Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Localizare filtru benzina Clio 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
mpretorian
Ma poate ajuta cineva cu aceasta informatie? Intentionez sa fac singur revizia la Clio-ul prietenei mele si sa nu mai apelez la serviciile de "calitate" ale serviceurilor Renault. Pentru a putea face acest lucru, as avea nevoie de aceasta informatie. Daca aveti si un manual de service am sa va fiu recunoscator etern.

Va multumesc.

C a t a l i n
Cred (nu sunt sigur) că filtrul de benzină face corp comun cu pompa, ambele aflându-se imersate în rezervor. Prin urmare nu se schimbă, decât pe la 120.000 km.

Repet, nu sunt sigur. smile.gif
roty
Stii ca pierzi garantia, nu? smile.gif
raz
salut,
deci cum te uiti la spatele masini in partea stanga imediat dupa rezervor in dreptul roti este filtrul, nu ai cum sa nu-l vezi, cand mi-am facut revizia de 30 000 am vazut si eu
arti
nu merita. pierzi garantia. dc nu-l montezi corect???
stii vb.. mai bine sa previi decat sa combati......
mpretorian
Multumesc pentru raspunsuri domnilor.

Maersk, aparent ai dreptate cu cei 120.000km daca te iei dupa cartea de service care asta zice. La noi din exces de zel sau pt ca benzina este de "calitate" mi-au schimbat filtrul de la prima revizie. Daca ma iau dupa dimensiuni ma indoiesc ca incape in pompa. Este cat o sticla de Tedi.

Cat despre garantie Roti si Arti, nu pot sa zic ca o apreciez prea tare. Ieri am fost in service pt o problema de garantie pe care o tot amanam. Problema raportata erau vibratiile excesiv de mari ale motorului la relanti. Raspunsul lor: "asa fac toate". Nu mint sau exagerez. Oricum expira in august garantia. Pe baiatul care mi-a facut "lucrarea" caci mecanic nu pot sa ii zic, nu l-as lasa nici sa-mi umfle rotile la bicicleta asa profesionist era. Mi-a lasat masina sa mearga fara filtru de aer pina i-am zis eu sa o opreasca, caci oricum nu se mai lucra la ea. Nici macar nu stia unde este filtrul de benzina. Sunt 99% sigur ca nu ma mintea. Pur si simplu nu stia. Banuia exact ca noi, si se uita exact ca mine sub masina. Banuiesc ca era un proaspat angajat.

Raz. Multumesc pentru pont. Cred ca ai dreptate si sper sa ai dreptate. Baiatul mi-a ridicat masina ca a scapat un amortizor de cauciuc pe scut, si fiind ridicata m-am uitat pe sub ea, urmand "traseul" benzinei. Exact acolo unde ai zis tu m-am uitat cu deosebita atentie caci in alta parte pe traseu nu avea unde sa fie filtrul. Nu am vazut filtrul si stiu cum arata ca sa-l identific, caci l-am cerut pe cel vechi la prima revizie.
Sper ca nu ai sa zici ca sunt nebun dar aveam acolo unde ai zis tu un mic scut negru care cred ca imi acoperea comoara pe care o cautam eu. Am sa fac niste poze cand am sa ma "bag" sub ea.

Vorbesc cam mult si imi cer scuze pentru raspunsul lung.
alex_269457
Filtru de benzina se afla in partea stanga spate.este mascat de un plastic care se da jos.Daca te uiti o sa-l gasesti.
mpretorian
Nu am mai intrat de ceva vreme pe reno.ro

Confirm faptul ca filtrul de benzina este in dreptul usii pasagerului stanga-spate. Am reusit sa-mi fac reviziile singur dar cea de 60000 de km cu cureaua de distributie probabil o sa o fac in service smile.gif

Nu neaparat in reteaua Renault pentru ca sunt niste tigani, si macar daca e sa imi fac lucrarea la niste tigani sa imi fac la niste tigani ieftini smile.gif

Zic ca sunt tigani pentru n motive obiective - lista e atat de lunga ca imi este lene si scarba sa o ating.

