adrian mgn
8 Apr 2008, 13:58
Am si eu o intrebare...
Stie cineva de la ce ar putea veni niste pacanituri (nu greierasi) asa ca de lovire plastic pe plastic care se aud la cea mai mica denivelare si care vin de undeva din zona bordului unde " muritorilor de rand" l-i s-au montat chestia aia complicata numita contact.
Acuma nu ca neaparat m-as apuca sa desfac eu tot bordul dar macar sa stiu ca data viitoare cand ma duc la service (ca am trecut deja de doua ori pe acolo si nici o imbunatatire) sa nu mai fiu un simplu spectator al emisiunii mecanici spun lucruri traznite
Deci are cineva experiente in acest sens...
adrian mgn
13 Apr 2008, 23:45
Chiar nimeni nu are nici o parere despre ce ar putea fi vorba?
S-ar putea sa fie de la frecarea plastic pe plastic a casetofonului cu suportul de sub el. La mine au dat jos casetofonul si au pus niste guma/burete intre cele doua, rezolvand zgomotul ala.
MATEIUSH
14 Apr 2008, 18:00
sar putea sa fie bucata aia mai mare de plastic din mijloc langa parbris unde sunt gaurile de la ventilatia.Sfat loveste volanu si vezi daca se aude daca da inseamna ca nu e fixat bn:D Secces!
Scartaitul si pacaniturile provin de la multitudinea de plastice din care e compusa consola centrala, de la parbriz pana la capacul mufei OBD, prinse intre ele si de restul bordului, in principal prin cleme de plastic si mai putin prin suruburi, rezultand frecari si loviri plastic pe plastic. Cu toata vanatoarea de greierasi, poti atenua mult zgomotul, dar nu prea poti scapa in totalitatede el.
QUOTE(MATEIUSH @ 14 Apr 2008, 18:00)
sar putea sa fie bucata aia mai mare de plastic din mijloc langa parbris unde sunt gaurile de la ventilatia.Sfat loveste volanu si vezi daca se aude daca da inseamna ca nu e fixat bn:D Secces!
Nu e fixat bine volanul?
ghertzoi
15 Apr 2008, 12:01
eu am avut asemenea loviri de plastic pe plastic la acea "cochilie" de sub volan care nu e fixa si are o oarecare libertate de miscare pt reglarea volanului. Am rezolvat cu un burete (adeziv pe o parte) pus undeva intre corpul fix de sub volan si acea cochilie. In felul acesta nu mai misca. Dar poti verifica daca e aia, mergi pe un drum mai accidentat si daca face imobilizeaz-o cu o mana sa vezi daca dispare zgomotul.
Va mai dau eu pe mana un greieras,eu nu l-am rezolvat inca pt ca nu am avut timp dar il prind eu...este vorda desprea capacul de plastic dintre manerul exterior al usii si usa,cel pentru functia aia hands free,le aveam toti la toate usile dar la mine numai cel de la sofer vibreaza.Daca putine o muzica mai tare sau cu mai mult bass si inchideti usa si ascultati de afara va dati seama imediat.
Problema este ca e fixat prin clema si nu ai ce sa bagi acolo sa opresti zgomotul.
adrian mgn
15 Apr 2008, 20:05
M-am ambitionat si cred ca ( dupa ce mai citesc putin Ghidul complet al vanatorului de greieri amator ,sa-mi dau si eu seama cum se desfac componentele) am sa ma apuc sa demontez eu bordul,desi eu in afara de zgomotul acesta nu am alti greieri, dar, nu se stie cand apar... asa ca o sa ma ocup de toate elementele.
Pana la urma poate reusesc eu ce n-au reusit mecanicii de la service.
Oricum se apropie liberul de Paste...sper si vremea sa tina cu mine ( ca nu am garaj)...
