Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 18 GTL carb solex
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25
renault_18
salut.am nevoie de ajutorul vostru.am un renault 18 gtl,motor 1.4,carburator solex ,nu stiu ce model.multe cifre insirate. iar pe unul din jigloare scrie 145. am fost la auto marcus din pantelimon la un carbotest.tipul de acolo la spalat,la pus pe banc,iar apoi mi la pus pe masina si la reglat dupa ureche.i-am spus ca problema e consumul mare si daca e nevoie sa schimb jigloarele,sau altceva.el a zis ca nu trebuiesc schimbate jigloarele,ca sunt ok.asta din ochi. si a zis ca la reglat la 10% in oras si 7% in afara.atat a putut scoate.dar mie imi consuma 10% in afara!!!unde gasesc jigloare pt el?se potrivesc alte jigloare?am auzit ca cele pt oltcit.nici nu stiu daca imi lipseste vreo garnitura ceva,ca tipul nu mi-a zis nimic.i-am mai dat si niste bani in plus sa faca treaba bine.....inainte mi se inegreau bujiile,iar dupa ce am fost cu el acolo,am cumparat un set nou de bujii.sau inegrit imediat.ulei nu imi mananca.probabil mai sunt si alte probleme care imi afecteaza consumul,dar sunt convins ca nici carburatorul nu este ok.nu ma pricep mai deloc la mecanica,dar.....
Toader
filtru de aer l-ai schimbat?

12 Feb 2008, 18:01:
sau poate mergi cu socul tras
renault_18
filtru de aer e schimbat,oricum ce legatura are?iar cu socul tras....... radmasa.gif
cmandrei
Un filtru de aer murdar/imbacsit duce de obicei la cresterea consumului.
Socul tras in permanenta = consum ridicat, bujiile murdare.
(ceva de genul)
Probabil ca mesterul la care ai fost a verificat aceste lucruri.
Toader
Daca te crezi destept,nu mai intreba.
renotgo
Daca vrei sa rezolvi problema cumpara-ti un carburator de Dacie si un filtru de aer (cu tot cu carcasa ) .Va trebui sa improvizezi cite ceva la cablul de acceleratie si cel de la soc .Vei avea un consum normal pentru motorul tau si iti garantez ca va trage,porni,si va merge in ralanti perfect .Carburatorul sa fie 32IRMA2AM .Succes !
renault_18
multumesc.asta e ultima solutie.dupa o verificare a motorului si remedierea eventualelor probleme nu se schimba mare lucru,imi voi schimba carbul.sti pe cineva care ar putea face modificarile necesare fara sa ma jecmaneasca? rolleyes.gif

16 Feb 2008, 11:14:
stiam ca socul tras creste considerabil consumul,iar u filtrul de aer banuiam ca in cazul in care este infundat sau nu trage aer suficient.am intrebat gandindu-ma ca poate mai sunt cauze la cre nu m-am gadindit in leg cu filtrul.nu am vrut sa par arogant,am ras pt ca mi s-a parut amuzanta faza cu socul tras.asta e primul lucru care il veifici ,kiar si de un necunoscator ca mine.am citit in forum mai demult,cineva pierdea benzina sau ii consuma f mult.si cineva i-a spus ca poate cineva ii fura benzina din rezervor noaptea radmasa.gif


16 Feb 2008, 11:18:
renotgo, de ce esti asa sigur ca carbul de dacie imi va rezolva problema?ai avut o probl asemanatoare,esti sigur de asta,sau din auzite?ca nu prea mai vreau sa bag banii dupa auzite.sunt trecut prin asta.mai am piese cumparate degeaba. sad.gif

16 Feb 2008, 11:23:
ce consum consideri normal?cam cat crezi ca va fi consumul?nu vreau neaparat sa se infinga.poate fi si mai cuminte,dar sa-mi consume putin
renotgo
Modificarile sint foarte usor de realizat ,nu-i nevoie de un mare specialist ,poti apela cu incredere la un "priceput" in ale Daciei si problemele tale vor disparea .Reglajul carburatorului va fi foarte important .Este usor de facut dar trebuie sa STII sa-l faci.Daca-ti iei carburator nou ,vezi ca reglajul din fabrica nu-i prea reusit huh.gif .Am avut RENAULT 18 si-am fost foarte multumit de el . rolleyes.gif

16 Feb 2008, 11:31:
Te sfatuiesc sa renunti la carburatorul vechi (are totusi peste 20 de ani )pentru ca-ti va face numai probleme !


