Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare catalizator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Ryk
Salutare!
Nu am gasit nimic asemanator in urma search-ului asa ca deschid acest topic.

Din ce mi s-a spus la service, nu renault, ci la unul mitsubishi, unde am mers pe incredere cumnatul meu lucrand acolo. Eu m-am dus sa reclam ca mi se auzea un fel de cloncanit sau bataie cand treceam peste unele denivelari, deobicei peste cele denivelari ondulate daca ma intelegeti ce vreau sa zic. S-a verificat absolut tot, la trenul de rulare ok, evacuarea este ok, dar sigur zgomotul este la tampoanele/amortizoarele de cauciuc ale evacuarii care fac cursa peste limita. In timp ce misca de evacuare pt. a vedea daca acesta era zgomotul, si acela era dar unul mai scutit, s-a observat si "zanganit" din catalizator. Mi-a spus ca acest zanganit se aude din cauza ca s-a desprins ceramica din el sau ma rog o parte, ceramica care poate bloca evacuarea gazelor si atunci ne mai mergand masina. Mi-a spus ca se poate intampla asta a doua zi sau poate sa se intample peste 2 ani sau poate niciodata. El mi-a spus ca ar fi o solutie sa il dam jos catalizatorul dar din ce-am inteles din cauza celei de-a doua sonde pozitionata dupa catalizator spre iesire nu va functiona corect masina, si nici nu prea vreau sa merg cu masina asa pt. ca este pusa piesa acolo cu un rost si nu este pusa ca sa fie data jos. Am gasit catalizator nou la un importator de piese auto non-renault la pretul de 1700ron, pret aproape jumatate din ce auzisem eu, dar am mai gasit si catalizator universal intre 300-500 ron. Acum intrebarea mea este, as putea monta un catalizator universal si masina sa functioneze perfect? Pt. ca m-as oftica putin sa dau 1700ron si sa aflu apoi ca puteam sa rezolv cu 500ron.
P.S. Masina nu da semne de oboseala sau sa nu traga si in urma acestei constatari a catalizatorului am facut si un test de noxe tot la mitsubishi si a iesit super ok, dupa spusele cumnatului meu (inginer auto), eu ne stiind sa citesc ce si cum a oferit testerul.

Va rog cei care detin cunostinte sau au trecut printr-o astfel de operatie sa-mi dea si mie sfaturi. Astept raspunsuri.
Merci anticipat!
caktuss
schimba intai "tampoanele" de sustinere a esapamentului
sita desprinsa in catalizator se constat cel mai usor dand cu pumnul in catalizator 9atentie sa nu atinga in caroserie icon_mrgreen.gif ) si printr-un zgomot anume la pornire si la turarea motorului
daca n-ai casco sau nu mai esti in garantie, merge pus si un catalizator universal... recomand BOSAL
Ryk
pai cum adica sa-i dau un pumn??? Ca atunci cand misc evacuarea de la catalizator pana la jumatatea evacuarii se aude un zanganit, de la catalizator.

Inca o intrebare, daca se schimba catalizatorul trebuie resetat sau modificat ceva prin intermetiul CLIP-ului?
caktuss
deci e catalizatorul... nu se reseteaza nimic... schimbi catalizatorul in service si gata
Ryk
caktuss sa inteleg ca tu ma sfatuiesti sa merg pe unul universal? inteleg ca practic este una si aceeasi piesa si cea de la renault si cea universala. Ca daca stau bine sa ma gandesc din cunostintele mele despre catalizator este o bucata de ceramica, imbracata intr-o "folie" de metal care o protejeaza, ceramica avand rol de blocarea si absoarberea gazelor emanate de motor. Corectati-ma careva daca gresesc...

@caktuss: daca ai putea sa-mi oferi un nr. telefon de la un importator de bosal in Ro ar fi super.

Merci!
caktuss
exact aia e, o bucata de ceramica , o sita
un catalizator universal pt motor pana in 2100 cmc e 300 ron la prima vedere ( nu-mi merge un site ca sa vad si alte preturi)
maine ma mai uit si-ti mai dau si alte detalii
cristache03
Martorul luminos de la sistemul antipoluare nu sta aprins?
Eu intzelesesem ca un catalizator de Renault MEgane ajunge pe la 20 mil.
Cati km ai facut cu masina?
O problema in genul asta am si eu, la pornire se aude un zanganit in sistemul de evacuare, si s-a si aprins martorul antipoluare, dar acum s-a stins.
In fine daca schimbi catalizatorul sa postezi si pe forum sa ne spui si parerea despre ce catalizator ai optat si cum se comporta masina.
Bafta!
Ryk
martorul antipoluare nu sta aprins, nu mi s-a aprins nimic pe bord de cand am masina de vreo 5000km e la mine. Cristache03 dupa cum am mai zis testul de noxe a iesit ok, si nu era un test facut pt. itp ci l-am facut pt. a vedea daca sunt ok noxele in ciuda catalizatorului care se spune ca ar fi defect.