Multumesc de informatii !
ionutt daniel
15 Apr 2008, 22:31
Sa nu fie ceva pe la coloana de directie.
greierii sunt foarte multi, iar descrierea ta foarte vaga
locuri frecventate
-centura (in stalp)
-capul centurii din podea
-mecanismul incuietorii de la usi
-intre geam (usa) si suport geam (pacanituri)
-masca difuzorului din usa
-stalpi fata (in interior sunt niste panglici cu contacte insuficient fixate)
-intre masca stalp fata si plansa de bord
-intre plansa de bord (sau bucati din ea) si parbriz (unde e un burete dublu adeziv care face contact intermitent si pacane)
-plasticaraia de la/sub volan
-intre piesele consolei centrale (e suficient sa apasi cu degetul in zona AC sa auzi puiu de greier) (nu la mai enumar pe fiecare in parte)
-capacul torpedoului
-zona prindere parasolar
-chiar parasolarul
-intre capota si captuseala
-intre protectia ceasurilor de bord si plansa de bord
-la PACK AUTH. la plasticul de sub frana de mana
etc
.... succes
ps. Chiar daca nu cautai greieri ......
ps2. Ce ziceti de un stiker "GREIERI FREE" pe langa ala cu forumul
adrian mgn
16 Apr 2008, 15:00
Trebuie sa printez niste pagini de pe aici ca nu tin minte toti greierii astia.
Oricum dupa ce desfac masina daca imi mai raman piese de schimb va dau de stire
QUOTE(DRD @ 15 Apr 2008, 15:39)
Va mai dau eu pe mana un greieras,eu nu l-am rezolvat inca pt ca nu am avut timp dar il prind eu...este vorda desprea capacul de plastic dintre manerul exterior al usii si usa,cel pentru functia aia hands free,le aveam toti la toate usile dar la mine numai cel de la sofer vibreaza.Daca putine o muzica mai tare sau cu mai mult bass si inchideti usa si ascultati de afara va dati seama imediat.
Problema este ca e fixat prin clema si nu ai ce sa bagi acolo sa opresti zgomotul.
Vezi aici eu l-am anihilat de vreo luna si nu mai am probleme.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=966...dpost&p=1293645
Si la mine faca clampa clampa la atingere cu mana! (da' nu deranjeaza in mers)
(Inca o liniuta)
TRANCA
16 Apr 2008, 21:50
...se scoate una bucata plansa bord completa si se "bureteaza" tot ce prinzi...plus WD40 la tot ce tine de clipsare plastic pe plastic...e din 2007 totusi...chiar am vazut un Sedan cu asa ceva in service - ii faceau "operatia" plus "grefare" ...
pit-bull
16 Apr 2008, 23:00
O problema asemanatoare am avut si eu mi sa dat prima oara torpedoul nu sa rezolvat mare lucru, pe urma dupa 1 luna sa desfacut tot bordul cam 5 ore a durat..si acum mai face da foarte putin(au bagat ceva burete pe acolo).Mecanicul zice ca masina nu e facuta pt drumurile din romania
sa speriat si el ce urat facea bordu` si asta la 5 mii km dupa achizitie
Si eu am greieri dar foarte putini zic eu. Si cand se aud, cand nu se aud. Chestia care am observat-o, atunci cand ploua afara nu se mai aude nici un greiere. Doar atunci cand ploua, ca atunci cand ies cu ea de la spalatorie nu e nici o modificare. Dar atunci cand ploua nu se mai aude nimic. Asa era si la vechea masina, un cielo care trancanea din toate incheieturile (avusese 2 tunuri de bass). Nu stiu care e chestia dar cand ploua nimic nu se aude. Are 35.000km masina si vreau sa zic ca se tine bine la capitolul greieri. Toata lumea care s-a urcat in masina mi-au zis ca nu se aude nimic
nici motorul, nimic. Dar eu fiind obisnuit cu masina se aud greierii respectivi, si aud si motorul.
QUOTE(ictranca @ 16 Apr 2008, 17:52)
Multumesc mult!
adrian mgn
3 May 2008, 16:52
Revin dupa aceasta scurta vacanta si vreau sa spun ca ce n-au reusit la service am reusit eu.Fiind timp frumos am desfacut aproape tot ce se putea desface si am uns si bandajat toate imbinaturile.
