cica dupa masuratorile topografice sau topometrice(rog persoanele autorizate sa ma corecteze ca n am nici cea mai vaga idee care i corect) acolo ar fi de fapt vale
off:ce spinere avea bmw ul....
rtBK
14 May 2008, 17:25
stiu ca era o zona in Romania in care se intamplau fenomene mai anormale. In mod special celor care mergeau cu bicicleta ... le picau piesele de pe biciclete pe rand . Nu mai stiu exact zona.
p.s. spinerele alea fac tot filmul
hellcat
14 May 2008, 18:09
Dupa mine e deal, din imagini cel putin....in schimb, n-am probat, dar am auzit de la foarte multi cum ca ar fi o zona identica pe dealul Magura de langa Bacau.
adi_ar
14 May 2008, 19:08
Ce-mi place mie este ca, citind comentariile si legendele, descoperim 4-5 locuri unde se constata fenomenul ! De fapt situatia este generalizata la intreaga tara. Romania merge la deal, fara motor, in ansamblu !
Si totusi acest loc se pare ca exista, dar nu unde se spune pe aici sau in comentarii. Am un prieten care a batut cateva sute de kilometri sa constate personal, a filmat, a turnat apa pe jos, a verificat cu o nivela si parea ca masina merge la deal cu motorul oprit. Acum un an au fost si cei de la Discovery Channel de au filmat fenomenul.
rtBK
14 May 2008, 19:42
concluzia este una singura. Romania este invers tuturor legilor universale
offroad39
14 May 2008, 21:02
Dau si eu o parere spun specialisti ;ar fi vorba de asa zisele iluzii optice
liviu2004
14 May 2008, 21:11
Drumul este intre Intorsura Buzaului si Brasov. Nu ma refer la cel din videoclip.
einstein1984
14 May 2008, 21:12
Deci nu.
adi_ar
14 May 2008, 21:14
QUOTE(liviu2004 @ 14 May 2008, 21:11)
Drumul este intre Intorsura Buzaului si Brasov.
A 5-a varianta ... dar nu este acolo !
liviu2004
14 May 2008, 21:18
Am probat eu. O fi iluzie optica, nu stiu. N-am avut cu ce sa masor.
ionut16031987
14 May 2008, 21:20
e iluzie fratilor, uite cum e: drumul de fapt "taie"dealul, adica in fapt desi senzatia e ca urci dealul si senzatia pura ca masina urca sigura in panta de fapt te afli in rampa. cel mai simplu de probat este sa se puna un boloboc pe asfalt..
adi_ar
14 May 2008, 21:22
@Liviu2004 Eu cunosc zona respectiva si habar n-aveam de asa ceva dar daca zici ca personal ai incercat, n-am motive sa nu te cred. Stiind cu siguranta ca cele filmate de prietenul meu se petreceau in Maramures, devin tot mai convins ca este vorba de starea generalizata din Romania: Totul este de-a'ndoaselea !
Pai tocmai asta-i "problema" ca in filmul vazut de mine era si un poloboc, se filma de la nivelul solului iar masina mergea "contra naturii".
rtBK
14 May 2008, 21:32
cand filmeaza de mai departe se vede ca e la vale. dar oricum in romania exista zone mai 'speciale' in care am auzit ca nici aparatele foto nu mai functioneaza... mai tot ce-i electronic defapt, biciclete busite... voci ... alien vs predator etc etc
adi_ar
14 May 2008, 21:46
einstein1984
15 May 2008, 07:06
Blak2008, poate in fata unei emitator al Televiziunii romane, ca la cate energie elctromagnetica e acolo.....
argon
15 May 2008, 07:11
e iuluzie optica, datorata geografiei de pe marginea drumului, daca punea polobocul va lamureati, dar cum romanul e amator de supranatural strica tot farmecul.. Vederea umana e limitata si foarte usor de pacalit.
LNG
15 May 2008, 08:50
A fost la TV, si au explicat fenomenul. Iluzia optica este creata de peisaj. Daca folosesti alte puncte de reper se poate observa ca este o vale.
mafone
15 May 2008, 09:09
Da, au explicat aia de la Discovery, insa, iluzia optica este aproape perfecta. A, si sa nu uit, era de mare efect perdeluta formata din matanii din tico.
A l e x
15 May 2008, 13:40
Dap, nu e nimic spectaculos, desi pare a fi deal, defapt sistemul geografic coboara...
UXE
15 May 2008, 15:44
Dar de asta ce ziceti?
rtBK
15 May 2008, 15:54
TDI POWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER
VladG
15 May 2008, 16:00
Un model la scara, agatat de 2 undite fix de unde se roteau elicele alea Nici macar CGI
R19/16v
15 May 2008, 16:11
De fapt cred ca e un balon
A l e x
15 May 2008, 16:11
VladG are dreptate, e un model la scara, si e un "blimp" umplut cu heliu si facut sa semene cu o masina, si de zburat chiar zboara, pentru ca e foarte usor.