Pearl Jam
Pretoriene,
Bravo tie ca te pricepi. Totusi iti dau un sfat. Nu lua ca reper programul de intretinere si km indicati pentru efectuarea reviziilor. Sau mai bine zis ia in considerare specificatiile din cartea masinii, alea in care se precizeaza conditiile particulare de utiliuzare a autovehiculului.
Aici se spune> Dc vehiculul este utilizat cel putin 50% din timp la ralanti programul de intretinere trebuie sa fie mai sever. Adica schimb ulei+filtre ulei aer habitaclu la 7500km, filtru benzina la 45.000km, curele distributie si accesorii +galeti la 40.000km, etc.
Toata lumea ia ca reper programul standard dar uita cum se circula in Bucuresti...
Asta ar trebui sa stie si cei din service. Ca simplu exemplu, eu zilele trecute mi am schimbat cureaua de accesorii+un galet intinzator la 45.000km. Nu le as fi schimbat dc nu as fi fost deranjat de un zgomot in zona curelelor. Am fost inspirta, cureaua fiind taiata serios iar galetul, varza.
Succes in continuare!
Laurentziu83
E bine sa schimbati filtrul de benzina la fiecare revizie, nu cum spune cartea, din cauza benzinei proaste de la noi. Eu am schimbat filtrul de benzina prima data la 15000 de km, nu l-am mai schimbat la 30 de mii de km, apoi am mers pe gaz pana la 56000 de km, practic nemaifolosind filtrul de benzina si din aceasta cauza n-am considerat necesar sa-l schimb, si, cand am trecut iar pe benzina, am observat ca masina nu-mi trage calumea si consuma mult, peste 7% extraurban. Am pus masina pe tester, n-am gasit nimic, am schimbat filtru de aer, bujii, dar am uitat de cel de benzina, neconsiderandu-l necesar. Abia acum o saptamana l-am schimbat si pe el (dupa ce era sa ma impusc la 8% extraurban la mers linistit), iar comportamentul masinii s-a schimbat radical, practic simt ca zbor pe sosea pe la 140, nici nu mai ajung cu pedala la podea, si consumul a scazut.
Asadar e bine sa nu ignorati acest filtru, mic si destul de ieftin, dar care va scuteste de destule neplaceri.
mpretorian
Pearl Jam - multumesc pentru laude dar nu m-am nascut priceput. Am avut curaj in schimb sa imi bag nasul, sa ma documentez in prealabil si sa fiu mai catolic decat papa smile.gif Iti sugerez sa incerci si tu si iti garantez ca o sa fi surprins de rezultate. In alta ordine de idei stai linistit ca nu e biblia mea manualul de intretinere. Este si el in bibliografie dar biblia este manualul de service - in spaniola din pacate dar e amuzant (nu stiu nici o boaba) Stiu ce zici despre indicatia legata de revizia mai deasa in anumite cazuri. Din fericire masina mea a avut o viata dulce. Peste 85% din timp afara din localitati, ulei Mobile 1 0W40, filtru K&N pe baza de ulei, schimbat uleiul din cutie la 30.000 (asta chiar mai catolic decat papa - teoretic nu se schimba ci se completeaza), filtre Mann din germania de la mama lor, bujii NGK, verificata cu reader OBD periodic, logger ODB montat permanent... etc... Chiar nu glumeam cand ziceam ca sunt mai catolic decat papa, dar pe de alta parte incerc sa imi sugrum latura paranoica smile.gif
Acestea fiind spuse bujiile NGK zac in cutie de vreun an doi, placutele de frana originale Renault zac in cutie de un an cel putin. Asta in contextul in care serviceurile Reno le schimba la 30.000 pe toate ca mai castiga si ei vreo 400-500 roni. Dar eu cu manualul de service in mana ce vad? Tolerantele la placutele de frana. Mai sa fie... Pai de ce sa schimb eu placutele de frana la 30.000 cum vor baietii cand eu mai am "carne" pe ele de aproape un 1 cm? Unii o sa zica: "te aberezi!". Nu ma aberezi caci folosesc frana de motor. Adica merg cu 90 in afara localitatii si cand vine localitatea iau piciorul de pe acceleratie in totalitate. Rezultat consum 0, uzura 0 placute de frana, uzura 0 discuri de frana, uzura 0 ambreiaj, uzura 0 cutie, uzura redusa la cauciucuri. Raman in treapta 5-ea si merg apoi cu 60-70 si repet procedeul. Rezultat: uzuri mai mici, consum mai mic (5.2 media obtinuta in mod constant cu sotia in masina si bagaje pana la refuz), relaxare mai mare, etc... Singurul minus este uzura partilor componente ale motorului care se "freaca" pe partea opusa modului natural. In log sa fie folosit sa traga masina este folosit sa franeze masina. Dar apoi ma gandesc ca totusi un motor benzina aspirat modern ma tine garantat mai mult decat tine coaja.

