la voi cand demontati clapeta e in pozitie in care inchide etans la mine se ma poate misca cateva mm(ca sa inchida etans).
*


Daca te uiti la fotografiile din primul post o sa vezi ca se vede ca, clapeta nu se inchide de tot, sper ca nu ai fortat-o sa se inchida huh.gif .
Meghitzanul
Confirm si eu... nu trebuie sa o fortezi in nici un fel ca sa se inchida.

Am facut si eu operatiunea de curatare si intre timp am ajuns si la service abordand printre altele si subiectul "reinitializarea clapetei" cu mesterii de acolo.
Mi-au spus ca dupa curatare, e bine sa se "puna" contactul (cred ca se stie cum se pune... se tine apasat aprox 5 sec pe START) si trebuiesc date 2-3 "talpi" (cursa maxima) la acceleratie.
Banuiesc ca e o chestie similara cu reinitializarea directiei si a geamurilor atunci cand se schimba bateria.
Le-am zis ca eu nu am stiut bineinteles sa ii fac treaba asta dar masina merge f bine. Raspunsul a fost ca daca merge bine nu e nici o problema, procedura nefiind tocmai obligatorie.

Cateva poze si cu jegul de pe clapeta mea:
[attachmentid=1627458831]
[attachmentid=1627458832]
[attachmentid=1627458833]
[attachmentid=1627458834]
[attachmentid=1627458835]

Pt curatare am folosit cu succes asta: http://www.mafra.ro/?id=89

Si inca ceva.. e bine sa se faca macar de doua ori pe an curatarea clapetei chiar daca aceasta nu da "semne"... parerea mea.
rino
Care-i treaba cu lubrefierea pieselor in miscare, sau sprayul le si lubrefiaza?
tzsombi
Am impins clapeta sa se inchida. S-a inchisetans apoi a revent la fanta aceea mica (e elastica in amble directii)
CataT
Se poate spala clapeta cu benzina?
Hack
Nu vad de ce nu s-ar putea, dar nu prin scufundare in benzina pentru ca atunci mai mult ca sigur intra benzina la partea electronica a clapetei(motorul pas cu pas) si nu cred ca asta i-ar face prea bine, dar recomand spray-ul pentru ca acesta se poate pulveriza in cele 2 zone in care se prinde clapeta de carcasa, deoarece de aici pleaca si problema.
CataT
Cu o pensula mica inmuiata in benzina, numai in zona clapetei.
AcerMate
In urma tutorialului facut aici (mersi man) am curatat si eu clapeta. Insa tot asa porneste masina. Deci ramane sa vad acum senzorul de volanta. L-am localizat dar i se pare dificil accesul. O sa incerc totusi ca am scule (am o trusa super dotata).

Si confirm ca e frectie cu resetatul. A mea e tot masina de dinainte.
ncristi
Curatat si eu clapeta smile.gif Este incredibil cat jeg a putut fi acolo...strans in aproximativ 40000km cred...

De acord cu cine spunea ca trebuie curatata cel putin 1 data pe an.

Acum porneste la rece fara tremuraturi smile.gif

Hackmikey multam man smile.gif . Tutorialul este intr-adevar foarte util. Te scuteste de ceva bani si nervi pe la service.
Costy_popescu
am ceva simptome asemanatoare la o laguna 2, au si ele aceeasi problema? 1.6 16V motor K4M
Hack
Pai vad ca ai acelasi motor ca pe Megane, K4M, deci este posibil sa ai aceeasi problema.
rino
Curatat una bucata clapeta de aer (la prima masina din semnatura). Inainte avea tendinta de a tremura uneori la relanti (iar turatia de relanti (uneori) era in jur de 500 - 600 pe ceas) - mai eles dupa regim subtutrat.

Dupa curatare clapeta nu a fost nevoie de reconfigurare computer.