Firma care face asa ceva e specializata in astfel de produse pentru prezentari. Au facut acelasi lucru si cu un BMW mic, sau un adidas imens ...
singurul lucru era ca nu se intorceau rotile ca in seria de filme INAPOI IN VIITOR
Asi
15 May 2008, 23:29
unde ziceati ca e? ca as putea abuza de un teodolit.
klaus
15 May 2008, 23:54
parerea mea: vei abuza degeaba. Ca sa urce forta gravitationala nu trebuie sa fie directionata catre centrul pamantului ci sa fie cel putin perpendiculara pe panta, daca nu chiar sa fie inclinata spre varful ipotetic al pantei. Ma indoiesc de astfel de modificari gravitationale in zona aia, oricare ar fi ele si oricare ar fi zona.
body
16 May 2008, 07:10
Exista o zona unde masinile urca neajutate de motor . A fost la TV mai demult un documentar pe chestia asta ! Acum , in alta ordine de idei , daca in filmuletul respectiv ar fi vale, masinile ar trebui sa mearga din ce in ce mai repede , ori ele ( cel putin asa mi s-a parut mie ) merg relativ constant . Ia lasati voi o masina intr-o panta - pe partea care coboara si o sa vedeti ca va merge din ce in ce mai repede . Parerea mea , care este !
ghertzoi
16 May 2008, 13:25
daca e o panta mica...suficient de mica incat componenta tangentiala a greutatii sa aproximativ egala cu suma fortelor de frecare de prin rulmenti si toate cele...iaca masina o sa se miste incet, fara sa accelereze....Tot parerea mea...care este! ...
C a t a l i n
16 May 2008, 13:31
Neah. Dacă ar fi egale, n-ar pleca singure de pe loc...
afilon
16 May 2008, 19:41
QUOTE(klaus @ 15 May 2008, 09:54)
parerea mea: vei abuza degeaba. Ca sa urce forta gravitationala nu trebuie sa fie directionata catre centrul pamantului ci sa fie cel putin perpendiculara pe panta, daca nu chiar sa fie inclinata spre varful ipotetic al pantei. Ma indoiesc de astfel de modificari gravitationale in zona aia, oricare ar fi ele si oricare ar fi zona.
pai daca forta gravitationala e perpendiculara pe panta, atunci gradientul cimpului gravitational local e si el perpendicular. adicatelea panta e de fapt plan. daca forta gravitationala e inclinata spre virful ipotetic al pantei, gradientul e si el idem, adicatelea virful pantei e de fapt piciorul pantei adica masina nu urca ci coboara. cred c-ai cam perlit-o.
LE: sau altfel spus, sub influenta fortei gravitationale, un corp nu poate decit sa se miste in josul gradientului gravitational, sa coboare.
C a t a l i n
16 May 2008, 19:44
Ba nu, e corect. La G perpendiculară mașina stă, la G făcând un unghi mai mic de 90 grade cu planul, spre vârf, URCĂ.
Evident, exprimarea este ipotetică!
În viața reală nimic nu urcă folosind doar gravitația.
afilon
16 May 2008, 19:54
maersk tata, forta gravitationala "arata" dinspre potential gravitational mare spre potential gravitational mic. orice corp care se misca doar sub influenta gravitatiei se misca de la potential gravitational mare spre potential gravitational mic. adica, COBOARA in gradientul gravitational local. cum notiunile noastre de "la deal", "la vale", "sus" si "jos" sint date chiar de acest gradient (prin intermedierea urechii interne), daca G face un unghi mai mic de 90 cu virful pantei, virful ala e de fapt piciorul pantei (adica o vei lua "la vale", spre el. vei COBORI). altfel, felicitari, te asteapta premiul nobel pentru descoperirea antigravitatiei.
C a t a l i n
16 May 2008, 19:58
Asta spunea și Klaus, stimabile! Că pentru a "urca", acel deal e defapt o vale, "transformare" dată tocmai de unghiul lui G față de plan sau normala la plan...
Cunoștințele îți sunt trădate de exprimare...
hellcat
16 May 2008, 20:04
QUOTE(mafone @ 15 May 2008, 09:09)
Da, au explicat aia de la Discovery, insa, iluzia optica este aproape perfecta. A, si sa nu uit, era de mare efect perdeluta formata din matanii din tico.
Vreau sa stiu si eu explicatia celor de la discovery...ca nu am urmarit emisiunea.
adi_ar
16 May 2008, 20:12
Sunteti invidiosi ca fenomenul nu este pe strada voastra sa va filmeze si pe voi Discovery ! Asta-i ! Ce tot ii dati cu "unghiul lui G la plan" si cu gradient de potential si din astea ! Punctul G este in alta parte dar voi habar n-aveti asa ca nu va mai spun nimic !
Relax, este weekend !
afilon
16 May 2008, 20:17
no atunci maersk draga, ca te vad cu vapor in poza, zi-mi si mie: la maree, apa urca sau coboara plaja?
C a t a l i n
16 May 2008, 20:20
În care fază a mareei? La apa joasă, sau la apa înaltă? La maree de sizigii, sau de cuadratură?
afilon
16 May 2008, 20:30
la flux. ca-i sizigie sau cuadratura n-are importanta calitativa, doar cantitativa. ce face apa, la flux, pe o plaja de nisip negru cu o panta perfecta de 1/1000 si o lungime de 1000 de metri masurata de la semnul de apa joasa? urca plaja sau o coboara?
