Latimea anvelopelor si consumul
![]() ![]() ![]() |
Latimea anvelopelor si consumul
herculane |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
- xxxxx
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
|
|||
biscu |
![]()
Post
#2
|
![]() ... Group: Members Posts: 500 Joined: 24 January 07 ![]() |
Salutare. Trebuie sa iei in calcul si calitatea suprafetei de rulare si sincer nu cred ca in Franta de exemplu sunt asa de aglomerate strazile. Poate ca spun prostii, dar eu la asta m-am gandit.Si eu am pentru perioada de iarna cauciucuri 185/60/15 si intradevar am observat o crestere a consumului fata de cauciucurile 175/65/15. Sa zicem un 1...2%
|
--------------------
Renault
Clio III
- ...
2007
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
1. Au crescut temperaturile...
2. Dacă faci un calcul, vei observa că diametrul roțiilor se modifică. Deci e normal să varieze puțin consumul. This post has been edited by MAERSK: 4 Mar 2008, 18:34 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
arti |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 16 January 07 ![]() |
si eu am simtit diferente, iarna am folosit michelin apline 195/65/15 cu presiune de 1.8.... aratau super... parca umpleau golul din pasajul roata... arata un mini SUV... de comsum ce sa zic.... 13-14, acum am revenit la obisnuitele good yaer eagle ntc5.. 175/65, presiune 2.0 si consumul e 11.5
deci conteaza atat dimensiunea cat si presiunea in pneuri//parere mea! |
--------------------
Renault
Clio III
- B 54 ---
2006/ 1.4 16V / 98CP/ Dinamique/ BLACK MAT
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Factorul decisiv în constatările voastre este TEMPERATURA de afară!
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
herculane |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
pai la mine nu poate fi vorba de temperatura pt ca am calculat consumul facut in perioade cam cu aceleasi temperaturi. luna decembrie cu cele de vara, si februarie cu cele de iarna.
teoretic, frecarea mai mare dintre cauciucurile late si asfalt + greutatea mai mare a cauciucurilor zic ca ar trebui sa fie principalele cauze. @biscu eu vorbesc de consumurile declarate de producator la exception-ul de Fr vs exception-ul de RO ![]() iar rotile pe care le-am luat eu de vara sunt mai apropiate de dimensiunile originale ale exception-ului din FR, asa ca n-ar trebui sa aiba consum foarte diferit. iar cel din RO ar trebui sa consume mai putin ![]() |
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
- xxxxx
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#7
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu fac lățimea și greutatea cât diametrul diferit...
Despre lunile comparate... ![]() Iar despre forța de frecare, află că nu depinde de mărimea suprafeței de contact. Uite ce vrei tu să compari:tyre.jpg ( Size: 24.24k ) Number of downloads: 423 Cum am mai spus, diferența de consum e dată în primul rând de temperatură și de diametrul diferit al roților. This post has been edited by MAERSK: 4 Mar 2008, 23:14 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
herculane |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
diferenta de diamentru este de 2mm. daca tu spui ca asta poate afecta consumul...
cat despre lunile comparate tot nu m-am prins ce te-a amuzat ![]() zi care e treaba atunci cu forta de frecare |
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
- xxxxx
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E greu cu matematica și fizica...
Diferența în diametru este de 8.4 mm, iar pentru motor contează, la fel contează și diferența de circumferință, deci vor fi necesare mai multe rotații ale roților și implicit motorului pentru a parcurge aceeași distanță. Pentru formula forței de frecare, îți recomand un manual de fizică. Nici temperaturile, și nici condițiile meteo nu au fost deloc asemănătoare, în decembrie și februarie. This post has been edited by MAERSK: 4 Mar 2008, 23:27 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
herculane |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
se pare ca am uitat sa termin unul din posturile anterioare
diferenta de 2mm la care ma refeream e intre cauciucurile standard cu care vine clio 3 175/65/r15 si cele cu care le-am inlocuit anterior 205/60/r16. ma gandeam la cele 2 pt ca le-am rulat vara si pe cele de 175 si pe cele de 205, iar cel mai bine, cand vine caldura voi compara consumurile intre cele 2.. cat depre manualul de fizica, daca vroiam sa-l studiez nu mai puneam intrebarea pe forum ![]() din pacate sunt pe de pe telefon, si=mi e destul de greu sa caut pe net, insa ai dreptate (din ce imi aduc aminte) cu "suprafata de contact"... corect era "natura suprafetei de contact" conditiile meteo au fost asemanatoare din cate imi amintesc... |
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
- xxxxx
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La începutul topicului ai scris de 185/60 R15.