Daca zice cineva ca merg ca un pensioar se insala. Am setat loggerul sa urle cand depasesc 5500rpm ca sa schimb si a urlat de multe ori la viata lui. Iata despre ce produs vorbesc:

http://www.amazon.com/Davis-CarChip-E-X-Al...37666751&sr=8-4

Laurentziu83 - am schimbat filtru de benzina la fiecare revizie si continui sa o fac pe viitor dar vreau sa-ti spun ca poti sa stai linistit ca nu e chiar asa proasta benzina daca sti de unde sa o cumperi. De ce zic ca nu este asa de proasta? De fiecare data cand am schimbat filtrul de benzina am varsat continutul sa il analizez si am taiat filtrul (accidental si mana) sa vad si gunoiul. E mai putin decat ma asteptam. Mitul cu benzina proasta este rezultatul rezervoarelor din metal care rugineau pe vremea berlinelor precum si benzinariilor minarite. Am mers cu un Logan al carui motor functiona impecabil si am facut plinul la o benzinarie Petrom de pe fabrica de piine - rezultatul a fost ca motorul de benzina se comporta ca un diesel si tremura din toate incheieturile. Daca simti ca ti-ai luat teapa la o benzinarie nu mai cumpara NICIODATA benzina de la ea. Se cheama selectia naturala dar nu se aplica din comoditate in Romania. Am patit-o si cu Clio in benzinaria Petrom de linga facultatea de drept - in apropiere de statia de metrou Eroilor. Se aprindea martorul de motor la rece, motorul mergea ca dracu, am pus OBD-ul pe masina, "misfire on cilynder 4". Daca citesti pe net semnificatia nu spune nimeni ca e legat de benzina proasta caci nu e des "minarita" benzina in tari cu un minim nivel de civilizatie. Am banuit ca este benzina, am consumat-o, am sters eroare din calculator, si nu am mai calcat la acea benzinarie. Concluzia este ca nu mi-a mai aparut niciodata acest cod de eroare.

Poate vorbesc prea mult si imi cer scuze pentru asta dar e simbata seara si am baut o bere, poate chiar doua dar cine le mai numara smile.gif

Weekend fain,
Mircea.

Laurentziu83
Si eu pun benzina buna in general, asta pentru ca benzina costa acum la fel peste tot si prefer statiile mai calumea cu gagici bune pe acolo. biggrin.gif
In general Mol si Rompetrol. La mine e si posibil ca mersul pe gaz sa infunde filtrul (cand benzina nu mai circula tot timpul si se strangeau sporadic gunoaie in el), dar vreau sa arat ca are un rol destul de important in functionarea masinii. Iar un filtru infundat il simti in sarcina, nu la relanti.
lucaswhite
pretorianule, vorbesti mult, dar vorbesti bine. interesante lucruri spui tu acolo.

despre frana de motor... si eu la fel fac si chiar nu vad de ce ar dauna cat de putin motorului...
mpretorian
Foarte bine Lucas White ca molosesti frana de motor. Eu tocmai am implinit 56000km cu cauciucurile originale si mai am o gramada pana la semnele de minim. Sunt in continuare cu placutele originale si tocmai le-am verificat cu sublerul - mai merg inca pana in primavara conform manualului de service.