caktuss am fost astazi si la alt magazin de piese auto si un pret pe catalizator de reno nu au putut sa-mi zica ca nu aveam talonul la mine. Dar mi-as spus ca pot pune linistit si unul universal care este vreo 300 de ron. Intrebarea mea este acum, cum este teava inainte si dupa catalizator, rotunda sau oval? ca atunci cand am urcat-o pe elevator nu am retinut acest aspect.

Catalizatorul de reno implica si taierea celui vechi? sau acesta este prins si doar se face demontarea?
Highwayman
Schimbarea catalizatorului implica si taiere.

Sper sa poti sa-ti pui catalizator din ala universal, pentru ca asa m-am bucurat si eu ca pot sa pun de-asta ieftin si pana la urma s-a dovedit ca nu merge universal, pentru ca cel pentru 1.6 16V are o forma mai ciudata. Cel mai ieftin catalizator original eu il gasisem la 22 mil, culmea in reteaua Renault.

Asa ca bafta.

Ryk
highwayman, eu am gasit catalizatorul la 1700ron nu era in reteaua reno, ci la un magazin de piese auto care importa pt. toate marcile mai renumite.
caktuss
teava e rotunda bre radmasa.gif

forma carcasei cataliztorului e rotunda sau ovala icon_mrgreen.gif
la megane 2 e rotund, baga-te sub masina si vezi si tu

nu se aprinde martorul antipoluare, ala mai fost un user de pe formu cu catalizatorul bucati si nu se aprindea nimic in bord... dar se simtea la pornire si facea zgomot

n-am numar de importataor, cauta in bucuresti unix, metor sau bardi
astea sunt depozite, nu lucreaza cu persoane fizice... in mod normal daca te duci la magazine de piese auto care lucreaza cu depozitele
Ryk
caktuss eu am spus doar ce a zis baiatul de la magazin biggrin.gif asta m-a intrebat el. Nu forma carcasei catalizatorului ci de teava dinainte si dupa acesta. Si eu am ramas putin mirat dar am zis totusi sa intreb si eventual sa ma bag sub ea sa verific.
caktuss
iera bou... teava de esapament e rotunda la toate masinile icon_mrgreen.gif
pepene
Nu am catalizator si nu mi se aprinde niciun martor antipoluare huh.gif
Ryk
pepene, sa inteleg ca i l-ai scos de tot? si cum se comporta masina?
Highwayman
Din cate vad eu aici http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...del=M%E9gane+II

la 1.4 16V catalizatorul are aceeasi forma idioata ca la 1.6 16V, adica face un cot iar iesirea dinspre motor nu e pe centrul catalizatorului.. Mie mecanicii cu care am vorbit mi-au zis ca nu pot pune unul universal in locul lui. Acum nu stiu daca chiar nu puteau sau le era prea lene sa faca un cot dintr-o teava.

Si da, pot confirma si eu ca daca e spart fagurele nu se aprinde nimic pe bord, in schimb scot niste zgomote bucatile alea. Eu prima data am crezut ca am o sarma sau o piatra care juca pe teava, asa ca am mers mult si bine pana sa-l schimb.

Ryk, la 17 mil eu zic ca l-ai gasit la pret bun. Si eu am cautat si pe la alti comercianti de piese si am gasit preturi intre 22 si 32 mil.
Si ca fapt divers, inainte sa ma apuc sa caut prin magazine am intrebat la doua agentii Omniasig (sterg numele daca se considera reclama) daca mi se schimba pe casco sa stiu daca are rost sa pierd timpul la politie si la constatator si la una am primit un nu hotarat, iar la cealalta un posibil dar proportie de 90% nu. Nu am mai insistat caci pana la urma l-am schimbat gratis prin alte cai.
pepene
QUOTE(Ryk @ 7 May 2008, 23:05)
pepene, sa inteleg ca i l-ai scos de tot? si cum se comporta masina?
*