16 Feb 2008, 11:41:
Repet ,am avut RENAULT 18 GTL ,mi-am montat carburator de DACIE ,am avut un consum de 6,5-8 l ,demaraj 14,5 secunde (masurat de mine ) si viteza maxima de 170 km /h ohmy.gif Recunosc ca am destula experienta in domeniu !


16 Feb 2008, 11:53:
Apropos de "socul tras "consecintele sint...consum exagerat ,benzina in baia de ulei (asta-i grav ).Socul nu face altceva decat ca-ti inchide clapeta de aer (partial sau total ) si-ti mareste si debitul de benzina .Filtrul de aer infundat duce la aceleasi consecinte .

16 Feb 2008, 11:56:
Sa nu uitam ca un motor uzat "mananca "multa benzina (sper sa nu fie cazul smile.gif )
renault_18
carburatorul a fost schimbat.a avut un dublucorp.nu stiu de cand a fost schimbat,si nici de unde provine.masina a fost a socrului meu,acesta a decedat acum vreo 4 ani si a ramas la cumnatul meu cel mai mare.acesta si-a luat un cielo si ne-a ramas noua.daca ar fi dupa mine asi fi dat-o,dar....,sti cum e cu valoarea sentimentala.cumnatul meu a zis ca ia facut el motorul,dar nu a stiut sa-mi spuna exact ce a facut.(s-a ocupat altcinva)oricum,masina are probleme,asta e clar.inainte s-o luam noi,a stat vre-un an.ce stiu eu desp motor,e ca trebuie sa reglez tachetii.mi-a zis cineva.tacane,dar dupa ce se incalzeste motorul,nu imi mai dau seama.in fine...,ai idee unde asi putea rezolva toate astea,+un eventual diagnostic la motor,sa stiu exact ce probleme are si cat m-ar costa.sa termin odata,ca m-am saturat.mai are probl si cu electromotorul,nu porneste de fiecare data la cheie,si tre sa-i bag surubelnita.....cred ca sunt carbunii.contactul e ok.cunosti un priceput in ale daciei care m-ar putea ajuta,si cat m-ar costa?


17 Feb 2008, 20:57:
ma gandeam sa-i pun pt 1.3 ,nu va mai avea aceeai putere,dar consumul va scadea.am auzit pe multi ca au facut asta si a dat rezultate.sa pun un 1.3 se dacie?ce zici?


17 Feb 2008, 21:10:
a,si cand o pornesc...,pai stau vre-o zece minute.ii dau la sprituri....,ar fi trebuit sa ma fac fotbalist.daca incerc s-o pornesc imediat dupa ce am oprit motorul porneste din prima,dar daca trece cam o ora,poate 30 min,nu stiu sigur....,trebuie s-o iau iar la sprituri


17 Feb 2008, 21:14:
plus ca mai am i un consumator pe ea,daca imi las bornele pe baterie ,dupa 24 ore bateria este goala.poate 48 ore.nu mai stiu exact.ca nu mai las ambele borne cand o las parcata.nici macar pt o jumatate de ora. laugh.gif am scos pe rand sigurantele,sa imi dau seama de unde vine consumul si era constant.pana la urma am scos toate sigurantele,si consumul era acelasi. laugh.gif
renotgo
Sa incepem cu "spriturile"...jiclorul de sprit cred ca-ti este infundat (se scoate si se curata ...sarmulita e.t.c...)sau membrana de la pompa de sprit este uzata ...Urmareste daca atunci cand accelerezi (la mana ) curge benzina cursiv(constant )pana la capatul cursei (acceleratiei),asta cu motorul nepornit.Daca tii neaparat ,poti monta fara probleme carburatorul de 1,3.(32IRMA).La electromotor bobina-ti este defecta (se poate rezolva).Sa-ti verifice cineva instalatia electrica pentru ca pot aparea probleme grave !Daca pui toate" lucrurile "la punct masina va merge mult si BINE !NU SINT DIN BUCURESTI ! smile.gif

