Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Opel Zafira 1.9 Enjoy CDTI 120 CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
dack
Salut.

De trei zile am in uz, ca masina de serviciu, Opelul din titlu. Puteam sa iau orice, in limita unui anumit buget...Masina este noua (0 km). Nu mi-e clar de ce nu am prins varianta cu facelift, desi ne aflam in aprilie, iar masina e fabricata in 2008, dar cum nu e masina mea personala..

De ce am luat masina asta:
- tin foarte mult la confortul suspensiei si asta a facut din start sa ma gandesc la doua caroserii - sedan sau monovolum. Stiuuuu, unii or sa zica ca exista si hatchback-uri care ofera asa ceva, numai ca experientele mele cu Megane 2 Bicorp, Fiat Stilo, Focus Hatch si Clio 3 au relevat altceva comparativ cu Megane 2 Sedan sau Octavia 1 Sedan - in materie de confort al suspensiei.
- Hatch am avut, Sedan am, Break am avut - monovolum nu am avut niciodata. Am vrut sa vad cum e;
- Am copil mic si am de carat destul de multe plastice dupa mine biggrin.gif. Aveam nevoie de mult spatiu, in toate directiile;
- Am vrut neaparat o masina grea, tot din cauza de suspensie, dar si confort la drum. Zafira in cauza trece de 1600 Kg goala;
- Nu am mai avut Opel pana acum. Am vrut sa vad despre ce e vorba.
- A fost cea mai buna oferta in limita maxima a bugetului meu, ca si dotari. Fiind vorba de o masina de serviciu - am pus confortul pe primul loc. Daca era vorba de masina mea, poate luam in calcul si alti factori - gen design, garantie, service, preferinte, etc..
- Lista scurta a mai avut pe ea doua modele de la Seat (Altea XL si Toledo). Ba initial ma hotarasem la Toledo, dar in aceeasi bani, era mai putin dotata si avea motorul de 105 TDI, mai slab deci si ca putere si cuplu.

Masina a venit in echipare Enjoy, la care s-au adaugat senzori de lumina si ploaie, tempomat, ESP, volan multifunctional in piele, climatronic, oglinzi pliabile electric, etc..Motorul este turbodieselul de 1.9 de la Fiat, 120 CP, 280 Nm, Euro 4, 6 viteze.

Acum - cu toata obiectivitatea de care pot da dovada:
1) Lucruri bune
- motorul e foarte bun. Silentios pentru capacitatea lui, puternic - cu un raspuns foarte bun la acceleratii, consum bun, desi nu am decat 1000 de km pana acum (cu masina plina - 4 oameni mari + unul mic, portbagajul burdusit - 7.4% in 800 de km afara, spre/dinspre Mangalia, mers la 140 km/h pe autostrada. )
- franele sunt cele mai bune pe care le-am avut vreodata pe vreo masina. Se dozeaza superb;
- timoneria este aproape perfecta - vitezele se schimba foarte usor si precis;
- suspensia este reusita, pentru o masina inalta si lunga;
- pozitia la condus si in general in masina. Pe toate locurile se sta sus, garda la sol e destul de inalta. Intr-un fel te simti regele soselelor...ori imi plac mie prea mult autobuzele;
- bancheta spate face orice: culiseaza inainte-inapoi, spatarele au pozitii diferite in care se pot regla, scaunul central se face cotiera, scaunele se rabateaza, etc:
- are 7 locuri in standard, dar cele 2 de pe ultimul rand sunt doar pentru copii - un matur ar sta cu genunchii la gura;
- portbagajul este mare;
- materialele din interior sunt din plastic moale, mai putin partea inferiora a bordului.
- 6 viteze pe autostrada? SUPERBBB! Aproape 140 km/h la 2500 rpm. Consum mic, pe masura...

2) Lucruri mai putin bune
Se presupune ca Opel este un producator german, desi face parte din GM. Nemtii sunt oameni logici si practici. NU?