mai bine ca inainte..parerea mea smile.gif
C@talin
sa inteleg ca,catalizatoru merge schimbat si pe casco ? smile.gif
Ryk
m-am interesat si la varianta casco, dar momentan neavand casco, nu merge sa ma duc sa-mi fac casco si intr-o luna sa ma duc sa-mi schimb catalizatorul. Plus de asta ca trebuie ciocanit pe dedesubt masina, fiindca scutul este mai jos de cat catalizatorul.
@Highwayman:
- din ce am vazut eu, nu prea arata chiar ca cel din poza, dar se poate prinde unul universal pt. ca pana la urma urmei cam tot ce e metal se poate prelucra, pt. ca tu practic pastrezi legatura de la saxofon pana aproape de catalizator. Asta e o parere de-a mea, nu am nici cele mai mici cunostinte despre evacuari sau montarea lor.
- spune si tu variatele gratis pe care ai schimbat daca nu e prea mult ce cer biggrin.gif
- pe site-ul de la bosal nu am gasit catalizator pt. motorul de 1.4 16v cu 98CP, poate pt. ca se potriveste cel de 1.6 16v?
Highwayman
Ia uite-l: http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...&sysnr=06698101

era al doilea in lista din primul link biggrin.gif .

Asa ma gandeam si eu, macar ca s-ar putea pune un pic oblic sau prelungi legatura catre saxofon, dar mi s-a zis ca nu merge ( de catre mecanicii care au constata ca e spart). Dar poate tu ai noroc cu cineva mai priceput. Din cate vad eu in poza de la bosal in partea dinspre toba mediana are o imbinare, mie cand mi l-au dat inapoi pe cel vechi in partea aceea era taiat. Probabil ca masina vine cu evacuarea dintr-o bucata. As pune o poza cu cel vechi dar din pacate nu pot s-o fac decat peste vreo luna.

Mie mi-au sugerat aceeasi mecanici sa o urc pe o rampa si sa dau cu un bolovan, ceva in el ca sa fie mai evidenta lovitura (eu l-am spart dand cu burta masinii intr-o denivelare pe Campulung-Targoviste) si sa ma duc la casco ca cica ei au mai avut cazuri de schimb pe casco.


L.E. 1 Acum am inteles ce vrei sa zici Ryk. Desi pozele sunt la fel pentru 1.4 si 1.6 codurile sunt diferite, iar cel pentru 1.4 nu e disponibil.
2. Am sters partea cu obtinerea noului catalizator in cazul meu pentru ca suna ca rubrica stiri pe scurt dintr-un ziar. Pe scurt, am beneficiat din plin de unele relatii.
Ryk
@Highwayman: Aceea mai mult e o schita pot spune, si automat pot fi facute asemanator la aspect, cilindreea fiind aceeasi, ca am inteles ca ele se iau dupa cilindree. De la saxofon pana la gura de eliminare a gazelor din spatele masinii evacuarea este dintr-o bucata. M-am uitat eu pe sub masina. Baiatul care mi-a constatat defectiunea a zis ca sunt doua solutii, fie scos de tot sau inlocuit cu unul nou. Tot el mi-a zis sa las masina asa ca nu are nimic din moment ce mi-a iesit si testul de noxe perfect. Ce se poate intampla cel mai rau e sa nu mai poata fi miscata masina decat foarte greu fiind gazele blocate de ceramica sparta.

