frana cu motorul oprit
![]() ![]() ![]() |
frana cu motorul oprit
danielh |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 28 June 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Megane Sedan 1.6 16V Confort Privilege
|
|||
VladSoare |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Esti sigur ca ai apasat suficient de puternic? Fara servo, frina nu devine doar tare, ci foarte tare. Trebuie sa te infigi in ea cu toata puterea.
In mod normal ramine ceva presiune in sistem si dupa ce opresti motorul. Nu trebuie sa se intareasca brusc, ci numai dupa citeva frinari repetate, sau dupa una mai puternica. Daca doar ai oprit motorul si chiar atunci, in aceeasi clipa, a devenit brusc tare ca piatra fara ca tu sa fi apasat pe ea, atunci s-ar putea sa fie ceva in neregula. Totusi este foarte putin probabil sa fie ceva defect. Frina este unul dintre cele mai fiabile sisteme din toata masina. Parerea mea este ca nu te-ai asteptat sa se intareasca chiar atit de mult si, desi ai apasat ceva mai tare decit de obicei, totusi nu a fost suficient de tare. Off-topic: la Fordul meu am avut la un moment dat o mica problema cu o mufa de la modulul de aprindere, intrase apa (din vina mea, nu a masinii) si nu mai pornea. A venit cineva de la BDT cu un Patrol si m-a tractat pina la service, sa vada ce are. Va imaginati ce inseamna o masina de 1600 kg fara servodirectie si fara servofrina? A fost oribil... ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
adyt |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 29 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Mie cand mi-a crapat pompa, am fost tracta pana la service...Ce sa zic...Dixtractie totala la sufa...Ma impingeam in volan ca sa pot sa apas serios pe frana, eventual cu calcaiul...Da cand apasam se oprea fara discutii...Mai interesant a fost cu volanaul...cred ca de la servo-directia electrica...Parca la una hidraulica e mai normal volanul...
|
-------------------- |
|
danielh |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 28 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Probabil ca nu am apasat suficient de tare. Dar senzatia a fost foarte nasoala. De obicei trebuie sa apas foarte fin, ca sa nu ma scot prin parbriz. Motorul este foarte silentios si nu mi-am dat seama din prima clipa cand s-a oprit. Am vazut ca masina o ia la vale, am apasat pe frana, fara rezultat, si doua secunde mai tarziu eram oprit in fundul masinii parcate in fatza.
|
-------------------- Megane Sedan 1.6 16V Confort Privilege
|
|
Nicotine |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ati auzit de frana de mana?
|
-------------------- |
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Sa te vad pe tine in situatia aia ... cind nu mai stii ce sa faci in momentul ala ....
|
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
AlexV |
![]()
Post
#7
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
ba sti. tragi frana de mana ca de aia esti sofer nu????
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Alex ... pina nu esti in situatia aia... nu ai de unde stii ...
|
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
chipson78 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai primul impuls e sa apesi frana. daca nu mai ai timp sa o tragi pe aia de mana nu mai ai si gata. si intr-o cadere de pe bordura care dureaza 2 secunde nu cred ca ia timp sa le faci pe amandoua.
|
-------------------- Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut) |
|
coocky |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
depinde, eu am o reactie aproape instantanee ca atunci cand imi dau seama ca masina incepe sa se miste incet intr-o directie nedorita trag frana de mana instantaneu(deformatie de la examenul de consus oprisem in panta si incepuse masina sa se miste)
|
--------------------
Renault
Megane II
2004
|
|
Nicotine |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa nu fiu rautacios era s-o patesc si eu dar altfel: am parcat si ridic piciorul de pe ambreiaj dar surpriza masina nu era oprita si era in viteza I si... noroc ca trag intotdeauna fana de mana.
Eu ma refeream la frana de mana ca solutie atunci cand mergi la cravata si bieninteles trasa progresiv. Stiti ce misto fuge de spate MII Sedan la 40kmh si cu viraj max stanga si cu frana de mana trasa? N-am ESP dar sunt curios daca facea ceva intr-o astfel de situatie. |
-------------------- |
|
rombu |
![]()
Post
#12
|
![]() FOR SALE Group: Members Posts: 586 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti ![]() |
si eu am observat faza cu frana
da la mine nu se face beton din prima! ci dupa 3-4 apasari se face beton!!! si cand pornesc motorul face un zbang asa ca si cum desface ceva si se face soft! |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Confort Dynamique Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004 Bucuresti |
|
AlexV |
![]()
Post
#13
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
am fost in situatie si am pus mana pe frana de mana repede. si in functie de parcare chiar folosesc frana de mana.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
chipson78 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
am oprit si eu motirul si am incercat frana. s-a intarit dupa vreo doua trei pedale. la prima apasare a mers ca si cu motorul pornit.
