Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: La cate turatii schimbam vitezele?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
Cristi39
Azi am stat de vorba cu un mecanic de la un service.Printre altele,m-a intrebat la ce turatie a motorului schimb vitezele.I-am spus ca la 3000-3500 tur/min.
Raspunsul lui a fost sec: gresit!!! A inceput apoi cu o intreaga lista de explicatii cum ca nu e bine,motorul de renault fiind din fabricatie mai turat,si ca trebuie schimbate treptele de viteza undeva pe la 4000-4200 ....Pe langa o sumedenie de beneficii(daca respect valorile astea),una mi-a atras atentia in mod deosebit,si anume valorile consumului o sa scada coroborata si cu folosirea unui carburant adecvat:benzina cu cifra octanica de 98 sau 99....
Voi ce ziceti de asta? Sa merg cu motorul turat?E mai bine ?
aditasse
ca asta e un motor de turatie ..are dreptate, ca e bine sa nu mergi cu el subturat iar are dreptate, dar cu scaderea consumului... nu stiu ce sa zic. Oricum, eu la 2 sapt o scot la o tura pana la Buc... 140-170 si se cand ajung in oras toarce ca o pisicuta.

bear_mc
Eu nu as fi asa sigur ca o sa scada consumul. De regula schimb la 2500-3000 ture (da, stiu e putin dar daca nu am nevoie de ce sa schimb mai sus?). La mers mai sportiv 3000-3500-4000 si la nevoie 5500-6000 (asta de vreo 2 ori pana acum). smile.gif
prise
da la diesel cum sta treaba ??? eu schimb in 1800 - 2500 maxim ... ar trebui mai turata ???
ssilviu
Mecanicul ala bate campii la greu. Prin oras la mers normal la maxim 2500 de ture. Prin depasiri in functie de necesitati se poate urca pana la 6500.
$$ilvviu
E bine asa..... chit ca or sa-mi sara multi in cap.
E bine totusi din cand in cand sa mai vada 3000-3600 ture.
Totusi nu cred ca mai e necesar un nou topic pe aceasta tema.

26 Feb 2008, 22:43:
Mecanicul nu bate campii, se asigura ca o sa aiba clienti. biggrin.gif
RADU__
Hai sa zicem ca sunt un novice si ca nu stiu decat sa introduc cheia cu dintii in sus si sa pornesc.

Avand CVA putem admite ca softul stie cel mai bine cand trebuie schimbata viteza, in funcctie de sarcina, viteza de deplasare, etc etc
ei bine....in conditii de exploatare normala, cva nu las motorul sub 1800rot/min. cand merg normal in oras schimba la 3000. Cand ma grabesc schimba la 4000. Daca fortez schimba la 6000

Deci domnilor....treapta de viteza se schimba in functie de ce nevoi are pilotul. si sa nu va asteptati ca la turatii mari moorul sa consume mai putin.
Pana la urma este vorba de un L (lucru mecanic) care trebuie efectuat in functie de conditiile dinamice.
prise
faceti va rog diferenta intre diesel si benzina ... ca nu inteleg la care va referiti ...
multumesc
HARYS
mi-am pierdut un capac sad.gif de unde as putea sa fac comanda,ca parca nu mi-as lua jante acu ,ca nu am lovele momentan?

26 Feb 2008, 23:02:
ma refer, pentru un megane
bear_mc
@prise, se vorbeste de benzina. Crisxx are motorul de 1.6 16v smile.gif
@HARYS, buna dimineata. Tu ai vazut despre ce se vorbeste aici?
aditasse
QUOTE(HARYS @ 26 Feb 2008, 23:01)
mi-am pierdut un capac sad.gif  de unde as putea sa fac comanda,ca parca nu mi-as lua jante acu ,ca nu am lovele momentan?

<span class='edit'>26 Feb 2008, 23:02:</span>
ma refer, pentru un megane
*




radmasa.gif radmasa.gif Si .. ce turatie zici ca avea motoru cand ai pierdut capacu ???
HARYS
sorry biggrin.gif
prise
ok ... atunci poate va dati cu parerea si pt diesel ...
multumesc!
MuciX
Diesel: Motor de putere prin definitie => are un cuplu mare la turatie mica, deci nu trebuie foarte turat... 1500-2000 rpm este arhisuficient, pentru un condus eficient. Admite si un condus mai lenes in sensul ca daca ai redus pana la 50 kmh si ti-e lene sa schimbi treapta, o poti lasa in a 5-a ca motorul tot isi face treaba.