Dar sa revenim la initialul subiect al topicului, as putea pune unul universal? Pana acum am inteles ca nu se poate, lucru spus de persoane trecute prin asa ceva. Poate altcineva a reusit sa schimbe. Fara nu prea as vrea sa merg pt. nu imi place sa merg cu ceva modificat in rau.
Highwayman
Sincer si eu sunt curios, chiar daca l-am schimbat pana la urma. Ca si mie intai mi s-a spus ca se poate si dupa aceea si-au schimbat parerea.
Ryk
O sa mai ma interesez de cel original poate gasesc si mai ieftin de 1700ron. O sa ma consult cu acest inginer (este cumnatul meu) in privinta celui universal si nu cred ca are vreun motiv sa ma pacaleasca. Cel mai nasol este ca nu stiu cand ma poate lasa, ca am inteles ca ma poate lasa maine sau ma poate tine ani buni fara sa am vreo problema. Mi-e sa nu plec pe undeva prin afara orasului si sa ma lase pe acolo.
Astept raspunsuri, pareri, sfaturi oricand.
Ryk
Am gasit la o firma catalizator nou care costa 300de euro dar este de pe un clio cu motor 1.4 16v, iar tipul motorului de pe care se ia catalizatorul ala este k4j, acelasi tip care-l am si eu. crede-ti ca s-ar potrivi la mine?
Highwayman
Stiu ca a trecut ceva timp de cand nu s-a mai scris pe aici dar sunt curios cum ai rezolvat-o pana la urma? Ai reusit sa-i pui un catalizator universal?
mihai_dorin
Catalizatoare:Catalizatoare
zamox
Problema cu catalizatorul am avut-o si eu,pana azi( zanganit de ceramica la relanti si la acceleratii bruste).Masina are doar 1800km si a picat catalizatorul se intampla mai e si de noroc acum, insa nu mai suportam sa aud zornaiala aia si l-am dat jos(sau doar curatat de sitele alea ceramice?)
Am sa pun unul nou cand voi avea bani momentan merg asa .Nu se aprinde nici un martor insa am avut o surpriza ...masina e mai vioaie acum multi mi-au zis ca a mai capatat cam 5 cai in plus .
Intrebare:ce urmari sunt in urma eliminarii catalizatorului?
Ryk
nu-ti mai iese la noxe la ITP.
Eu nu am rezolvat nimic, sorry ca n-am postat atunci cand ai postat si tu highwayman. Nu am schimb nimic, nu s-a schimbat nimic in comportament, doar ca atunci cand este foarte cald si afara si este incinsa si evacuarea, dupa trecerea din treapta 1-a in a 2-a se aude putin zanganitul respectiv. In rest merge, fuge, trage. Cand n-o mai merge il dau jos si aia e si ii pun altul cand o fi sa o vand sau sa ma duc la testul de itp, asta daca ma lasa pana atunci.
O problema nu este din punct de vedere tehnic, pt. ca la noxe iese bine, deci isi face treaba cum trebuie.
zamox
Acum alta belea ,offf cu ce am gresit oare.Am dat drumul la AC si surpriza :merge in suturi adica cupleaza scade turatia la relanti -decupleaza revine turatia la relanti ,insa asta se intampla din 5 in 5 secunde se aude clamp/clamp .E tare enervant si in plus i-mi fura din putere.aerul rece intra in reprize nu mai e fluent cum era inainte.
Sa fie de la catalizator are vreo legatura?Si mai e ceva cand pornesc aerul se aude ventilatorul ala de racire parca e avion se aude prea tare sau deja incep sa o iau razna.
zamox
Azi dupa vreo 400km s-a apris martorul de la motor si cel cu cheie.Mi-a dat un mesaj precum sa verific noxele(probabil poluez acum ca nu mai am catalizator.Mesajul si martorii aceia raman de acum in permanenta activi?
Dauneaza?
Ryk
zamox, prima problema, cu mersul in suturi cand pornesti ac nu are treaba cu catalizatorul. Daca aveai o problema cu catalizatorul facea figuri si cu ac si fara ac.
caktuss
1.la partea cu compresorul de ac: cred ca trebuie sa mergi in service sa-ti faca o resoftare, s-a discutat pe aici. facuse renault rechemare in service.

2. iti da eroare de la sonda lambda. pana nu remediezi defectul, nu se sting beculetele

daca ai casco schimba catalizatorul pe casco. daca nu, trebuie sa faci o adaptare, iti trebuie un cot din teava de inox, ca sa poti sa pui catalizator universal
zamox
Ma batea gandul sa schimb toata evacuarea insa am facut asa o adunare si.... m-a luat durerea de buzunar,si nu prea vad rostul atata timp cat pot pune doar catalizatorul si sa curat cumva tobele.Ceramica din catalizator e scoasa deci am mai ramas doar cu tulumba aceia care-i goala in schimb mi-a mai ramas ceramica in toba finala si intermediara si nu vreau sa va spun cum rosesc de fiecare data cand o pornesc si se mai mai afla pe langa mine cate o cazatura de aia de masina care huruie mai frumos decat a mea. blush.gif
Un sfat ?Voi cum a-ti proceda?
Aaa referitor la problema cu acel compresor.... sambata dimineata am fost la ei au verificat freonul au gadilat-o vreo 2 ore(adica a mers motorul 2 ore aiurea) au scos-o si....mi-au zis ca-i normal sa faca asa blink.gif Am plecat si pe la 13 juma m-am intors la ei plin de spume ca nu mai puteam sa stau in masina de caldura compresorul ala pornea si se oprea mereu si nu-mi baga aer rece deloc.
Am inceput sa urlu de nebun pe acolo a venit in sfarsit un nene m-a pus sa pornesc aerul si......mi-a dat diagnostic:compresor blocat tre inlocuit simplu pt ei complicat pt mine.
Eu tot nu cred ca are ceva compresorul nu stiu dc insa el baga foarte bine rece cat masina e rece dupa ce se incalzeste motorul incepe sa faca figuri.
Doua probleme care dupa spusele lor ma pot costa undeva pe la vreo 2000 de euro aproape.
Oare in Bucurestiul asta exista cineva care se pricepe la Meganuri ?