La mine problema cea mai importanta venea de la un drac de clema de sub volan , iar zgomote usoare aveam de la panoul cu butoanele de reglare a inaltimii farurilor si cruise-control si ceasuri bord.
Imobilizare clema si panou ,cateva bucati de burete autoadeziv in spatele ceasurilor de bord si .... liniste!
Atasez si niste poze ( scuza-ti calitatea dar sunt facute cu telefonul ,ca am uitat aparatul foto) poate mai au si altii aceeasi problema...
[attachmentid=1627447614][attachmentid=1627447615][attachmentid=1627447616][atta
chmentid=1627447617][attachmentid=1627447618]
Si eu trebuie sa fac aceeasi operatiune, doar ca nu stiu cum sunt clemele de fixare a plasticului de deasupra ceasurilor de bord, asta in ideea sa nu le rup daca trag conform instructiunilor din manualul de reparatii.
Poti sa pui niste poze cu o rezolutie mai mare a acelei zone? Sau sa faci un mini tutorial la sectiunea aferenta.
L.E. : Intre timp am coborat la garaj sa alung ceata de greieri din bord
si am reusit sper definitiv. Mi se pare super aiurea sistemul asta de prindere care nici nu e de mirare ca e sursa de greierasi.
Si eu am desfacut capacul ala, n-am avut la indemana decat telefonul, dar cred ca din poze rezulta fara alte comentarii cum e fixat si cum se desface:
PS: Pana la urma, topicul asta e o dublura la cel despre "greierasi".
Multumesc pentru poze.
Ma gandesc ca am putea crea un topic la Tutoriale pe tema asta.
Este deja tutorialul lui ssilviu, numai ca nu e chiar complet, sau cel putin, nu rezulta cum e prins capacul de deasupra ceasurilor si atuci teama sa tragi mai tare sa nu se rupa ceva pe acolo:
http://reno.ro/Ghidul-complet-al-vanatorul...tor-t79663.htmlPozele vorbesc mai bine decat explicatiile.
La acel tutorial este vorba de 2.2 si din cate am vazut exista ceva diferente, de exemplu distanta intre piesa care acopera ceasurile de bord si bordul in cazul 2.1 ramane un gap de 3-4 mm pe cand la 2.2 intra pana in capat.
E ok acum, pozele sunt de mare folos.
Intradevar, la 2.2 pare ca se "ingroapa" mai bine capacul ala in plansa bordului, dar aceleasi probleme le au si ei. Cand l-am scos, una din clemele alea metalice era scoasa vre-o 3-4mm, iar cealalta a ramas pur si simplu in locasul din plansa bordului. Iarna pe ger de exemplu, cand plasticele erau mai rigide si contractate, capacul juca in sus si in jos aproape 1 cm de la colturile dinspre volan si pacanea de... greieras e nimic. Scoate clemele metalice de tot, incearca sa mai strangi lamelele alea mici din mijloc si baga-le pana la capat pe clemele de plastic. Aceeasi poveste si cu capacul cu afisajul RCD-ului care are cleme identice. De fapt, cam toate plasticele din masina au acelasi sistem si aceeasi problema care genereaza pacaneli, plus scartaitul de frecare plastic pe plastic.
adrian mgn
6 May 2008, 08:58
Am comparat zilele acestea bordul de la a mea un 2.2 cu unul de la 2.1 (al unui prieten si am observat ca la 2.2 diferenta e si de textura materialului care la acest model e putin mai "cauciucata" nu mai e plasticul acela tare.Poate ca proiectantii de la Renault au incercat sa mai repare din deficientele de proiectare ale primei serii.De-asemenea capacul display-lui de la casetofon este mai strans legat de cel din spate si iasa impreuna
Am mai intarit clamele cand am dat jos capacul acela dar oricum sunt de proasta calitate, nu sunt "otelite" cat trebuie.