Se pare ca si fulia defazoare a amutit (e drept si temperatrura exterioara a scazut), insa tin sa spun cu litere de tipar ca PRIMA DATA CAND AM AUZIT ZGOMOTUL DE FULIE A FOST DUPA CE "MECANICUL RENAULT" DE LA TOTAL SERVICE INTERNATIONAL A ZGALTAIT ZDRAVAN MOTORUL DEOARECE CAPACUL DIN PLASTIC DE DEASUPRA "NU PUTEA FI SCOS". (desi eu o faceam curent pentru curatenie) - si asta' pentru un banal schimb de ulei (caz in care se desface doar busonul).

Nu se poate stabili o legatura de cauzalitate intre clapeta si fulie, probabil ca factor statistic.

Mii de multumiri lui Hackmikey.
Meghitzanul
se pare ca parerile sunt impartite pe la service-uri apropos de reintitializarea electronica a clapetei.. unii zic ca trebuie facuta altii ca "nu prea"
din cate imi dau eu seama, cosntructorul zice ca trebuie.. altfel nu s-ar fi vehiculat ideea asta prin service-uri

oricum, acum cand am fost in service si le-am spus ca am curatat singur clapeta acum vreo 2-3 luni fara "reinitializare" soft s-au mirat si m-au intrebat daca nu am avut probleme sa imi "dea in nas" atunci cand acceleram
le-am spus ca nu
mafia_ooops
Azi, deoarece am etansat toate suruburile de pe motor de sub galeria de admisie aer deoarece aveam piederi de ulei, am curat si clapeta de aer. Toata lucrarea a fost facuta de un pieten care lucreaza la reno. Confirm, clapeta nu trebuie reinitializata, iar masina de infinge multttt mai bine, dupa curatare wink.gif.
teodinc
Efectuat ieri operatiunea conform tutorialului.

La drumul efectuat pt proba a aparut urmatoarea problema: turatia la ralanti nu scadea sub 1100 rot/minut nici dupa incalzirea motorului si, de cele mai multe ori, la opriri se tura singura pana la aprox. 3000 turatii. In mers se comporta normal.

Astazi, la o a doua proba, la inceput a avut aceleasi simptome, insa dupa cativa km parcursi si-a revenit, turatia la ralanti se stabilizeaza putin sub 750.

Nu stiu daca aceasta piesa are vreo capacitate de "autoreglare", probabil voi ajunge si in service pt mai multa siguranta.

Deci se pare ca treaba cu reinitializarea este plauzibila, nicidecum zvon neintemeiat.

Mentionez ca unei cunostinte care are tot un Megane 1.6 16V i s-a curatat clapeta in service si i-au dat drumul fara reinitializare. Dupa 1 km parcurs s-a intors la service cu aceleasi simptome ca si mine si pb. s-a rezolvat prin reinitializare soft.
edv_ro
Am efectuat si eu acesta operatiune de curatare a clapetei acum 3 zile. Intr-adevar, in diminetile care au urmat motorul a pornit perfect. O mica precizare: imediat dupa curatare, la pornirea motorului, am auzit un foarte usor zgomot metalic. O singura data. De atunci nu s-a mai auzit, iar motorul porneste foarte bine, asa cum am mai spus. Se simte si o mare imbunatatire a puterii lui.
dantes
A naibii reinitializare... Dar cand se inlocuieste bateria ? Trebuie reinitializare?
Valentin P
Din pacate la 1.4 16v configuratia tubulaturii si amplasarea clapetei de aer e diferita.

