Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cu ce strang caseta ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
andu911
Vreau sa mai strang putin tachetu impingator de la caseta. Din poze vad ca are un surub de reglaj, cu cap de imbus.
Ideea e ca nu stiu ce imbus si mi se pare foarte stramt locul, mai ales ca tot acolo e si bara stabilizatoare.
A mai facut cineva asta ? Vreun sfat, ceva ?

Edit: si care e sensul de strangere ?
trami
Imbus de 10 mm, sensul de strangere este spre dreapta. Ai grija, strange maxim 60 grade (mai pe inteles, daca ar fi sa privesti un ceas, de la ora 12 la ora 14), apoi blocheaza aripioara de tabla. Volanul trebuie sa revina singur dupa viraje, daca nu revine inseamna ca ai strans prea mult.
andu911
Multumesc pentru raspuns.
Asta e poza unei casete cu servotronic, la mine e fara, dar nu cred ca are vreo importanta.

Aripioara de tabla sa inteleg ca este chestia aia aurie din jurul surubului, nu ? Si se blocheaza cu un cleste de sigurante sau ceva de genul asta... ?
andu911
Am inteles care e ideea, dar nu merge cu caseta pe masina. N-am cum sa mai si deblochez si sa blochez la loc urechile alea. Nu exista spatiu din cauza barei stabilizatoare. sad.gif

Am scris alt post, fiindca nu aveam EDIT.
trami
Decat sa dai jos caseta, mai degraba dai bara stabilizatoare sau doar o slabesti ca sa-ti faci loc.
SorinV
o surubelnita si un ciocan ar trebui sa rezolve rapid indoitul tablei de siguranta.
andu911
Cu ce se unge cremaliera in partea stanga ?
myky
@andu eu l-as unge cu vaselina grafitata.
andu911
UM 185 Li2M - Cremaliera, pinion, simering caseta directie. Asta scrie la Solenza.
Molykote BR2 - Steering Box - La Laguna.

Ambele sunt vaseline minerale pe baza de litiu. Cred ca sunt echivalente...

$$ilvviu
Am o troncaneala in viraj stanga la trecerea peste denivelari.
Am fost la service si verdictul a fost uzura la caseta.
Am vazut si eu ca miscau de roata din dreapta dar stanga nu se misca cu aceeasi amplitudine.
Acum intrebarea e casetele astea se mai pot strange? Sau daca a mea e uzata doar pe dreapta strangerea mai are efect?
Andu, pana la urma tu ce ai rezolvat?
R19/16v
Nu cred ca e posibil sa se intample cum zici tu.

Intre cele 2 fuzete se afla 2 capete de bara, 2 bielete, si o bara metalica numita cremaliera. Niciunul dintre aceste elemente nu este suficient de elastic incat sa apara acea diferenta despre care vorbesti tu.
andu911
Eu am mai strans-o putin, e mai "tapana" in gropi. Incearca s-o mai strangi, ca n-are ce sa se intample rau, doar sa n-o strangi prea tare.
$$ilvviu
Oare gasesc pe undeva o sectiune printr-o astfel de caseta, sa ma lamuresc si eu care e mecanismul?
R19/16v
Hidraulica sau electrica?
andu911
hidraulica
R19/16v
How Stuff Works.com

user posted image
user posted image

Chris Longhurst @ Carbibles.com

user posted image

Dialogys:

user posted image
$$ilvviu
Eu imi imaginez o tija cu dinti miscata stanga-dreapta de o cremaliera, aproximativ la fel cu cea de la vechea Dacie.
Daca e asa nu vad cu ar fi putut o roata sa se miste mai amplu si cealalta mai putin.
De asemeni daca imping mai mult cremaliera pe tija sau viceversa reduc jocul. Imi vine greu sa cred ca s-ar putea uza neuniform, mai ales intr-o parte. Uzura ar trebui sa fie mai mare eventual pe mijloc.
Andu, ai reusit sa o strangi, dar daca poti sa dai ceva detalii... te plangeai ca e pozitia incomoda, ca ar avea o siguranta mai greu de desfacut....
andu911
Nu e nicio siguranta de desfacut...trebuie indoite urechile de la siguranta, ca sa poata sa se roteasca...vezi poza de sus.
R19/16v
user posted image

