Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se repara o zgarietura pana la tabla
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2, 3
andu911
M-am trezit cu doua zgarieturi lungi de vreo 15cm. Ambele pana la tabla.
Pentru asa ceva, toata lumea recomanda revopsirea elementului respectiv. Numai ca risti sa te trezesti cu portiera in alta nuanta fata de restul masinii.


M-am apucat de treaba:
Etapa 1:
- se ia codul de pe placuta ovala si se merge la un centru de preparare a vopselei pe calculator
- cumperi putina vopsea, lac si intaritor, mai putin de 50 grame nu cred ca se vind...
- la mine, avand vopsea nemetalizata, am amestecat cele 3 componente; la cei cu metalizata se aplica vopseaua, dupa care lacul amestecat cu intaritorul.
- am luat o scobitoare si am umplut zgarietura cu vopsea, pana vopseaua "da pe-afara", zgarietura obligatoriu sa fie plina cu vopsea
- am lasat vopseaua la uscat vreo 6 ore

Etapa 2:
-se ia o foaie de smirghel de apa, de granulatie super fina (parca 2000, eu il aveam prin casa, si nu scria pe el de cat e)
-se ia un pulverizator de sters geamurile si se umple cu apa;
-se stropeste zona zgariata si se freaca cu smirghel, tot timpul zona sa fie uda...
- se freaca cu smirghel pana stratul de vopsea aplicat peste zgarietura nu se mai simte deloc la atingere;
- nu va speriati daca zona respectiva nu va mai avea nici un pic de luciu;

Etapa 3
- se cumpara 2 tuburi de polish, unul pasta si unul lichid, eventual cel lichid sa contina si ceara in el...
- se freaca zona cu polishul pasta, pana vopseaua capata cat de cat un luciu, dupa care se trece la al doilea polish

Bafta si spor la treaba, sper ca am fost de ajutor.
fabiusd
Un ghid cu adevarat bun.
Eu de obicei stateam cu zgarieturile, este adevarat ca nu sunt de 15 cm, sunt minore.
Pentru o zgarietura mica nu stiu daca se merita tot efortul
Oricum sper sa nu fiu niciodata nevoie sa caut threadul asta laugh.gif
Era interesant daca faceai si niste poze inainte, dupa si in timpul operatiunii.
andu911
a mai ramas una, daca am timp o fac maine si pe asta si voi pune poze
DRD
De obicei acestia sunt pasii pe care ii urmam cand avem o zgarietura mai adanca care nu ar iesi nici la polishare,multi nu se mai complica si vopsesc toata usa.Deci daca aveto zgarieturi mai putin adanci atunci nu trebuie decat o polishare.

Acelasi procedeu il putem folosi pentru a scoate acele ciobituri din partea frontala a masinii,provenite de la bombardarea cu criblura.
touche
un tutorial excelent
dar te rog sa imi spui si mie de unde iau codul de vopsea!!!
hellcat
Te uiti pe placuta ta ovala (stalpul usii dreapta)
Ce-am incercuit cu rosu reprezinta codul culorii...evident la tine e codul culorii masinii.
Eggy
domnule andu pot sa repar in felul asta si o problema de genul acesteia? http://www.reno.ro/Problema-vopsea-gainat-...112766-s30.html (postul # 38)
andu911
O las sa se usuce pana maine, n-am mai avut timp azi s-o si "slefuiesc" fiindca se intuneca.

Am pus o poza in care se vede zgarietura a doua si am incercuit si prima zgarietura, care nu se mai vede, decat dintr-un oarecare unghi. Nu se vede zgarietura propriuzis, ci un mic efect de "blur" in lac.

In a doua poza am dat cu vopsea peste zgarietura, cu un betisor de urechi.

Nu stiu ce sa zic referitor la problema ta. Incearca, poate iese... unsure.gif
touche
multumesc hellcat
andu911
aproape am terminat, doar ca vreo 2 cm mai trebuie retusati o data
CataT
QUOTE(andu911 @ 26 May 2008, 22:07)
- se cumpara 2 tuburi de polish, unul pasta si unul lichid, eventual cel lichid sa contina si ceara in el...
*



@andu911, ce recomanzi sau ce ai folsit tu?
andu911
eu am cumparat un polish profesional... se numeste concept fast compound... costa vreo 90 ron un tub si are 1 kg
Poti folosi si 3M, care e foarte bun si cred ca si Mafra e destul de bun...

