Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

NOUA TAXA AUTO, valorile in euro

slaiciprian
post 23 Jan 2008, 19:46
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




Pentru o mașină nouă Euro 4 cu motor între de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va crește de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru același tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 și 3 luni, nivelul aplicat urcă de la 161 euro la 403 euro.

Cuantumul de creștere aplicat taxei actuale scade proporțional cu vechimea mașinii Euro 4, cilindrele de 1.400 cmc, de la 161 euro la 391 euro (vechime de 3-6 luni), de la 161 euro la 378 euro (vechime 6-9 luni) și de la 284 euro la 344 euro (vechime 1-2 ani).

Pentru autovehicule de acest tip, dar cu o vechime mai mare, taxa auto va scădea ușor față de nivelul actual, de la 328 euro la 315 euro (vechime 2-3 ani), de la 328 euro la 290 euro (vechime 3-4 ani) și de la 299 euro la 265 euro (vechime 4-5 ani).

Pentru o mașină nouă Euro 4 cu motorizare de 1.400-1.600 cmc, taxa auto va crește tot de 2,6 ori, de la 184 euro la 480 euro, iar pentru același tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 și 3 luni suma plătită urcă mai puțin, de la 184 euro la 461 euro. În acceași categorie, vehiculele cu vechime de 3-6 luni vor fi taxate cu 446 de euro, față de 184 euro în prezent, iar taxa crește de la 184 euro la 432 euro (vechime 6-9 luni) și de la 324 euro la 394 euro(vechime 1-2 ani).

Ca și la capacitățile mai mici, taxa scade pentru autovehiculele Euro 4 cu cilindrele între 1.400 -1.600 cmc mai vechi de doi ani, de la 375 euro la 360 euro (vechime de 2-3 ani), de la 375 euro la 331 euro (vechime 3-4 ani) și de la 342 euro la 302 euro (vechime 4-5 ani).

Pentru o mașină nouă Euro 4 cu cilindrele de 1.600-1.900 cmc, taxa auto aproape se dublează, de la 509 euro la 950 euro, o majorare similară fiind operată și în cazul mașinilor cu o vechime de 1-3 luni, de la 509 euro la 912 euro. O taxă mai mare va fi plătită și pentru mașini cu o vechime de 3-6 luni, de la 509 euro la 884 euro, și de 6-9 luni, de la 509 euro la 855 euro.

Pentru o vechime de 2-3 ani taxa scade cu o treime la mașinile Euro 4 (motoare de 1,6-1,9 litri) de la 1.040 euro la 713 euro, la vechime de 3 - 4 ani de la 1.040 euro la 656 euro, iar la vechime de 4-5 ani de la 948 euro la 599 de euro.

Cota de majorare a taxei se păstrează în linii generale și pentru mașinile noi Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.900 de cmc, o creștere mai puțin semnificativă urmând să fie operată doar la motorizări de peste 3.001 cmc.

Astfel, vehiculele noi Euro 4 cu cilindree între 1.900 și 2.000 vor fi taxate aprope de două ori mai scump, cu 1.000 de euro față de 536 de euro, nivel aplicat în prezent pentru toate mașinile din această categorie mai noi de 9 luni. Taxa crește pe diferite bande la 960 de euro (vechime 1-3 luni), 930 de euro (vechime 3-6 luni) și 900 de euro (vechime 6-9 luni).

La această categorie, nivelul de taxare va scădea începând de la vehiculele mai vechi de un an, de la 945 euro la 820 de euro (vechime 1-2 ani ), de la 1.095 euro la 750 euro (vechime 2-3 ani), de la 1.095 euro la 690 euro (vechime 3-4 ani) și de la 998 de euro la 630 de euro (vechime 4-5 ani).

Noua grilă prevede o dublare și la taxarea autovehiculelor noi Euro 4 dotate cu motorizări de 2.000 - 2.200 de centrimetri cubi, de la 842 de euro la 1.540 de euro. Taxa de 842 de euro valabilă și pentru primele 9 luni de la fabricație va urca la 1.478 de euro în cazul mașinilor cu vechime de 1-3 luni, la 1.432 de euro (vechime 3- 6 luni) și 1.386 euro (vechime 6 luni-9 luni).