Benzina: Motor de turatie => nu sar pistoane prin capota, nu simti nici o gadileala. In functie de motor el se simte bine undeva peste 2500 rpm, schimbatul sportiv intra in ecuatie abia la peste 4000 rpm. De asemenea, la mers incarcat si/sau pe serpentine, este bine sa se schimbe la o turatie, cam cu 500 rpm mai mult decat in mod normal, daca vrei sa "traga" si sa consume si rezonabil chiar daca e cam turat si nu iti vine sa il tii asa.
De asemeni treaba cu mersul subturat, e incomplet prezentata. Poti merge cu el subturat si sa consume putin, cu conditia sa mergi cu viteza constanta, deoarece consumul se face pe reprizele de accelerare (cei care au CB stiu asta cel mai bine). Ideea e ca o ti subturata, dar nu te astepti la multe de la ea. O lasi in pace si daca vrei sa depasesti retrogradezi 2 trepte si te duci unde ai nevoie.
In concluzie, mai putin conteaza viteza de rulare decat timpul si treapta in care se ajunge la ea.

PS Invit pe oricine sa ma contrazica cu argumente, mai ales la partea diesel, intrucat nu am condus asa ceva niciodata.
aditasse
Pai si la diesel daca mergi subturat se poate infunda catalizatoru, si la diesel daca ii dai "gaz" se mai curata depunerile de pe injectoare, ... da acu intre 2 semafoare nu cred ca merge cineva cu 4000 de rotatii doar ca asa e mai bine.
Ryk
eu am 1.4 16v si schimb undeva intre 2000 si 2500 la mers normal, daca am nevoie ajung aproape de rosu, dar pana acu nu am avut nevoie si sper sa nu prea am nici in viitor. la benzina stiu si eu ca e ok sa se schimbe vitezele undeva pe la 2500....
Georginho
La diesel e total contradictoriu cu alte topicuri pe care le-am gasit pe acest forum. Tind sa cred ca gresesti... Argumentele lor erau mai plauzibile decat ale tale.

aditasse a observat si mentionat una din contradictii...

La masinile pe benzina, daca vrei sa faci economie, schimbi la 2000 sau chiar sub. La diesel daca vrei sa faci la fel, o sa dai bani mai multi pe piese...
dodox
Eu schimb la 2500 la diesel in regim de mers normal.
SorinV
@mucix

diesel e motor de cuplu si turatie mica-medie prin definitie
otto e motor de putere si turatie mare.
daca nu ma crezi ia doua caracteristici diesel si otto, cilindree egala sau relativ egala si uitate sa vezi cine da cel mai mare cuplu si cea mai mare putere si la ce turatie. poti sa ieie 1.5 dci si 1.6 16 v e exemplu.
pistoanele sar in sens invers saraele ca asa actioneaza forta gazelor.
enemi
Permiteti-mi sa-mi dau si eu cu parerea privitor la schimbarea vitezelor in functie de turatie!

Eu stiu ca sunt 3 parametri importanti pentru motoare:
-turatia de cuplu maxim
-turatia de putere maxima. Intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima este rezerva de putere.
-numarul de rotatii cu care scade turatia la trecerea dintr-o viteza inferioara in cea imediat superioara (scade cam cu 1000 rot/min la benzina si cam 500-600 rot/min la diesel)

Exemplul meu (diesel 1.5 dci 105 CP):
-turatia de cuplu maxim este 2000 rot/min
-turatia de putere maxima este de 4000 rot/min
-scade cu 500 rot/min la schimbarea vitezei in treapta imediat superioara.
Mers normal: turez pana la 2000-2200, schimb si am grija sa nu scada turatia sub 1500 rot/min ( 2000-500= 1500) pentru ca intru in mers subturat (care e OK ptr tr a II-a, unde nu prea ai de ales, mai ales in oras).
Mers sportiv: apelez la rezerva de putere si o turez cat am nevoie, eventual schimb in trepata superioara daca am ajuns la 4000 rot/min. Daca am nevoie sa depasesc in forta am grija sa plec cu turatia deja din rezeva de putere (adica peste 2000), iar daca vreau sa depasesc foarte din scurt, plec cu turatia foarte aproape de 3000 sau peste, ca sa beneficiez de avantajul turbinei.

