Salut.
De trei zile am in uz, ca masina de serviciu, Opelul din titlu. Puteam sa iau orice, in limita unui anumit buget...Masina este noua (0 km). Nu mi-e clar de ce nu am prins varianta cu facelift, desi ne aflam in aprilie, iar masina e fabricata in 2008, dar cum nu e masina mea personala..
De ce am luat masina asta:
- tin foarte mult la confortul suspensiei si asta a facut din start sa ma gandesc la doua caroserii - sedan sau monovolum. Stiuuuu, unii or sa zica ca exista si hatchback-uri care ofera asa ceva, numai ca experientele mele cu Megane 2 Bicorp, Fiat Stilo, Focus Hatch si Clio 3 au relevat altceva comparativ cu Megane 2 Sedan sau Octavia 1 Sedan - in materie de confort al suspensiei.
- Hatch am avut, Sedan am, Break am avut - monovolum nu am avut niciodata. Am vrut sa vad cum e;
- Am copil mic si am de carat destul de multe plastice dupa mine . Aveam nevoie de mult spatiu, in toate directiile;
- Am vrut neaparat o masina grea, tot din cauza de suspensie, dar si confort la drum. Zafira in cauza trece de 1600 Kg goala;
- Nu am mai avut Opel pana acum. Am vrut sa vad despre ce e vorba.
- A fost cea mai buna oferta in limita maxima a bugetului meu, ca si dotari. Fiind vorba de o masina de serviciu - am pus confortul pe primul loc. Daca era vorba de masina mea, poate luam in calcul si alti factori - gen design, garantie, service, preferinte, etc..
- Lista scurta a mai avut pe ea doua modele de la Seat (Altea XL si Toledo). Ba initial ma hotarasem la Toledo, dar in aceeasi bani, era mai putin dotata si avea motorul de 105 TDI, mai slab deci si ca putere si cuplu.
Masina a venit in echipare Enjoy, la care s-au adaugat senzori de lumina si ploaie, tempomat, ESP, volan multifunctional in piele, climatronic, oglinzi pliabile electric, etc..Motorul este turbodieselul de 1.9 de la Fiat, 120 CP, 280 Nm, Euro 4, 6 viteze.
Acum - cu toata obiectivitatea de care pot da dovada:
1) Lucruri bune
- motorul e foarte bun. Silentios pentru capacitatea lui, puternic - cu un raspuns foarte bun la acceleratii, consum bun, desi nu am decat 1000 de km pana acum (cu masina plina - 4 oameni mari + unul mic, portbagajul burdusit - 7.4% in 800 de km afara, spre/dinspre Mangalia, mers la 140 km/h pe autostrada. )
- franele sunt cele mai bune pe care le-am avut vreodata pe vreo masina. Se dozeaza superb;
- timoneria este aproape perfecta - vitezele se schimba foarte usor si precis;
- suspensia este reusita, pentru o masina inalta si lunga;
- pozitia la condus si in general in masina. Pe toate locurile se sta sus, garda la sol e destul de inalta. Intr-un fel te simti regele soselelor...ori imi plac mie prea mult autobuzele;
- bancheta spate face orice: culiseaza inainte-inapoi, spatarele au pozitii diferite in care se pot regla, scaunul central se face cotiera, scaunele se rabateaza, etc:
- are 7 locuri in standard, dar cele 2 de pe ultimul rand sunt doar pentru copii - un matur ar sta cu genunchii la gura;
- portbagajul este mare;
- materialele din interior sunt din plastic moale, mai putin partea inferiora a bordului.
- 6 viteze pe autostrada? SUPERBBB! Aproape 140 km/h la 2500 rpm. Consum mic, pe masura...
2) Lucruri mai putin bune
Se presupune ca Opel este un producator german, desi face parte din GM. Nemtii sunt oameni logici si practici. NU?
Ia, fiti atenti aici:
- comenzi pe volan - super, nu?. Comenzi pe volan, dar fara sa existe buton de "mute" sau "pause". Te suna cineva - ghinion, ori inchizi CD-ul din butonul on/off, ori dai repede-repede volumul incet;
- Usile nu se inchid automat la demaraj. Dupa ce pornesti motorul, trebuie sa nu uiti sa te incui;
- Zafira este o masina de familie. Cu toate astea, daca vrei sa folosesti inchiderea de siguranta pentru locurile din spate, nu vei avea un buton care sa controleze electronic acest lucru.Nuuu...te duci cu o cheie la usile din spate si comuti mecanic niste butoane. Daca vrei ce pasagerii sa deschida usile din interior, ulterior...se repeta procedura in sens invers.
-AC. SUPER TARE!. Desi masina are climatronic, ei bine..nu exista un BUTON (ca la orice nenorocita de masina) cu care sa pornesti/opresti aerul conditionat. Trebuie sa navighezi in meniu pentru a bifa/debifa aceasta optiune;
- Volanul e prea mic pentru masa masinii si se trage destul de greu de el (directia e greuta). Pielea din care e facut nu favorizeaza priza in nici un caz, ceea ce face ca uneori (mai ales cand e frig) sa iti alunece mainile pe el. Wrong!
- Nu exista indicator pentru temperatura lichidului de racire;
- Nu exista avertisment sonor pentru lipsa purtarii centurii de siguranta, inclusiv de catre sofer! (si totusi are 5 stele la NCAP);
- In cazul in care opresti motorul cu luminile aprinse, sa nu te astepti sa ti le stinga cineva. Ca la modele din 1700 toamna, exista un avertizor sonor care te anunta acest lucru;
- Cotiera este din cele care se fizeaza in spatarul scaunului soferului. Proasta idee - este ingusta si este situata la prea mare distanta de levierul schimbatorului de viteze (situat in partea superioara a bordului), fara posibilitate de reglare.
Aparent, lucrurile mai putin placute par mai numeroase decat cele pozitive, din ce am insirat eu. Ideea este insa ca, in ceea ce priveste caracteristicile principale ale masinii - motor, cutie, frane, suspensie, directie, nu prea sunt lucruri de reprosat - masina merge tare si silentios, sta foarte bine pe sosea, are frane foarte bune - este un deliciu sa o conduci, de acolo, de sus
Cei de la Opel au ramas surprinzator in urma la chestiuni relativ marunte, dar care au un impact important asupra confortului. Din acest punct de vedere, al modului in care se opereaza meniul masinii, un Megane 2 (sau Scenic, de exemplu) este mult in fata, desi a aparut cu doi ani mai devreme. Chiar si un Fiat Stilo (aparut in acelasi an) se butoneaza mult mai usor..
Revin cand o sa mai am ceva de spus.