Ia, fiti atenti aici:
- comenzi pe volan - super, nu?. Comenzi pe volan, dar fara sa existe buton de "mute" sau "pause". Te suna cineva - ghinion, ori inchizi CD-ul din butonul on/off, ori dai repede-repede volumul incet;
- Usile nu se inchid automat la demaraj. Dupa ce pornesti motorul, trebuie sa nu uiti sa te incui;
- Zafira este o masina de familie. Cu toate astea, daca vrei sa folosesti inchiderea de siguranta pentru locurile din spate, nu vei avea un buton care sa controleze electronic acest lucru.Nuuu...te duci cu o cheie la usile din spate si comuti mecanic niste butoane. Daca vrei ce pasagerii sa deschida usile din interior, ulterior...se repeta procedura in sens invers.
-AC. SUPER TARE!. Desi masina are climatronic, ei bine..nu exista un BUTON (ca la orice nenorocita de masina) cu care sa pornesti/opresti aerul conditionat. Trebuie sa navighezi in meniu pentru a bifa/debifa aceasta optiune;
- Volanul e prea mic pentru masa masinii si se trage destul de greu de el (directia e greuta). Pielea din care e facut nu favorizeaza priza in nici un caz, ceea ce face ca uneori (mai ales cand e frig) sa iti alunece mainile pe el. Wrong!
- Nu exista indicator pentru temperatura lichidului de racire;
- Nu exista avertisment sonor pentru lipsa purtarii centurii de siguranta, inclusiv de catre sofer! (si totusi are 5 stele la NCAP);
- In cazul in care opresti motorul cu luminile aprinse, sa nu te astepti sa ti le stinga cineva. Ca la modele din 1700 toamna, exista un avertizor sonor care te anunta acest lucru;
- Cotiera este din cele care se fizeaza in spatarul scaunului soferului. Proasta idee - este ingusta si este situata la prea mare distanta de levierul schimbatorului de viteze (situat in partea superioara a bordului), fara posibilitate de reglare.

Aparent, lucrurile mai putin placute par mai numeroase decat cele pozitive, din ce am insirat eu. Ideea este insa ca, in ceea ce priveste caracteristicile principale ale masinii - motor, cutie, frane, suspensie, directie, nu prea sunt lucruri de reprosat - masina merge tare si silentios, sta foarte bine pe sosea, are frane foarte bune - este un deliciu sa o conduci, de acolo, de sus biggrin.gif

Cei de la Opel au ramas surprinzator in urma la chestiuni relativ marunte, dar care au un impact important asupra confortului. Din acest punct de vedere, al modului in care se opereaza meniul masinii, un Megane 2 (sau Scenic, de exemplu) este mult in fata, desi a aparut cu doi ani mai devreme. Chiar si un Fiat Stilo (aparut in acelasi an) se butoneaza mult mai usor..


