Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitionare Laguna II 1.8 16V - Franta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
naighba
Incep prin a va multumi tuturor pentru rezolvarile problemelor expuse intr-un mod simplu si direct. De ceva vreme lucrez in Franta.....si nu am de gand sa ma intorc prea repede in Romania. Doresc achizitionarea unei masini si dupa multe intrebari adresate francezior de pe aici despre Laguna...(raspunsul majoritatii fiind....foarte bune masini...da sa nu iti iei sub 2003 ca au avut probleme electrice mari si chiar daca au fost chemate in garantie nu toata lumea s-a dus) am ajuns la concluzia dotari-calitata-pret....excelent. Am fost prin diferite "autohausuri"....si m-am interesat pe net www.paruvendu.fr www.lacentrale.fr www.autoscout24.fr (poate ajuta pe cineva aceste situri de "cumparari masini SH din Franta")...am ajuns la concluzia ca pot achizitiona cu 8000 - 8500 euro un Renault Laguna II 1.8 16v 2002-2003 cu 50.000km - 80.000km.
Am ales varianta pe benzina pentru ca e mai ieftina ca pret aici....si am eu o "pasarica" cu benzina......Ca dotari in acesti bani gasesc Privilege sau Initiale (http://www.renault-laguna.com/lag2_equipements.htm un pagina in care sunt prezentate dotarile in functie de anul modelul masinii) acestea fiind varfurile de gama. In functie de garajul de unde o voi achizitiona acesti in ofera 6-12 luni garantie 'd'or"....adica tot inclus. Ca tzepe....nu stiu ce sa zic francezii imi par destul de..."simpatici"....ofera tot istoricul masinii (facturi, revizii)....pana si la ultimul surubel....toti au "almanahul" cu facturi.
As dori sfatul domniilor voastre privind acest motor 1.8 16v.
Am inteles ca cel 1.6 16v este micut pentru aceasta masina....si chiar nu am vazut Privilege sau Initiale cu motorul asta.
Precizez ca masina va fi folosita mai mult pentru drumuri lungi.....plimbari...deh.."masina de duminica".....planuiesc plecari de cel putin 1500km....cu ea..(Franta-Italia-Romania).
Daca imi poate expune cineva diferente majore intre acest motor si cel 1.9DCI 120 in afara de consum....care chiar nu ma intereseaza.....diferenta fiind mica (din punctul meu de vedere) in cazul celor 2 motare...va rog sa ma ajutati.

Am cautat raspunsuri si pe site-ul "frate"...francez http://www.renault-laguna.com/forum/laguna-ii-vf27.html dar francezu na...."s-a stricat aia te duci la service dai 1000 de euro si poate se rezolva....daca nu mai incerci"....foarte atehnici.....forumistii de pe aici rolleyes.gif si francezu are motorina in sange mai nou......nici sa nu auda de benzina....de aceea si preturile banuiesc.
Postez cateva linkuri cu cateva din masinile pe care le-am gasit pentru a va face o idee.

http://www.autoscout24.fr/Details.aspx?id=125290975
http://www.autoscout24.fr/Details.aspx?id=124939702
http://www.autoscout24.fr/Details.aspx?id=115383293
http://www.lacentrale.fr/occasion-details-...na-5872760.html
http://www.paruvendu.fr/a/voiture-occasion...3A1KVVORELA2CX1
http://www.paruvendu.fr/a/voiture-occasion...1A1KVVORELA2CX2

Multumesc anticipat
ionut2000
in aceeasi situatia am fost si eu. este din 2001, acelasi motor pe care il vrei si tu. e luata de pe lacentrale.fr. am facut deja 30.000 km, nicio problema. la drum intins cel mai bine se simte la 160-180. consumul, ce sa zic, afara 8-9, in oras 11-12 maxim. pentru alte detalii prv.
antifizic2
arata bine masinilie alea, prima din exterior e superba iar pielea din a doua...

daca tie iti plac masinile pe benzina si ca bonus acesea sunt si mai ieftine nu vad dece nu ti-ai achizitiona o laguna cu o astfel de motorizare

multa bafta
WaxLaguna
Daca este intretinut motorul (consumabile schimbate la zi) nu ar trebui sa ai nici o retinere.
Eu am acelasi motor 1.8 16v si sunt foarte multumit de el. La diesel am observat (de pe forum) k se ivesc mai multe probleme.
przamfiri
cumparati si nu vei regreta,merita mai ales ca esti acolo in Franta,la mama lor....,eu am mers cu mai multe masini(marci)si dintre toate Laguna m-a uimit ,comfort ,siguranta.....in ceea ce priveste motorul 18\16v nu stiu ce sa zic ,eu am 19 dci deci nu-mi dau cu parerea ca nu stiu.
Bafta si Doamne Ajuta!!!
naighba
Va multumesc tuturor pentru raspunsurile voastre....sper sa gasesc ceva cu raport calitate pret bun....am sa revin cu linkuri catre masina la care ma hotarasc.
naighba
Dupa cum am promis revin cu noi informatii. Dupa lungi cautari pe internet si prin "autohouseurile" locale...am gasit pe internet un mic "pont"...cum zice romanul.
http://www.paruvendu.fr/a/voiture-occasion...9A1KVVORELA2CX6
Am vorbit telefonic si am dat peste proprietarul masinii (nu cei de la garajul unde este pusa in vanzare, anuntul pus pe site prezinta numerele de telefon ale proprietarului si al garajului unde este pusa in vanzare). Dupa discutia telefonica pe care am purtat-o cu un mosnegut...dupa voce, am aflat ca masina este cumparata de el de noua....are toate reviziile facute la garaje "agreate"....si masina este "nickel" cum zic francezii. Intrebandu-l de pret....de ce este asa de mic...mi-a spus ca el sh-a cumparat noua Laguna III....si cei de la buyback ii ofereau mult mai putin....de aceea a preferat sa o puna in vanzare la un garaj. Maine dimineata la prima ora sunt la acel garaj sa vad masina...(mi-a fost greu sa ajung masina fiind la cca 200 km de unde locuiesc eu....).
Ultima intrebare pe care o adresez domniilor voastre este:
La ce defecte "ascunse" trebuie sa ma uit.....este o Laguna II 2001 1.8 16v- 90.000km versiunea Privilege (piele full, xenon, clima bizona....etc)...si pretul este foarte scazut...dupa cum o sa vedeti din linkul de mai sus.

