Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Epurator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
suky
Am fost in service pt schimbare de EGR, si mi s-a zis ca trebuie schimbat acest filtru de epurare...e plin de ulei. Ideea e ca o sa il schimb oricum...dar imi poate explica cineva ce face acest epurator de fapt? Si daca am mers mai mult timp cu el asa ce altceva s-ar fi putut deteriora in acest interval.
Adila16
Supapa EGR e una, fitrul epurator (daca la el se referea mecanicul) e alta, din cate stiu eu...E posibl sa fi folosit denumirea de filtru epurator pentru insusi maria-sa EGR-ul. Asa ca am sa incerc sa ating ambele variante, cat imi permite condeiul...

Exaust Gases Recycler este o supapa care preia o parte din gazele de evacuare si le trimite, bine dozat (functie de mai multe variabile), in camera de ardere (sau galeria de admisie). Rolul EGR este de a reduce o idee temperatura din camera de ardere, impiedicandu-se astfel formarea multioxizilor de azot si/sau sulf, agenti poluanti.

Epuratorul de gaze (sau de ulei, cum i se mai spune) preia din vaporii de ulei din baie si ii conduce in galeria de admisie. Uleiul astfel ajuns acolo are, printre altele, rolul de a fixa pe peretii tubulaturii particulele fine de praf care trec, inevitabil, de filtrul de aer, impiedicandu-le sa ajunga in motor. Unii mai zic ca ar unge si scaunele supapelor de admisie... Se prea poate: cantitatea de ulei fiind foarte mica, este arsa rapid, si nu se formeaza calamina...

Daca se imbacseste supapa EGR, e posibil sa se blocheze; daca se blocheaza pe inchis sau nu se mai deschide suficient, motorul functioneaza un pic mai cald (chestiune care, de regula, nu se vede pe acul termometrului), iar catalizatorul ''trage'' din greu sa isi faca datoria. Daca se blocheaza deschis (adica scaunul supapei nu mai etanseaza), in galeria de admisie intra aer "fals", amestecul carburant este sarac, ralantiul scade iar computerul se screme sa compenseze povestea asta; implicit creste consumul.

Daca ai mers cu EGR blocat, nu vad ce ar putea sa se deterioreze.
Daca ai mers cu filtrul epurator de gaze infundat, asta se poate vedea demontand tubulatura flexibila de admisie si verifica existenta prafului pe interiorul galeriei de admisie (cea metalica, dupa clapeta de acceleratie...)
suky
Multumesc de raspuns...m-ai scos din ceata. icon_mrgreen.gif Era vorba de acel filtru de epurare..sau epurator cum i-a zis mecanicul.EGR-ul il aveam blocat pe deschis si imi mergea"patrat" motorul si de aceea l-am si schimbat; cand mi-a demontat EGR-ul mi-a zis si de acest epurator care scapa. Azi cand am ajuns acasa am aruncat si eu un ochi acolo si am vazut care e treaba si am observat ca mai scapa un pic de ulei ( musteshte..nu picura)pe la un colier de la un furtunas care intra in egr....Nu stiu de la ce este si ce rol are, dar i-am desfacut acel colier si l-am mai strans un pic. Maine dimineata am sa mai revin cu ceva poze.
andu911
Eu nu cred ca epuratorul ala are vreun filtru. Parerea mea e ca are niste camere care separa uleiul de vaporii de ulei.
Nu bag mana in foc pt afirmatia de mai sus, dar nu vad rolul unui filtru, mai mult ar incurca treburile pe-acolo.
suky
Am revenit cu pozele promise. In poza 1 si 2 se vad epuratorul si acel colier slabit care avea ceva ulei pe el si care l-am strans....ramane de vazut daca mai face figuri.Nu stiu ce rol are..poate ma iluminati si pe mine.
In pozele 3 si 4 e un furtun care intra in EGR . Acesta are si el la randul lui ceva ulei pe el dupa cum se vede in poza 4...nu stiu daca scapa el sau de la furtunasul de mai sus a scapat ceva. Stiti cumva daca prin acel furtun circula ulei?...sau gaze?
Adila16
QUOTE(andu911 @ 1 May 2008, 23:42)
Eu nu cred ca epuratorul ala are vreun filtru. Parerea mea e ca are niste camere care separa uleiul de vaporii de ulei.
Nu bag mana in foc pt afirmatia de mai sus, dar nu vad rolul unui filtru, mai mult ar incurca treburile pe-acolo.
*