LE: hai sa nu fie panta de 1/1000 ca-i prea lina. sa zicem 1/100.
Întrebarea a fost evident pusă la mișto... Răspunsul e banal, și e cunoscut încă din școala generală...
afilon
16 May 2008, 20:50
bine. sa fie atunci raspunsul banal din scoala generala si anume ca la flux, apa URCA panta de 1/100 a plajei pina la semnul de apa inalta (care-i functie de pozitia relativa a soarelui si lunii, topografia fundului de mare din zona, etc, etc, sa nu mai zici ca exprimarea imi tradeaza cunostintele). tot de nivelul scolii generale tine si faptul ca apa face chestia asta datorita fortei gravitationale sau mai precis, modificarii ei sub influenta soarelui si a lunii. de acord pina aici?
bun. am stabilit deci ca apa URCA. acu' imagineaza-ti un jgheab fara frecari, suspendat DEASUPRA plajei, cu aceeasi panta de 1/100 ca si plaja. pe jgheab sade o bila. bila nu e afectata de alte forte decit cea gravitationala, am spus deja de jgheab ca e fara frecari. e, ce face bila in timpul fluxului? URCA jgheabul in aceeasi directie cu apa sau il COBOARA in sens opus?
te asigur ca intrebarea nu e la misto, chiar daca raspunsul e aparent simplu.
C a t a l i n
16 May 2008, 21:03
Da, asta îmi place.
Răspuns: apa se comportă diferit față de bilă, DEOARECE:
-dacă nivelul oceanului planetar îl considerăm același pe toată suprafața globului, la acel moment, datorită poziției Lunii și Soarelui în raport cu Pământul, și deci legii atracției universale, în timp ce apa va urca pe plajă în locul de care vorbim, va coborî în altă zonă a globului. (asemeni unei balanțe, dacă e permisă comparația). Apa, prin valul de maree, "vine" spre această plajă, retrăgându-se din altă parte. -acest fenomen se datorează suprafeței mari a oceanului planetar, deci variației forței gravitaționale în diferite zone. -cu alte cuvinte, acea apă urcă atât timp cât e "în legătură" cu o mare, un ocean, o masă de apă întinsă pe o suprafată foarte mare. Dacă o vei "separa", într-o cană, oală, piscină, fenomenul va dispărea.
Asupra bilei, indiferent de inclinația jgheabului, acționează accelerația gravitațională, mai mică sau mai mare, funcție de poziția Lunii și Soarelui, dar oricum suficientă pentru a o face să COBOARE, dacă acel jgheab e înclinat, în niciun caz să urce...
afilon
16 May 2008, 21:24
QUOTE(MAERSK @ 16 May 2008, 07:03)
-acest fenomen se datorează suprafeței mari a oceanului planetar, deci variației forței gravitaționale în diferite zone.
adica atit apa oceanului planetar cit si bila "cauta" minimul de potential din cimpul gravitational in care se afla. atita doar ca bila+jgheabul e un obiect de citiva metri in timp ce oceanul planetar se intinde pe zeci de mii de kilometri. minimul local, al jgheabului, nu e totuna cu minimul global, al oceanului. corect?
no, acu' mai citeste o data ce a zis klaus, ce am zis eu si o sa observi ca de fapt nu e CHIAR acelasi lucru.
klaus zicea ca masina ar putea sa urce la deal doar daca forta gravitationala care actioneaza asupra masinii e indreptata citusi de putin spre deal. este?
eu am venit si am zis ca PRIN DEFINITIE, locul spre care e indeptata forta gravitationala INTOTDEAUNA e vale. aia-i definitia vaii/prapastiei/putului: locul spre/in/catre care cad/se rostogolesc/planeaza corpurile sub actiunea gravitatiei.
C a t a l i n
16 May 2008, 21:29
El a spus că singura modalitate prin care acea mașină ar urca dealul, ar fi prin shimbarea direcției în care acționează forța gravitațională... repet, IPOTETIC.
Sau, fie, o putem numi altfel decât gravitațională, dar o forță care, prin compunerea cu G, să dea o componentă paralelă cu planul, de sens ascendent.
afilon
16 May 2008, 21:40
pai da, dar chiar prin ipotetica schimbare a directiei G, masina tot nu URCA dealul, ci-l COBOARA!
no in fine, nu mai insist pentru ca presimt ca discutia se va maturiza intr-o cearta si asta chiar nu e subiect de incins spiritele.
C a t a l i n
16 May 2008, 21:43
Eu asta înțeleg din spusele lui, și sunt de accord.
Linia verde e normala la plan, iar Klaus pomenește de orientarea lui G pe sau dincolo de această perpendiculară. Dacă descompunem acest "G", vor rezulta 2 componente, una perpendiculară, anulată de forța de reacțiune N, și O FORȚĂ PARALELĂ CU PLANUL, CU SENSUL ÎN SUS, CE VA FACE CA MAȘINA SĂ URCE.
Teoretic, și în același timp SF, dar corect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.