Eu asa fac cu dieselul meu, consum decent, performante bune, fiabilitate OK. Imi inchipui ca la fel e si la benzina, numai ca la varianta pe 16 valve se complica un pic lucrurile, in sensul ca 90% din cuplul maxim e disponibil de pe la 2500 rot/min (sub aceasta turatie cred ca intra in regim de mers subturat). Turatia de cuplu maxim este pe la 4250 rot/min, dar nu cred ca trebuie sa teduci pana acolo ca sa schimbi turatia. La schimbarea treptelor, turatia se modifica cam cu 1000 rot/min si atunci gandesti un pic invers: 2500+1000=3500 rot/min ca sa schimbi viteza si suficient ca sa mergi normal. Mers sportiv peste 3500, iar forja peste 4250.

Scuzati lungimea mesajului! Acesta este un punct de vedere personal pe care nu l-a confirmat niciun specialist in motoare (inginer etc). Va rog, astept opiniile voastre!
MuciX
QUOTE(SorinV @ 27 Feb 2008, 11:29)
daca nu ma crezi ia doua caracteristici diesel si otto, cilindree egala sau relativ egala si uitate sa vezi cine da cel mai mare cuplu si cea mai mare putere si la ce turatie. poti sa ieie 1.5 dci si 1.6 16 v e exemplu.
*



Stiu si eu ca un diesel are cuplu mai mare la turatie mai mica, deci si puterea la fel, prin exemplul dat la diesel eu zic ca am acoperit partea asta

QUOTE(SorinV @ 27 Feb 2008, 11:29)
pistoanele sar in sens invers saraele ca asa actioneaza forta gazelor.
*



Sa nu fim rai, ca stim cu totii ca asa e expresia si imi asum vina ca nu am pus ghilimelele.


QUOTE(enemi @ 27 Feb 2008, 11:43)
scade cam cu 1000 rot/min la benzina si cam 500-600 rot/min la diesel
*



Asta depinde exclusiv de rapoartele din cutia de viteze. E foarte mult de discutat si pe tema rapoartelor CV.

PS Haideti sa incercam sa fim utili si eficienti, nu critici si ironici. Oricum oricine poate da search si sa afle teorii pompoase si stufoase.
enemi
@Mucix -nr de rotatii cu care scade turatia se poate verifica efectiv pe masina fiecaruia, fara sa mai fie nevoie sa studiezi rapoartele din cutia de viteza. De verificat in treptele superioare de viteza, cand te ajuta si inertia masinii ca sa nu pierzi prea mult din viteza.
meganus_bicorpus
La a 1-a si a 2-a schimb pe la 3000, incepand de la a 3-a scimb undeva pe la 2500.Cu ultima motorina bagata,nici nu mai ajung la 3000...
enemi
Si ce viteza ai in aI-a la 3000 si in a II-a la 3000?
LNG
La diesel:
1-a o schimb peste 2000.
2-a o schimb intre 2500-3000 (cand vreau sa fug tare ma duc la 3500)
3-a intre 2500-3000
4-a intre 2500-3000

Depinde foarte mult ce vreau sa fac, daca vreau sa depasesc sigur schimb la 3000 sau mai sus.
Incerc mereu sa o tin la cel putin 1900 ca sa pot accelera mai usor cand am nevoie. Cand se merge greu las turatia sa coboare si la 1500.
1-a si a 2-a nu le consider niciodata subturate, dar nici nu dau talpa in a 2-a la sub 1500.
andreyzeu
Hai sa-mi dau si eu cu parerea ca daia-i forum. Am 1.6 16v si nu stau sa fiu atent la ce turatii schimb, eu schimb in functie de nevoie. Cand nu am chef de alergat 2500 poate chiar 3000, iar cand vreau sa fac ceva schimb si la 6000, deci ideea e urmatoarea: Nu exista o turatie anume la care sa schimbi, dar trebuie sa tii cont de faptul ca low rpm = consum scazut si o uzura mai mica. E alegerea ta ( 2000 - 6000 rmp )
enemi
@LNG: Revin la intrebarea de mai sus: si ce viteza ai in treapta a II-a la 2500-3000? Probabil ai undeva intre 55 si 70 Km/h. Nu cumva e cam mult pentru treapta a II-a? (asta daca vrei sa conduci normal)
andu911
E o aberatie asta cu schimbatul vitezelor.

Toate forumurile sunt pline de asa ceva. Si ma uit si ma minunez cand vad tot felul de specialisti care sustin ca un diesel trebuie sa fie schimbat la mii de rotatii, ca sa nu se strice turbina.
Jumatate e adevarat, ca se formeaza depuneri pe palete si se strica turbo.
Dar... nu exista o regula generala.