Colega, no offense, filtrul nu inseamna neaparat o sita sau un element de hartie...
Un filtru poate fi constituit si dintr-o simpla duza calibrata.
Sau, cum ai scris, niste banale camere de separare...
andu911
FÍLTRU1, filtre, s.n. (Tehn.) Dispozitiv, aparat sau instalație care separă, cu ajutorul unui material filtrant, un fluid de particulele solide aflate în suspensie în masa lui.

Deci...care e materialul filtrant ?
Adila16
Andu911, eu, unul, apreciez ca filtrul, in cazul epuratorului de gaze, este insasi duza calibrata, existenta undeva pe traseul epuratorului de gaze, care are rolul de a limita dimensiunea particulelor de ulei care intra in galeria de admisie, permitand, totodata, numai unei anumite cantitati de ulei sa patrunda in galerie, nu si celelorlte suspensii/ depuneri din masa de ulei (particule care produc deseori infundarea acestui calibru, cu consecintele de rigoare).

Ca sa dau un alt exemplu, camerele de decantare (care pot fi asimilate unei instalatii de filtrare) de la haznalele ecologice: separa materiile fecale si celelalte particule solide de restul fluidului. Deci, tot filtrare fac... rolleyes.gif
Si nu imi amintesc sa fi vazut materialul filtrant (care, daca ar fi fost sa fie ca o sita - de orice natura -, ar fi trebuit schimbat/curatat la imbacsire sau saturare) pomenit de definitia dictionareasca oferita de tine...

N-am avut alt exemplu mai la indemana... blush.gif
andu911
Pe vremuri, motoarele diesel chiar aveau si un material filtrant din pasla.
Probabil mecanicul care i-a zis sa schimbe filtrul, e mai in varsta. laugh.gif
Oricum, o curatare e suficienta...
Adila16
Se prea poate.

Off-topic: Insa, cat am stat cu labele in motoarele SAVIEM (5 litri, 6 cilindri in linie, 135 CP) sau RABA (MAN-D2156, 10 litri, 6 cilindri@120 grade, 215 CP in versiunea aspirat si 256 in versiunea turbo) nu imi amintesc sa fi vazut asa ceva, la niciunul (nu contest, e posibil sa imi joace memoria feste... wacko.gif ).
Si ma pot lauda ca am "demolat" cateva: segmentari, cuzinetari, garnituri de chiulasa (MAN-D2156 poseda chiar doua dintr-astea...), in virtutea faptului ca am fost ''canalagiu'' mai bine de 1 an jumate...
La Dieselele de pe tractoare nu stiu, ca nu m-au pasionat...Si nici tangenta cu ele n-am avut...