La o vechime de 1-2 ani taxa pentru Euro 4 (2 - 2,2 litri) coboară de 1.485 de euro la 1.263 euro, iar pentru mașinile de 2-3 ani de la 1.720 euro la 1.155 euro. La intervalele de vechime 3-4 ani și 4 -5 ani, taxa scade cu 40%, la 1.063 euro față de 1.720 euro, respectiv 970 de euro față de 1.568 euro.

Autovehiculele noi Euro 4 între 2.500 - 3.000 cmc, vor avea o taxă de 2.125 de euro, cu 50% mai sus decât nivelul actual aplicat pentru vechimi între 0 și 9 luni, de 1.339 euro. Taxa va fi majorată la 2.040 euro (vechime 1-3 luni), 1.976 euro (vechime 3-6 luni) și 1.913 euro (vechime 6-9 luni).

La o vechime de 1-2 ani, taxa la această categorie va fi redusă de la 2.363 de euro la 1.743 de euro, iar pentru mașinile de 2-3 ani se va plăti o sumă de 1.594 euro, față de 2.737 euro. Nivelul taxei coboară de la 2.737 euro la 1.466 euro (vechime 3-4 ani) și de la 2.494 euro la 1.339 euro (vechime 4-5 ani).

Ultima categorie Euro 4, cea de peste 3.001 cmc, va suferi modificări de taxare mai puțin ample pe segmentele unde cuantumul crește, cel de până la un an, dar se vor aplica reduceri mai consistente în cazul mașinilor mai vechi de un an. Autoturismele noi din această categorie vor fi taxate cu 2.851 euro, față de taxa de 2.296 euro aplicabilă în prezent pentru vchimi de până la 9 luni. Taxa va fi ridicată la 2.737 euro (vechime 1-3 luni), 2.651 euro (vechime 3-6 luni) și 2.566 euro (vechime 6-9 luni).

Nivelul de taxare va coborâ între 42% și 58% la mașinile de peste 3001 cmc mai vechi de 12 luni. Astfel la vechime de 1-2 ani taxa coboară de la 4.051 de euro la 2.338 de euro, iar la vechime de 2-3 ani reducerea se va realiza de la 4.694 de euro la 2.138 de euro. Cele mai ample reduceri sunt aplicate în segmentul de vechime 3-4 ani, de la 4.694 euro la 1.967 euro, și 4-5 ani, de la 4.276 euro la 1.796 euro.

La motoarele cu catalizator Euro 3 de 1.400 de cmc, taxa va crește doar pentru mașinile cu vechime de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. În cazul autoturismelor de 2-3 ani nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 euro, iar la mașinile fabricate de 4-5 ani de la 998 de euro la 882 euro. Suma va scădea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) și de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani).

Regula de creștere a taxei doar în categoria de vechime 1-2 ani se menține și următoarea clasă de cilindree a motoarelor Euro 3, sumele urmând să scadă pentru mașinile fabricate de peste 2 ani.

La motorizări între 1.400 - 1.600 cmc Euro 3 va plăti 816 euro, comparativ cu 1.145 euro în prezent, iar la vechime de 7-8 ani taxa va fi redus de la 1.145 euro la 720 euro, cu vechime de 1-2 ani, taxa urcă de la 1.080 euro la 1.312 euro. Mașinile vechi de 2-3 ani vor fi taxate cu 1.200 euro față de 1.251 euro, iar pentru cele fabricate în urmă cu 3-4 ani taxa scade de la 1.251 euro la 1.104 euro.