20 May 2008, 00:10:
Nu stiu daca si la voi tot 90 de grade este admisa strangerea, asa ca nu va luati dupa ce scrie acolo smile.gif
andu911
numai ca ale noastre au doar 2 semne , nu 6.
R19/16v
S-a desteptat francezu' ca m-am chinuit putin pana sa imi dau seama despre ce vorbeste smile.gif
$$ilvviu
Multumesc baieti, foarte utile sfaturile si mai ales imaginile.
O sa imi fac timp poate chiar maine sa ma bag in canal sa vad ce si cum.
uiop
salut
ce ati mai rezolvat cu coloana? a mers cu strangerea surubului? astept un raspuns din partea celor care au zis ca vor incerca varianta asta!
$$ilvviu
La mine nu am obtinut nici un rezultat, aceleasi troncaneli.
Nu cred ca e din caseta.
Plus ca e foarte greu sa indoi acele sigurante.
corvinarh
nu este din caseta... este zgomot pe coloana intre caseta si volan... il am si eu la laguna din 2006, l-am avut si pe laguna din 2002 si exista si pe megane 2 din 2005... este ... din fabricatie... ca daca spun defect de fabricatie, sar "binevoitorii" pe mine si spun ca aberez...
uiop
si atunci care ar fi solutia pentru a face ceva la coloana de directie! din cate inteleg daca iei alta la fel se va manifesta sa fie oare solutia cea oferita de andu 911? din topicul acesta http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=83883
Kanny69
Salut, ieri am desfacut bieletele de stabilizare, m-am uitat la bucsile de la bara stabilizatoare, bucsi trapez, pivot, capeti de bara si nici una nu au nmk, deci toata fatza e OK, am facut si test de telescoape si tot OK. Dar am observat ca am joc la caseta ptr ca se aude din caseta un clancanit si se simt si in bieletele de directie. Am vrut sa strang caseta dar nu am reusit, e prea mic locul, e ogaura sub masina care da la surubul ala cu cap de imbus dar siguranta aia e naspa de tot. Se poate strange cu caseta pe masina? Cum?

P.S.: Am masina de 1 an, umblu pe drumuri de rahat, (Satu Mare), roti pe 17" / 45 si ma mira ca nu are nmk masina, desi nu am schimbat nmk la ea, bine doar pivotii, dar alea exact cand am cumparat-o.



NU MAI FOLOSI PRESCURTARI DE GENUL "cv", "dc", "dk", "k", "sh", "tz" ..etc CITESTE REGULAMENTUL FORUMULUI
s-ervin
salut, dupa multe verificari vizitari la service cu siguranta stiu ca bate caseta, adica are joc axul cremalier,intrebarea mea e ca dupa strangerea casetei ar trebui sa dispara, sau strangerea nu are legatura cu axul?
[attachmentid=1627555939]
suzu
-acum vreo cativa ani am avut un cielo cu un troncanit incredibil undeva sub volan; nu era din caseta, era o bucsa alba mica (parca din teflon) bagata undeva intre volan si caseta, pe coloana de directie ...sau nu stiu cum ii zice, undeva desupra pedalelor se umbla ca sa o inlocuiesti;
- acceasi problema o am acum la laguna 2, acelasi zgomot ciudat (zici ca-i fier pe fier), un cloncanit enervant ce vine de undeva de sub volan...posibil identic cu al lui $$ilvviu, la mine se aude numai cand trec sinele de tramvai...sau pe piatra cubica stricata (tip zona herastrau din bucuresti).
- intrebarea mea: exista si la laguna o asemenea bucsa? ma duc saptamana viitoare la reprezentanta, am auto-cobalcescu langa mine, la 5 min...sa vedem ce parere au ei legat de acest troncanit.
andu911
e rulment, nu bucsa... e primul rulment de pe coloana, partea dinspre caseta
suzu
aha...si se poate inlocui? a incercat cineva? adica de la el vine troncanrala?
andu911
nu prea ai cum sa-l inlocuiesti... e nevoie de multa munca... de strung...de sudura...