In treapta 1, poti sa mergi si cu 900 rpm, ca motorul isi face toate arderile complet. Evident ca in a 5-a nu ai cum sa mergi cu 900rpm, ca se opreste motorul, ca sa nu mai vorbim de arderi complete...

Si treaba asta e diferita de la masina la masina, de la motor la motor. Nu poti sa compari o masina cu motor de 3000cmc, cu una de 1200cmc. Pe-aia de 1200cmc trebuie s-o turezi mult mai mult, ca sa aiba arderile complete.

Nici macar acelasi model de masina.... una e megane 1.5dci si alta e 1.9dci.

Parca e Babilon aici, fiecare povesteste la cate rotatii schimba biggrin.gif
SorinV
daca tu gasesti vreun motor otto sau diesel in lumea asta sa faca ardere completa o sa iei un nobel garantat.
aditasse
QUOTE(enemi @ 27 Feb 2008, 17:22)
@LNG: Revin la intrebarea de mai sus: si ce viteza ai in treapta a II-a la 2500-3000? Probabil ai undeva intre 55 si 70 Km/h. Nu cumva e cam mult pentru treapta a II-a? (asta daca vrei sa conduci normal)
*


Uite.. condus "normal" pe autostrada, cu 2 masini diferite turatie diferita viteza cam aceeasi, :
semit
poate invers
Cristi39
haideti,va rog,sa nu deviem de la subiect.Intrebarea era daca e recomandat sa schimbi viteze la turatii mai mari(4000-4200),daca influenteaza in bine mersul motorului, si, in consum mai mic de carburant,toate acestea coroborate si de o folosire de benzine cu cifra octanica mai mare(98-99-100)
aditasse
Pai ai vazut mai multe pareri... consumul nu are cum sa fie mai mic la 4000 rot sau peste decat la 2500-3000 rot. Si prin oras prin aglomeratie ca sa poti merge cu 4000 rot pe min, cu siguranta nu folosesti decat treapta 1 hai rareori si a 2-a. Dupa parerea mea nu este foarte normal, oricat de "bine" s-ar simti motoru la turatia asta. Consider ca o schimbare la 3000 este normala si ajuta si motoru si soferu (in caz de nevoie)
Cristi39
da,am citit multe pareri interesante,de la pierdut capace de roti radmasa.gif , la multe altele....
sunt de acord ca e greu ca in Buc.sa schimbi la 4000 de ture,ar trebui intradevar ca rareori sa schimbi a-3-a.La mers in afara,nu e o mare problema.Doar zgomotul....
Georginho
Pentru a vedea cum influenteaza turatia-consumul, poti seta CB pe consum instantaneu. Eu la 1.9 dCi, in viteza a 3-a, la 3000 turatii/min am un consum de 4.4 - 4.6l / 100 km. Daca trec de 3000 de ture, consumul creste putin. Cel mai mic consum este undeva intre 2500-3000 turatii/min, la mers constant. La plecari in forta, pana in viteza a 3-a ajung si la consum de 15-19l/100km.
andu911
QUOTE(SorinV @ 27 Feb 2008, 18:45)
daca tu gasesti vreun motor otto sau diesel in lumea asta sa faca ardere completa o sa iei un nobel garantat.
*



Ala o sa il iei tu cu asemenea replici.

Stii foarte bine ca m-am referit la o ardere "aproape" completa, in care cantitatea de combustibil injectat, are cantitatea necesara de aer pentru a arde "aproape" complet.

Altceva ? N-am pus vreun semn de ortografie pe undeva ?
LNG
QUOTE(enemi @ 27 Feb 2008, 17:22)
@LNG: Revin la intrebarea de mai sus: si ce viteza ai in treapta a II-a la 2500-3000? Probabil ai undeva intre 55 si 70 Km/h. Nu cumva e cam mult pentru treapta a II-a? (asta daca vrei sa conduci normal)
*



Sincer nu stiu exact cat am, cred ca 50 km/h @ 3000, nu mai tin minte exact.

Da, nu exista o regula de schimbare a vitezelor la anumite turatii, fiecare o face cand considera ca trebuie si in functie de situatie, daca sesizezi ca vei fi nevoit sa o calci putin, eu zic ca nu e indicat sa fii cu acul sub 1500rpm, iar daca se merge lejer, nu vad ce beneficiu aduce 3000rpm constant...
SorinV
@andu911

eu ce sa iti fac daca scrii tampenii! ce treaba are cilindreea cu arderile? in camera de ardere se desfasoara aceleasi procese polistadiale indiferent de dimensiuni!
plus de asta o sa descoperi uimit ca si la amestec stoechiometric (asa se cheama pentru cultura ta generala atunci cand cantitatile de aer si combustibil sunt in proportii ideale) tot incomplete sunt arderile. Sunt doua fenomene care duc la asta SFMG si SFP. adicatelea stingerea flacarii in masa de gaze si stingerea flacarii la perete (strat limita). Pe astea nu le opreste nici mama motoarelor.

