Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare corp clapeta - Symbol 1.4 8V 2001
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3
cmandrei
De ce ?

Pai: in primul rand probleme la relanti (ralanti) - adica turatie oscilanta pana la oprirea motorului sad.gif

Intrebat in stanga dreapta, ajuns la concluzia (care se va dovedi a fi gresita) ca trebuie inlocuit motorasul pas cu pas ... montat in/pe acest corp clapeta.

Acestea fiind spuse am purces la achizitionarea unui filtru de aer (stiind ca cel existent nu e tocmai ok) + un motoras pas cu pas {detalii aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=427...dpost&p=1354619 }

Pas .1.

Demontare capac / carcasa filtru aer. Se desurubeaza cu surubelnita stea si cu {spre exemplu ce am folosit eu} tubulara de 10 {sau 3/8} surubelele de la punctele galbene si se desfac clemele de la punctele rosii.

user posted image

Cel mai complicat e piulita din dreapta spate pe care am reusit sa o desfac cu o surubelnita la care am pus tubulara ... cam asa ceva

user posted image

user posted image

user posted image

Dupa toate acestea trebuie ridicata partea de jos a carcasei (ultima poza). Acesta mai sta fixat in corpul clapeta si in tubuletul care merge la capacul motorului.
Tubul (o varianta) se scoate apasand clemele cu o cheie ca cea din poza si ridicand putin de carcasa ca sa se desprinda. Ceva de genul ->

user posted image

Pentru corpul clapeta (nu am poze ca nu prea am stiu cum sa fac) cu o mana se tine corpul si cu cealalta miscam putin carcasa si o tragem in sus pana iese ... nu cu forta nu brusc deoarce corpul nu e "prins de baza" unde e asezat cu suruburi.

Bun ... dupa asta avem cam asa ceva ...

user posted image

Pas .2.

Ar urma "deconectarea" smile.gif

Mufele de alimentare - se ridica usor clema de fixare dupa care se trage - ... cea din fata (poza de mai jos)
user posted image

si cea din spate, care alimenteaza motorasul pas cu pas ...
user posted image

Mai trebuie scoasa si "parghia" acceleratiei ... cu o surubelnita ... usor si cu grija ... cam asa ceva
user posted image

Optional si tubul de cauciuc ... sa nu incurce smile.gif
user posted image
cmandrei
Pas .3.

Acum corpul clapeta se poate ridica de pe pozitie fara probleme.
Cateva poze cu "mizeria" smile.gif

Partea de jos
user posted image
Motorasul pas cu pas
user posted image
Partea de sus (intrarea dupa filtrul de aer)
user posted image

Pas .4.

Solutia de curatat si curatarea ... [eu asta am folosit-o dar nu inseamna ca e singura ... din punctul meu de vedere si-a facut treaba superb ... parca 13 lei in Selgros]
user posted image

Acum urmeaza curatarea efectiva ... aici nu cred ca exista o regula anume ... de unde sa incepi si asa mai departe ... astfel ca voi pune cateva poze ...

cu clapeta inschisa (lichidul din tub se aduna)
user posted image
deschid clapeta
user posted image

poate ceva mai usor
user posted image

Am desfacut si motorasul ca sa-l schimb (in prima faza) dar cand am vazut ce e pe el si in "canalul" in care acesta lucreaza am ales sa-l pun la loc, curat si sa vad ce se intampla.
user posted image
surubele se desfac cu
user posted image
cei de la magazin mi-au spus sa-l reglez pe cel nou dupa dimensiunea celui vechi astfel ca pe cel vechi nu l-am miscat deloc ... l-am dat cu spay si usor cu o carpa
user posted image

user posted image

user posted image

Dupa ce am consumat aprox. 2/3 din cantitatea din flacon, corpul se prezenta cam asa ...

user posted image

user posted image

Optional zic eu, se poate curata si "galeria" pe care se fixaza corpul, eu nu am dat cu spray ci am sters atent cu o capra, astfel incat murdaria sa nu cada "mai jos" ci sa o iau pe carpa ...

user posted image

Se monteaza la locul lui motorasul ...

Pas .5.

Montarea componentelor la locul lor ...

cam asa arata motorul inainte de a le pune la loc
user posted image

Poza aceasta nu prea mi-a iesit ... ideea era sa se vada ceva acolo unde este negru acum sad.gif ... oricum am atasat poza ca sa se inteleaga mai bine explicatia ...
user posted image
Printre capacul motor si firele de alimentare a injectoarelor, ar fi trebuit sa se vada in poza locasul de fixare al corpului clapeta ... altfel nu se aseaza corect. Mai simplu o mufa in fata si una in spate ... e destul de greu de gresit.