Nu dati banii pe Prevent & stuff...
UXE
am fost si eu la un nene prin baneasa si mi-am luat ..vopsea , lac , intaritor si smirghel

el zicea mai intai sa dau cu vopsea ...si dupa ce se usuca sa dau cu intaritorul si cu lacul happy.gif
mishu_dci
Buna seara!
Este unul dintre topicurile importante, "multumita" conationalilor nostri. gun3.gif
Va rog un sfat, pentru cei care avem vopsea metalizata, cand aplicam lacul amestecat cu intaritor - dupa ce am smirgheluit sau inainte?
Mentionez faptul ca nu sunt un specialist intr-ale vopsitoriei.
Dodone
Pai, daca zgairetura e pana la tabla, dai cu vopsea direct pe tabla !? Nu se curata nici macar chimic ? Dupa cateva luni te poti trezi ca incepe sa cojeasca, ca sa nu spun ca pote rugini dinspre interior...
Iar polishul trebuie facut pe toata partea, altfel se vede o diferenta mare de luciu, daca te uiti la masina din unghiuri ceva mai ascutite.
N-am nimic cu nimeni, dar am senzatia de un lucru facut la compromis, o economie de bani la sange... Sunt sanse sa iasa fuscherei, cum zic svabii.
Am privit cu atentie pozele, dar nu mi se par relevante, din punct de vedere al rezultatului. Poa'a fie si de 8 MP. Cand privesti cu ochii tai, din mai multe unghiuri, se vede altfel. Acum depinde si de exigente, ma rog... happy.gif
andu911
Nici eu n-am nimic cu tine, dar te-ai trezit sa spui exact ce am spus eu acum 8 luni.

QUOTE(andu911 @ 27 May 2008, 20:22)
Am pus o poza in care se vede zgarietura a doua si am incercuit si prima zgarietura, care nu se mai vede, decat dintr-un oarecare unghi. Nu se vede zgarietura propriuzis, ci un mic efect de "blur" in lac.
*



Referitor la rugina... tot ce e parte exterioara este din Aluminiu, mai putin aripile care sunt din fibra de sticla. Deci, n-avem rugina. La Laguna ma refer, dar cred ca si celelalte renaulturi sunt la fel.
Iar daca n-ai Aluminiu, nu te tine nimeni sa dai si cu grund. Oricum la service, in viata lor nu vor da cu grund pentru o zgarietura...

Oricum, daca vroiai sa faci ceva folositor si productiv veneai cu o completare, nu sa cauti nod in papura. Fiindca am scris de la bun inceput ca nu iese perfect si ce anume se va mai vedea. Ca eu n-am pierdut vremea sa fac poze si scriu atatea explicatii, ca sa vii tu sa-mi dai vreun premiu. Am facut-o pentru cine este interesat. Iar daca nu esti interesat, mai sunt destule topicuri de citit.
salutromania
Am incercat ce ai explicat tu acolo, doar vopseaua nu mi-a iesit 100% la fel ca si cea originala. trebuie sa te uiti atent ca sa o observi.
Merci frumos, foarte folositor topicu!
Dodone
@ andu911
Eu cred ca tu ai probleme sau ceva "apasari". Asta pentru ca nu accepti critici constructive. Eu am avut niste obiectii, consider ca pertinente, pe care le-am exprimat destul de respectuos.
Nu am cautat nod in papura, dar am considerat ca ar fi necesar sa postez, avand in vedere cunostintele mele in domeniu, atatea cate sunt. Asta e si menirea unui forum, ca din dezbateri si pareri - chiar si contradictorii - sa putem ajuta si pe altii care au cunostinte mai putine in materie.
Daca tu asa raspunzi la pareri care nu coincid cu ale tale, inseamna ca chiar ai probleme.
Nu sunt interesat de polemici, asa ca posteaza linistit mai departe...
andu911
Ti-am inteles subtilitatile, cu economia la sange si exigentele si ti-am raspuns pe masura. Nu te mai victimiza.
mishu_dci
pt. andu911
Cum procedam cei care avem vopsea metalizata?
andu911
mai intai un pic de vopsea, ca sa nu se mai vada albul ala de la grund... apoi lac amestecat cu intaritor, dupa care se slefuieste pana ajunge la nivel...

apoi polish, bafta
BioHazarD
Dar cum se repara o zgarietura f adanca din bara de plastic a symbolului? sad.gif
ccezar2004
QUOTE(andu911 @ 17 Dec 2008, 03:18)

Referitor la rugina... tot ce e parte exterioara este din Aluminiu, mai putin aripile care sunt din fibra de sticla. Deci, n-avem rugina. La Laguna ma refer, dar cred ca si celelalte renaulturi sunt la fel.
Iar daca n-ai Aluminiu, nu te tine nimeni sa dai si cu grund. Oricum la service, in viata lor nu vor da cu grund pentru o zgarietura...