10 Jun 2009, 17:41:
Si scuze de polologhia mea dar ma mai descarc si eu putin aici ca-mi vine sa urlu cand vad atatia ....nu mai zic
Ryk
referitor la catalizator, lasa asa scos pana cand o sa ai urmatorul itp, dar totusi da jos evacuarea si curat-o de toata ceramica.
zamox
Deci alte probleme inafara apriderii martorilor si scrisul ala cum ca sa verific noxele nu ar fi?Se poate merge linistit asa?
alexumf
Am deschis un topic la Laguna II pe aceasta tema....insa doar un singur vecin de forum a sarit in ajutor si din pacate nu cu ce imi doream eu sa aud(citesc). Oricum ii multumesc cheers.gif
Nu voi rescrie patania... ideea e ca, si eu am ramas fara ceramica din catalizator... si speram sa nu se modifice nimic in rau. Insa dupa prima zi de mers in Bucuresti, am constatat ca motorul e mai galagios si parca nu are aceeasi putere(desi teoretic trebuia sa respire mai usor). Cand trage, cand se comporta ca si cum ar fi gatuit. mad.gif asa ca am inceput sa caut si eu catalizator nou, insa fara rezultat.
Astept cu interes sfaturile voastre...

sa nu uit, masina e o Laguna 2 1.8 16v din 20029(asta daca nu ati citit deja din celalalt topic tongue.gif )
zamox
Eu oricum am degand sa-mi pun nou chiar daca e o caruta de bani insa riscul e prea mare pt unul sh si vorba aia" sunt prea sarac...


11 Jun 2009, 17:15:
Gata azi am scapat de resturile de catalizator din toba finala nu se mai aude nici un zgomot biggrin.gif .
De acum incep sa pun bani deoparte pentru unul nou.
Deci pot merge linistit fara ceramica din catalizator,nu?

11 Jun 2009, 17:21:
Alexumf incearca la IPSO.
Eu am sunat la SERUS-2600ron,la Cobalcescu-2400 cred,laMeridian-vreo 2400ron parca si la IPSO-2000ron.
Oricum am sa mai caut si la magazine de piese insa momentan nu am avut timp sa alerg si nici nu am bani in momentul asta.
Precizez ca e pentru sedan 1.6 16v.Probabil la tine scorurile vor fi altele dar nu cu mult.
99AIM
Fratilor cred ca am pus-o si eu de un catalizator nou....zornaie pe dedesubt mai ales cand se incalzeste.....chestia este ca la mine se stinge mai greu si martorul in bord.Un prieten mecanic cica mi-l scoate de tot daca vreau ca toate masinile de BG de la noi au piesa asta amputata.Stie cineva ce implica scoaterea ceramicii din catalizator sau o modalitate ceva .....
Catalinmodena
Daca dai cu pumnul in catalizator se aude ceva pe acolo?Ceramica sa faca vreun zgomot ceva?
99AIM
Alarma falsa.....am urcat-o pe elevator cu un mecanic si cand colo se aude batatorul acustic al tamponului intermediar de la esapament, se aude ca un sfarait asa si daca pun mana pe el se opreste.L-am legat eu cu niste coliere de plastic si s-a mai atenuat vibratia,oricum o sa iau un tampon nou de toba.

Aici este inculpatul....
http://www.oscaro.com/support-silencieux-f...-2540848-1057-p
imagecam
Se poate pune fara probleme catalizator universal (Bosal)
Nu recomand sa eliminati complet catalizatorul pt ca in timp riscati sa ardeti sonda lambda + ca functionarea motorului nu va fi in parametri.
Clujenilor, pot sa le recomand un service specializat numai in esapamente, unde am schimbat mai multe catalizatoare de-a lungul timpului.
cj98czh
Pe Str. Bulagariei la Sturimex? biggrin.gif
narciso
Sal.Sunt din Galati .Aceiasi problema cu catalizatorul o am si eu.Aveti idee in Galati de vreun service specializat in aceasta probplema .Multumesc.
myhay1208
Stiu ca e vechi topicul dar am o curiozitate: se poate pune un catalizator (bun) de pe motor euro 3 pe motor euro 4 ?
De fiecare data cand scanez computerul masinii, imi zica ca eficienta catalizatorului e sub limita. In bord, se mai aprinde check engine dar se stinge dupa vreo 50-100km.
Si la ultimul ITP a tras de ea sa iasa la noxe... In rest, merge bine motorul n-as zice ca e afectat.
Deci se poate pune catalizator Euro3 (bun) in loc de euro 4 ?
Mai e virianta celui universal dar nu stiu cat e de eficient...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.