Am vazut niste cauciucuri second tot NCT5 de pe Clio care aratau la 17000 ca ale mele la 56.000.

Multi rad ca prostii cand aud de economia de combustibil dar doar pentru ca sunt needucati si ignoranti. Se cred barbati ca accelereaza violent si franeaza violent la urmatorul semafor pe care il vad bine ca este pe rosu. Asta ca sa nu mai zic nimic de emisiile de codoi smile.gif Mai e mult pana departe.

Nu in ultimul rand prefer sa raman cu banii economisiti nearzand gazul de pomana si sa imi cumpar la copil o punga cu jucarii. Ca sa nu mai zic ca imi repugna sa cotizez la companiile care imi tot justifica scumpirile carburantilor datorita cresterii cotatilor internationale la barilul de petrol, deprecierea euro sau luna plina. Cand era barilul de petrol 140$ plateam 4 lei iar astazi cand e sub 80$ platesc putin sub 4 lei. In ianuarie cand o sa fie putin peste 80$ o sa fie iarasi peste 4 lei. Am terminat facultate tehnica dar sa mor daca sunt capabil sa rezolv ecuatia asta de 3 simpla, caci vesnic imi da cu virgulitza...

Stiu ca exista si alte scuze obiective: accizarea la noua cotatie euro de la 1 Octombrie in noul an fiscal, trecerea la Euro 5 si nu in ultimul rand luna plina. Trebuie sa remarc ca avem cea mai ieftina benzina din UE dar folosind ecuatia prezentata mai sus tare imi e ca o sa se schimbe lucrurile pe termen mai lung.

Bafta delo delo ca sunt poliglot. Over and out.
pepelutza
Interesant, am mai invatat cate ceva azi. Thanks

brinco218
Cam la ce pret se gaseste acest filtru de combustibil si imi puteti recomanda un service sau user cu preturi ,,omenesti'' ?
boggybb
Preturi recente: original renault - 50 lei
Mann - intre 29-45 lei in functie de unde-l cumperi Dar mai peste tot e 44-45 lei.
adrian tutuianu
Pentru Clio3 sunt doua tipuri de filtre de benzina. Unul este cel separat care se afla, intr-adevar sub masina langa usa stanga-spate pe traseul de alimentare. Al doilea tip, si cel mai nasol de schimbat, de care "beneficiez" si eu, este cel care face corp comun cu pompa si se poate schimba impreuna cu aceasta (pret la reno- 1200 lei).
Costul unui filtru de benzina se situeaza intre 25 si 45 de lei, depinde de producator si de magazin.

Adi
boggybb
Adi poti sa fii mai explicit? 2 tipuri standard pe orice clio 3, sau unele au un tip si unele celalat tip de care zici ca beneficiezi si tu?
adrian tutuianu
Pe Clio 3 sunt 2 tipuri, din cunostintele mele.
Tipul 1: Filtrul independent care se gaseste sub masina
Tipul 2: Filtrul care face corp comun cu pompa, de care am si eu.

Pe masina nu se gasesc in acelasi timp ambele. Ori tipul 1 or tipul 2.
Identificarea tipului de filtru pe care il ai cred ca se face dupa placuta ovala sau VIN.