P.S. O "faza" amuzanta a fost cand l-am intrebat de ce defecte vizibile are.....si omul mi-a spus....singurul defect vizibil este ca pe portiera scrie 1.8 16v...in loc de 1.9 DCI... huh.gif ...adica masina este pe benzina si nu pe motorina.....dupa cum spuneam in posturile anterioare....francezul are motorina in sange si nu prea se arunca la motoare pe benzina.

Multumesc anticipat
r&d
Am luat asa ceva in urma cu 2 ani din Germania.
Va trebui sa-i schimbi distributia cumo cumperi, dar nu e mare problema.
Am avut asa ceva si singura problema aparuta (am luat-o la 45k km si am vandut-o la 60k km) au fost cateva rateuri datoarate clapetei motorizate de acceleratie.
Cand mergi in proba cu masina, imediat dupa ce o pornesti, la rece, mergi putin mai brusc cu ea. Adica tureaza-o pana in 3500rpm inainte de a schimba treptele de viteza. Vezi cum se comporta motorul... sa nu dea in nas, sa nu dea erori la injectie.
In rest este o masina chiar reusita
naighba
Merci de raspuns....ma gandeam si eu la distributie...e undeva la 600 euro aici cu tot cu manopera......dar la pretul asta ce sa mai zic....am sa incerc si "smecheria" pe care mi-ai spus-o tu.
r&d
Kitul de distributie este ~ 150-200 de euro
http://www.oscaro.com/liste.asp?ID_GENERIC...OSC_LEVELS=2165
Sa fie chiar 300 de euro manopera?

Senzorii de presiune in cauciucuri mai dau si ei rateuri sporadice, dar asta se poate rezolva
naighba
Merci de link.....cred ca o sa ma ajute laugh.gif dar am observat ca nu sunt originale Renault...banuiesc ca alea sunt mai scumpe. Exemplu...am un Renault 5....masina de tavaleala.....am schimbat cu manutza mea franele pe spate....160 euro...ma intepa inima.....pe masina am dat 150 de euro rolleyes.gif
r&d
Si cele originale sunt tot Contitech,Dayco, sau SKF, sau .. sau...
naighba
De ieri seara....sunt mandrul proprietar al unei LAGUNA II 1.8 16v - Privilege 95.000 km din 05/2001. La prima vedere si primii 200km facuti cu ea merge impecabil. Pretul a fost foarte .... "satisfacator"....5500 euro (daca stau toata ziua pe net....se mai gasesc si "ponturi"). Micul autohouse de unde am cumparat-o aduce masini din Luxemburg....dar cu Franta este o tara..."civilizata"....nu exista taxe de inmatriculare si alte porcarii care apar prin Romania. O sa revin cu poze in cursul zilei de astazi.
Probleme:
micile probleme pe care le-am descoperit pana acum
- imi apare o "cheita" mica care palpaie pe dysplayul care arata km, consum etc.
(explicatia celui care a vandut-o a fost ca trebuie schimbat uleiul)
- da eroare la senzorul de presiune in pneuri pe roata stanga spate....imi spune ca nu poate monitoriza acea roata si imi apare pe dysplayul color de sub ala cu km....o masinuta fara o roata rolleyes.gif .
- vanzatorul mi-a spus ca distributia a fost schimbata la 65.000 km....acum are 95.000 km....ar trebui sa ma gandesc sa o schimb....sau sa fac acest lucru la 120.000km....cum scrie in "carte".

Am urmat sfaturile voastre...am turat-o am mers sportiv....am mers..."la consum"....la prima vedere masina se comporta foarte bine....chiar am ramas uimit ce poate face un motor 1.8 16v.

Daca imi poate cineva da un raspuns la micile probleme as fi recunoscator.
antifizic2
fa distributia si accesoriile, schimba uleiul si filtrele si nu in ultimul rand fa un test clip pentru a gasi problema cu senzorul respectiv
naighba
asa ma gandeam si eu......
apropo ma uitam pe forum la senzorii de presiune.....lumea zice ca se apride pe bord si palpaie....
La mine nu palpaie nimic pur si simplu apare acea masinuta fara o roata.....si computerul ..."imi vorbeste".....ca presiunea nu poate fi controlata.
Am sa ii fac o presiune astazi...asa de proba....ca ultima data aveam pe fata 2.3 stanga 2.0 derepta
spate 2.0 stanga 2.1 dreapta
Zilele urmatoare am sa le umplu cu azot.......e o oferta aici tongue.gif....11 euro cu tot cu echilibrat.
antifizic2
exista instante in care roata dispare cu totul, da search pe forum gasesti cel putin 300 de posturi legate de senzoii astia

treaba cu echilibratu ar trebui facuta nu la oferta ci la specialisti rotile -toate 4 - ar trebui date jos spalate roluite si deabia porma montat cauciucurile si echilibrate , sa nu mai vorbim ca prezoanele si piesa pe care vine roata trebuiesc curatate cu o perie de sarma si cu degripant auto.

fiind masina seccond nu ar strica nici o verificare a directiei si bucsilor fata/spate falnse ale amortizoarelor placutele de frana , freonului din instalatia AC etc.
naighba
Dupa cum am promis....revin cu poze. Azi am stat toata ziua "pe ea" cautand defecte......momentan nimic in afara de ce am precizat mai sus.....cheitza care clipeste...am aflat ce este...trebuie schimbat uleiul...si dupa se poate reseta simplu (asa scrie in manual).
Momentan nu am asigurare.....se rezolva luni - marti....si pot iesi cu ea la plimbari....dar nu innainte de a schimba uleiul.