Taxa la autovehiculele Euro 3 și capacitate de 1.600 - 1.900 cmc, crește pentru vechime de 1-2 ani de la 1.539 euro la 2.337 de euro, de la 1.783 euro la 2.138 (vechime 2-3 ani, de la 1.783 euro la 1.967 euro (vechime 3-4 ani), de la 1.625 euro la 1.796 euro (vechime 4-5 ani) și de la 1.625 euro la 1.653 euro (vechime 5-6 ani). Sumele vor fi mai mici pentru mașinile de 6-7 ani, 1.454 euro față de 1.631 euro, și 7-8 ani , 1.283 euro comparativ cu 1.631 euro.

Motoarele Euro 3 și capacitate între 1.900 - 2.000 cmc au programate majorări de taxă numai în cazul mașinilor de 1-2 ani, de la 2.430 euro la 2.460 euro. Taxa va coborî de la 2.815 euro la 2.250 euro (vechime 2-3 ani), de la 2.815 euro la 2.070 euro (vechime 3-4 ani), de la 2.565 euro la 1.890 (vechime 4-5 ani), de la 2.565 euro la 1.740 euro (vechime 5-6 ani), de la 2.576 euro la 1.530 euro (vechime 6-7 ani) și de la 2.576 euro la 1.350 euro (vechime 7-8 ani).

Nivelul taxei va fi majorat de la 5.267 de euro la 7.013 euro pentru mașinile Euro 3 cu motorizări de peste 3.001 cmc și o vechime de 1-2 ani și de la 6.102 euro la 6.415 euro (vechime 2-3 ani). La această categoria taxa va fi coborâtă de la 6.102 euro la 5.901 euro (vechime 3-4 ani), de la 5.559 euro la 5.388 euro (vechime 4-5 ani), de la 5.559 euro la 4.961 euro (vechime 5-6 ani), de la 5.583 euro la 4.362 euro (vechime 6-7 ani) și de la 5.583 euro la 3.849 euro (vechime 7-8 ani).

Noua grilă va stabili taxe cu mult mai mici decât în prezent pentru majoritatea mașinilor echipate cu motoare Euro 2, fiind vorba și de autovehicule mai vechi de 6-7 ani. Excepție o fac motorizările de peste 3.001 cmc, unde se vor opera chiar și majorări.

Astfel, la mașinile Euro 2 de până în 1.400 cmc, taxa coboară de 2-3 ori, de la 2.604 euro la 1.386 (vechime 7-8 ani), de la 2.604 euro la 1.201 euro (vechime 8-9 ani), de la 2.604 euro la 1.047 euro (9-10 ani) și de la 2.604 euro la 832 euro (10-11 ani).

La motorizări între 1.400 - 1.600 cmc, taxa la vehiculele doatate cu Euro 2 va fi redusă în proporții similare, de la 2.976 euro la 1.584 euro (vechime 7-8 ani), de la 2.976 euro la 1.373 euro (8-9 ani), de la 2.976 euro la 1.197 euro (9-10 ani) și de la 2.976 euro la 950 euro (10-11 ani).

Reduceri mai puțin spectaculoase, dar consistente, vor fi operate în clasa de motorizare 1.600 - 1.900 cu catalizator Euro 2. Asfel, nivelul de taxare va coborâ de la 3.806 euro la 2.822 euro (7-8 ani), de la 3.806 euro la 2.445 euro (8-9 ani), de la 3.806 euro la 2.132 euro (9-10 ani) și de la 3.806 euro la 1.693 euro (10-11 ani).

Taxa de înmatriculare va fi modificată în scădere și pentru vehiculele Euro 2 și capacitate cilindrică de 1.900 -2.000 cmc, de la 4.007 euro la 2.970 euro (7-8 ani), de la 4.007 euro la 2.574 euro (8-9 ani), de la 4.007 euro la 2.244 euro (9-10 ani) și de la 4.007 euro la 1.782 euro (10-11 ani).

Următoarea clasă de motorizare de la Euro 2, cea de peste 3.001 cmc, va avea o majorare a taxei pentru intervalul de vechime 7-8 ani, de la 7.301 euro la 8.373 euro. Sumele de plată vor fi mai mici pentru mașinile mai vechi, respectiv 7.256 euro față de 7.301 euro (8-9 ani), 6.326 euro față de 7.301 euro (9-10 ani) și 5.024 euro comapartiv cu 7.301 (10-11 ani).