Revin cand o sa mai am ceva de spus.
Lideru
s-o folosesti sanatos , multi kilometrii ! sa te bucuri de ea, fara probleme !
DrK
felicitari pentru alegere.
am si eu o astra. facuta in acelasi stil.
da, nu se inchid usile la demaraj dar asta e o chestei care o face un reno. Am mers cu un BmW seria 5 2006 si nu se inchideau nici la ala usile...
Buton mute lipseste si la mine si este enervant...
Nu inteleg exact la ce te referi cand spui ca nu exista buton pentru climatronic... Exista butonul auto si exista optiunea de AC...
La directie nu am ce comenta. Am alta masina. Totusi cred ca este geniala servodirectia cu tot cu acel volan.. mic ...
Nu pot decat sa ma bucur ca nu imi tipa ceva in cap ca nu mi-am pus centura.
Daca opresti motorul cu luminile aprinse, se stinge automat faza scurta si iti ramane doar pe pozitii si evident incepe sa scoate sunete.
La Astra cotiera este asezata perfect smile.gif, tot legata de scaun.
Un lucru care ma bucura este ca bingane cand daca am frana de mana trasa sau am haionul sau vreo usa deschisa.
s_j_teo
Sa te folosesti cu placere de ea! Cat a costat DDp?
dack
QUOTE(DrK @ 30 Apr 2008, 11:33)
felicitari pentru alegere.
am si eu o astra. facuta in acelasi stil.
da, nu se inchid usile la demaraj dar asta e o chestei care o face un reno. Am mers cu un BmW seria 5 2006 si nu se inchideau nici la ala usile...
Buton mute lipseste si la mine si este enervant...
Nu inteleg exact la ce te referi cand spui ca nu exista buton pentru climatronic... Exista butonul auto si exista optiunea de AC...
La directie nu am ce comenta. Am alta masina. Totusi cred ca este geniala servodirectia cu tot cu acel volan.. mic ...
Nu pot decat sa ma bucur ca nu imi tipa ceva in cap ca nu mi-am pus centura.
Daca opresti motorul cu luminile aprinse, se stinge automat faza scurta si iti ramane doar pe pozitii si evident incepe sa scoate sunete.
La Astra cotiera este asezata perfect smile.gif, tot legata de scaun.
Un lucru care ma bucura este ca bingane cand daca am frana de mana trasa sau am haionul sau vreo usa deschisa.
*



Salut!
- nu numai la Megane se inchid usile automat la demaraj;
- legat de directie - tu ai o masina mult mai usoara;
- legat de cotiera - tu nu ai schimbatorul in bord;
- daca nu activez AC-ul din meniul respectiv, el nu va porni automat, indiferent daca selectez comanda AUTO; Un buton de AC e mai usor de utilizat. Ce mama naibii sa caute intr-un meniu?
- ca la oprirea motorului si scoaterea cheilor din contact, lumina sa se stinga, mi se pare o chestie logica.

Nu am mai amintit de faptul ca spre deosebire de tempomatul Renault (de exemplu), unde viteza dorita se afiseaza explicit pe monitorul din bord, in cazul Opelului nu exista asa ceva. Dai de maneta sus jos si mergi cu cat apreciezi tu ca e pe vitezometru..Mi se pare mai "friendly" prima varianta.

Asta vreau sa spun referitor la comenzile acestui Opel, in general. Lipseste preocuparea pentru confortul utilizatorului sau mai bine zis, nu este la nivelul altora. Nu zic ca masina e proasta per ansamblu, ba din contra. Sunt foarte incantat cand ma dau cu ea, dar trebuie sa invat comenzi specifice si sa ma adaptez la anumite lipsuri, ceea ce ma deranjeaza.




<span class='edit'>30 Apr 2008, 11:51:</span>
18.800 cu tva, teo.
DrK
calitate asamblare primeste nota 10 linistita..
confortul are de suferit aici. Nu am tempomat deci nu stiu despre ce este vorba.
Ai uitat sa spui despre temporizatorul pentru stergatoare care se regleaza foarte frumos. Exista totusi si aici un - daca te gandesti ca la megane stergatoarele treceau pe temporizator cand stateai pe loc.
Legat de AC, eu m`am obisnuit foarte repede.

Greutate:
Astra - 1278-1653
Zafira: 1503-1765
AR-18-MOS
Frumoasa masina ... astept poze. wub.gif
dack
Drk, repet, sunt foarte multumit de masina. Sunt chitibusurile de care am amintit care ma deranjeaza...
s_j_teo
Un pret bun!
dack
Multumesc tuturor pentru aprecieri si urari!
mauru007
Sa o stapanesti sanatos! Imi place cum ai descris punctele bune si cele mai putin bune.
eugeniuz2004
Sa o stapanesti sanatos! (sau mai exact sa o stapaniti sanatosi!) si fara evenimente neplacute!

Dar nu ma pot abtine sa nu intreb de ce nu ai cautat aceste maruntisuri enervante inainte de a cumpara masina? Si poate luai altceva...