Am citit pe alt forum ca cineva ar fi incercat la un opel sa bage niste tabla de la o cutie de bere, ca sa compenseze uzura...
Nu stiu cat a durat si daca a functionat...
suzu
nu, exclus...tre sa existe o rezolvare mai simpla si calumea, nu cu table de la cutii de bere; ma duc luni la cobalcescu sau la amg
PMG_tr
QUOTE(trami @ 20 Mar 2008, 07:22)
Imbus de 10 mm, sensul de strangere este spre dreapta. Ai grija, strange maxim 60 grade (mai pe inteles, daca ar fi sa privesti un ceas, de la ora 12 la ora 14), apoi blocheaza aripioara de tabla. Volanul trebuie sa revina singur dupa viraje, daca nu revine inseamna ca ai strans prea mult.
*


am tot incercat sa inteleg ce s-a explicat in topic legat de strangerea acelui tachet impingator, insa sunt cateva lucruri care nu le inteleg, si anume...trami spune ca nu se strange mai mult de 60 grade si ne si explica faza cu ceasul...buuun..apoi andu specifica faptul ca acea aripioara are doar 2 locasuti de "prindere" (nu prea-mi gasesc cuvintele la ora asta)... asadar darca avem decat 2 gauri nu 6 ca la colegul nostru cu R19, cum il pot strange doar 60 de drade si apoi sa blochez acea aripioara?

24 Nov 2009, 01:14:
plus ca observ ca acea siguranta esteprinsa si in nituri...deci sa inteleg ca o pot strange doar jumatate de tura sau o tura,nu?
audiofilu'
QUOTE(corvinarh @ 31 Jul 2008, 10:53)
nu este din caseta... este zgomot pe coloana intre caseta si volan... il am si eu la laguna din 2006, l-am avut si pe laguna din 2002 si exista si pe megane 2 din 2005... este ... din fabricatie... ca daca spun defect de fabricatie, sar "binevoitorii" pe mine si spun ca aberez...
*




QUOTE(suzu @ 1 Oct 2009, 23:33)
-acum vreo cativa ani am avut un cielo cu un troncanit incredibil undeva sub volan; nu era din caseta, era o bucsa alba mica (parca din teflon) bagata undeva intre volan si caseta, pe coloana de directie ...sau nu stiu cum ii zice, undeva desupra pedalelor se umbla ca sa o inlocuiesti;
- acceasi problema o am acum la laguna 2, acelasi zgomot ciudat (zici ca-i fier pe fier), un cloncanit enervant ce vine de undeva de sub volan...posibil identic cu al lui $$ilvviu, la mine se aude numai cand trec sinele de tramvai...sau pe piatra cubica stricata (tip zona herastrau din bucuresti).
- intrebarea mea: exista si la laguna o asemenea bucsa? ma duc saptamana viitoare la reprezentanta, am auto-cobalcescu langa mine, la 5 min...sa vedem ce parere au ei legat de acest troncanit.
*


Asadar prin stringerea acelui imbus nu se rezolva>>>bucsa coloana de directie;materialul alb=teflon...daca s-ar putea demonta acea bucsa se rezolva.
Si eu am tot de cind era masina relativ noua (maxim 20000km) acest cloncanit.
jubyl3r
la megane 1 caseta directie TRW unde se afla situat imbusul care trebuie strans, o schita poza ceva?

Doresc sa mai strang un pic imbusul deoarece cand invart de volan stanga dreapta pocane in partea soferului caseta, iar daca tin apasat pe bieleta si cineva invarte de volan nu se mai aude, asa ca banuiesc ca prin strangere nu mai are joc si scap si de zgomotul ala.