Am incercat sa fac o miscare de torsionare foarte usoara, asemanatoare cu cea din masina, pe acel plastic care incastreaza indicatoarele si cand am auzit cate pacaneli genereaza m-am lasat pagubas. E compus din "milioane" de componente de plastic si ce m-a socat cel mai tare a fost sistemul de picioruse pe care stau acele indicatoare: 6 picioruse de plastic de cca 1 mm^2 dispuse 2 cate doua.
Nu stiu ce sa ma fac, am un zgomot de plastic "gol" cred ca este de la capacul ceasurilor pt. ca atunci cand apas pe el se mai atenueaza sau nu se mai aude de loc, precizez ca apas pe partea dinspre parbriz aproape unde se termina. I-am pus banda autoadeziva ca un burete dar tot face, si face cel mai des pe drumuri cu placi de beton.
adi_ar
27 Sep 2008, 06:34
Ansamblul de cablaje/ceasuri este format din mai multe parti care se fixeaza intre ele prin cleme.
O metoda foarte eficienta de a omora greierii din bord (cei care "tac" atunci cand apasati rama ceasurilor) este sa desfaceti acele cleme si sa acoperiti gaura unde intra clema cu banda adeziva din hartie. Prin clipsare, banda se va gauri iar dedesubt ramane hartia, care formeaza un "amortizor" si impiedica frecarea plastic-plastic.
vik19 a descris mai sus cum se desface capacul bordului iar in continuare se scot cele 4 suruburi.
Succes!
Eu aveam 2 greieroi pe care i-am sinucis cu brio
1. Se afla la capacul
asta si care prin imobilizarea lui completa am reusit sa scap de un greiere .
2. Cel mai galagios si nesimtit greiere , defapt nu era un greiere in adevaratul sens al cuvantului , problema era ca la imbinarea intregului bord cu parbrizul peste gropi/denivelari cele 2 componente se cam loveau si astfel scoteau un zgomot cam enervant insa parea nasoala era ca socul se transmitea prin bord si amplifica alte zgomote (alte platice de c**t din consola centrala) . Am reusit sa scap de tot stresul imobilizina bordul de parbriz folosind metoda lui ssilviu de
aici numai ca la mine aprope ca nici nu se observa
.
Happy huinting
dracula
27 Sep 2008, 21:27
masini obosite.si la mine face ca dracu bordu cu parbrizu. nu am chef sa ma apuc sa pun/desfac. daca le zic la reno, stiu sa rezolve?
adrian mgn
27 Sep 2008, 21:32
poti sa incerci ... dar manopera cred ca va fi mare ... asta ca sa-ti faca un lucru de calitate.Eu inainte de a-mi demonta singur bordul trecusem de vreo 2 - 3 ori pe la serwc Reno si de fiecare data putin spray aici putin mai incolo ... mergea o saptamana apoi incepea iar sa "greiereasca".
Sa enumar operatiile facute pt. a ucide acel greiere. Am bagat banda dubla adeziva si foarte moale si groasa la clemele de la capacul bordului, am imobilizat si bordul cu 2 radiere. Le-am pus pe verticala radierele. Urmeaza sa le pun si pe orizontala sa vad daca e mai bine. Precizez ca radiera este groasa cat sa preseze tot buretele acela care se "pupa" cu parbrizul.
28 Sep 2008, 22:25:
Am zis ca intr-o zi o sa desfac tot bordul si o sa il umplu de izolier si banda dubla adeziva ca altceva nu cred ca o sa am ce sa fac.
revin dupa ce am schimbat pozitia radierelor. Nici o schimbare, din contra cu radierele bordul face mult mai urat. Scoate niste sunete macabre. I-am scos radiere si l-am lasat asa cum este el pt. ca este mai liniste asa. Nu stiu ce sa mai ma fac. Daca apas pe bord chiar aproape de imbinarea cu parbrizul nu mai scoate acele zgomote. Ma gandesc sa nu fie ceva pe dedesupt si cand presez sa se preseze si acel ceva. Idei cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.