P.S. Oferta la care ma refeream......este un fel de reducere.....este un lant foarte mare de garaje auto in Franta.....si sunt mai mult ca sigur ca treaba....se face ca in Franta biggrin.gif
przamfiri
kilometri multi iti doresc,fara probleme ...... sa o stapanesti sanatos..bine ai venit in randul nostru,al LAGUNISTILOR !!!!!!
Doamne Ajuta !!!!
mihaitomsa
salutari , ma bucur sa pot sa particip si eu la acest forum. am o laguna 2 privilige , 1,6 benzina. sunt f multumit de ea. stau in Franta si aici la ea acasa ii place tare mult sa o calci mai ales pe autostrada. sta ff bine pe drum . am facut cu ea 7000 km de cand am luat-o , la 77 000 km , masina a fost in germa, si este ok. am si eu o intrebare, la cati km trebuie fauta distributia?
in ro mi-au spus ca la 90000 , altii ca la 60000.poate ma ajuta cineva. mersi mult si drumuri fara incidente


26 Feb 2008, 19:34:
naighba, poate reusim sa povestim cate ceva pe net. pe mess am id -ul mihaitomsa, mail mihaitomsa@yahoo.com/ merci mult
antifizic2
distributia in tarisoara noastra se face din 60 de mii in 60 de mii
naighba
In Franta din cate stiu eu la 120.000 km....se face schimbarea de distributie. Imi pare bine ca am gasit un "confrate" aproape de mine tongue.gif. Eu stau in 10 (Aube) 250 km de Paris. Am o intrebare....cat platesti la asigurare pe an....ca daca fac asigurarea pe numele prietenei mele imi cereau 2200 euro pe an....dar am gasit la o firma sa o fac pe numele meu (inca nu am titlu de sejur)...cu 1200 pe an. Ce zici?...tu unde ai asigurarea facuta. Maine cel tarziu poimaine ma ocup si de acte sa o inmatriculez...si cred ca primul drum...o sa vada Italia....ca de mult voiam sa ajung pe acolo blush.gif
mihaitomsa
merci de sfaturi, e important sa stii ce sa-i faci masinii si cand, dar asa e sunt diferite opiniile in functie de tara. oricum o sa duc masina aici la un service sa vad ce-mi spun. merci oricum de pareri. da, ma bucur sa vad ca mai sunt romani in Franta , cu care sa mai pove stim despre masini . apropo , naighba, eu stau in Vesoul , suntem la 150 km, cine stie poate ne vom intalni. cat despre taxe sa sti ca initial si eu am vrut sa-mi cumpar masina de aici din Franta. asa ca mi-am vandut masina in romania si vroiam sa astept sa vin aici pt a cumpara o masina. apoi un prieten care a venit si el aici mi-a zis ca sunt tare mari taxele , chiar daca ai carte de sejour. asa ca am preferat sa cumpar renaultul din romanica, a fost adus proaspat din germa si era al unui mos de 85 de ani. mi-a placut masina , chiar daca sincer inainte nu ma gandeam sa-mi cumpar masina frantuzeasca. am mai avut mercedes , audi, seat , vw, si sincer ma gandeam la un golf sau audi. dar avand in vedere ca sunt aici acum, am preferat sa cumpar renault; asa ca am inmatriculat-o in ro , am platit taxa de prima inmatriculare , apoi i-am facut RCA si CASCO in Romania. ies mai ieftin / an si am full casco. chiar nu stiu cat e aici asigurarea si chiar ma intereseaza si pe mine pt ca vreau in curand sa cumpar ceva masina mai mica , diesel pt oras, pt viitoarea sotie. la ce stradute au aici , de le traversezi din 3 pasi, laguna e cam mare, si pt o fata e cam greu de condus. nu stiu daca aceasta taxa aici cuprinde si ceva casco sau numai un fel de RCA ca la noi. poate afli ceva si-mi spui si mie. sincer pt a 2-a masina ma gandeam sa ma duc sa o cumpar din germania , ca aici au preturi cam mari . o sa vad care sunt procedurile aici pt a aduce o masina si a o inmatricula aici . dar daca asa mari sunt taxele , cine stie? o sa ma vad oricum ce o sa fac. salutari si spor la condus
naighba
Azi primesc toate actele sa o pot inmatricula....m-a sunat cel de la care am cumparat-o...(mi-a spus ca a facut o greseala si cand a luat-o el din luxemburg a uitat sa i-a si cartea de service...reviziile...si a spus ca cu prima ocazie le trimite )..Sper ca astazi sa ajung la subprefectura sa vad cu inmatriculatul. Din ce am auzit dureaza 8 zile...dar in timpul asta iti da dovada sa poti circula....operatiunea asta cica costa vreo 210 euro ca are 7 CV (cheveaux fiscal).Cat despre asigurare am o prietena care a umblat pt mine pe la diferite firme de asigurari...fiecare cu cerintele si preturile lor. Initial a gasit echivalentul "full casco" cu 2200 euro pe an....ceea ce am crezut ca e super exagerat.....ma gandeam sa o inmatriculez si eu in RO....dar apoi a gasit la o firma 1200 euro pe an "full". Asta e varianta pentru "masini noi si scumpe" cum zic ei.....dar prefer....preturile de serivice sunt aprope duble....si nu exista (cel putin aici la mine"...un nea' costica....care sa o repare mai ieftin. O puteam scoate si mai ieftin dar cei de la asigurari imi cer o dovada de la o firma de asigurari din RO precum ca nu am avut accidente......si chiar nu stiu de unde sa fac rost.....asigurarea obligatorie pe care am avut-o acasa in RO....a fost facuta de la an la an la diferite firme. Spre diferenta de RO aici aisgurarea se face pe persoanele care conduc masina nu pe masina ca in RO. Ca o chestie faina iti pot spune cateva din conditiile acestui "full casco" din Franta. In caz de accident (doamne fereste)...ei platesc transportul masinii + hotelul si taxiul....in timpul in care masina e in service imi ofera masina de schimb.....dar ca un dezavantaj.....imi adauga "mallus"....si platesc mai mult pentru lunile in curs.