Taxele pentru mașinile cu aceeași capacitate cilindrică și aceeași vechime sunt de două ori mai mari în cazul catalizatoarelor Euro 2 decât cele aplicate la Euro 3.

Cele mai mari scăderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate mașinilor cu dotări Euro 1 și celor non-Euro, care au și datorită faptului că acestea au vechime foarte mare.

La capacitate de 1.400 cmc, mașinile Euro 1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.

În categoria de motorizare 1.400 - 1.600 cmc, taxa va fi redusă de la 4.121 euro la 581 euro (12-13 ani) și de la 4.121 euro la 370 euro (14-15 ani).

Pentru motorizări între 1.600 și 1.900 cmc, grila prevede o scădere de la 4.894 euro la 1.024 euro (12-13 ani) și de la 4.894 euro la 652 euro (14-15 ani).

Reducerea taxei va fi aplicată și mașinilor Euro 1 cu cilindree între 1.900 și 2.000 cmc, de la 5.152 euro la 1.078 euro (12-13 ani) și de la 5.152 euro la 686 euro (14-15 ani).

Scăderi mai mici au fost programate pentru autovehiculele Euro 1 cu o capacitate de peste 3.100 de cmc, pentru vechime de 12-13 ani urmând ca taxa să fie redusă de la 7.730 euro la 3.103 euro. Nivelul aplicat pentru mașini cu vechime de 14-15 ani scade de la 7.730 euro la 1.975 euro.

Mașinile non-Euro sunt diferențiate pe două clase de vechime, 15-16 ani și 20 -21 ani, dar nivelul taxării este același, diferențele fiind în funcție numai de capacitatea motorului. Pentru motorizări de sub 1.400 cmc, taxa va coborî de nouă ori, de la 4.007 euro la 560 de euro. Autovehiculele cu o capacitate între 1.400 - 1.600 cmc vor fi taxate cu 640 de euro, față de 4.579 în prezent.

Taxa va fi scăzută de la 5.438 euro la 808 euro, în cazul mașinilor non-Euro cu motoare de 1.600 - 1.900 cmc, și de la 8.589 euro la 1.501 euro, la motorizări de peste 3.000 cmc.

Noul sistem de calcul a fost trimis Comisiei Europene la începutul acestei luni și ar putea suferi ușoare modificări înainte de a fi aprobat de Guvern.

Ministrul economiei și finanțelor, Varujan Vosganian, i-a informat, miercuri, pe membrii Guvernului că modificările privind "taxa de poluare auto" vor fi promovate în următoarea ședință de Guvern, iar procedura de infringement deschisă de Comisia Europeană va fi suspendată total atunci când acestea vor fi aprobate de Parlament.


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 23 Jan 2008, 19:54
Post #2


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif ....

PS Sa plang? blink.gif Sa rad? unsure.gif


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 23 Jan 2008, 19:56
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




am si eu o intrebare : daca imi vand masina euro 3 ( logan 1598 cmc ) cumparatorul va plati taxa la fel ca pt o masina sh adusa din alta tara ?


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 23 Jan 2008, 19:58
Post #4


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Orice masina, daca a fost inmatriculata in romania pana acum, nu se percepe taxa de PRIMA inmatriculare la revanzare.

This post has been edited by MuciX: 23 Jan 2008, 19:58


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 23 Jan 2008, 20:04
Post #5


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Ma uit atent si observ ca acum taxa asta nu favorizeaza pe nimeni, pur si simplu te face sa-ti pastrezi masina veche.
La masinile noi, peste 10-15000 de euro, nu se simte mare lucru... dar cine are bani de-o masina noua, nu cred ca-l impiedica 500 de euro sa si-o cumpere.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 23 Jan 2008, 20:21
Post #6


-


Group: Members
Posts: 22.804
Joined: 19 April 05
From: Romania




Rili? Adica eu in loc sa dau la dealer 500Euro pentru un climatronic, airbag, etc.. care tine de confort sau siguranta sa dau la stat sa isi faca ei vile? Pentru asta nu merita decat multa [editat de moderator]!