Eu zic ca e o masina grozava... m-am uitat doar la ea ca bugetul nu permitea asa ceva ... dar tare comoda mai era in interior.. si DA, si mie imi place senzatia pe care o ofera pozitia inalta de conducere (insa ma multumesc cu ce ofera a mea).
dack
1300 km.

Niste noutati - directia s-a mai lasat un pic, dar tot tare e. Venind de pe Megane, ma intrebuintez serios. Inca mai sper sa devina un pic mai usoara, macar.

Ma mai deranjeaza doua lucruri:
- montantii din fata sunt foarte grosi (peste 10 cm) si acolo se pot ascunde destul de multe lucruri in curbe, ca sa nu mai vorbim de niste pietoni;
- diametrul de bracaj e mare rau. Prea des trebuie sa intorc din trei manevre.

@Eugen - ai dreptate, stiu ca trebuia sa verific tot. Numai ca, am asumat gresit ca in ziua de azi, comenzile sunt cat de cat similare, indiferent de producator(macar la aia europeni). Greseala - cu atat mai mult cu cat eu citesc o groaza despre masini si m-am dat cu multe pana acum. Uite ca la Opel comenzile sunt...altfel.

Lectie invatata - de acum inainte, la achizitia unei masini nu am sa ma mai uit doar la motor/cutie/frane/directie/suspensie ci si la restul aspectelor, considerate in general minore.. Minor - minor, dar e tare neplacut fara un buton de mute pe volan sau macar pe consola sad.gif
andu911
QUOTE(dack @ 30 Apr 2008, 10:51)

Nu am mai amintit de faptul ca spre deosebire de tempomatul Renault (de exemplu), unde viteza dorita se afiseaza explicit pe monitorul din bord, in cazul Opelului nu exista asa ceva. Dai de maneta sus jos si mergi cu cat apreciezi tu ca e pe vitezometru..Mi se pare mai "friendly" prima varianta.
<span class='edit'>30 Apr 2008, 11:51:</span>
18.800 cu tva, teo.
*



Cum se face limitarea de viteza ?
dack
Maneta din stanga, cu care semnalizez in mod normal, are la extremitate un buton pe care se apasa in sus sau in jos. De acolo se regleaza viteza pe tempomat - in sus mai tare, in jos mai incet. Cat de tare sau cat de incet vezi doar pe vitezometru. Vreau sa zic ca nu poti sa setezi din start ca masina sa mearga cu 100 de km/h, ca la Renault, deoarece nu exista un afisaj in acest sens. Pur si simplu dai de maneta in sus pana vitezometrul arata 100km/h si aia e..Cand masina atinge respectiva viteza...nu mai dai din buton smile.gif
cameleon_boy
Scuze pentru comentariu sa ai bafta cu masina cea noua de la firma!
semit
e ca si cum ai povesti ca ai un ML rolleyes.gif

citez: "El si mai e unul pe Dacia/reno Club.... Se numeste "cameleon boy", care de nervi ca au facut aia misto de el ca e doctor si are doar Logan....s-s dus si "si-a luat" ML 280 CDI 4M.... Si culmea... I s-a fabricat masina pe comanda... in doua luni... in conditiile in care pentru un ML 2 luni dureaza doar transportul.... Ca s-o faci pe comanda trebuind sa astepti cam... sa fiu optimist....4 luni...."
argon
poate e firma lui..
vijelie
Sa o stapanesti sanatos, si eu sunt cu ochii pe asa ceva.

In alta ordine de idei, nu cred ca sunt relevante nici detaliile de genul "e pe firma sau in rate pe viata", nici comentariile legate de forma sub care cineva conduce o masina si este amabil sa ne impartaseasca impresiile.
dack
Cameleonule, nu inteleg rostul postului tau, in ceea ce ma priveste.