Intrebari:

1. cat a costat taxa in Romania
2. cat costa casco in RO
3. nu ai avut probleme cu jandarmeria in Franta....pe mine m-au oprit si m-au tinut jumate de ora pana s-au dumerit ca Romania e in UE....cerandu-mi viza....dovada cand am intrat in Franta....de ce le arat eu permis si buletin de RO....ca e nul la ei....mi-au verificat toate colturile masinii...parca eram ultimul traficant de droguri.....au vrut sa imi imobilizeze masina....o experienta tare neplacuta. Dar dupa ce au primit si ei telefon "de la sediu"....si le-o fi zis ala "baaaaa....ce mama masii faceti va bateti joc de om"....si-au cerut scuze.....si mi-au spus ca daca vreau sa ma duc la sediul jandarmeriei sa fac plangere (chiar mi-a placut faza).
4. ca o estimare cat ajunge pe an toata "distractia"..(vreau sa fac un calcul sa vad cam ce am de pierdut rolleyes.gif )

Cat despre masinile nemtesti in Franta.....iti pot spune din experienta....am un prieten are un A4 si un A6 AllRoad....amandoua cumparate SH.....si il rup cei de la serivice.....ce e drept le face numai la reprezentante.

Cat despre a doua masina......eu am un Renault 5....simplu si ieftin....costa 2 lei intretinerea....si o fac singur blush.gif ....la fel si asigurarea.....a asigurare "obligatorie"...care ajunge 250 de euro pe an. Are 4 CV (cheveaux fiscal - conteaza mult treaba cu caii astia fiscali....si la asigurare si la impozit)....si conteaza dotarile masinii...cu cat mai "cheala"...cu atat mai ieftina. Eu iti propun un 206/Clio/Saxo.....de prin 97' 98' ....dai 2 -3 mii de euro si mergi mult si bine....daca gasesti una sa aiba toate reviziile si ce o mai cumparat proprietarul la ea....sa iti faci o idee de istoricul masinii. Nu te speria de km multi pe bord....cam toate au 150k 200k rolleyes.gif dar daca sunt intretinute.....o mai duci lejer inca 100k.
Ca o impresie.....prietena mea este kinetoterapeut aici....si face domicilii cu R5-ul....si face in jur de 6 - 8 mii km lunar.... ph34r.gif si pana acum nu i-am schimbat decat franele ca erau "obosite"...masina are 280 mii de km.

P.S. Cer scuze moderatorilor daca am luat-o offtopic
przamfiri
la noi mai mult de 1200 -1400lei nu te duce casco pe an
naighba
Am stat si m-am mai consultat cu lumea.
Daca o aduc in RO acum si o inmatriculez....dureaza 1 sapt...chetui 2500 euro cu tot cu drum, taxa si casco.
Aici cheltui vreo 400 de euro.....cu tot (pt. moment)
Avantaj in RO : dupa 1 an ies mai ieftin....doar cu casco
Avantaj in FR : nu cheltui asa multi bani deodata....dar platesc 1200 euro pe an la asigurare.

Parerea mea....o inmatriculez aici...traiesc cu 100 de euro pe luna la asigurari.....si poate intr-un an se mai remediaza si in RO treaba cu taxa.

Voi ce parere aveti?

Multumesc anticipat...tuturor celor ca ma suporta rolleyes.gif citindu-mi "povestile"
INGERUL_DANUTZ
am si eu o intrebare....
de la cine e mai bine sa cumperi o masina din UE?
de la o persoana fizica sau firma, cine nu se zgarceste atc cand vine vorba sa faca revizia?

firma pentru ca isi permite sa plateasca mai mult, sau omu ca e masina lui?

totusi in cele mai multe cazuri, o masina cumparata de la o persoana fizica are mai putini km decat una de firma

@naighba...cum e cu CV-uri(cheveaux fiscal), in functie de ce se calculeaza? la export conteaza
r&d
- cheita inseamna ca urmeaza revizia. Depinde ce interval ai setat (10k, 15k, 20k). Se poate reseta cand faci revizia
- daca roata nu apare pe display inseamna ca senzorul e stricat pe acea roata si nu mai comunica nimic cu unitatea de comanda
- distributia, fa-o la 120k km

Masina e super faina, cam asa ceva am avut si eu. Aveam in plus sinteza vocala dar nu aveam audioa Cabasse.
Oricum masinile din Luxemburg sunt ok...
naighba
1. Masina are si sinteza vocala cool.gif ...dar nu are buton de ESP si nici pilot automat.
2. Daca te referi la o masina care a fost folosita pe firma....nu stiu ce sa iti zic...sunt intradevar mai ieftine....TOATE...sunt culoarea alba....si din experienta mea sunt forjate la maxim.....de obicei firmele cumpara mai multe si se negociaza perioada de garantie....cand aceasta s-a terminat le vand. Acum cat de bine sunt tinute in garantie.....depinde de la firma la firma.....si poti vedea la fata locului. Despre cumparatul de la persoane fizice...e ok...iti ofera carte cu reviziile + facturile aferente lor si la ce au mai cumparat ei....cam toti pastreaza bonuri, facturi, etc. Ai toate sansele sa mai primesti si bonusuri....caucicuri de iarna, jante, vreo piesa pe care a cumparat-o si nu a schimbat-o...etc. Despre cumparatul e la firme (autohouse)....iti recomand ocassionurile marcii (Renault ocassion, Citroen Ocassion....etc...sau firme care au cel putin 20 masini in parc)..Eu zic sa eviti Parisul si ce e pe langa el pe o raza de 50 km.....sunt foarte foarte multe firme cu masini de ocazie....si gasesti multe "ponturi"....acum nu stiu cata incredere poti avea in ei....(traficul din Paris il poti compara cu traficul din Bucuresti....multe semafoare...pornit ..oprit...frane bruste....etc...ce e drept nu prea gasesti gropile....da na ).Apoi vezi si tu omul care o vinde....ce iti zice la telefon...e dispus sa ti-o pastreze....etc. Eu am vorbit cu omul la telefon...nu mi-a dat prea multe detalii...nici macar culoarea nu mi-a spus-o calumea....noroc ca avea poze pe site. Cand am ajuns acolo.....mi-a dat cheia....si o jumatate de ora m-am uitat la masina fara sa imi stea el pe cap...sa imi spuna ce tare e masina....ca uite are aia are aia....nu....omul a venit cand l-am chemat si l-am intrebat eu de diferite aspecte.....si chiar mi-a spus pe bune blink.gif . Dupa ce am platit imi spune....aa uitam sa va zic...aveti scaune incalzite....oglinda termocromata....senzori de ploaie...si computer care arata consumul instant etc....de parca eu nu o cunosteam deja ca in palma blush.gif . Cam astea sunt parerile mele.....ce pot zice e prima masina pe care o cumpar "din afara"....asta doar pentru ca acum locuiesc aici....poate sunt mult mai multi oameni care te pot ajuta pe acest forum.
3. Chestia cu CV (cheveaux fiscal) sta cam asa. Costa 30 de euro 1 CV....Laguna 1.8 16v are 7. Din cate am inteles eu pe mine ma afecteaza treaba cu caii astia ficali la impozit la asigurarea si la inmatriculare. Dar daca o duci in RO.....nu cred ca te deranjeaza cu ceva.