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 23 Jan 2008, 20:24
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




nu chiar sa pastrez masina veche. in decembrie am itp, si nu cred ca o sa-l mai vada. cam asa http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?i...%40update%3D&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php? page=4@sortCol=@ord=@id_vehicle_type=@id_make=@id_model=@id_car_type=@id_fuel_ty
pe=@id_gear_type=@id_drive_type=@pfrom=1000@pto=@yfrom=@yto=@engine_size=@show=i
nline@id_four_wheel=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_acc_air=@i
d_acc_leather=@id_acc_traction=@id_domicile=@id_town=@posted_by=@new=@update=
va arata poate masina mea veche...noua.
pret 1000e si 560e taxa auto. nu e rau. si oricum e mai bine decat dacia mea de 25 de ani. mai bine si pentru mine si pentru cei din trafic.

This post has been edited by slaiciprian: 23 Jan 2008, 20:29


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 23 Jan 2008, 23:33
Post #8


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Valorile taxei de primă înmatriculare:

Mașină nouă cu Euro 4 motor 1.400 cmc - taxa va fi de 420 euro
motor 1.400 mașină veche între 1-3 luni – taxa va fi de 403 euro
motor 1.400 vechime de 3-6 luni – 391 de euro
motor 1.400 vechime de 6-9 luni – 378 euro
motor 1.400 vechime 1-2 ani – 344 euro
motor 1.400 vechime 2-3 ani – 315 euro
motor 1.400 vechime 3-4 ani – 290 euro
motor 1.400 vechime 4-5 ani – 265 euro

Mașină nouă Euro 4 cu motorizare între 1400 și 1600 cmc – 480 euro
vechime 1-3 luni – 461 euro
vechime 3-6 luni – 446 euro
vechime 6-9 luni – 432 euro
vechime 1-2 ani – 394 euro
vechime 2-3 ani – 360 euro
vechime 3-4 ani – 331 euro
vechime 4-5 ani – 302 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 1.600 – 1.900 cmc – 950 euro
vechime 1-3 luni – 912 euro
vechime 3-6 luni – 884 euro
vechime 6-9 luni – 855 euro
vechime 2-3 ani – 713 euro
vechime 3-4 ani – 656 euro
vechime 4-5 ani – 599 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 1.900 și 2000 cmc – 1.000 de euro
vechime 1-3 luni – 960 euro
vechime 3-6 luni – 930 euro
vechime 6-9 luni – 900 euro
vechime 1-2 ani – 820 euro
vechime 2-3 ani – 750 euro
vechime 3-4 ani – 690 euro
vechime 4-5 ani – 630 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 2000 și 2.200 cmc – 1.540 de euro
vechime 1-3 luni – 1.478 euro
vechime 3-6 luni – 1.432 euro
vechime 6-9 luni – 1.386 euro
vechime 1-2 ani – 1.263 euro
vechime 2-3 ani – 1.155 euro
vechime 3-4 ani – 1.063 euro
vechime 4-5 ani – 970 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 între 2.500 și 3.000 cmc – 2.125 de euro
vechime 1-3 luni – 2.040 euro
vechime 3-6 luni – 1.976 euro
vechime 6-9 luni – 1.913 euro
vechime 1-2 ani – 1.743 euro
vechime 2-3 ani – 1.594 euro
vechime 3-4 ani – 1.466 euro
vechime 4-5 ani – 1.339 euro

Mașină nouă cu motor Euro 4 de peste 3.001 cmc - 2.851 euro
vechime 1-3 luni – 2.737 euro
vechime 3-6 luni – 2.651 euro
vechime 6-9 luni – 2.566 euro
vechime 1-2 ani – 2.338 euro
vechime 2-3 ani – 2.138 euro
vechime 3-4 ani – 1.967 euro euro
vechime 4-5 ani – 1.796 euro