Si acum sa-l punem la loc.

1). Se aseaza corect corpul;
2). Se monteaza bratul de plastic al acceleratiei (se apasa usor pana se fixeaza);
3). Se pun la loc mufele de alimentare (click);
4). Se monteaza tubul de cauciu pe capacul de la motor;
5). Se aseaza partea de jos a carcasei filtrului de aer pe corpul clapeta (pana se fixeaza pe corp ... grija cu miscarea stanga dreapta ca puteti misca si corpul clapeta);
6). Se monteaza tubul de cauciuc pe carcasa de plastic (click);
7). Se monteaza cele patru suruburi ale carcasei (suruburile au "opritor" deci nu va chinuiti sa le strangeti exagerat de tare ... "cand s-au oprit, s-au oprit");
8). Se monteaza noul filtru de aer (sau cel vechi);
9). Se monteaza capacul carcasei (cele 5 surubele stea + cele patru cleme);
10). Se monteaza tubul de admisie aer.
11). In mod normal gata smile.gif .

Spor la treaba.

P.S. Dupa 1 saptamana si aproape 600 km rulati nu a mai fost nici o problema cu turatia de relanti si parca motorul urca "mai curat" in turatie (nu mai rapid ci parca mai "clar", nu stiu exact cum sa explic smile.gif ).

Acest material este o nota informativa si nu indeamna pe nimeni sa umble la masina sa. Tot ceea ce faceti, e pe proprie raspundere si forumul reno.ro sau oricine altcineva nu poate fi tras la raspundere in nici un fel.
Laurentziu83
Dupa remontarea tuturor elementelor la locul lor, se va face procedura de initializare a motorasului pas cu pas, pentru a-si invata cursa dupa clapeta proaspat curatata. In acest sens se va proceda astfel (in prealabil se vor opri toti consumatorii de pe masina):

1. Se va pune contactul pentru 5 secunde, fara a porni motorul.
2. Se ia contactul.
3. Se asteapta 3 minute.
4. Se va porni motorul si va fi lasat sa functioneze minim 1 minut la relanti.

Se recomanda ca motorasului pas cu pas sa nu-i fie modificata lungimea mecanic (cu mana, adica), nici sa fie fortat, ideal este doar sa fie curatat la spray, eventual sters usor cu o carpa si gata.
Daca nu se respecta aceste sfaturi, motorasul poate sa se strice, si nu-i prea ieftin.
Motorasul pas cu pas este intalnit in dialogys sub denumirea de "papillon motorise", in manualele auto in lb engleza (GM Daewoo de ex) sub numele de IDLE AIR CONTROL, in principiu el are rolul de a doza cantitatea de aer de care are nevoie motorul la relanti, cand clapeta de acceleratie este inchisa, un fel de bypass al clapetei.
cmandrei
Multumesc de completari Laurentziu ... dar am scris acolo NU am modificat pozitia motorasului smile.gif ... dar multumim smile.gif
Laurentziu83
Azi dimineata am curatat si eu corpul clapeta si am mai repozitionat firaraia de pe acolo (la mine pe acolo e si rampa de injectie gaz, furtune, fire suplimentare, etc).
Ca idee, la curatarea clapetei, esentialul e sa curatati marginile obturatorului dinauntru si ale partii interioare a clapetei unde sta obturatorului (marginea unde etanseaza, ca sa zic asa). In plus, trebuie curatat atat varful conic al motorasului pas cu pas, cat si zona lui de lucru. Pentru zona lui de lucru, ideale sunt betisoarele cu vata pentru urechi.
Aceste 2 zone sunt esentiale pentru curatare, restul nu prea conteaza.
Am pus apoi totul la loc, exact ca in poze si apoi am reinitializat motorasul pas cu pas, dupa cum am scris mai sus.

Curatand clapeta, eu am scapat de o alta problema, si anume de o sincopa ce aparea odata la cateva secunde la relanti, ca un fel de "sughit" al motorului.