Daca te-ai inflamat ca scrii prostii atunci ai o problema.

sunt insa de acord sa iau un premiu nobel pentru orice se acorda.
RADU__
@aditase

Poza a doua este reala? sau facuta pe elevator? De ce este ASR decuplat si ABS aprins? Nu cumva masina era cu rotile in aer?
aditasse
Este reala
Masina e un a4 quatro si are un intrerupator la pedala de frana care nu functioneaza chiar corect. Dupa 2-3 km de mers aprinde beculetele alea. Astia la service au incercat sa il schimbe da nu au reusit...si nici eu nu am mai insistat
andu911
@SorinV

Tu intelegi ce zic eu, sau ai ramas blocat ? Te-am contrazis eu vreo secunda ?
Am zis ca tu cauti carcota aiurea si te iei de ce scriu mot-a-mot(adica citesti si interpretezi ca robotii).

Acum vii cu teorii din chimie, chipurile sa ma dai gata pe mine.

Eu ti-as acorda premiul pentru bagare in seama aiurea(adica off-topic).

Edit...sau mai bine ai onoarea sa-ti acord...ignore. laugh.gif
MuciX
Flame? dry.gif Eu zic sa fim baietei cuminti.
sorin_f39
Sa va spun cum schimb eu. In oras schimb in plaja 2500 - 3000. In afara insa, la un mers normal, schimb la peste 3000 rot/min. Daca insa vreau sa merg tare, atunci schimb la peste 4000 rot/min.

Un pic off-topic: la o liniuta amicala impotriva unui prieten cu un Megane dCi, am schimbat treapta 1 pe la 4000, iar apoi pe la 5500.
MuciX
QUOTE(sorin_f39 @ 27 Feb 2008, 23:10)
am schimbat treapta 1 pe la 4000, iar apoi pe la 5500.
*



Ai putea sa oferi un motiv pentru care pe treapta intai ai turat-o mai putin? Stii ca linia se castiga pe plecare, treapta intai si a doua (ma rog, asta la masini cat de cat apropiate ca performanta)...
SorinV
@andu911 ce bine!! multumesc meseriasule care esti!!
MuciX
@andu911: Raspunsul stiintific dat de SorinV a fost mai mult decat pertinent, eu nu inteleg de ce te-a aprins. Parca asta cerea topicul, raspunsuri insotite de argumente...
@SorinV: Unul din voi ar trebui sa cedeze si de ce sa nu dea moderatorul un exemplu? Parerea mea smile.gif
aditasse
QUOTE(andu911 @ 27 Feb 2008, 17:57)
E o aberatie asta cu schimbatul vitezelor.

Toate forumurile sunt pline de asa ceva. Si ma uit si ma minunez cand vad tot felul de specialisti care sustin ca un diesel trebuie sa fie schimbat la mii de rotatii, ca sa nu se strice turbina.


Parca e Babilon aici, fiecare povesteste la cate rotatii schimba biggrin.gif
*





Daca e chiar asa de "sub nivelul tau" acest topic da-i si lui ignore, .. si lasa-ne sa "ne babilonim" in rotatiile noastre
vis-a-vis
Dintre multele aberatii din topicul asta, vreau s-o clarific pe cea mai flagranta... p-aia cum ca scazi indiferent de treapta si de turatie, 1000 de ture la benzinar si 500 la diesel.
Pai dupa matematica mea, diferenta intre trepte, creste direct proportional cu turatia, iar daca turatia este zero, ia calculeaza mai nenea enemi, cam cat iti da?
cipman
QUOTE
Daca e chiar asa de "sub nivelul tau" acest topic da-i si lui ignore, .. si lasa-ne sa "ne babilonim" in rotatiile noastre


Sincer sa fiu, eu cam asa am facut biggrin.gif ... dar nu din motive de "nivel" ci pentru ca problema asta a mai fost discutata pe forum.

Singurul lucru de care vreau sa ma leg e chiar prima propozitie a topicului "Azi am stat de vorba cu un mecanic de la un service". Pana aici nimic rau, dar de ce n-ai vorbit despre vreme, fotbal sau orice altceva, domnu' Crisxx? Ar fi fost mai productiv, crede-ma.