Mașini cu motor Euro 3 de 1.400 cmc cu vechime 1-2 ani – 1.148 de euro
vechime 2-3 ani – 1.050 de euro
vechime 3-4 ani – 966 euro
vechime 4-5 ani – 882 euro
vechime 5-6 ani - 812 euro
vechime 6-7 ani - 714 euro
vechime 7-8 ani - 630 euro

Mașină cu motor Euro 3 de 1.400 – 1.600 cmc
vechime 1-2 ani - 1.312 euro
vechime 2-3 ani – 1.200 euro
vechime 3-4 ani – 1.104 euro
vechime 7-8 ani – 720 euro
Mașină cu motor Euro 3 de 1.600 – 1.900 cmc
vechime 1-2 ani – 2.337 de euro
vechime 2-3 ani – 2.138 de euro
vechime 3-4 ani – 1.967 euro
vechime 4-5 ani – 1.796 euro
vechime 5-6 ani - 1.653 euro
vechime 6-7 ani - 1.454 euro
vechime 7-8 ani - 1.283 euro

Mașină cu motor Euro 3 de 1.900 – 2000 cmc
vechime 1-2 ani – 2.460 de euro
vechime 2-3 ani – 2.250 de euro
vechime 3-4 ani – 2.070 euro
vechime 4-5 ani – 1.890 euro
vechime 5-6 ani - 1.740 euro
vechime 6-7 ani - 1.530 euro
vechime 7-8 ani - 1.350 euro

Mașină cu motor Euro 3 de peste 3.001 cmc
vechime 1-2 ani – 7.013 de euro
vechime 2-3 ani – 6.415 de euro
vechime 3-4 ani – 5.901 euro
vechime 4-5 ani – 5.388 euro
vechime 5-6 ani - 4.961 euro
vechime 6-7 ani - 4.362 euro
vechime 7-8 ani - 3.849 euro

Mașini cu motor Euro 2 de 1.400 cmc
vechime 7-8 ani - 1.386 euro
vechime 8-9 ani - 1.201 euro
vechime 9-10 ani - 1.047 euro
vechime 10-11 ani - 832 euro

Mașini cu motor Euro 2 între 1.400 - 1.600 cmc
vechime 7-8 ani - 1.584 euro
vechime 8-9 ani - 1.373 euro
vechime 9-10 ani - 1.197 euro
vechime 10-11 ani - 950 euro

Mașini cu motor Euro 2 între 1.600 - 1.900 cmc
vechime 7-8 ani - 2.822 euro
vechime 8-9 ani - 2.445 euro
vechime 9-10 ani - 2.132 euro
vechime 10-11 ani - 1.693 euro

Mașini cu motor Euro 2 între 1.600 - 1.900 cmc
vechime 7-8 ani - 2.970 euro
vechime 8-9 ani - 2.574 euro
vechime 9-10 ani - 2.244 euro
vechime 10-11 ani - 1.782 euro

Mașini cu motor Euro 2 de peste 3.001 cmc
vechime 7-8 ani - 8.373 euro
vechime 8-9 ani - 7.256 euro
vechime 9-10 ani - 6.326 euro
vechime 10-11 ani - 5.024 euro

Mașini cu motor Euro 1 de 1.400 cmc
vechime de 12-13 ani - 508 euro
vechime de 14-15 ani – 323 euro

Mașini cu motor Euro 1 între 1.400 - 1.600 cmc
vechime de 12-13 ani - 581 euro
vechime de 14-15 ani – 370 euro

Mașini cu motor Euro 1 între 1.600 - 1.900 cmc
vechime de 12-13 ani - 1.024 euro
vechime de 14-15 ani – 652 euro

Mașini cu motor Euro 1 între 1.900 - 2000 cmc
vechime de 12-13 ani - 1.078 euro
vechime de 14-15 ani – 686 euro

Mașini cu motor Euro 1 de peste 3.001 cmc
vechime de 12-13 ani - 3.103 euro
vechime de 14-15 ani – 1.975 euro

Mașinile non-euro sunt diferențiate pe două clase de vechime, 15-16 ani și 20 -21 ani, dar nivelul taxării este același, diferențele fiind în funcție numai de capacitatea motorului.