Totusi ma intreb de unde atata funingine pe acolo...doar de la vaporii de ulei aruncati prin furtunas in carcasa filtrului de aer? unsure.gif
N-am inteles niciodata de ce trebuie surplusul de vapori de ulei sa fie aruncat in ardere.
andreib
QUOTE(Laurentziu83 @ 18 May 2008, 18:15)
Totusi ma intreb de unde atata funingine pe acolo...doar de la vaporii de ulei aruncati prin furtunas in carcasa filtrului de aer?  unsure.gif 
N-am inteles niciodata de ce trebuie surplusul de vapori de ulei sa fie aruncat in ardere.
*


Pai symbolul din cate stiu nu are EGR/EEGR deci tot smacul e de la vaporii de ulei. E bagat in admisie pentru a nu ,,polua'', e mai simplu de scapat de ei asa (la daciile vechi cand era motorul obosit se scotea un furtunas din carburator daca mai stii). Solutia ar fi un ,,breather filter'', si dai vaporii in atmosfera, nu in galeria de admisie smile.gif .
gedan
la toate motoarele este asa, mai face si o functie de egalizare a presiunilor, plus preincalzeste amestecul, plus arde gaze scapate in baie.... tendinta e de a renunta la acest "breather", dar nu stiu daca ramane admisia in valorile "economice"
smaili
La ce anume va referiti cand spuneti sa nu modificam pozitia motorului,adica sa nu modificam pozitia pe care se afla axul de rotatie? Ma scuzati daca intrebarea e cam stupida,dar nu am inteles foarte bine.
cmandrei
In imaginea http://img386.imageshack.us/img386/6757/pict4292gc7.jpg se vede bine si sper sa va pot explica. In poza este motorasul pas cu pas; recomandabil este sa nu se modifice pozitia capului mobil, cel care se termina cu metal ... se poate misca, cum sa zic ? ... intra mai tare in corpul obiectului pozat sau iese mai mult ... ehhh

Distanta dintre cele doua liniute colorate sa ramana "identica" dupa curatire.

user posted image
smaili
am inteles,mersi
Laurentziu83
Recomandarea de a nu-i modifica lungimea este din considerentul de a nu-l strica, oricum, daca se urmeaza pasii de recalibrare ai lui (descrisi mai sus), el se va adapta la noua clapeta curatata.

Motorasul are rolul de a regla debitul de aer care intra in motor la relanti, el face bypass-ul clapetei de acceleratie care este inchisa in acel moment. Daca varful la motoras este murdar, va intra insuficient aer in motor, iar acesta va merge neregulat, mai ales la rece.

Motorasul a preluat (aproximativ) rolul socului prezent la vechile masini pe carburatie. Spun aproximativ deoarece sistemul de alimentare e foarte diferit. Clapeta de acceleratie e ca si un carburator pentru motor, cu diferenta ca nu mai are jicloare pentru carburant, rolul acestora a fost preluat de injectoare.
De aceea, este important ca aceasta sa fie curatata, la fel cum se curata pe vremuri carburatorul.

Important este sa fie curatate suprafata de contact a clapetei mobile cu corpul mare al clapetei (pentru o buna etansare) si canalul unde intra motorasul pas cu pas. Restul elementelor din clapeta nu sunt asa importante.

Ce n-am inteles insa este de ce Renault s-a zgarcit la a face un sistem mai bun de prindere a clapetei pe galerie la acest motor, practic, fara carcasa filtrului de aer peste ea, s-ar misca de fiecare data cand apesi acceleratia. De cate ori am demontat pe acolo, am fost foarte atent sa asez clapeta exact ca inainte, si sa se imbine carcasa filtrului corect, si ca furtunele de dedesubt sa fie pozitionate corect.
horsewhisperer27
cam la cati km se aduna murdarica asta?
sau la cati km e recomandata o curatare?
cmandrei
Cel mai probabil este "corect" sa fie curatat la fiecare 2-3 ani sau 30.000 - 40.000 km. (aproximez)
horsewhisperer27
aham.multam.
am un megane...s-a discutat si pt el?ca nu gasesc, si am si pornire de aia cu buton!
Laurentziu83
E valabil la aproape toate masinile cu motoare pe benzina.
horsewhisperer27
pai da, da nu arata chiar la fel motoarele.
in plus notiunea de a "pune contactul", e putin modificata sa zicem , atunci cand ai cartela de pornire.


un mers foooarte usor sacadat la plecarea de pe loc e posibil sa se datoreze acestei clapete?
Laurentziu83
Nu.
O clapeta murdara se manifesta cu sincope la relanti din cand in cand, relanti neregulat si accelerari nu prea constante.
pegas
din pacate pentru 1.4/16v nu e chiar asa de usor de ajuns acolo. nici nu stiu daca se merita sa pun poze pentru ca nu e complet tutorialul...