|
-------------------- Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut) |
|
claus |
![]()
Post
#15
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
hmm.. ciudat
la mine, chiar dupa ce se opreste motorul, mai faci vreo 2-3 pedale bune pana sa se intareasca si, plus de asta .. exista frana de mana |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
Doc |
![]()
Post
#16
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
In aceeasi situatie eu foloseam frana de mana.M-am obisnuit sa stau cu mana pe ea, mai ales atunci cand conduc (pentru sprijin).
|
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
chipson78 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
da, dar omu' are sedan. sta cu mana pe cotiera, nu pe frana de mana.
|
-------------------- Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut) |
|
Doc |
![]()
Post
#18
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Mdea..atunci sa isi ia un clio, ca sigur o sa stea cu mana pe frana.
![]() |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
the_linu |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 13 September 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da, este misto ceea ce ai zis tu ! Sa faca un downgrade.
![]() Asta cu frana si motorul oprit am patit-o si eu asta vara la munte in Apuseni. Mi-era Clio-ul in panta si ca sa-i fac loc lui tata, am lasat frana de mana jos si am scos din viteza. Am lasat-o sa mearga 2-3 m si am vrut sa o opresc ca deja o lua sanatos la vale ... Am pus piciorul pe pedala de frana si ... surpriza: NIMIC. Probabil ca n-am apasat cat trebuia de tare. In secunda urmatoare am tras de frana de mana si masina s-a oprit dar cu o usoara derapare a spatelui masinii spre stanga. Era si drum de munte cu pietre si tot felul de chestii. Istetul de mine ... |
-------------------- ... parerea mea ...
|
|
danielh |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 28 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am incercat sa reproduc chestia (mai putin opritul in masina din fatza :-)) si intr-adevar frana a mers foarte usor timp de 2-3 apasari, dupa care s-a intarit treptat, ceea ce vineri in mod evident nu s-a intamplat. Am incercat diverse variante, sa opresc motorul din buton cu frana apasata, sa-l opresc ridicand piciorul de pe ambreiaj in timp ce era in viteza si tot nimic. Tind sa cred ca s-a intamplat ceva anormal in momentul respectiv de a ramas imediat fara presiune.
Cum ati scris mai multi, solutia era sa folosesc frana de mana, ceea ce as fi facut daca as fi avut timp. |
-------------------- Megane Sedan 1.6 16V Confort Privilege
|
|
Gabi_Bicorp |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 5 March 08 ![]() |
Salut. Chestia cu frana am patit si eu. M-a lasat una din bobinele de la bujie iar motorul nu a mai pornit. Am ales sufa pana la un service renault. Dar surpriza......volanul nu mergea iar frana...ioc. Dupa un telefon dat la service...mi-au zis sa tin apasat pe ambreiaj si frana cu maneta in trapta intai de viteza si sa apas pu butonul start (cartela in locasul ei). S-a deblocat volanul si mergea si frana. Dar nu momente de criza, acestea nu prea ajuta, mai ales daca doamne fereste ai 100km/h si dintr-o defectiune ti se opreste motoru......ce faci ???!!!!
![]() |
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2003 1.6 16 valve 113cp I like long walks, especially when they are taken by people who annoy me.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#22
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Te folosesti de cunostintele acumulate din citirea manualului. Volanul nu se blocheaza si nici frana. Atata timp cat nu scoti cartela din lacasul ei. Pierzi doar asistenta lor. Le poti actiona, dar mai greu. Apesi mai tare pe frana si tragi mai puternic de volan.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
RADU__ |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
servofrana are o supapa de retinere pe furtunul de "alimentare" cu vaccum. Daca supapa este defecta, depresiunea din servofrana se pierde aproape instantaneu. Orice servofrana trebuie sa fie capabila sa mentina vacuum macar 5min dupa oprirea motorului. In caz contrar se poate reclama o neetanseitate a sistemului, care este foarte daunatoare atat pentru efortul de franare la pedala cat si pentru buna functionare la relantia motoarelor pe benzina. Deci faceti testul periodic al servofranei astfel: dupa ce se opreste motrorul, dupa cel putin 5 min apasati de trei ori consecutiv pe frana. Forta de apasare va fi din ce in ce mai mare, in pruimele 3-4 actionari si foarte mare la a Va sau mai multe. Daca conditiile de mai sus nu sunt indeplinite atunci sigur aveti o problema de etanseitate la servofrana. succes si frana buna. |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
DRD |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
Aveai piciorul pe frana inainte sa se opreasca motorul,dupa ce s-a oprit nu mai aveai presiune la servo.
|
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
Steff_fun |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 7 March 08 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
Megane
Maserati GrandSport
Sedan Manager 2008
- AMY
|
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
Fir-ar mama ei de treaba oameni buni !!!