P.S. Azi mi-au venit actele prin posta. Pentru cei interesati fac o lista cu ce hartii am primit la achizitionare (precizez ca e masina care nu a mai fost inmatriculata in Franta....are numere si certiicat provizoriu de Luxemburg. Pentru masinile care sunt deja inmatriculate in Franta treaba e mai simpla)

Cand am cumparat-o:
1. Controlul tehnic - facut cu 1 zi innainte - 0 defecte (conteaza...eu zic ca e un fel de test innainte de cumparare pentru ca aici nu prea pot "smenui" controlul tehnic.
2. Factura - in ea se precizeaza : garantia oferita de vanzator (3 luni cazul meu), marca masinii, serie, tip, km bord, nr inmatriculare, culoare apoi pretul si sub pret mi-a scris ca declara ca masina este scutita de TVA (19,6%)
3. Certificat de vanzare cumparare tip (cartificat de cession d'un vehicule) - completat cu semnatura + stampila lui si semnatura mea.
4. Copie dupa certificatul de inmatriculare

(Copia mi-a oferit-o pentru ca era samnbata....el trebuia sa scoata de la prefectura lui actele pe care am sa le enumar mai jos....si treaba asta o putea face doar marti)

Acte primite ulterior:

5. Declaratie de cumparare a unui vehicul de ocazie (formular tip oferit de prefectura lui....in el se precizeaza ca el a cumparat de la firma din luxemburg aceasta masina
6. Certificatul de inmatricualre original ( certiciatul de inmatriculare de luxemburg...cel la care aveam copie)
7. Certificat de conformitate Renault - dupa cum pare este un act original oferit cand s-a cumparat masina...in sunt trecute toate datele masinii....cu o stampila pe spate in care scrie ca masina e inmatriculata in Luxemburg 08 mai 2001
8. Quitus fiscal - act prin care dovedesc ca masina e scutita de TVA si are toate taxele si impozitele pe 0

Urmeaza sa umblu acum sa o inmatriculez aici.....am sa postez pasii...pt cine este interesat.
traffictours
Ai dreptate in multe puncte de vedere, dar las-o mai moale cu sfaturile(de unde e mai bine sa cumperi, ca in Paris se circula greu, etc, poti sa cumperi din Paris o masina adusa din provincie, si vice-versa, etc), deocamdata doar tu ai spus ca e prima masina cumparata de afara, mai cumpara cateva si dupa aceea vei putea concluziona. Oricum CV in franceza se spune corect chevaux fiscaux. In rest, sa stapanesti masina sanatos, eu cred ca ai luat o masina buna si ieftina si mult succes acolo, in Franta...
mihaitomsa
smile.gif salut naighba, de unde numele asta, interesant. hai sa-ti spun cate cva de taxele la care te-ai referit. ar fi mai bine daca am pove pe mess, dar nu-mi raspunzi sad.gif . am platit prima taxa de inmatriculare 1100 euro , masina fiind euro3. apoi casco ma am platit 640 de euro/an. si casco facut la o companie unde cunosc pe inspectorsi sunt client de vreo 10 ani si eu si toata fmilia , asa ca mi-a facut o super reducere. ca ex la alta firma, din cluj, unde nu cunosteam pe nimeni , mi-a evaluat casco le 900 euro. tragand linie nu cred ca faci afacere rea daca faci aici casco la 1200 pe an, iesi bine cred eu. poate ca la a 2 -a masina fac si eu la fel. acum ce sa zic da m-am uitat pt a 2-a masina la ceva206 , 106, mai vad . am vazut ieri in ziar un vw lupo , ma duc sa-l vad luni. tatal meu are in ro un lupo 17sdi merge super. cu jandarmeria inca nu am avt probleme desi sunt de 3 luni aici. oricum circul tot timpul cu actele de angajare , copii, la mine ( sunt medic) si daca ma opresc sper sa nu faca urat. oricum am fost si in germa si in elvetia cu masina si nu am avut inca neplaceri. am auzit ca unii au avut in elvetia ceva neplaceri la vama cu ceva controale. eu am scapat.in rest ce sa-ti mai spun, sunt curios care e dif intre motorul de 1,6 si 1,8 la aceeasi caroserie. eu sunt multumit ingeneral dar parca asi fi vrut ceva cai in plus , nu prea fuge cum a-si vrea eu. poate a e cam mic motorul pt caroseria asta. am avut ltima masina un golf 4 de 1,4 benzina si parca fugea mai bine, mai sprintena. ce-i drept si mai mica dar eram multumit. sa nu mai zic de mercedes 124, 2500 diesel care mi-a ramas in suflet ca masina, cand prindeam drum intins si bun nu-mi statea nimic in cale. plus c avea o tinuta de drum impecabila . acum asta e , am renault si-mi place, desi nu pot spune ca a-si dorii sa o pastrez o viata. azi m-am intristat can am citit pe net despre ceva topuri cu masini, gen top gear. cand am vazut ca masinile frantuzesti fac concurenta pentru ultimele 3 locuri din top , m-am cam ofticat. ce e drept top fact la englezi dar oricum nu te prea incanta chestia asta. ce mai pot sa spun , in 3 luni am facut cam 7000 km si am schimbat 2 becuri, in schimb benzina si viteza. iar o chestie interesanta, nu stiu de ce dar am impresia ca masina mergea mai bine in ro cu OMV carera 100, decat cu benzina de aici. am bagat de 95 si mergea tare naspa, apoi am incercat shell 98, multumitor, acum de vreo luna bag de la total de 98 si mi se pare ca e ok. stii cumva care e mai buna si la pret rezon/ am vazut la elf era benzina 1,57euro cea de 98. merci de informarile pe care le-ai postat, interesanta chestia cu caii lor fiscali, chiar nu stiam si eram curios. deci sa aiba cat mai putini, sau deloc tongue.gif . spor la rezolvatul actelor si poate ajungem a pove si pe mess, ar fi mai comod , salut
naighba
Eu am postat parerile mele personale.....nu e musai ca cineva sa se i-a dupa mine....chiar am spus ca sunt multi care pot da sfaturi mai bune ca mine.
Am fost acum 30 min la subprefectura si am depus actele. Actele + cec de 240 euro a fost tot ce mi-a trebuit. In maxim 10 zile imi elibereaza certificatul de inmatriculare....deci sunt fericit biggrin.gif .
Daca e cineva interesat pot posta poze cu actele pe care le-am primit.....asta numai daca vrea cineva...nu vreau sa mai primesc critici...despre parerile mele personale.