Iar între cele scrise acum, 175/65 R15 și 205/60 R16, diferența în diametru este de aproximativ 44 mm. Nu înțeleg cum zici că 2 mm. Iar ca circumferință, la o singură rotație, cele pe R16 vor parcurge aproape 14 cm în plus, deci la 100 km, diferența e apreciabilă, la fel și eraorea de vitezometru și kilometraj, deci consumurile raportate sunt false. Cu cât lățimea anvelopelor crește, se mărește rezistența de rostogolire a roților, dar în testul tău, eu zic că e insignifiantă. This post has been edited by MAERSK: 5 Mar 2008, 09:47 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 4 Mar 2008, 22:59) Iar despre forța de frecare, află că nu depinde de mărimea suprafeței de contact. ... Cum am mai spus, diferența de consum e dată în primul rând de temperatură și de diametrul diferit al roților. Absolut corect ! (La care se adauga stationarile cu motorul pornit si rularea in trepte inferioare (turatii mai mari) pentru mai eficienta franare "din motor") Howgh ! ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
dciontea |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 8 February 08 ![]() |
clio 3 -1.6- cauciucuri iarna 185/60/15 consum oras (bucuresti) 11.9
Cauciucuri vara 195/60/15 consum 11.3. Concluzia o trageti singuri. |
--------------------
clio 3
clio 3
2007/ dinamyque
|
|
herculane |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 5 Mar 2008, 10:26) La începutul topicului ai scris de 185/60 R15. Iar între cele scrise acum, 175/65 R15 și 205/60 R16, diferența în diametru este de aproximativ 44 mm. Nu înțeleg cum zici că 2 mm. scuze, dupa cum spuneam postam de pe un pda-phone si se pare ca s-au strecurat niste greseli in posturile mele aseara, fiind cam greu sa le verific ideea e asa: masina a venit cu anvelope de dimensiunile 175/65/R15, apoi am schimbat jantele si anvelopele ajungand la 205/50/r16, iar in perioada de iarna am folosit 185/60/r15 intre cele initiale si cele pe care le-am folosit pt vara este diferenta de diamentru de 2mm. intre cele de vara late si cele pe care le-am folosit de iarna este diferenta de 8mm pe mine ma interesa, de fapt, daca dimensiunile rotilor de vara (205) pot afecta in mod negativ comportamentul masinii (performante, consum), avand in vedere ca sunt foarte apropiate de dimensiunile standard din FR (195/50/R16) - deci n-are trebui sper ca acum, postand de pe pc, am reusit sa scriu cum trebuie |
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
- xxxxx
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
|
|
dciontea |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 8 February 08 ![]() |
Cauta aici http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html unde cred ca ai toate informatiile pe care le doresti, daca nu vezi pe forum la discutii despre jante si gume
5 Mar 2008, 13:30: Diferenta % nu trebuie sa fie mai mare de2.5% 5 Mar 2008, 13:40: In cazul tau diferenta este de +1.39% deci este OK This post has been edited by dciontea: 5 Mar 2008, 13:40 |
--------------------
clio 3
clio 3
2007/ dinamyque
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cum ai calculat tu acei 2 mm? Sunt foarte curios...
![]() Sunt 44 mm, între ce ai zis inițial, 205/60 R16 și 175/65 R15. This post has been edited by MAERSK: 5 Mar 2008, 16:14 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
herculane |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
- xxxxx
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Când zici 205/60, când zici 205/50...
De valorile de consum ești la fel de sigur? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
dack |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dciontea @ 5 Mar 2008, 11:16) clio 3 -1.6- cauciucuri iarna 185/60/15 consum oras (bucuresti) 11.9 Cauciucuri vara 195/60/15 consum 11.3. Concluzia o trageti singuri. De aici s-ar putea deduce ca anvelopele mai late inseamna un consum mai mic, ceea ce este gresit. Consumul mai mare iarna s-a datorat temperaturilor scazute si nu latimii cauciucurilor. In realitate, este pe dos - cauciucuri mai inguste inseamna un consum mai mic, datorita unui efort mai mic pentru motor si rezistentei la inaintare a aerului. Numai ca diferentele sunt insignifiante, dupa mine, intre 175/185 sau 195/205 si tot asa.. De diferente importante putem vorbi in cazul unei evolutii de la 175 la 215, de exemplu, dar cine face asa ceva? Si daca in cazul consumului, influentele nu sunt mari, la stabilitate si franare se castiga evident. Eu sunt pentru cauciucuri mai late, deci (bine, cu exceptia mersului pe zapada, unde e bine sa fie cat mai inguste). This post has been edited by dack: 5 Mar 2008, 16:15 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
SorinV |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Oameni buni ceea ce discutati aici nu are legatura cu realitatea.