concluzia mea e: daca nu ai chei torx tubulare nu ai cum sa desfaci acest corp.

eu m-am incapatanat sa desfac motorasul de actionare a clapetei desi eram 99% sigur ca sau nu voi putea sa il scot complet sau nu voi putea pune la loc un surub. nu am putut sa il scot complet si in timpul procesului am si pierdut un surub din cele 2 care il prinde. am desfacut cit am putut si am dat cu spray pe ax dar... se manifesta la fel: mers in suturi cu motorul rece.

am sa o curat in service, la revizie.

la 1.4/8v e parfum dar la 16v pare un cosmar.

horsewhisperer27
QUOTE(Laurentziu83 @ 24 Aug 2008, 12:13)
Nu.
O clapeta murdara se manifesta cu sincope la relanti din cand in cand, relanti neregulat si accelerari nu prea constante.
*




aha!multam.nu e cazu sigur, merge si trage perfect masinuta!
pegas
revin in acest etern topic cu o noua problema: cu motorul rece, dar temperatura de afara de 20-30 de grade, masina mergea in suturu pana se incalzea apa.

DAR, cu motorul rece, insa cu temperaturile din ultimele zile, de 5-10 grade, merge super lin.

Are cineva idee de ce?
Laurentziu83
Ar mai fi de adaugat ca, atunci cand demontati corpul clapeta de pe masina, OBLIGATORIU curatati garnitura de cauciuc de la baza ei, unde se fixeaza pe galerie, la fel si marginea galeriei pe care se fixeaza clapeta. Pentru asta folositi acelasi spray de curatare si apoi cu o carpa curatati totul. Operatiunea e esentiala pentru a asigura o etanseitate perfecta a corpului clapeta pe admisie, altfel va aparea fenomenul de "aer fals" care va intra pe acolo, avand in vedere ca depresiunea in aval de clapeta de acceleratie e destul de mare.
Eu am curatat sambata corpul clapeta (dupa 10000 de km de la ultima curatare) si s-a simtit printr-un raspuns mai bun al acceleratiei si mai apoi o scadere a consumului, mai ales datorita curatarii marginii clapetei, motorasul pas-cu-pas nefiind cine stie ce murdar.
hitman1234
cheers.gif Multam pentru tutorial Andrei!
cmandrei
Bravos daca ai reusit smile.gif
hitman1234
Am reusit,am printat tot si mi-am insirat foile pe motor si da-i si strica smile.gif
desi nu asta era cauza problemelor mele era destula mizerie cat sa stric un tub de spray..sper sa se reflecte in consum "investitia" tongue.gif
cmandrei
Imi pare bine ca ai reusit smile.gif dar rau sad.gif ca nu ai rezolvat problema ...
yogi72cj
am curata motorasul,dar am o mica problema
tija a intrat usor in interior,dar nu am mai putut sa o scot afara
am montat totusi motorasul pe masina dar la initializare a ramas blocat undeva pe la jumatatea cursei si daca pornesc motorul,la ralanti am 4000 de ture
dupa ce l-am dat iarasi jos am observat ca tija este blocata
1.stie cineva ce tensiuni sa aplic pt a scoate tija afara?
2.cum se demonteaza motorasul?vreau sa vad cum e construit in interior
va multumesc
cmandrei
De ce l-ai miscat sad.gif
Nu stiu sa-ti raspund la intrebare, dar stiu ca cel nou pe care-l cumparasem eu ... "mergea foarte greu" asa cu mana ... probabil trebuie mai tare dacat ai tras (daca bine am inteles) pana acum ... dar nu stiu precis asa ca mai bine mai stai putin poate raspunde altcineva, ca sa nu-l strici.
Laurentziu83
Incearca intai procedura de reinitializare. Daca nu merge nici asa, iti trebuie un motoras nou.
yogi72cj
precum am scris,am incercat deja reinitializarea,si nu a mers