Va mai multumesc odata tuturor formistilor pentru toate sfaturile utile.
boriss007
Salutare,

De cateva luni ma gandesc sa-mi cumpar si eu o laguna II. Am cautat prin Germania si am cam aflat tot ce ma interesa legat de achizitionarea unei masini de acolo. Dar, in ultima perioada, am inceput sa ma uit si pe ceva site-uri din Franta si se pare ca se gasesc mai multe oferte si pretul e mai bun.

Am citit acest subiect integral dar as vrea sa stiu cateva detalii despre achizitionarea unei masini din Franta pentru a o aduce si inmatricula in Romania? M-ar interesa urmatoarele lucruri:

1. Gasesc francezi vorbitori de limba engleza ? (stiu ca e sunt cam "certati" cu limba asta ... dar macar pe la autohaus-urile lor gasesc ?)
2. Cat ma costa numerele de export si cat timp dureaza sa le obtin ?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!




PS: ajutati-ma si pe mine sa intru in "club". cool.gif

norby_puma
sincer sa iti spun eu am facut niste calcule inainte sa imi cumpar lagunita si nu prea merita sa mergi tu in franta sa iti cumperi masina pentru ca cei de la parcuri auto cumpara mai multe masini si au discount si nu te complici cu numere provizorii sa umbli prin franta etc. Parerea mea
adrian1983
QUOTE(boriss007 @ 7 Sep 2008, 23:25)
Salutare,

De cateva luni ma gandesc sa-mi cumpar si eu o laguna II. Am cautat prin Germania si am cam aflat tot ce ma interesa legat de achizitionarea unei masini de acolo. Dar, in ultima perioada, am inceput sa ma uit si pe ceva site-uri din Franta si se pare ca se gasesc mai multe oferte si pretul e mai bun.

Am citit acest subiect integral dar as vrea sa stiu cateva detalii despre achizitionarea unei masini din Franta pentru a o aduce si inmatricula in Romania? M-ar interesa urmatoarele lucruri:

1. Gasesc francezi vorbitori de limba engleza  ? (stiu ca e sunt cam "certati" cu limba asta ... dar macar pe la autohaus-urile lor gasesc ?)
2. Cat ma costa numerele de export si cat timp dureaza sa le obtin ?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
PS: ajutati-ma si pe mine sa intru in "club". cool.gif
*

salut.contacteaza-ma pe mine sa vorbim.id- de mess.walterschellemberg@yahoo.com
boriss007
@ norby_puma:

Intr-o anumita masura ai dreptate ... dar daca-i sti cati la suta din "cumparatorii" de la noi verifica masinile si cat ii intereseaza pe ei ce aduc in tara ... te-ai speria.

Si apropos ... din cat am intrebat prieteni sau cunostinte are si-au luat din Romania masini aduse din Germania ... cred ca cel putin 75% aveau kilometrajul dat inapoi ... masini care aveau peste 200.000 de kilometri si ajungeau la noi cu 100.000 ...

Si sa-ti mai spun ceva ... foarte multi dintre ei sunt MERCENARI ... nu ii intereseaza cu ce masina te legi tu la cap ... ca din cate stiu nu da nimeni garantie la masinile care le aduce .... curios ... te-ai intrebat vreodata de ce ? ... de ce o iau de la Autohus cu garantie si cand ajung aici nu mai dau garantie ? ... just think about it!

Inca o intrebare ... daca in afara gasesti laguna 2 la peste 5000 E ... cum vind dealerii la noi tot cu 5000 E ? Au discount ? Cat, 500 E pe masina ? OK! Crezi ca se satura ei din atat ? Gandeste-te ca mai sunt taxe de transport ... numere export ... etc ... cum ajunge el s-o dea cu 5000 ? Iti spun eu ... iau masini cu peste 200.000 km ... la 3-4 mii euro si le dau kilometrajul inapoi.

Astept in continuare niste raspunsuri de la cei care chiar au experimentat. Sincer astept un raspuns de la Naighba.

PS: @ norby_puma - nu a fost nimic personal ... dar crede-ma ca am priteni care s-au confruntat cu problema ( chiar combinatie prin "prieteni") si prefer sa ma ard singur pe banii mei decat sa ma arda altul pe banii mei. Multumesc oricum de sfat!

