QUOTE(dmotantau @ 26 Feb 2010, 16:38)
Nu am gasit manualul pt XTRAIL T 31
Am verificat link-urile si manualele de service sunt conform postului care se afla anterior.
Sau poate te referi la manualul de utilizator ?
5 Mar 2010, 01:22:Bilant la 40 000 de km:
Bune:- nu s-a defectat niciodata (cel mai important)
- porneste la prima cheie la -25 gr. C
- tapiseria din piele desi deschisa la culoare si desi nu a fost tratata special arata ca noua
- mecanici la service profesionisti
- la noroi masina se comporta exceptional, dealtfel desi nu au fost crutat sistemul de suspensie este ca nou
Mai putin bune:- trepideaza mai tare la turatie redusa
- la temperaturi joase tapiseria din piele scartie
- cu 5 persoane in masina si temperaturi extreme afara, nu a reusit sa dezabureasca geamurile lateral spate (reciclarea aerului lasa de dorit)
- cel mai prost sistem ESP inventat vreodata (nu se bazeaza si pe ABS; daca ai calcat ambreiajul te duci in balarii. Sincer ma asteptam la mai mult de la o masina de 37 000 de EUR)
- la un strat de zapada de peste 30 cm, este de preferat sa apelezi la transportul in comun
- la orice manevra de patinare mai lunga de 20 sec. ambreiajul deja miroase, iar dupa cateva minute ramai fara tractiunea pe puntea spate
- cheltuieli mari in garantie (reviziile la 15 000 si 30 000 au costat in jur de 2700 RON ! fiecare)
- nu exista piese pe stoc, iar o comanda dureaza peste 40 de zile calendaristice
- consumul este mult mai mare decat cel din lista (11 l urban ; 9,5 extraurban, iar in iarna cand au fost zapezi si temperaturi joase a ajuns si la 23 l/100 km !!!)
- cauciucurile originale sunt foarte proaste, masina necesitand anvelope specifice sezonului
- nu este confortabila la drum lung (este in schimb foarte OK la drumuri proaste)
- garda la sol joasa (sub multe SUV-uri)
Una peste alta; sunt multumit de ea deoarece traiesc in RO unde am nevoie sa urc borduri ca sa parchez, unde drumurile sunt proaste si am norocul ca am gasit un service OK.
Parerea mea sincera este ca daca Dacia Duster va fi o masina fiabila (si nu vad de ce nu ar fi) diferenta de 20 000 de EURO dintre X-Trail si Duster (ambele full la optiuni); nu se justifica.
M-am "mai dat" si cu alte masini si pot sa spun:
- Mitsubishi Pajero de departe mult mai bun in off-road (aproape ca nu suporta comparatie); dar nu sta deloc grozav pe sosea
- Hyundai Santa Fe mi s-a parut inferior la toate capitolele
- Toyota Landcruiser greoaie in oras si pe asfalt (in off road nu am probat)
Daca ar fi sa aleg din nou; as alege fara ezitare Dacia Duster sau vechiul Nissan Patrol.
Sfaturi pentru achizitionare:
- masina merita achizitionata ca masina de serviciu pentru drumuri proaste in off-road (adica de preferat sa cam aveti doua)
- sistemul audio si car kit blue tooth sunt de calitate slaba si nu merita
- este mai manevrabila decat multe alte masini, ca urmare se preteaza excelent pentru oras. La drum lung devine obositoare.
- motorul diesel de 150 CP este alegerea optima.
Dar ... una peste alta cu masina asta am circulat zilnic fara nici o problema. Si asta deocamdata mi se pare cel mai important.