Motivul pentru care scriu acest jurnal de bord este acela de a prezenta cum se comporta un Opel Zafira luat de nou, prin ochii unui utilizator obisnuit.
Este posibil sa existe oameni pe acest forum care sunt interesati de acest model si ca unele lucruri din cele pe care le scriu eu sa ii ajute sa se edifice asupra masinii, mult mai bine decat ar putea-o face printr-un drive test de 2 km sau din aburul subiectiv emis de agentul de vanzare, care ii va accentua calitatile si minimiza defectele.
A l e x
cameleon_boy : Pinnochio, care ti-ai luat ML doar ca te-a suparat cineva pe un forum, lasa te rog omul in pace sa se bucure de masina REALA pe care o are, si nu mai da tu sfaturi ...
Victorine
Adica el a ales-o, el o conduce tot timpul, ce mai conteaza cine plateste taxele si ce scrie in actele masinii referitor la proprietar? Mi se pare foarte legitim jurnalul de bord. in plus e si bine facut si se poate dovedi folositor, asa cum spunea si initiatorul, celor interesati de o achizitie similara.
Tu poate nici n-ai spala-o, cameleoane, de ciuda ca nu e numele tau trecut in talon?!...
cameleon_boy
In fine comentarii de copii, sa o stapanesti sanatos,si sa te bucuri de ea, semit si alex sa dea Dumnezeu sa fiti si voi Pinochio cum sunt si eu,o pun pe seama copilariei voastre.Succes
Lideru
ai grija cu venele alea... unsure.gif
1.6
Taie-le pe lung sa fie treaba bine facuta!
On-topic: multi km fara probleme iti doresc!
Am condus un astra nou mai mult de o luna. Exact asta am obs cu AC-ul.Trebuie sa intrii in meniu sa-l activezi. Atunci nu prea m-a deranjat pt ca era frig afara si mergeam fara ac pornit. Ce nu stiu eu, si mi s-ar parea logic sa fie asa, este ca, daca ai nevoie de dezaburire instant si AC-ul ajuta mult pt ca dezumidifica aerul suflat porneste AC-ul automat la activarea dezaburirii?
Si in trafic de multe ori pe o vreme ploioasa esti obligat sa-l pornesti ca sa se dezabureasca geamurile. Atunci ce faci? Tragi pe dreapta si butonezi pe-acolo?
Spun asta ca a inteleaga unii de ce e chiar naspa "scaparea" celor de la opel.
Cand mergeam eu cu astra-ul mi se parea bordul superb. Si acum imi place dar nu mai ma de pe spate. Pare facut din materiale proaste si asamblate rau. Nu-i mai putin adevarat ca leon-ul are un bord destul de urat. Dar senzatia este cu totul alta, mai bine zis ca este mai bine inchegat.(nu e un versus dar nu am alta comparatie)
Volanul mi se pare foarte subtire la opel. Mai tin minte ca la astra intra f repede abs-ul si parca nu erau asa eficiente franele. Sper ca la zafira nu este asa.
In rest masina are design-ul opel care mi se pare chiar reusit pt clasa ei. Mai citeam eu ca este, intr-adevar, foarte modulabila si spatioasa. Cu micile"scapari ale constructorului cred ca o sa te obisnuiesti si te vei bucura de o masina corecta zic eu la banii dati pe ea.
Numa bine!
dack
Salut.
1400 de km.

Nu voiam sa ma pronunt despre consum pana spre 4-5000 de kilometri, dar hai sa o fac. Trafic urban 700 de km, medie 14 km/h consum 12.6%.
Pentru toti kilometri (care includ si un drum afara), medie 26km/h, consum mediu 8.9%. Mai vedem...