On-topic: Intr-adevar, curatarea epuratorului ar trebui sa rezolve problema colegului nostru forumist, coroborata cu eliminarea neetanseitatilor sesizate in pozele postate...
ionutz_ro23
a schimbat cineva epuratorul? cat costa? si la mine este imbacsit cu ulei. care o fi cauza?
CRY 79
Epuratorul ala se da jos foarte simplu prin extragere. Se desface capacul cu un cutit prin departare de suportul sau (pana face clanc), se curata frumos, iar daca membrana din interior este prea labartata, dilatata sa spun asa, atunci trebuie schimbata (dar cred ca trebuie cumparat epuratorul cu totul pt. a schimba membrana). Mizeria de pe el vine (pe la garnitura din stutul epuratorului care cu timpul se mai uzeaza)din interiorul furtunului de aer din cauza ca acolo exista o oarecare presiune ce vine de la turbo impreuna cu ulei refulat din turbo (turbina nu mai etanseaza). Este indicat sa se desfaca toate furtunele alea de la egr (impreuna cu egr-ul), aer, turbina si sa se curete bine.
ligrivis
In cazul meu am avut EGR blocat si masina nu mai avea nici o putere in ea . Curatarea este simpla se demonteaza 2 suruburi si o mufa apoi cu diluant se spala bine. Dupa remontare simteam ca am un nou motor deci rolul EGR nu este simplu decorativ. Am infundat EGR pentru ca la inceput mergeam foarte subturat nestiind ce pot cauza , de atunci schimbat stilul de condus nu am mai avut probleme.
slim6630
Si eu am o problema cu EGR-ul, mi sa aprins pe bord martorul motor + SERVICE , am fost cu ea in Service Cobalcescu , mi-au resetat eroarea , pana acasa sa aprins iar, sun inapoi la mecanic , cica sa ies pe autostrada sa-i d-au blana sa se curete singur ,mai precis sa o tin in 4000 vreo 10 min. , m-ai degraba il demontez sa-l curat, voi ce spuneti ?
skorpio_bog
recomandat este sa il cureti, insa e bine sa ii dai si o blana ca se curata si turbina, si evacuarea de funingine, nu numai egr-ul. varianta cu talpa le autostrada 10 minute e varianta mai comoda. totusi e bine sa cureti egr-ul manual.
CRY 79
QUOTE(slim6630 @ 28 Jun 2010, 17:11)
Si eu am o problema cu EGR-ul, mi sa aprins pe bord martorul motor + SERVICE , am fost cu ea in Service Cobalcescu , mi-au resetat eroarea , pana acasa sa aprins iar, sun inapoi la mecanic , cica sa ies pe autostrada sa-i d-au blana sa se curete singur ,mai precis sa o tin in 4000 vreo 10 min. , m-ai degraba il demontez sa-l curat, voi ce spuneti ?
*



Desfa-l si curata-l sa vezi acolo surprize. Are 3 piulite si o mufa. Ai grija cum tragi de el sa nu il rupi. De preferat sa incerci cu o surubelnita lata pe care o introduci intre egr si corpul sau si incepi sa il departezi incet pana se distanteaza apoi cum crezi de cuviinta. Daca nu iese sa nu tragi tare de el ca il rupi.
Curata egr-ul dar si conducta care face legatura intre egr si galeria de admisie. Sa vezi acolo mazga.
tazmanya2006
QUOTE(Adila16 @ 1 May 2008, 19:20)
Daca se imbacseste supapa EGR, e posibil sa se blocheze; daca se blocheaza pe inchis sau nu se mai deschide suficient, motorul functioneaza un pic mai cald (chestiune care, de regula, nu se vede pe acul termometrului), iar catalizatorul ''trage'' din greu sa isi faca datoria. Daca se blocheaza deschis (adica scaunul supapei nu mai etanseaza), in galeria de admisie intra aer "fals", amestecul carburant este sarac, ralantiul scade iar computerul se screme sa compenseze povestea asta; implicit creste consumul.
*




Salut. La mine temperatura motorului urca un pic mai sus de jumatate, cu 2 linute cand il forjez, chiar si acum cand afara era caldut adica 3-5 grade.
Sa schimb EGR-ul asta ? Raspuns in PM
Kokonitos
am si eu o intrebare... cam cat ulei ar putea pierde pe la epurator . Am un Clio III din 2006 , 1, 5 DCI si in 8000 de km am completat cu 1,5 l ulei. E posibil sa scape pe la epurator(care e imbacsit de ulei) sau ar fi o alta problema? Sub masina nu vad pete de ulei. Pana anul trecut nu a papat ulei deloc, dar dupa un drum lung de 5000 de km mi s-a aprins martorul de ulei. Oare ce ar putea fi?
Dominohunter
Pentru colegii care au problema cu epuratorul.
Si eu la randul meu pe meganul din dotare am avut probleme cu acel epurator.Curgea ulei de numa, era plin de praf, ce mai era muci.Rezolvarea a fost simpla (greu a fost sa ajungem la ea).Dat jos epuratorul, curatat bine si atentie, schimbat garnitura pe care o are el acolo.Daca puteti insa, alegeti o garnitura home made din material dur si cam cu 2 milimetri mai lat.Eu am avut noroc ca in Timisoara pe Calea Buziasului este o fabrica care face radiatoare si garnituri la comanda de toate mamele.Mi-au facut ei una pe comanda (10 lei) iar eu am marait ca e mai groasa decat ce am dat jos.Si mi-au spus ca din experienta le fac un pic mai groase si ca o sa tina asa.Si ce e drept, garnitura luata de la reprezentanta, pe linga faptul ca te costa o caruta de bani si vine tare greu nu a tinut decat 2 saptamani.Cand m-am plans la ei ca imi curge ulei in continuare ,raspunsul a fost ca e din cauza ca am montat-o in alt service decat Renault.Nu ca doamne fereste e proasta piesa.Asa ca daca aveti aceste probleme, o simpla garnitura si o curatare buna, va scapa de o caruta de bani.Sa nu-i credeti pe cei de la reprezentanta ca se schimba epuratorul cu totul.Aceea garnitura vine si si individual doar ca in cazul meu a fost o piesa proasta.chiar daca era de origine.Piesa asta pe care o am acum, care e mai groasa e pe masina de aproape 3 luni si nu mai e gram de ulei pe acolo.