Exista ceva probleme de siguranta daca strang acolo?

Multumesc!

L.E: Ma refer la bataia de la cremaliera.
ctlnext
Eu am ca un fel de capacel deasupra, ar trebui cumva scos ca sa pot ajunge la imbus?
Aco
Ridic din nou topicul cu o intrebare:
Strangerea casetei elimina jocul aparut pe partea stanga? Daca nu, cum il pot anula? Pe dreapta am schimbat bucsa acum un an si totul e ok, pe stanga nu stiu ce sa-i fac si cloncane de ma scoate din masina.
trami
Nu bate, nu cloncane nici o caseta de laguna 2, asa ca lasa strangerea casetei si cauta altceva. Daca nu gasesti, vino pana la Targoviste.
Aco
Am stat personal sub masina si am miscat de bieleta de directie pe stanga, se misca din caseta sus-jos.
trami
N-ai cum sa stai personal sub masina in mers, dar noi avem solutii.
O sa punem 6 microfoane pe la articulatiile masinii si iesim in proba de drum. O sa fi surprins ca nu bate caseta.
Aco
Sper sa fie asa smile.gif . Am vorbit dincolo, o sa va contactez telefonic.
Bumbul
QUOTE(Aco @ 13 Jun 2016, 13:05)
Sper sa fie asa smile.gif . Am vorbit dincolo, o sa va contactez telefonic.
*




Unde dincolo?

Ce ai rezolvat la momentul respectiv?
Aco
Dincolo, adica pe alt site.

Zgomotele nu veneau de la caseta, se pare ca e adevarat faptul ca la laguna caseta nu bate dupa ce ai pornit motorul si se face presiune in ea.
Eu aveam o flansa macinata.
Bumbul
I.am cerut și eu un sfat @trami pe topicul lui. Sper sa găsesc și eu soluția bătăii metalice de pe partea stânga.
alupsa74
Salut ACO , poti sa dai mai multe detalii despre acea flansa ?
Si eu am acea bataie metalica de sub volan la viraj stinga sau dreapta la trecerea peste denivelari mici , am schimbat bucsa la caseta de directie dar se pare ca nu aceasta era sursa batailor.
Poti sa lasi un link catre topicul lui Trami.
Multumesc.
Bumbul
Puteai sa cauti singur la oferte permanente...

http://www.reno.ro/Servodirectii-auto-page...58697-s210.html
audiofilu'
QUOTE(trami @ 13 Jun 2016, 12:12)
Nu bate, nu cloncane nici o caseta de laguna 2, asa ca lasa strangerea casetei si cauta altceva.
*


Azi am schimbat tot ce tine de amortizarea fata. Aveam un cloncanit cand treceam piezis limitatoarele de viteza de la trecerile pentru pietoni.
Inainte de a schimba purtam discutii diverse printre care si cea referitoare la caseta. Pe partea dreapta (cum privesti masina din fata, deci in dreptul soferului) prezinta usoara umezeala, zic "oare nu se rezolva nimic prin demontare si verificare"?
Stie doi mecanici in zona orasului (maxim 20 de km) care se ocupa de astea (in general) dar nu recomanda interventia deoarece in scurt timp va face la fel.
Pana la urma cum e cu aceste caseta? Am cumparat acum 2 ani celebra bucsa metalica de la caseta de la un user (Liviu) dar nu am montat-o deoarece mi s-a spus ca nu e nevoie... Nu am completat niciodata cu lichid, e la maxim dar totusi umezeste.

Ce sa zic: i-o fi fost sila de interventie (e chin mare) sau chiar e naspa?
Coloana de directie iar are un punct nevralgic, o bucsa buclucasa care daca prinde joc... trancane.
Bumbul
Eu cu prima ocazie, trec pe la Trami, în Târgoviște. Sper sa fie mai curând, decât mai târziu.
Aco
Bucsa de la Liviu rezolva pierderile de ulei.. dar pe stanga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.