Nu am identificat pe volan un buton cu care sa pot comuta posturile radio salvate inainte - inapoi. Ci doar inainte. mad.gif

DrK
nu ai ce identifica... doar inainte exista radmasa.gif
dack
Bastards!
Speram sa ma insel...
dack
@Drk - s-a lasat mult directia fata de cand am luat masina. Acum este cel putin acceptabila. Bine, trebuie ca m-am si obisnuit cu ea, intr-o anumita masura. Cand ma mai urc in Megane si dau de volan, parca invart de carma unei barci..rezistenta fiind minima biggrin.gif

Sunt din ce in ce mai multumit de masina, in special de motor.
dack
Salut din nou. Am ajuns la 2300 de km.

Cateva observatii noi:
- atunci cand am ridicat masina, dealerul m-a intrebat daca sunt de acord ca "baietii" (mecanicii - n.a.) sa-mi "activeze computerul"(contra 100 ron). Nu ma intrebati exact despre ce e vorba, dar in practica am constatat ca dupa "activare" , computerul de bord indica pe langa info obisnuite (gen viteza medie, consum instant, mediu, range to empty, etc..) si o serie (vreo 5 ecrane diferite) de date brute, cum ar fi date despre fiecare injector in parte, senzori diferiti, temperatura lichidului de racire in format digital(!) (de ex. 87 grade celsius) si viteza reala, tot in format digital, etc, etc... De ce cred eu ca este reala - pentru ca exista o diferenta semnificativa fata de ceea ce indica vitezometrul analogic, unde viteza apare ca fiind mereu mai mare. In acest fel, pot spune ca lipsa indicatorului nivelului temperaturii lichidului de racire este suplinita, la fel si problema cu setarea vitezei pe tempomat - lucruri pe care le-am reclamat initial. E un pic mai mult de butonat prin meniuri iata, dar exista.
- in partea inferioara a oglinzii centrale se afla montata o lampa care raspandeste in jos, pe timp de noapte (spre consola centrala) o lumina difuza, galben-portocalie. Efectul vizual este foarte misto, banuiesc ca scopul este acela de a atenua contrastul dintre intunericul din masina si lumina ceasurilor de bord, deci confort pentru ochii. Sau poate are legatura cu functia anti-orbire... nedumerire.gif ;
- tinuta de drum este foarte buna, pe drumurile virajate din afara localitatii sau pe autostrada. Dealtfel, pot spune ca masina are o dinamica mai degraba de turism si nu de "duba", asa cum ma asteptam. Nu am resimtit niciodata tangaj specific masinilor cu centru de greutate ridicat sau reactii greoie. Masina se comporta ca un break obisnuit.
- franele sunt beton (am mai spus).
cristidb
Ecranele ascunse se vad si fara computerul de bord activat. Tii 10 secunde apasat Settings si apoi defilezi cu BC printre ele. Consumul instant, mediu, range si celelalte nu le vedeai daca nu era activat computerul de bord. La Radacini costa 78lei activarea in iarna, cu factura.
Check control-ul ti l-au activat? Scoate o mufa de la o lampa spate sau de la un far si daca iti indica pe ecran ca ai becul respectiv ars atunci e activ.
dack
Pai si imi dadeau masina echipata cu computer de bord (conform ofertei), care computer insa nu mi-ar fi oferit informatiile in cauza, fara activare? Cum vine asta - activare optionala? Nu am mai auzit de asa ceva...
cristidb
Computerul de bord e optional. Daca l-ai comandat si il ai pe anexa la contract vine din fabrica cu el. Daca nu, cand apesi pe BC scrie "No function". Totusi, ecranele secrete pot fi vazute si in cazul asta.
Computerul de bord este pe orice masina care are cel putin ecrabul BID, doar ca este dezactivat din soft daca nu a fost comandat. Se poate activa in 5 minute cu scula Tech2 de la GM. Eu nu l-am comandat din fabrica pentru ca stiam ca il pot activa dupa aceea la un pret mult mai mic. Aceesi situatie este si pentru check control, cu mentiunea ca aici daca nu-l comanzi din fabrica masina nu are senzorii pentru nivelul lichidului de parbriz si pentru nivelul lichidului de racire. Restul functiilor se activeaza din soft.
Din 2008 pe astra check control si computerul de bord se comanda impreuna. Pana in 2008 erau optiuni separate.
dack
Mmnuu cred ca am check control sad.gif
Mi s-a terminat lichidul de spalat parbriz si nici un avertisment. Deasemenea, am aprins lampile de ceata pe spate (de test), cea din dreapta nu se aprinde(poate un bec ars?) si iarasi, nici un martor aprins la bord...
cristidb
Pai la majoritatea masinilor se aprinde doar pe stanga lampa de ceata, chiar daca au bec si pe dreapta.
dack
Cristi, de curand am observat o chestie - poate asa a fost mereu, dar eu nu am bagat de seama pana acum...