Acum o juma' de an cand am deschis si eu un topic pe exact acelasi subiect, intarirea pedalei si proptirea in masina din fata / spate, ati sarit cu totii cu gura pe mine, ca de ce sunt idiot si nu folosesc frana de mana...NICI UNUL insa nu s-a gasit sa-mi dea dreptate ca totusi nu-i normal sa pierzi presiunea instantaneu... Si motivul pentru care mi-e cel mai necaz e ca acum vreo 10 zile am facut revizia, si nu am comentat nimic la service despre problema, pentru ca deh...forumul imi spusese ca sunt idiot, si sa invat naibii sa conduc masina, folosind frana de mana cand e cazul. Acum insa, dupa o juma' de an, vad ca apareti cu totii cu probleme din astea, deci nu eram eu nebun... Si da, atunci cand vrei sa PROVOCI comportamentul asta, a naibii masina iti rade in fata, de te face sa te simti ca un idiot...mereu mai poti sa franezi de 2-3 ori... Insa din cand in cand, atunci cand are ea chef, te trezesti ca iti mai coace o faza de genul asta...Si da, n-am reusit sa gasesc nici un tipar al comportamnetului astuia dubios...mi-am zis la un momentdat ca o fi din cauza iernii, dar iata ca a venit si caldura si la fel face...DAR DOAR CAND ARE EA CHEF... Nici macar nu-mi inchipui cum anume ar putea fi probata chestia asta la service...ca se suie omul in masina, incerca si el, si daca lui nu-i face, iar pic eu de tantalau... |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
hellcat |
![]()
Post
#27
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Normal, nu exista un tipar bine definit...fiecare cu masina lui. Depinde de timpul scurs de la oprirea motorului, cat de tare se "baga" piciorul in pedala...
Normal este la servofrana ca pedala sa se intareasca in momentul opririi motorului. Iar concluzia cea mai de bun simt ar fi utilizarea cu incredere a franei de mana! |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
aha...ma bucur ca ai raspuns tocmai tu. Am impresia (voi verifica mai tarziu) ca acum o juma' de an chiar tu mi-ai facut morala, si m-ai apostrofat cu asprime referitor la "folosirea cu incredere a franei de mana".
Sfatul nu e rau in sine, ba chiar l-am urmat ca fiind actiunea fireasca de intreprins in conditiile date, INSA.... ...trebuie admis ca comportamnetul asta al masinii pur si simplu nu-i normal (renuntasem la acuzatia asta acum o juma' de an, pe ideea ca daca tot voi folosi frana de mana, si se rezolva efectul, n-are rost sa mai pierd timpul cu investigarea cauzei, mai ales ca..."da' tu ai facut scoala de soferi ? ---cu referire la mine---. Nu te-au invatat acolo sa folosesti frande mana ? ") Deci: pot parca acum, lasa masina neatinsa pana maine dimineata, si cand ma sui in ea, sa franeze perfect inainte de pornirea motorului, SAU pot opri 10 minute la piata, si cand ma sui inapoi, sa nu mearga frana !!!! Ambele scenarii cu totul si cu totul aleator....din orice punct de vedere, fie el tehnic, fie doar principial, nu-i normal.... Si mi-e necaz ca am fost suficient ca de imbecil incat sa accept solutia cu frana de mana in loc sa reclam problema la service, cand am avut ocazia (revizia de acum 10 zile) |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
Cristi39 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
cred ca toti am patit treaba asta cu frana in timp ce motorul este oprit.eu am patit-o in timp ce vroiam sa pornesc motorul,masina era parcata intr-o usoara panta,si,cand am apasat ambreiajul pentru a porni motorul-deh frana de mana netrasa-invatatura de minte,masina a inceput usor s-o ia la vale...oricum e o senzatie urata,noroc ca am fost iute si am actionat frana de mana.de atunci,indiferent cat de inclinat sau nu e locul unde opresc,folosesc frana de mana.asa suntem noi oamenii,din greseli invatam.
This post has been edited by Cristi39: 11 Apr 2008, 15:51 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 09:57 |