PS2: Am reusit sa-mi iau concediu de la munca rolleyes.gif ... vineri 19 Septembrie am plecat!!!
norby_puma
sincer sa iti spun eu am cumparat masina de la un fost coleg de liceu a lu tata si am dat pe ea 7900€.Am factura de franta pe masina care a costat 6800€.in romania masina a rulat deja 23000 km si inafara de scimburile de uleiuri si filtre nicio problema(inafara de chestia ca drumurile noastre sunt splendide si am schimbat 2 parbrize si un geam lateral k mi-o spart masina).Poate am avut noroc.Ai dreptate.
boriss007
Ok. Poate ai avut noroc.
Nu vreau sa duco polemica aici pe forum.

M-am hotarat sa plec pe 19 Septembrie si plec ... chiar si daca nu castig foarte mult ... macar fac o plimbare.

Dar inca astept cateva raspunsuri la intrebarile de mai sus!
traffictours
Mult succes!
Vei gasi cu siguranta o masina mai buna decat cele aduse de samsari, dar si pretul va fi pe masura, adica mai scumpa decat cele ce se vand aici. Una peste alta, merita sa incerci, dar daca nu ai mai fost, cheltuielile auxiliare vor fi destul de mari. Varianta optima e sa cumperi de aici de la cineva de incredere.
boriss007
Eu sper sa nu cheltui foarte mult auxiliar.
Ma duc cu inca 2 prieteni cu masina si platesc doar combustibilul si altceva ce-ar mai fi ? Numere de export si asigurarea si schimbarea actelor ... care oricum intra si in pretul masinilor aduse de samsari.

Anyway, am sa trec cheltuiala asta ca si cum ar fi un mini concediu ... si n-o sa-mi para rau dupa bani.

Multumesc oricum de sfaturi!
tobyta
Salutare!

As avea si eu o intrebare legata de laguna 1.8 Dinamique pe care am cumparat-o sapt asta. e din 2001 iunie. momentan, am numerele de franta pe ea. iata intrebarea:

- ce euro trebuie sa iasa la RAR? euro 3 sau euro 4?


Sigur trebuie sa fie cineva printre voi care a facut rar-ul si are o laguna 1.8 16V.

Astept raspunsul vostru ca sa stiu cat ma pregatesc cu banii biggrin.gif
asusKL
si eu am laguna 1.8 din 2001. are euro3 si D 4. D4 este catalogat in Ro. ca euro 3. deci, masina ta are euro 3

12 Sep 2008, 06:29:
eu stau in germania. aici d4 e ca si euro4. de ce in romania nu se poate asa ceva, nu stiu.
biemgi
dute in germania si cumpara uita de franta.
mobile.de este plin de renault laguna.
in franta majoritatea merge sa cumpere de la licitatii unde masinile sunt cam obosite iar pretul este relativ tu cunosti doar pretul de pornire.
incearca sa faci diferenta intre o pers. care cumpara masina pt el si altu care cumpara pt vanzare. laguna 2001-2002 1.9 dci din germania pretul este in jur de 6000 6500E + - cateva sute.
este mult de povestit as scrie aici un roman intreg.
ideea este ca ar trebui sa mergi cu cineva care cat de cat se pricepe.
in profilul meu este id'u meu de mess daca vrei da un buzz si stam de vb. am sa'ti explic detaliat totul, eu cu asa ceva ma ocup in germania.

numai bine
naighba
Fara sa ti-o iau in nume de rau @biemgi .... "cumpara RENAULT din Germania....si nu din Franta" e ca si cum i-ai spune "cumpara Logan din Turcia si nu din Romania"...dar na fiecare cu parerea lui. De la ultimul post pe topicul asta am mai achizitionat inca o Laguna 2 1.8 16v din 2003 cu 65.000 km cu 6100. Tot Privilege.....tot verificata la Renault...pentru fratele meu. Ideea cu licitatiile e adevarata.....foarte multi francezi cumpara de la licitatii....e adevarat....dar masinile de acolo sunt masini ridicate de la proprietar pentru neplata.....foarteee multe din ele sut super ok.
Diferenta fata de Germania:
In Franta vanzatorul e OBLIGAT sa dea minim 3 luni garantie.
In Franta vanzatorul e OBLIGAT sa GARANTEZE numarul real de kilometri.
Sunt foarte multe situri de unde se pot lua masini second in Franta chiar de la proprietar sau de la o firma. (www.paruvendu.fr , www.autoscout24.fr etc)
Nu sunt eu marele specialist in cumparat masini......dar am achizitionat pana acum 3 din Franta.....si toti vanzatorii mi s-au parut super ok.....m-au ajutat cu actele....mi-au garantat numarul de kilometri reali....mi-au dat garantie internationala la masini.
Singurul "impedimet" este ca....francezii cu sunt super nationalisti....nu prea poti vorbi cu ei alta limba in afara de franceza.
Dupa 6 luni si 40.000 km.....de cand mi-am luat laguna mea....singurele "probleme" au fost:
disributie schimbata
senzori presiune roti schimbati (2 buc)
ulei schimbat
curatat "captor turatie volanta"
schimbat filtre
urmeaza amortizoarele......deh...am facut un drum de romania si deja au aparut greierasii....si suspensia nu imi mai pare ca la inceput.

Acum....fiecare cu parerea lui.....sper sa nu fi deranjat pe nimeni.
EdyB
boriss007 - mai bine mai asteptai putin si poate scapai de taxa...se apropie campania si este foarte posibil sa o scoata.
boriss007
Salut,

Asteptam de mult raspunsul de la naighba (stiu ca suna cam comic :-) si cred ca a venit exact la timp si mi-a dat mai multa incredere. Multumesc mult!

Ok, asta nu inseamna ca am rezolvat problema cu limba franceza ... tot nu stiu dar vad eu cum ma descurc ... am gasit in schimb o masina din franta a carei propritar vorbeste engleza. Poate mai am sansa sa gasesc si altii pe acolo.