Ar fi minunat daca ar posta cineva avizat un tutorial si pt 1.4 smile.gif
VIPESUL
eu in seara asta am citit cum sta treaba cu clapeta mentionez ca am 57000km am cumparat-o in august de la cineva care ia fost greu sa schimbe uleiul dar altminteri sa curate clapeta. o voi face sambata fac poze si poate imi zice si mie careva cum sa le pun aici ca sunt incepator si nu prea stiu sa fie vreo problema daca e face lift cu dumnezeu inainte va tin la curent
micael
Treaba cu reinitializatul clapetei.....e o treaba mai mult sau mai putin adevarata.
Am si o skoda felicia 1.6 mpi mai vechiuta care o apuca dracii si trebuie curatata clapeta cam din 5000 in 5000 km.Dupa curatare trebuie sa-i scot si borna de la baterie pret de cateva secunde, sa se reseteze calculatorul si apoi merge perfect.Pot s-o curat de-mi vine rau, pana nu resetez calcu' nu simte nimic.
Explicatia este :dupa ce se pune jegul p-acolo si se obtureaza partial fanta prin care trece aerul, calculatorul de bord modifica diferiti parametrii- practic incearca sa se adapteze la conditii si sa mentina ralantiul.
Nu stiu daca la Renault scoaterea unei borne duce la resetarea calculatorului injectiei, dar la skoda asa e .
nicusor
Putin offtopic: operatiunea de curatare clapeta e considerata o activitate in garantie?
Ca eu tocmai m-am intors de la Serus si am fost "taxat" 80 RON.
Confirm ca au umblat la laptop si dupa curatarea clapetei. Acum, daca trebuia sau nu...
marsel
La motorul 1,9 dci exista vreo clapeta asemanatoare???
De cateva zile am simtit cum motorul se ingatuie, "dadea in nas" in jurul turatiei 1900-2200, plus ca nici nu numai tragea asa bine, parca pierduse din putere si nu mai era foarte "elastic", urca mai greu in ture. Astazi, in timp ce urcam o rampa, motorul nu a vrut sa mi se mai accelereze mai sus de 2100 ture in intreapta a 4a, dupa care mi-a aparut pe bord cheia de service si mesajul "CHECK INJECTION". Am ajuns la Reno Cluj in 10 min si mi-au pus testerul. Informatia de pe tester cu privire la defect era: CIRCUIT CLAPETA ADMISIE. Din pozele postate anterior, constat ca e vorba de o piesa asemanatoare. Cei din service au spus ca trebuie sa trimita informare la Renault si sa revin Luni dupa-amiaza tot pe tura lor. Cei de la Renault intre timp le vor raspunde astfel incat vor sti ce au de facut. Citind toate postarile cu privire la subiect, daca e vorba de vreo piesa asemanatoare, cu toate ca e vorba de alt motor, diesel si nu benzina, ma gandesc ca faza cu informarea catre Renault o fi fost o aburire, si luni cand voi reveni in service, mai mult ca sigur ca mi-o vor curata. Intre timp, dupa ce am plecat de la ei, am oprit masina si dupa cateva minute cand am pornit-o,cheia de service si mesajul din bord disparusera, in schimb tot asa rau merge.
Initial, crezusem ca de vina e motorina pentru comportamentul aiurea al masinii....care are doar 15400km.
Multumesc anticipat celor care vor avea bunavointa sa-mi ofere informatii!
Dodone
QUOTE(dantes @ 15 Oct 2008, 08:52)
A naibii reinitializare... Dar cand se inlocuieste bateria ? Trebuie reinitializare?
*


up.gif aplauze.gif
Trebuie sa ma apuc si eu de treaba. La masina mea nu cred ca s-a facut niciodata as ceva. si are 151.000 km. Ultimii 12.000 de cand sunt eu proprietar.
nicusor
Sal!
Va rog, imi raspundeti si mie daca voi ati facut curatarea in garantie?

Mersi!
clr
Am vrut si eu sa o curat azi, ca a trecut cca 1 an de la ultima 'curatenie'. Dincolo de faptul ca la mine suruburile acelea de prindere sunt de 10 si nu de 8 ca in tutorial, m-am lovit de alta problema: surubul din stanga jos nu l-am putut desface deoarece fiind spatiul stramt, pur si simplu nu am putut baga tubulara acolo sad.gif
Trebuie sa gasesc un cap de tubulara de genul celui din pozele din tutorial, vad ca sunt 'conice' spre final ....
19vik
Suruburile sunt M6, cu hexagon de 10mm, probail a gresit Hackmikey in tutorial... ma indoiesc ca la facelift ar fi alte suruburi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.