Drumuri bune
gigelcool
salut am si eu o problema si nu stiu de unde sa incep,dincauza epuraotului asta poate ajunge ulei in EGR,deci am ulei in EGR si nu stiu de unde,ajutatima va rog
lico
Probabil de la turbo ...
meganus_bicorpus
Am urmarit si eu acest epurator si intr-adevar, era acoperit de ulei.L-am desfacut, garnitura din el era bine fixata si nu era sparta.Am reusit, totusi sa gasesc alt epurator si l-am inlocuit.Sper sa imi rezolv problema cu consumul de ulei!
STALEX2004
consuma ulei pe acolo sau pur si simplu pierdea ulei fara sa iti dai seama pe unde??
meganus_bicorpus
Uleiul meu ajunge clar in camera de ardere...pe unde, inca nu stiu exact!Dar daca la testul de compresii toti cilindrii au aceeasi valoare (23-24 bari), in turbo si pe furtune nu am gasit ulei sa-l iei cu polonicul, doar vapori lipiti pe pereti iar simeringurile de supape sunt schimbate...cum ajunge in motor?
meganus_bicorpus
Dupa 50 de km si doua zile de la reparatie inca nu a aparut fumul alb dimineata, mirosul nu se mai simte asa tare cand e cald motorul...sunt curios daca asta i-a fost leacul!
marius_b81wbm
Megane.ul de 78kw are epurator?daca da unde este?
ovy_megane_1982
Salut.Meganus_Bicorpus poti sa-mi spui si mie daca ai pus epurator nou sau sh. si cat te-a costat? Multumesc.

7 Jul 2014, 14:32:
Poti sa-mi dai PM cu nr. tau de telefon?
Lupu_Cadmiel
Am si eu o intrebare. Eu circul cu conducta de la epurator afara adica numai intra pe conduca dintre debitmetru si turbo. La conducta dintre debitmetru si turbo am obturat gaura unde intra conducta de la epurator. Si acuma intrebarea mea ii : afecteaza la ceva daca am scos afara conducta? Afecteaza turbo?
copperpaw
Salut, am umblat si eu acolo la epurator, ma mancat degetele si cand am desfacut acea "sita" era ca o membrana de boxa, imbibata cu ulei... defapt ca ciocolata... nici nu am atins ca s-a rupt toata cand a impins arcul capacul in sus.
Acum, intrebarea mea e, unde gasesc membrana aia?
ce se intampla daca merg asa?
e mai bine ca curat tot locasul ala, decat sa intre "sita" aia prin conducte?

10 Sep 2015, 19:25:
Am revenit cu poze dupa ce am desfacut din nou acest decantor ulei:
[attachmentid=1628006817] [attachmentid=1628006818] [attachmentid=1628006819] [attachmentid=1628006820] [attachmentid=1628006821] [attachmentid=1628006822] [attachmentid=1628006823]

deci, in primul rand, acea nu este o membrana, este o garnitura de cauciuc, care are in mijloc o parte mai groasa ce vine fixata pe arc :
[attachmentid=1628006821]