Observatia care se impune este urmatoarea: diametrul este un factor prea putin decisiv in acest caz deaorece in valoare absoluta el variaza cu 2-3 mm de la caz la caz pentru anvelopele discutate in acest topic. Acum ganditiva la faptul ca o anvelopa noua are diametrul cu pana la 16 mm mai mare decat una uzata (in medie adancimea profilului benzii de rulare este de 9 mm) si totusi nu se observa o diferenta de consum. o a doua idee care trebuie mentionata este ca aceasta difrenta de diametre este anulata prin deformatia radiala a anvelopei. prin urmare simpla rulare la o presiune cu 0,2-0,5 mai mare/mica duce la anularea diferentelor de diametru. CE SE INTAMPLA IN REALITATE: - difera foarte mult de la anvelopa la anvelopa coeficientul f de rezistenta la rulare. El este specific fiecarei anvelope in parte si este dat de constructia anvelopei, presiunea de umflare, rigiditatea benzii de rulare si a flacurilor etc. - difera MASA anvelopei ceea ce duce la cresterea momentului de inertie al rotii prin urmare este marit necesarul de putere din partea motorului pentru a aduce rotile mai grele la aceeasi viteza unghiulara cu cele usoara. Deci creste consumul. lamurire resitentele pe care trebuie sa le invinga un autovehicul sunt: Rezistenta la rulare Rrulr=f0+f01*V+f02*V^2+f03*V^3... unde V e viteza si f sunt coeficientii de rezitenta la rulare de diferite ordine Rezistenta la panta Rp=Ga*sin(alfaP) unde Ga greutatea masinii si alfap este unghiul pantei Rezistenata aerului Ra=(0,06125*cx*A*V^2)/13 unde cx-coeficientul aerodinamic pe directie x, A aria frontala a autovehiculului si V viteza Rezistenta la demarare Rd=Ro*Ga/g dv/dt unde Ro coeficient de influenta al maselor in miscare de rotatie (aka roti momentul de inertie de care vorbeam mai sus) g -acc gravitationala, dv/dt derivata in functie de timp a vitezei deci acceleratia Concluzie: rezistenta la panta ramane aceeasi indiferent de anvelope rezistennta aerului se modifica fffffff putin la a 4 zecimala (deci deloc) rezistenta la rulare se modifica mult rezistenta la demarare se modifica mult (prin masa anvelopei de care vorbeam) This post has been edited by SorinV: 5 Mar 2008, 21:40 |
--------------------
a
a
a
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#21
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La ce spusese prima dată herculane, între roți apărea o diferență de 44 mm, ce nu mai era așa neglijabilă.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
herculane |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.237 Joined: 30 April 07 ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 5 Mar 2008, 17:10) citeste inca o data ce scrie mai jos si intelege ca atunci cand am scris 205/60/r16 a fost o greseala. trebuia 50 ![]() QUOTE(herculane @ 5 Mar 2008, 13:57) scuze, dupa cum spuneam postam de pe un pda-phone si se pare ca s-au strecurat niste greseli in posturile mele aseara, fiind cam greu sa le verific ideea e asa: masina a venit cu anvelope de dimensiunile 175/65/R15, apoi am schimbat jantele si anvelopele ajungand la 205/50/r16, iar in perioada de iarna am folosit 185/60/r15 intre cele initiale si cele pe care le-am folosit pt vara este diferenta de diamentru de 2mm. intre cele de vara late si cele pe care le-am folosit de iarna este diferenta de 8mm pe mine ma interesa, de fapt, daca dimensiunile rotilor de vara (205) pot afecta in mod negativ comportamentul masinii (performante, consum), avand in vedere ca sunt foarte apropiate de dimensiunile standard din FR (195/50/R16) - deci n-are trebui sper ca acum, postand de pe pc, am reusit sa scriu cum trebuie SorinV si dack multumesc pentru lamuriri normal ar fi fost ca intre clio-urile din RO si cele din FR sa fie anumite diferente dpdv al consumului si performantei pt ca nu sunt echipate cu aceleasi roti, da' banuiesc ca nu a stat nimeni sa refaca masuratorile clio-urilor ce se vand la noi si sa se update-eze pe site informatiile ![]() This post has been edited by herculane: 5 Mar 2008, 18:10 |
--------------------
Renault
Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford
- xxxxx
Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
|
|
dack |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce am citit postul lui Sorin, eu nu mai am cuvinte.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th August 2025 - 00:18 |