Mașini non euro motor de 1.400 cmc - 560 de euro
motor între 1.400 - 1.600 cmc - 640 de euro
motor între 1.600 - 1.900 cmc – 808 euro


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-FENS
post 23 Jan 2008, 23:51
Post #9


___________________


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 February 07




Am inteles ca noua taxa auto va intra in vigoare din iulie,asa este?


--------------------
Prestige 16v Ph 2+GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 24 Jan 2008, 00:11
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




asa este.


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-FENS
post 24 Jan 2008, 00:15
Post #11


___________________


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 February 07




Pai in cazul asta trebuie sa-i "dau bataie" pt ca vreau sa-mi schimb masina.


--------------------
Prestige 16v Ph 2+GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 24 Jan 2008, 18:18
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




Valorile pentru masinile euro2 si non euro sunt cele care au fost discutate cu uniunea europeana pentru ca se spunea ca anumiti coeficienti trebuie modificati. Daca e asa atunci chiar putem spune ca se va umple tara de rable fiindca se vor aduce multe masini euro 2, euro 1 si non euro deoarece sunt favorizate datorita pretului de achizitie. Ce este pacat este ca valorile taxei pentru masinile euro3 au scazut nesemnificativ sau in unele cazuri chiar s-au majorat.


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
h8uall
post 24 Jan 2008, 18:46
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 12 May 07
From: brasov




da si ce e mai bine dacia lu nea nicu de la trei care are cu 3-7 ani mai mult ca tine sau un e2\e1 de maxim 13 ani care merge impecabil ?????asta traim in romania asa ca trebe sa ne obijnuim cu gandu ca o masina noua ne va obliga sa platim o gramada de ani la o banca sau sa visam in continuare la potul de sapt asta de la loto,ca daca iti permiti o masina mai noua sau de 1 an si nu vb de logan,albea sau alte masini din ``clasa low-cost``nu cred ca iti mai pui semne de intrebare de unde scoti 460 de euro sa dai taxa lor,intradevar e aiurea dar asta e doar noi iam votat!!! eu unu renunt la dreptul meu de vot pana nu apare unu care merita sa fie votat!


--------------------
renault 19 tse/megane - bv 08 NMA/---------- 1990 tse/1998 rn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 26 Jan 2008, 08:06
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




am un prieten care a adus un golf euro 2 de 11 ani la sfarsitul anului trecut. acum doua saptamani a luat si numere rosii. daca asteapta intrarea in vigoare a noii legi, va putea plati taxa la nivelul nou, sau e obligat sa respecte vechea lege?


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
h8uall
post 26 Jan 2008, 16:01
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 12 May 07
From: brasov




pai pana in iulie o sa i expire nr provizirii!! si daca se misca repede si isi face r.a.r.-ul cat sunt inca valabile nr.si dupa aia poate sa traga masina pe dreapta pana in iulie si va plati dupa noua O.G.


--------------------
renault 19 tse/megane - bv 08 NMA/---------- 1990 tse/1998 rn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 26 Jan 2008, 16:26
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




taxa se va plati cand se va face inmatricularea (nu nr. rosii) ..daca diferenta de bani merita ...sa o duca in iulie, dupa intrarea in vigoare a legii, pe o platforma la rar ..


--------------------
none ex Lag 2 - none 1.9dci
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 26 Jan 2008, 17:26
Post #17


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Hehe... Am si eu ocazia sa-mi aduc mult visatul 530-540i din Germanica din 1991-1992 non euro smile.gif


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gbuhnici
post 27 Jan 2008, 15:53
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 27 January 08




Daca va e de folos un calculator pentru taxa auto de pe blogul meu.


--------------------
BMW 320D 2004/model 2005 Touring
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 16:31
Dacia