Faza cu garantia la masina si la kilometrii reali este super. Din cate anunturi am citit mi-am dat si eu putin seama ca oamenii nu vor sa te tepuiasca.

Mi-am facut toate cele necesare aici in RO si sambata plec spre Germania - Franta.

@EdyB: ai dreptate dar nu mai am cum sa astept si n-are sens sa renunt pentru 400 E cat e taxa ... adica, poate intr-o zi am sa-i primesc inapoi smile.gif)
naighba
Nu cred ca "scapi" cu 400 de euro......fratele meu parca a dat 700 si ceva la taxa....1.8 16v din 2003 trecuta la RAR cu Euro 3. Actele se fac pe loc....nu trebuie sa umbi pe nicaieri (ar fi bine sa te interesezi ce acte iti trebuie pentru ca in Franta e un pic diferit .... nu ai numere de export...circuli cu numerele care le are masina 30 de zile .... se scrie pe certificatul de inmatriculare "carte gris" data vanzarii si semnatura vanzatorului). O problema de care m-am lovit si eu este asigurarea. Sunt foarte putine firme care sunt de acord sa te asigure pentru cateva zile sau 1 luna cat sa aduci tu masina in Romania. Eu am apelat la o firma pe net .... mi-a trimis cartea verde pe mail....pe care am imprimat-o si am pus in geam "patratelul". Am dat 100 de euro pe 15 zile. Acum e alegerea ta.....daca te risti sa mergi fara....nu e problema. Daca tot am m-am pornit hai sa iti scriu lista cu acte:
1. Factura
2. Certificat de non-gage (se da de la primarie....in el scrie ca masina nu are amenzi....toate taxele sunt la zi....etc)
3.Controlul tehnic (normal trebuie sa fie facut cu cel putin mult 30 zile innainte de vanzare.....dar nu conteaza pentru export...indeea e ca pe el trebuie sa scirie "0 default" ....adica nu are probleme....Ce probleme are poti vedea acolo....sunt 2 rubrici...defecte care trebuie remediate neaparat si defecte care trebuie remediate fara obligatie)
4. Certificat de inmatriculare (carte gris - care trebuie barata si marcat pe ea data vanzarii....semnatura...si numele)
5. Manualul masinii....cu coduri
6. Istoricul masinii ( francezii obisnuiesc sa iti dea toate faacturile.....astfel vezi ce a aschimbat la ea.....daca nu are nici o factura...incearca sa tragi la pret....si daca iti zice ca a schimbat aia si aia....nu il crezi tongue.gif )
7. Act vanzare cumparare (era sa uit)

Recomandarea mea: daca te-ai hotarat la vreo masina.....incearca sa afli VIN-ul (seria masinii) de la proprietar si mergi la Renault cu el sa iti scoata istoricul masinii - tot ce s-a schimbat in garantie. Cu istoricul poti merge la proprietar sa mai tragi la pret wink.gif
Reviziile se fac la dublu timpului la care se fac la noi....adica din 30 in 30 de mii....astfel uleiul la ei se schimba din 30 in 30....distributia la 120 mii sau 5 ani ( daca masina e mai veche de 5 ani si nu are distributia schimbata te mai costa 500 de euro).
Daca are cauciucurile batrane/tocite etc.....si masina are revizia facuta recent si nu are defecte la revizie.....proprietarul a schimbat pneurile si le-a pus pe alea vechi. In Franta daca pneurile sunt tocite nu iti da reviza (si prin tocite nu va ganditi la "pingica" tongue.gif).
Cauta pe net (google.fr) "cota argus" . Toti francezii se iau dupa aceasta "cota" . Este pretul recomandat de vanzare al masinii in functie de marca, model, an, varsiune de dotari, numar de kilometri. Astfel iti faci o idee de pretul de vanzare al masinii......si iti poti da seama daca e peste sau sub pretul pietii.
Ai grija la micile botituri.....tabla indoita....zgariata etc. Eu am gasit masina in parcare cu portiera infundata.....noroc ca omu mi-a lasta numarul lui de telefon in geam si astfel o fac pe asigurare. Cost - 900 euro !!! ..... am ramas blocat. Se schimbat fata la portiera.


Sper sa nu ma fi luat valul.....ca vad ca am scris cam mult.
boriss007
Salut Naighba,

Acum scriu din Nancy. Am luat azi o Laguna 2 de undeva de pe langa Strasbourg si maine as vrea sa plec spre Romania dar nu am asigurarea facuta.
Poti sa detaliezi putin unde ai gasit pe net si cum sa procedez ? Un raspuns urgent ar fi de aur.

Numarul meu de telefon e 40745657287 si adresa de mail e daniliuc_c@yahoo.com.
Oricum maine dimineata verific si aici pe site sa vad daca ai scris.

Multumesc mult!
r&d
Eu cand am adus cu numere de Franta, am facut asigurarea la ADAC in Germania. De obicei in Saarlouis sau Trier 100 euro pe 30 de zile...
boriss007
Am rezolvat problema.
Am ajuns azi dimineata pe la 3 in Iasi cu masina. N-am avut nici o problema pe drum.
Problema am rezolvat-o cumparand numere de export din Nuernberg pentru 5 zile. M-au costat 85 Euro.

Acum cred ca am sa fac pauza cel putin o saptamana ... nu mai conduc deloc ... aseara tremura toata carnea pe mine ... nici nu stiam cum sa stau in pat.

Dar zic eu c-a meritat efortul.
Am sa revin cu poze dupa ce le descarc.

boriss007
Salutare,

De azi sunt si eu membru cu masina al acestui forum. Uitati cateva poze cu doamna ... pentru ca sincer este o doamna:

M-a costat 5600 Euro masina. E din 2001, motorizare 1.6, 113.000 km (acum are 115k+ ca din Franta pana aici am mai facut putin).

Sper sa nu am probleme cu ea sa va stresez pe aici pe forum. Oricum sunt ochi si urechi la tot ce se scrie pe forum.

Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi si idei.


[attachmentid=1627473932][attachmentid=1627473933][attachmentid=1627473934][atta
chmentid=1627473935]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.