adica vrei sa spui ca la renault (laguna) caroseria este din aluminiu....????? blink.gif sau la ce te referi cand spui parte exterioara...?
Fratzica
stiam ca doar capota e de aluminiu
tiberiu.anghel
Capota e din aluminiu. Sigur, sigur. Am avut-o zgariata si se vedea metalul.
Am auzit ca si hayonul ar fi din aluminiu, insa nu bag mana in foc. Restul, in-afara de aripi -> Otel. Se si observa la aripile spate cand se apasa cu mana ca e foarte elastic. Se indoaie usor si revine imediat la forma initiala. Aluminiu nu ar reactiona asa.
Mihai_E
la megane stie cineva daca e tot din aluminiu (capota). am si io o ciupitura pina la tabla si asa pare.
Fratzica
nu e de aluminiu capota la megane.
Solon
E tabla galvanizata, stai linistit! Auzi, aluminiu!
Si a ajuns zgarietura, "la taba", cum se zice!
andu911
"Auzi, aluminiu!"

Pai si cum explicati dvs ca portbagajul si capota sunt atat de usoare. La Laguna, nu stiu la Megane. Capota de Laguna e mai usoara decat capota de Matiz, desi e de 2 ori mai mare.

Hai s-o luam asa:

Laguna are in jur de 2 metri latime. Asta inseamna ca o capota are in jur de 1,5 metri latime. La care aproximam 1 metru lungime. Deci o are de 1,5 m2.
Grosimea tablei este minim 1.5-2mm. Eu am masurat 3.8, scazand vopseaua si pe o parte si pe cealalta, lasam 1.5.
In acest caz, volumul este in jur de 2250cm3.

Otelul avand o densitate de 7.8g/cm3, rezulta ca masa capotei este de aproape 18kg, doar tabla, fara niciun alt element de sustinere si decor.
Interesant. Sau probabil au vreun otel fermecat.
Fratzica
cred ca Solon se referea la megane
Solon
Fix la Megane ma refeream! Raspundeam la postul lui Mihai_E!
andu911
Sa ma scuze domn' Solon. Oricum calculele sunt bune pentru sceptici.
adi_0434
haionul la laguna este din fibra de sticla si eu credeam ca este tot din aluminiu cum este capota ,dar am vazut o laguna lovita si se vedea clar din ce e facuta.
Fratzica
nici un constructor auto nu foloseste fibra de sticla pentru automobilele de serie mare asadar, te inseli.
ccezar2004
hayonul e de tabla.... cel putin asta e parerea mea...
andu911
si eu am vazut o laguna lovita in spate si inclin sa cred ce spune adi...

Parca era tot spatele spart, cu gauri... erau bucati lipsa din hayon.
R19/16v
user posted image
adi_0434
eu ma refer la varianta estate (break) ,dar daca vreti sa aflati daca este din metal luati un magnet si faceti proba biggrin.gif
Fratzica
ai idee cam cat timp ar lua unei fabrici sa produca 1 capota portbagaj din fibra de sticla? Atata timp cat piesa nu se ambutiseaza, toarna sau injecteaza, e scump si neproductiv.
Daca nu se prinde magnetul de portbagaj inseamna ca o fi din aluminiu, dar slabe sanse.
adi_0434
cum zici tu ,dar eu stiu ce am vazut si sa mai discutat pe forum despre asta
Master01
Am inteles ca polish-ul se cam duce dupa 4-5 ploi. Cum procedez? Stau tot timpul si dau cu polish-ul? Nu imi surade ideea! Dar in definitiv este cea mai ieftina solutzie. Dar daca masina este si metalizata ce naiba faci, iese bine cu vopsea si apoi polish?
andu911
Polishul n-are cum sa se duca... fiindca polish inseamna "sa iei un strat" din vopsea.. Poate ceara sa se duca dupa spalare.
dragosh_sotto
Foarte bun tutorialul, multumesc mult. Chiar m-a ajutat.
tibirk
La laguna si pragurile sunt de aluminiu. Mi-am zgariat pragul din stanga spate de o bordura si se vede clar. Plus ca n-a ruginit de vreo 3 luni
Peruschi
Am si eu o intrebare: pentru locurile in care vopseaua este sarita de la pietricele de pe drumurile noastre mioritice, tot la fel se procedeaza? Mentionez ca nu e zgaraietura, ci pur si simplu e sarita vopseaua...
Master01
Buna intrebare, am si eu ceva gaurele de astea in vopsea, poate ne raspunde andu911 cum reusim sa reparam.
amadi
metoda lui andu merge sigur si la punctele de vopsea sarita, e logic nu?
Master01
S-ar putea sa ai dreptate, insa gaurelele de la pietricele sunt multe si dese. E putin altfel.
amadi
biggrin.gif un vopsitor bun si 3l de vopsea face minuni in cazul asta tongue.gif
Solon
QUOTE(amadi @ 19 Jun 2009, 08:48)
face
*


blink.gif blink.gif blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.