am desfacut motorasul in bucati si acum il montez inapoi
nu recomand asta decat dusmanilor
are niste fire foarte subtiri care se rup
si mecanisme fine
daca nu reusesc sa il repar,340 lei unul nou
noi sa fim sanatosi
tot nu am inteles cum se alimenteaza cele 2 bobine din interior
stie cineva?
are cineva o schema?
cmandrei
sad.gif Succes, dar mai cauta ca trebuie sa gasesti mai ieftin ... sa ne spui daca si ce reusesti.
yogi72cj
am rezolvat
ideea este urmatoarea:la initializare se petrece :tija iese in afara 3 mm si intra unul inapoi,am verificat asta cu motorasul scos afara.
deci daca cumva diferenta de lungime este destul de mare sint necesare MAI MULTE INITIALIZARI!
motorasul are in interior 2 bobine si un magnet in care se afla un filet asemanator unui melc
bobinele sint dispuse ad si bc,au rez aprox 55ohm si se alimeteaza cu impulsuri de 12V
nu recomand demontarea motorasului decat in cazuri disperate pt ca daca nu nimeresri sensul infasurarilor motorasul se va invarti invers,si oricum nu prea ai ce sa ii faci decat sa ii ungi axul
deci in concluzie daca montam motorasul si vedem ca are o distanta mai mare pina la capatul cursei vor fi necesare mai multe initializari ,ideal initializam motorasul verificind in clapeta daca a ajuns la capatul cursei
pt alte amanunte va stau la dispozitie
p.s. nu incercati sa alimentati motorasul cu 12 pt ca il parliti
cmandrei
Bravo up.gif
AdrianoBoy

azi am reusit sa curat si eu respectivul motoras cu anexele sale,tin sa precizez ca atunci cand am scos cutia de unde vine filtru de aer bagat,aveam garnitura aceea rupta de unde baga aer fals si dupa 2 ore de cautat pe la reprezentante si dezmembrari am reusit sa gasesc una in targul vitan la 50 RON pentru ca acea garnitura nu vine separat de cutia unde sta filtru de aer si asta dupa multe negocieri.intr-un final am reusit operatia cu bine.Va multumim pentru sfaturi worship.gif
cmandrei
Am montat un nou motoras pas cu pas, de logan si am urmat pasii scrisi de laurentziu ... nu a fost chiar asa easy, dar dupa vreo 3 incercari am reusit. Multumim Laurentiu.
striktorul
sal si a mea face la fel
cand o pornesc si motorul e rece...moare cand o scot pe liber
la relanti nu are nici o problema...doar faptul ca nu toarce...fluctueaza un pic turatia
am schimbat motorasul pas cu pas ,am curatat corp clapeta,am pus la loc ,,,,,,si degeaba
nush ce sa/i mai fac
imi vine sa/i dau foc
ma ajuta cineva?
....nu sa/i dau foc,ci....s/o repar?
un sfat,o parere?
e un clio de 1,4 ,75 cai
merci


21 Oct 2009, 19:43:
aaaaa......si inca ceva
claus, am vazut ca ai avut aceeasi problema?
cand se incalzeste nu mai moare motorul?
au pus/o astia(mecanicii) pe calculator si degeaba
din punct de vedere al lor e ok
m/au pus sa schimb senzorul admisie temperatura aer si degeaba
...noroc ca ala nu costa decat 50 ron
hai cu bafta
cmandrei
Este un topic pe tema oarecum.
Cei de la service au studiat si graficul sondelor cumva ? s-ar putea sa fie din cauza lor, fara nici o eroare inregistrata stocata ...
karaoche
buna ziua,

stiti cumva un inlocuitor pentru acea solutie de curatat? adica pentru "gum cutter"?
unsure.gif
cu respect.
LeonMan
DA, DILUANTUL NITRO dar nu ai presiune cand il aplici, si apoi nu are aditivi de protectie a cauciucului, asa ca daca e si in contact cu acesta, nu-l recomand.
djasu82
E recomandat desfacerea completa a motorasului si curatarea implicit a axului sau pentru a culisa usor iar pentru calibrare daca nu avti cablu dediagnostic si soft se recomanda conectarea si deconectarea cheiei de pe pozitia motor de 10 ori fara a porni motorul si asa pentru a se calibra corect motorasulu. daca nu se procedeaza asa turatia o ia razna urca coboara si multi se sperie si cumpara alt motoras si tot la fel o sa faca si ala fiindca trebuie si acela calibrat.
Dupa mine daca bobinele motorasului pas cu pas sunt bune adica nu sunt intrerupte sau nu au spire in scurt motorasul tine mult si bine .
Rolul motorasului pas cu pas nu e doar pentru a mentine relantiul si socul stabil ci de a mentine contant turatia la o turatie prescrisa asta din cauza de cum apesi pe acceleratie .Asa ceva se observa din soft .
Felicitari colegului care a realizat topicul mai ales pentru poze ca multi se chinuie si nu stiu despre ce e vorba.
jflaci
'Seara!