Spor,
Adi

boggybb
Merci pentru lamuriri. Pana acuma toata lumea zicea doar de acel filtru din dreptul usii pasagerului stanga-spate.
pepelutza
Azi m-am uitat pe sub masina ( ca n-aveam ce face). E drept ca n-am ridicat-o pe cric, doar cu o lampa portativa ,in garaj. Cautam si eu filtrul de benzina, ca pozitie. Dar in afara de traseul tobei de esapament care nu are scut totul e acoperit, nu vezi nimic.Se mai vad putin conductele din sistemul de franare cand se apropie de puntea spate . Referitor la fatul ca este totul acoperit cu scut ( scuturi ) dedesubt nimic de zis , cred ca este bine ca si protectie.
Mentionez ca n-am probleme cu filtru doar pura curiozitate, am filtrul sub masina sau incorporat cu pompa in rezervor ?? Modelul de clio 3 al meu este fabricat conform VIN in august 2007.
MMVI
masina mea fabricata in 2007 cu motor 1.6 are afara un filtrul care se poate schimba

pepelutza
QUOTE(MMVI @ 29 Nov 2012, 14:24)
masina mea fabricata in 2007 cu motor 1.6 are afara un filtrul care se poate schimba
*



Ok , dar si a ta este tot asa de "mascata" dedesubt sau ai vazut filtrul fara sa desfaci vreo aparatoare/scut ?
B89MHZ
QUOTE(pepelutza @ 29 Nov 2012, 17:00)
Ok , dar si a ta este tot asa de "mascata" dedesubt sau ai vazut filtrul fara sa desfaci vreo aparatoare/scut ?
*


Eu l-am schimbat anul asta. Clio 3 1.6 16v din 2006. Filtrul se afla sub usa din spate stanga aproape de roata din spate. E protejat de un scut de plastic. Se da scutul jos si apoi se va vedea si filtrul.
pepelutza
QUOTE(B89MHZ @ 30 Nov 2012, 12:48)
Eu l-am schimbat anul asta. Clio 3 1.6 16v din 2006. Filtrul se afla sub usa din spate stanga aproape de roata din spate. E protejat de un scut de plastic. Se da scutul jos si apoi se va vedea si filtrul.
*


ok, mersi.
tiberiu84
pretul unui filtru de benzina este intre 30-50 lei,eu am dat 37 lei pe el!
99AIM
Stie cineva la masina din sept 2007cu motor 1.4 16V daca are filtru separat?eu nu l-am vazut dar nici nu am insistat prea mult....
pepelutza
Vezi mai sus postul 26
George Paul
N-are. E unul care se schimba odata cu pompa de benzina.
99AIM
QUOTE(George Paul @ 25 Feb 2013, 15:00)
N-are. E unul care se schimba odata cu pompa de benzina.
*


De aia niciodata la revizie nu mi-a pomenit de el ca ar trebui schimbat-tks
gmc78
Cel mai sigur este sa te bagi sub masina si sa te convingi daca are sau nu. Si eu dupa ce am studiat forumul am ajuns la concluzia cu nu are filtru si cind m-am uitat sub masina era un filtru de toata frumusetea sub ea, desi la revizii nu se pomenise nimic de filtrul de benzina. Nu are rost sa-ti mai spun ce mizerie a curs din el. In dreptul usii din stinga spate se desface o potectie de plastic si sub ea se afla filtrul exact cum spunea colegul @pepelutza. Si eu am tot Clio3 de 1,4 din 2007 cod motor K4J-G7. Lasa comoditatea la oparte, pune mina pe o cheie tubulara de 10 sau 13 (nu mai retin exact), intra sub masina si demonteaza protectia de plastic si te convingi singur daca are sau nu.
vasilegl
E vechi topicul, poate totusi mai e activ...
mpretorian, eu am tot Clio 3 an 2006 motor 1149 cm.c. insa nu am gasit filtrul de benzina unde spui si nici in alta zona, se pare ca e in rezervor. La mine, acolo in dreptul usii stanga spate este canistra de carbon (filtrul de vapori benzina)... Stie cineva cum se scoate pompa in acest caz? Eu vad doar partial capacul pompei, nu este loc de scos pe ”fereastra” de sub bancheta …
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.