17 Feb 2008, 23:25:
Benzina trebuie sa tasneasca cursiv din jiclorul de sprit ,scuze ... blush.gif
renault_18
tasneste pe teava aceea.crezi c bobina e de vina?de vreo 3 zile nu mai porneste nici dupa ce cuplez cu ajutorul surubelnitei.cuplez si nu se intampla nimic.am incercat in timp ce eu imping cu surubelnita,cinva tine cheia .se cupleaza imediat ce iming ptin si usor,ramane cuplat cat timp tine cheia,dar...nimic.cateodata merge,cateodata nu.acum am ramas aseara cu ea ,ca nu am mai vrut ssa porneasca.am lasat-o acoo si m-am intors cu taxiul. radmasa.gif situatia asta tine de 2-3 zile.s-a agravat situatia.ce ma sfatuiesti sa fac?schimb obina?se potriveste alta bobina?problema e ca nu stiu cum pot ajunge la ea.ca este sub galerie,e f dificil sa ajung acolo.
deci nu ma poti ajuta sau sa-mi recomanzi pe cineva... sad.gif
renotgo
Du masina la un service sa-ti repare electromotorul !Am impresia ca ai electromotor de Dacie ! Nu sint din Bucuresti ,deci,nu pot sa-ti recomand niciun meserias .Tot ce pot sa-ti recomand este sa duci masina la un service sa-i rezolve problemele .N-o sa te coste prea mult !
renault_18
poate acolo nu t costa mult,dar aici te rup.iti ia bani si pe ce nu are.si nu prea au kef de munca.
astept recomandari pt un service sau un mecanic bun


18 Feb 2008, 15:19:
are careva idee cum imi va functiona motorul daca bag de 1.3?


18 Feb 2008, 15:21:
de unde esti?
renault_18
cine imi poate recomanda un mecanic bun sau un service pt un renault 18
renotgo
Pune-ti fara teama carburator de Dacie !O revizuire a electromotorului n-o sa te coste mult ,acum,depinde de ce bani dispui ... unsure.gif Sint din Bacau !
strumfuadi
Pentru alternatoare/electromotoare recomand ii cu caldura pe baietii de pe Bd. Dacia 123.
renault_18
dispun de niste bani,dar am nunta anul asta,si incerc sa economisesc cat mai mult.

18 Feb 2008, 23:36:
si ma mai gandesc ca poate carbul este ok dar consumul este cauzat de problemele otorului.de aceea vreau sa fac o inspectie a motorului pana in panzele albe si dupa aceea sa schimb carburatorul daca este cazul

18 Feb 2008, 23:37:
strumfaudi, ai idee ce preturi au baietii?ai vreun nr de tel de acolo?
renotgo
Gazele scoase pe la capacul de la culbutori iti spun totul despre uzura setului motor .Incalzeste bine motorul (mergi cu masina ceva mai sportiv ) si scoate furtunul din capac (cu motorul pornit ).Daca ies gaze in exces motorul este uzat daca nu...treaba-i buna.Mai sint si altele de facut dar chestia asta-i cea mai simpla .
strumfuadi
QUOTE(renault_18 @ 18 Feb 2008, 22:33)
strumfaudi, ai idee ce preturi au baietii?ai vreun nr de tel de acolo?

