Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme sistemul de racire..., Un teu de plastic - 2 zile de carpeala

vepman_ro
post 30 Nov 2007, 23:36
Post #1


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Voi incepe prin a spune ca de 3 zile ma chinuie sistemul de racire al masinii ...
Acum o luna teul din care pleaca furtunul cu diametrul cel mai mic catre vasul de expansiune a cedat , intr-un final am reushit sal gasesc in targ (metalic ) l-ams chimbta dar acul indicator de temperatura mi se pare eronat ..
pana acum ....faptul ca statea intre a doua liniuta shi a treia in oras, de doua zile el se situeaz alaprima liniutza cu mici variatii peste si sub ( linie ce corespunde traficului extraurban - autostrada).
Din ceea ce am mai citit pe aici pe forum , suspectam termostatul , dar cu motorul rece pornit ..in momentul in care acul indicator ajunge la prima linie , asta dupa vreo 10 min de relanti ,furtunul dintre termostat si radiator incepe incet incet sa se incalzeasca , luand-ui cam vreo 2 minute pt a incalzi tot radiatorul la aceasi temperatura pe care o are si vasul de expansiune.
Mai am o suspiciune , pe termocupla ..nu stiu daca functioneaza, nu pot sa-mi dau seama cand functioenaza , si in cazul in care opresc motorul niciodata nu am auzit-o mergand, lucru care se intampla la Tico.Cum pot oare s ao verific ?
1.scot mufa de la termocupla si fac scurt pe pini , in mod normala r trebui sa plece ventilatorul ..
Bun dar temperatura ( termocupla ) cum o testez ?

Mersi frumos ..


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 1 Dec 2007, 10:21
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Schimba urgent termostatul!


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amg_0001
post 1 Dec 2007, 10:59
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 19 November 07




Trebuie sa iei in calcul ca si temperatura de afara este schimbata .este mai rece .termocupla o poti testa intrun vas cu apa pus pe cuptor si cu un termometru . cind incepe sa se incalzeasca la 90 de grade atunci masori cu un aparat de masura daca se schimba valoarea in omi .


--------------------
Renault renault19 - CMD628 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 1 Dec 2007, 16:07
Post #4


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Mersi frumos Mihai ..totusi termostatul ..dupacateva minute deschide ( cand ajunge la linia de extraurban- autostrada .
Sunt nevoit ca maine sa fac vreo 100 de km pe DND1 spre snagov (otopeni ) ..dupa care luni sa schimb termostatul ..dar nu inteleg de ce anume il invinovatesthi pe el ?
Daca deschide cand s eincalzeste ? sau debitul este prea mic . nu stiu concret nici cum este sistemul de racire aici ..shi nu il prea inteleg ....
Astazi am facut vreo 40 km ...nu-mi lipseste apa din vas de expansiune , radiatorul este cald , ventilatorul de la radiator nul simt, si acul la temperatura tot timpul a stat la prima liniuta , cu aeroterma pornita pe treapta 1.

Daca-mi poti spune exact procesul ..NU inteleg de ce acuzi termostatul ..NU mai inchide apoi circuitul cand se raceste apa , nu mai lucreaza la parametrii? mergand cu masina asa in stadiul asta ce rsc ?
M ersi frumos Mihai ...
De schimbat nu mi s epare greu ...3 suruburi ...doar ca iar trebuie lichid ...
am facut vanzare la antigel zilele astea smile.gif)

This post has been edited by vepman_ro: 1 Dec 2007, 16:08


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 3 Dec 2007, 00:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Termostatul are rolul de a deschide circuitul mare (motor,pompa radiator), la o anumita temperatura (80-87), daca el deschide mai devreme motorul merge rece, benzina consumata aiurea, caldura in habitaclu mediocra, fiabilitate scazuta a motorului.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 4 Dec 2007, 19:52
Post #6


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Nu am reushit inca s apun un nou termostat ....
s avad maien ..pana atunci atasez o poza ..
Rosu- sta f mult acolo
Galben cand stau f mult in trafic
verde - ruland cu 70-80km ( unde s epoate )

Dupa vreo 10 min de functionare ajunge la nivelul rosu
Mai sus de galben nu l-am vazut de 3 zile smile.gif))))
Un termostat pret aproximativ? si un producator bun?

Thks!


Attached thumbnail(s)
Copie_a_DSC00012.JPG ( Size: 355.68k ) Number of downloads: 317


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 5 Dec 2007, 11:19
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Acolo unde e in poza nu e bine deloc! In rest e binisor.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 Dec 2007, 12:04
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




un termostat 50 ron cam pe acolo.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 6 Dec 2007, 22:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Trebuie sa stea intre galben si prima liniuta de dupa galben.
Cum a zis si R19/16V asa cum este in poza nu e bine.
Termostatul este maxim 50 RON si poti sa-l iei marca Vernet. Este frantuzesc.
Cel original nu sare de 100 RON dar garantat este bun.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 10 Dec 2007, 21:04
Post #10


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Mersi frumos de raspunsuri ..dupa und rum de cateva sute de km ...
acum meu sta exact und eil recomandatzi dupa ..galben si pana in prima liniuta dupa galben ...asta prin bucuresti , in sfarsit am reusit sa vad si eu ventilatorul d ela radiator mercand ( il suspectam ) , si pe autostrada statea la linia rosie trasata de mine .
Sondez zilele astea si dak face figuri il schimb , nu mai stau la discutie smile.gif




10 Dec 2007, 21:07:
Apropo ..dispun de un aparatd e masura care are o sonda d etemperatura ..cien are idee daca desfac busonul d ela vasul de expansiune ..ce temperatura ar trebuis a fie acolo, in cazul in care reusesc maine s amasor apa ?