Cand pun contactul pentru a porni sau pentru cateva secunde dupa ce opresc motorul, pe afisajul central (ala mic, dintre ceasuri) apare inscrisul "inSP 1000". E normal sau computerul incearca sa imi spuna ceva?

PS. Masina are 2600 de km la bord, iar revizia e programata la 15.000.

19 Jun 2008, 21:59:
M-am dat cu Google si m-am lamurit... E un mesaj de avertizare referitor la urmatoarea revizie, care apare in mod evident eronat. O sa verific totusi nivelul uleiului, sa nu am vreo supriza.
cristidb
Se poate reseta cumva. Se tine apasat pe butonul de resetare jurnalier si pe frana si se pune contactul parca. Cauta ca sigur gasesti procedura. La mine a scris doar INSP pe la 14 000km.
dack
Salut.

Am ajuns la 6200 de km, din care ultimii 2000 facuti pe Litoral, in concediu.
Consumul mediu pentru aceasta distanta parcursa a fost de 7.5% cu AC pornit mereu, fara sa spun ca am tras de masina, ba din contra (am mers lejer). Avand in vedere ca masina a fost mai mult goala (nevasta-mea si aia mica + niste colace), consumul mi se pare marisor in valoare absoluta, dar daca ma gandesc la greutatea masinii (1620 Kg goala + motorina + noi = aprox 1800 kg), nu mai e asa de mare.

Dintre situatiile neplacute cu care ma confrunt:
- Relantiul este instabil (de cand am luat masina), lucru care ma irita foarte tare. Daca mergi linistit, nu sunt probleme. Dupa o acceleratie mai sanatoasa, o ia razna si oscileaza intre 700 si aproape 1000 de rotatii, lucru evident vizibil si la consumul instantaneu la relanti, care arata cand 2.3l/h, cand 21l/h, cand 4.8l/h, cand 28l/h si tot asa..In mod normal la relanti, consumul instant afisat este de 0.6l/h fara AC si 1.2l/h cu AC. Curios, relantiul isi revine subit la normal daca opresc si repornesc motorul, ca si cand nimic nu s-a intamplat. Hm huh.gif

- Directia este proasta. M-am gandit bine inainte sa scriu asta, fiind o afirmatie grava ( smile.gif ), dar asa este. De ce este proasta:
- simti toate denivelarile in volan, indiferent de dimensiune;
- la acceleratii puternice (in special in treptele inferioare 2-3), dinamica influenteaza directia, si trebuie sa tii bine volanul in maini, pentru ca rotile tind sa o ia in toate partile...;
- in acelasi sens, la denivelari mai serioase (nu neaparat cratere!), volanul tinde sa iti sara din maini, in noua directie conferita de denivelarea respectiva, lucru absolut inacceptabil. Deci am mers cu masini mult mai putin celebre, de la Daewoo, de la Skoda, de la Renault (clio 3), de la Fiat...in nici una nu am resimtit acest lucru atat de acut. Nu mi s-a mai intamplat ca directia sa fie atat de sensibila, imi pare rau, dar asta este.