Da. Vezi aici.
Preturile sunt ok iar manopera este facuta cu simtul raspunderii, nu la misto cum am vazut ca se practica in ziua de azi. mad.gif
renault_18
am scos furtunul de la capac,si e ok.nu se vede nimic.
in ceea ce priveste electromotorul,l-am schimbat.mi-a spus nenea ala de acolo ca aveam de dacie,a gasit el unul de renault si acum nu mai am nici un fel de problema cu pornitul.doar ca de cand mi-a schimbat electromotorul,motorul nu mai merge la fel.tremura,da in nas.pana se incalzeste bine.
RADU__
Problema trebuie tratata mai serios si metodic.
In primul rand trebuie sa inchizi voletul de acceleratie la maxim, cu ajutorul surubului de reglaj al acestuie. Se face cu carburatorul demontat de pe galerie
In faza asat trebuie urmarit sa nu fie "lumina" intre volet si corpul difuzorului inferior. Tot acum se verifica daca cele trei gauri de progresiune sunt in amonte de volet si numai una, aia de relanti este in aval de volet. Daca toate conditiile acestea sunt indeplinite, se verifica deschiderea voletului de acceleratie, la inchiderea socului. distanta intre voletul de acceleratie si corpul inferior al difuzorului trebuie sa fie de max 1mm si sa nu se depaseasca nivelul celor trei orificii ale progresiunii.
Cnad toate acestea sunt rezolvate, se trece la nivelul carburntului. Daca totul este bine, parghia plutitorului trebui sa fie perfect orizontala cu capacul tinut orizontal si rasucit 180gr. In aceasta fatza cuiul pntou trebuie sa tina inchisa o presiune de minim 1atm, indiferent de "trepidatile" provocate intentionat: ex scuturaturi, lovituri in masa etc etc ale capacului.
Daca totul este bine pana aici trecem la verificarea traseului de relanti prin scoaterea jiglorului aferent si verificarea lui. apoi cu aer comprimat se verifica pri suflare pe gaura filetata daca ajunge aer in cele 3 orificii de progresiune si in cel de relanti. Apoi se verifica etanseitatea conului de la "carburatorul de relanti" care esrte defapt surub de reglaj ala cu arc lateral. Se curata sis e sufla temeinic. apoi trecem la tubul emulsor si jiglorul de aer (cele inclinate din corpul carburatorului) se curata sis e sufla serios. Nuin ultimul rand este vorba de jiglorul principal cel din fundul camerei de nivel constant care se scoate prin dopul de vizitare lateral.
Se scufunda tot carburatorul in solvent pentru carburatoare sau diluant. Nu am uitat nici de pompa de sprit, dar in general ea functioneazxa normal. In caz contrar se desface membrana, jiglorul de alimentare si duza (teava ) curbata, care se scoate cu patentul se trage destul de tare de corpul ei NU DE TEAVA .
Se virifica suprafatele de etansare intre capac si corpul carburatorului, starea garnituri si suprafata de asezare a carburatoruli pe galerie. Fra garnitura nu trebuie sa se vada "lumina" si sa fie perfect plane. In caz contrar se planeaza suprafetele pe o bucata de sticla groasa cu foi de smirghel de apa cu duritatea de 400gr.
Duopa ce totule ste montat si verificat, nu va asteptati sa mearga bine. Acum intervin reglajele. sub nici o forma nu actionati asupra reglajuli voletului de acceleratie. Incercati sa "tineti" reglajul in mana si actionati asupr surubuli carburatorului de relanti pana aveti un relanti stabil, indiferent daca este prea mare, prea bogat sau etc. In aceasta faza actionati succesiv asupra jigloruli de aer (cel inclinat din aval de voletul de acceleratie) si asupra carburatotului de relanti. Veti reusi astfel cu reglaje succesive si cu multa rabdare sa ajungeti la nivelul optim.
In final, pentru conformitate se poate face un test de noxe unde se ajusteaza fin nivelul de CO.


MUlt successs!!!
renotgo
Radu ,stii precis cum sta treaba ,felicitari !Dar...posesorul nu stie mai nimic din felul cum functioneaza carburatorul si trebuie ajutat mai pe intelesul lui ...de exemplu voletul...este defapt o clapeta (cea din mijlocul carburatorului) pe langa care trece o anumita cantitate de aer necesara functionarii motorului (ralanti-turatii).Sa nu uitam ca acel carburator a functionat pe perioada a 20 de ani si uzura a cam intervenit .In timp clapeta se uzeaza ,chiar si corpul carburatorului ,asa ca reglajele sint de multe ori "dupa ureche".Montarea electromotorului nu are nicio legatura cu trepidatiile motorului .Mecanicul s-ar putea sa fi umblat pe la jiclorul de ralanti si de aici darea in nas si trepidatiile.Nu-i nici o problema ,motorul functioneaza normal atunci cand ajunge la temperatura optima de 80 grade .Nu porni imediat de pe loc ,lasa motorul mergand cateva minute .Imi pare bine ca nu-ti scoate gaze in exces pe la furtun !Numai bine !
renault_18
iti multumesc radu,dar asa cum a spus si renotgo,sunt un necunoscator.ti-as fi recunoscator daca mi-ai arata pe foto ale mele care ce este.socul nu il trag,si nici nu l-am folosit.clapeta de care spui sta deschisa dar nu stiu daca 1 mm.cred ca mai mult.cand trag cablul de acceleratie se deschide,o mai pot inchide daca mai slabesc cablul de acceleratie.testul fantei de lumina la picat.nu inchide bine.e uzata. jiglorul de relanti,il strang pana la capat, il mai desfund cateodata.iar cel cu arc creste sau scade turatia.dar dupa mai multe ture se simte o diferenta.imi cer scuze,sunt un necunoscator,dar imi place sa-mi bag nasul.oricum,ce este complicat las pe mana cunoscatorilor.problema mea mare este consumul.vreau sa schimb solexul cu un carb de dacie.dar tre sa gasesc pe cineva care a mai facut asta.probabil ca nu este asa complicat,dar...,acum nu stiu daca e bine sa-l schimb cu unul de 1300.nu stiu daca motorul meu va reactiona bine.
ratzaalexandra
fratioru parerea mea este ca daca ii pui carborator d dacie ala numai este renault . incearca sa faci rost d un carborator d 18 . parerea mea .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.