MS frumso :0

This post has been edited by vepman_ro: 10 Dec 2007, 21:07


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 10 Dec 2007, 23:15
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




NU desface capacul vasului cu expansiune daca vrei sa ne mai poti povesti ce-ai mai facut.

Baga sonda de temperatura intre aripioarele radiatorului, la intrare. Temperatura de acolo este foarte apropiata de cea a apei. Nu cred sa fie diferenta mai mare de un grad Celsius.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 14 Dec 2007, 20:31
Post #12


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Nu eprima data cand desfac capacul smile.gif)

Am o fisura mica pe care a astupat-o cu poxipol si in continuare rasufla pe acolo ....deci presiune mare nu am si nivelul apei ( dupa ce am mers cu ea este peste limita superioara ( max ) dar nu boloboroseste sau se schimba in cazul in care scop capacul vasului de expansiune ..doar se duce undeva la minim in momentul in care se raceste motorul ...


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baiatbelea
post 22 Dec 2007, 22:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 9 August 07




la mine sta mereu unde este la el in poza..
ce se poate intampla
eu am considerat asta un "avantaj" acum, ca imi incalzeste repede habitaclul
stiu ca nu e bine dar as vrea sa stiu ce se poate intampla si care sunt cauzele
nu imi deschide termocupla??
mentionez ca si elecroventilatorul porneste destul de greu / tarziu

22 Dec 2007, 22:33:
aaa
si inca ceva
destul de des trebuie sa completez apa in vasul de expansiune(vasul lichidului de racire)
gasesc acolo spuma in loc de lichid de racire..
cauze??

This post has been edited by baiatbelea: 22 Dec 2007, 22:33


--------------------
renault 19 19 cabrio 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 23 Dec 2007, 00:31
Post #14


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Din ce stiu eu nu prea ai cum gasi spuma ? esti sigur ca ai completat cu antigel si nu cu lichid de parbriz?
Sincer antigelul ( cel mai bun ) contine si substante antispumare, probabil s anu iti fiarba lichidul de racire ..Nu sunt un expert deci ar trebui sa astepti raspunsul unui specialist :0

La mien in poza a ajusna cul la nivel superios ( liniuta 3 ) in momentul in care am pierdut apa la teul care se ramifica cu furtunul subitre ce duce la vas si implicit am ramas fara apa in vas , dar in cazul in care apasam pe unul dintre furtunuriel ce duceau la radiator apa in vasul de expansiunea crestea astfel incat s ao vad si eu un pic .Inmomentul in care efectuam umplerea avsului imi trebuiai aprox 2 litri ( cantitatea vasului ) dupa care dupa 30 d emin d emers cu masina o pierdeam iar prin teul de plastic fisurat ( asta pana s ama prind care este cauza ).


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 23 Dec 2007, 01:16
Post #15


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Parerea mea e ca baiatbelea are garnitura de chiulasa arsa, si dupa cum zice el ca i se incalzeste...m-as mira sa fie recuperabila chiulasa.

@baiatbelea Lichidul de racire, teoretic, nu se completeaza, pentru ca nu se pierde, sau nu foarte mult. In 2 ani cat zice francezul sa il tii, daca adaugi un litru zic eu ca e acceptabil.

Oricum tu ai o problema mare la motor, pe care vad ca ai ignorat-o si, cred eu, s-a transformat intr-una si mai mare...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baiatbelea
post 23 Dec 2007, 17:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 9 August 07




problema am vazut-o cand m-am dus sa o iau din germania. am vazut ca se incalzea
am deschis capota si am verificat apa. am pus eu pt ca nu avea mai deloc in vasul de expansiune
am injurat putin dar era prea tarziu
o cumparase nevasta-mea ..(sa nu trimiteti niciodata nevestele sa cumpere masini oricate precizari le-ati da!!!;)
am ajuns in romania si de atunci am mai pus o data 1-200 ml antigel
faza e ca ea a avut ceva antigel inainte ,dovada faptului ca nu a inghetat pana acum
am incercat sa schimb tot lichidul dar nu stiam sa il scot di circui
acum m-am elucidat citind pe aici
tre sa desfac furtunul de la radiator
deocamdata sper sa rezolv cu cablul de ambreiaj...
uuuff
se pare ca "bubulina" are o groaza de "boli"
sper sa nu fie chiar arsa garnitura de chiulasa..

23 Dec 2007, 17:34:
poate reusesc sa ma intalnesc cu uniii din voi ,care vad ca va pricepeti ff bine si imi puteti face o "diagnosticare" la bubukina..
multumesc oricum pt raspunsuri

This post has been edited by baiatbelea: 23 Dec 2007, 17:34


--------------------
renault 19 19 cabrio 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 17:58
Dacia