Pe alta parte, te inteleg ca ai vrea niste raspunsuri sau comentarii la ceea ce ti s-a spus dar de ce n-ai pus mana sa cauti in forum? Toate chestiile astea au fost rasdiscutate si explicate.

De exemplu:
- ai un pol cu turatiile la care schimba unii sau altii: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41153 (pt. motorizari diesel exista un alt topic).
- s-a discutat despre folosirea unei benzine de 98-100 intr-un topic dedicat: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41696

Pe undeva prin topicurile indicate mi-am spus si eu parerea despre schimbatul treptelor, am mai facut-o cu alte ocazii, ultima data aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=907...dpost&p=1117734

Toti cei mai vechi de pe aici, dintre cei care cunosc cu adevarat cu ce se mananca masinile si mai au si experienta pe model, nu se mai inghesuie sa scrie daca problema a mai fost discutata sau nu se mai inghesuie in general, ca poate s-or fi plictisit.
Ai putea avea noroc de o parere avizata sau s-ar putea sa n-ai. Sau cele una sau doua pareri avizate sa fie ingropate in prostiile altora.
D-aia trebuie mai intai sa cauti pe forum, ca popa n-o sa repete slujba pentru babele surde smile.gif



Sa nu ma intelegeti gresit, n-am nimic impotriva sa va "babiloniti" aici sau oriunde in alta parte cat va tine tastatura ...
Cristi39
QUOTE(cipman @ 28 Feb 2008, 02:44)
Sincer sa fiu, eu cam asa am facut biggrin.gif ... dar nu din motive de "nivel" ci pentru ca problema asta a mai fost discutata pe forum.

Singurul lucru de care vreau sa ma leg e chiar prima propozitie a topicului "Azi am stat de vorba cu un mecanic de la un service". Pana aici nimic rau, dar de ce n-ai vorbit despre vreme, fotbal sau orice altceva, domnu' Crisxx? Ar fi fost mai productiv, crede-ma.

Pe alta parte, te inteleg ca ai vrea niste raspunsuri sau comentarii la ceea ce ti s-a spus dar de ce n-ai pus mana sa cauti in forum? Toate chestiile astea au fost rasdiscutate si explicate.

De exemplu:
- ai un pol cu turatiile la care schimba unii sau altii: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41153 (pt. motorizari diesel exista un alt topic).
- s-a discutat despre folosirea unei benzine de 98-100 intr-un topic dedicat: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41696

Pe undeva prin topicurile indicate mi-am spus si eu parerea despre schimbatul treptelor, am mai facut-o cu alte ocazii, ultima data aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=907...dpost&p=1117734

Toti cei mai vechi de pe aici, dintre cei care cunosc cu adevarat cu ce se mananca masinile si mai au si experienta pe model, nu se mai inghesuie sa scrie daca problema a mai fost discutata sau nu se mai inghesuie in general, ca poate s-or fi plictisit.
Ai putea avea noroc de o parere avizata sau s-ar putea sa n-ai. Sau cele una sau doua pareri avizate sa fie ingropate in prostiile altora.
D-aia trebuie mai intai sa cauti pe forum, ca popa n-o sa repete slujba pentru babele surde smile.gif
Sa nu ma intelegeti gresit, n-am nimic impotriva sa va "babiloniti" aici sau oriunde in alta parte cat va tine tastatura ...
*




dragul meu,ai somnul agitat?pai matale cand te duci la doctor,discuti de pasarele?pai nu era normal sa discut probleme legate de masina???Ce era sa-i spun mecanicului respectiv cand a inceput sa-mi vorbeasca despre turatii si benzina?Sa-i dau cu flit?Ce facem acum,facem analiza pe text?Suntem la academia Romana?
Si mai e o problema.Daca ti se par aberante discutiile astea,ignora-le.Lasa-ne pe noi astia de aici sa le dezbatem.Si pe mine ma agaseaza multe din topicurile din forum .Dar nu le citesc.Nu-mi bat capul cu ele.
Ce-ar fi daca nu am mai face pe "profesorasii" si ne-am vedea de treburile noastre?
Referitor la faptul ca s-a mai discutat,ok,mea culpa ca nu am cautat.Recunosc greseala.Roaga moderatorii sa stearga topicul sau sa-l inchida.Nu e cu suparare(de parca te-ar interesa...) Sau propune sa fiu scos in piata publica si executat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.