Din cauza ca si-a pierdut elasticitatea, s-a deteliorat, s-a crapat si uleiul care a iesit, cred ca a patruns prin acest orificiu de la capac [attachmentid=1628006822]

ma gandesc ca atunci cand intra gazele in epurator, membrana se "umfla" si ridica acel capacel, lasand sa patrunda gaze mai mult, zic si eu o idee. nu mirosea a ulei ars ci mai degraba a esapament.
dupa ce am eliminat resturile de la acea membrana de cauciuc,
am sigilat capacul cu poxipol. o sa revin cu informatii, sa va zic ce schimbari am simtit.
tr_viorel
Dupa aproape 11 ani de utilizare Megan-ului din semnatura, am avut curiozitatea sa vad starea epuratorului de gaze. A durat cca. 30 sec. demontarea de pe motor si cam tot atat scoaterea capacului. In interior am gasit numai o membrana cauciucata (asemanatoare cu cea de la pompa de benzina), in stare buna si un arc ce o tine in pozitie ridicata. Nici urma de supapa sau diferente de diametru. Foarte putin ulei pe membrana si in zona de trecere de sub ea. Mentionez ca acest epurator nu era murdar de ulei in exterior. Am presat capacul de plastic si am montat piesa. La proba de mers, totul este OK.
craciunica
Am o mare rugăminte!!!!! Posed un Megan 2.2, 2005. Excepțional!. Brusc si fără nici un avertismet mănâncă ulei. 1.5 l la 1000 km. Am desfăcut si curățat egr, epurator. Am schimbat turbina e drept cu una sh dar verificata. Nu afuma mai deloc. Am măsurat compresia. Există o diferență de 3 bari între 2 cilindri. Același consum de ulei. Se accentuează daca am porniri dese. Are cineva o sugestie???
RAZVAN77
Epuratorul de gaze este cel cu joja in el? Daca este stricat sau blocat duce ulei spre turina si apoi il scoate pe esapament?
GOGO 5
dominohunter.ajutane si pe noi cu GARNITURA din epurator fantoma facuta la TM CU 10 LEI.Eu nu am sa marai de loc
alexcuprimera
Motorul rece. Pornit, mers 3 km, lasat motorul pornit 10 minute. La prima accelerare, nor de fum cu miros de ulei ars. Am schimbat supapa epurator si nimic. Rolul supapei este de a lasa vaporii de ulei sa intre in admisie la turatii mici. La sarcini medii, mari, datorita vacuumu-lui creat de turbina, supapa inchide trecerea vaporilor, dar nu total, ea mai avand un mic orificiu de trecere. Separarea vaporilor se face in capacul culbutori. Am schimbat capacul, si acum e ok.
Cipa76
Buna am si eu o problema imi iese din cand in cand fum de ulei ars la motor si imi baga si pe aerisitor in masina.Mentionez ca nu face des.Am tot fost la mai multi mecanici a ridicato pe elevator dar nu exista urma de ulei si nici pata de ulei sub masina nu gasesc dimineata.
Acum cineva mi-a spus ca poate fi de la epurator.
Cineva care ma poate ajuta?
xmisterx
Sau de la masinile din trafic, daca masina din fata emite un miros puternic de gaze esapament ele sunt aspirate in habitaclu de sistemul de ventilatie.
igl1
Salut, chiar dacă nu s-a mai postat de mult poate cineva care a rezolvat problema legata de acest epurator o postează. Eu am aceeași problemă consuma/pierde ulei se simte miros de ulei ars în mașină, epuratorul este plin de ulei, am spălat motorul întrebarile mele sunt:se potrivește epuratorul de logan 1.5 diesel si a doua întrebare este se poate anula acest epurator?
Mulțumesc
punisher00
La motorul k9k , din cate stiu epuratorul este capsulat in capacul de plastic al culbutorilor . Nu are nicio supapa , decantor etc , e doa un decupaj .

Daca ma insel poate stie altcineva ceva
gicusorLEX
QUOTE(punisher00 @ 26 Oct 2020, 23:06)
La motorul k9k ,  din cate stiu epuratorul este capsulat in capacul de plastic al culbutorilor . Nu are nicio supapa , decantor etc , e doa un decupaj .

Daca ma insel poate stie altcineva ceva
*


Salut
Eu am o laguna 1.5 dci 81 kw...stie cineva daca pot sa-l decapsulez?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.