Azi am parcurs si eu tutorialul pe masinuta,
inca nu am reusit sa-mi curat mainile, dupa 10 spalari
tot mi se vede fingerprintu :-).

Multam lui Andrei!

Problema mea a fost ca nu mergea relantiul, sughita. S-a
rezolvat se pare, acum toarce in relanti.

Clapeta propriu-zisa nu era aproape deloc murdara,
pentru asta m-am gandit ca problema de relanti vine de acolo.
In schimb, conducta care merge la si de la motoras, a fost jale,
motorasul la fel de jegos. Bine ca s-a rezolvat.

Timp de lucru total: approx 1 ora.

Spor!

Laci
x_men_clio
eu am avut aceeasi problema se oprea dimineata asta pana se incalzea motorul dupa mergea binisor am fost la un test clip nu la reno si nu mia dat decat senzorul de km lam schimbat si nimik la fel pana cand am vrut sa reglez tachetii eu avand gaz pe masina si surpriza un tachet nu statea la locul lui si nu descidea supapa sa iasa gazele nearse incerca cu tacheti la mine asta a fost
cmandrei
jflaci up.gif
funstation
Multumesc lui Andrei pentru tutorialul complet ilustrat.

Mie imi ramanea turata la relanti la 2000 rpm daca o scoteam la liber. Am urmat pasii si rezultatul a fost mai mult decat multumitor.

Recomand sa aveti grija cu stersul MPP .... dupa operatia de stergere a acestuia i-am modificat usor pozitia si la prima pornire relantiul statea la 1200 rpm. Apoi si-a revenit si sta frumos pe 800 rpm.

Solutia de curatat 15 RON, servetele si carpa din belsug (am avut grija sa nu ramana fragmente din servetele pe piese.)

Overall: foarte multumit de rezultat.

smile.gif
karaoche
buna seara,
precum am scis si in alta parte, am facut si eu in wk acesta operatie. cauza: relantiu invariabil.
dupa curatare aceeasi poveste. blink.gif
intrebare: clapeta trebuie sa fie etansa sau nu? wacko.gif
la mine se vedea o fanta de lumina pe marginea acesteia.foarte subtire, dar era.
numai bine.
cmandrei
Paiii ... pe langa clapeta exista "tubul" motorasului pas cu pas ... dar altfel, pe langa clapeta corpului clapeta vazuta pe masinuta mea "nu se vede lumina".
Ygi_17
Citind acest topic am inteles ca motorasul pas cu pas are rolul de a mentine acceleratia ( turatia) constanta la relanti dar si in timpul functionarii motorului cand accelerezi si mergi la viteza constanta.
ce se intampla, daca motorasul se blocheaza si clapeta de acceleratie ramane la o anumita pozitie la relanti. cum se simte in pedala ? opune rezistenta?

de fapt ce este acest motors pe ce principiu functioneaza ?
sopedo
Andrei la mine se poate sa fie clapeta+mpp daca mi-se intampla ca in mers (in 1-a sau 2-a se observa ce-l mai bine) la o turatie constanta sa imi mearga sacadat(in termeni populari suturi,sau sa dea in nas etc) ,ce-l mai bine se observa in treapta 1-a , pentru mine unu care merg cu ia eu observ chestia asta si in mers cu ia dar asa e ce-l mai sezizabil!
Si am si o oscilatie usoara la turometru odata la 3-4 secunde,se simte si un tremurat daca esti atent!
Mentionez am fost la automarcus cu simptomele astea si mi-au dat o foaie de diagnoza goala ,adica nu are nimic!
Masinutza are 24.000km si este 1.4 8v
Astept niste lamuriri de la voi ,multumesc anticipat!
sopedo
pff se merge greoi pe aici..maia stept raspus si la vre-o 2-3 topicuri si nimic! sad.gif(((

Intrebare cand curat cu sprayul trebuie scos motorasul ca sa misc clapeta dinauntr-u sa pot sa dau cu spray si pe marginile ei? sau nu conteaza daca motorasul inca este pe corp?
cip31
Da. Scoate si motorasul.
sopedo
Ok cip deci cand curat trebuie cu motorasu scos...il scot cu clapeta inchisa si il bag la loc tot la fel sa inteleg? Fara a se forta din ce am inteles sper sa ma descurc o sa urmez si pasii de calibrare descrisi sub tutorial!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.