Depasind aceste lucruri, masina se comporta fara alte probleme, fiind silentioasa la viteze mari si stabila (datorita suspensiei destul de tari).
cristidb
Fa o vizita la service pentru relantiul instabil. Consumul la relanti la motorul asta ar trebui sa fie intre 0,7 si 0,9 l/h fara AC.
Legat de directie, Am mers cu un GTC cu motorul asta si directia se simte mai greoaie decat la mine, pe aceeasi masina dar cu un motor cu 110kg mai usor. Motorul e destul de greu, iar influenta cuplului mare asupra directiei se simte. Probabil la Zafira se simte si mai tare.
dack
Azi am ridicat de la BDT (pentru firma)un Ford Focus modelul nou, trend, 1.6 benzina 100cp. Pentru ca mie imi place sa ma dau cu orice masina noua, ca sa vad cum mai evolueaza modelele actuale, am vrut neaparat sa merg. Nu regret. Am condus masina vreo 15 km prin oras. Mi-a placut faptul ca motorul era silentios si surprinzator, destul de viguros. La inceput il cam turam la plecarea de pe loc, dupa care am realizat ca pot face asta aproape doar din ambreiaj. Am mai apreciat directia foarte precisa si suspensia confortabila (am trecut prin niste gropi).

Admiratia mea s-a incheiat aici, insa. Pentru ca daca e sa vorbesc despre materialele folosite in interior, nu exista cuvinte care sa descrie greata pe care mi-au provocat-o. Bordul e din materiale bune, nimic de zis, dar usile...Usile sunt din cel mai mizerabil plastic tare pe care l-am vazut pana acum. Manerele (alea pe care iti sprijini coatele) se misca daca te apesi un pic mai tare pe ele, cu tot cu butoanele care controleaza oglinzile laterale si geamurile. Intorc capul sa vad ce loc e la genunchi in spate - nu pot sa nu remarc sinele iesite in afara pe care e montata bancheta, precum si niste suruburi mari, la vedere. Despre mocheta, nu merita sa mai zic nimic. Iar tapiteria - o panza ordinara gri inchis, cu un model pe masura. Pacat de restul calitatilor, indiscutabile...Sunt tare curios daca un Focus care se vinde in Germania este finisat la fel. Masina ne-a costat 15.000, cu tva.

PS. As vrea sa mai adaug cotiera din plastic tare (eu nu am vazut decat capitonata, pe alte masini), valabila si in cazul unui Mondeo Trend, de peste 20.000 eur.

Legatura cu masina pentru care am realizat acest topic este ca, o experienta de genul asta te face sa apreciezi ce ai, la adevarata valoare.
robyvol33
Salut chiar mi-a placut descriera la amindoua masinile cit si parerea ta despre calitati si defecte .Eu citesc destul de des aceste topic-uri despre masinile membrilor forumului si neavind destule fonduri sa-mi iau si eu ceva cam ce se gaseste pe aici (multumindu-ma cu "supernovica" mea)de multe ori m-a pun in piela lor(voastra) atunci cind povestesc despre masini Tine-o tot asa si multa bafta atit tie cit si la restu formistilor coolspeak.gif
dack
Multumesc frumos, Roby.
Iti doresc ca in scurt timp sa iti iei o masina asa cum iti doresti. Chiar si cum sunt cele de pe aici. Desi, dupa cum vezi, toate "are probleme". biggrin.gif
Flores
Nu ne mai povestesti nimic despre masina? Ar fi interesant un review dupa km facuti intre timp si daca ai avut ceva probleme cu ea!
Merci!
calinu'
si niste poze biggrin.gif
Solon
@dack: Din ce citesc Fordul nu e al tau,nu?
Asta ca sa pot sa emit o parere: Fordul face masini banale, scumpe si nu foarte fiabile!
Si Mondeoul nou, in afara de faptul ca ai loc in el o gramada-si ma refer aici la locurile din spate-, la plastice sta nasol de tot!
Plus ca totul inauntru este cam tern!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.