NOS
![]() ![]() ![]() |
NOS
Kr3atorU |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 10 May 07 From: Alba Iulia, via Alexandria ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol phase 4
2007 Expression 1.4 8V | GPL ►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
|
|||
aleksanders |
![]()
Post
#32
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
pasiunea asta am vazut-o in anglia - de pe un suzuki swift cu motor de 1.4 a scos prin modificarea motorului - pistoane marite, etc 400 de cp - acolo intradevar pasiune- l-a costat 18 000 lire sterline numai modificarile
![]() |
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
zax |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
a marit pistoanele?!! si au mai intrat in cilindrii? sau le-a marit fara sa le scoata?
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
sebi |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 18 January 06 ![]() |
Fiecare cu "nebuniile" lui zic eu.... dar, raspunsul pentru rombul este DA, se poate monta NOS pe motorul de 1.6 16v.
Puterea pe care ti-o da o instalatie NOS este cea data de jigloarelor pe care le pui. Vrei 35 cp pui "jigloarele astea" vrei 500 cp pui "celelalte". Un motor stock, ca al tau de 1.6 16v rezista fara probleme la 35% extra putere pentru o perioada de 15 sec. Orice instalare de NOS necesita verificarea AFR-ului (aer to fuel ratio, sau pe romaneste amestectul de aer/benzina) aceasta verificare se face pentru a stii exact ce jigloare trebuie sa pui pe sistemul tau de NOS. In cazul in care alegi o crestere a puterii de peste 35% din puterea ta actuala, se impun pistoane forjate, biele forjate, intarzierea avansului, debit de benzina marit etc etc etc. Din pacate la noi nu este "promovat" acest tip de marire (chiar si scurta) a puterii motoarelor. La noi se merge foarte mult pe remapare sau mai bine zis "cip-uit" NOS-ul (pana in 35% extra cp) este o solutie mai ieftina decat instalarea unui kit turbo/compresor. Datorita inductiei NOS + un debit mai ridicat de benzina, presiunea din camera de ardere creste considerabil, acest fenomen duce la cresterea puterii, este ca si cum ai avea un sistem turbo instalat pe masina (limitat in functie de butelia pe care o ai ![]() Cred ca am intrat prea mult in detalii, concluzia, DA poti pune NOS ajung undeva pe la 155 cp (aprox) sau poti ajunge si la 300 cp dar modificarile aduse motorului tau vor fi mult mai multe. This post has been edited by sebi: 13 Dec 2007, 11:22 |
-------------------- EX Owner: Renault Megane -2005- All black - Prea multe modificari pt a le pune intr-o semnatura :)
Audi A8 4.2tdi Quattro 2006 |
|
LNG |
![]()
Post
#35
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
Daca sa zicem isi pune NOS kit, cat mai are de trait motorul ala ? cutia de viteze nu este afectata ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
sebi |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 18 January 06 ![]() |
QUOTE(lng @ 13 Dec 2007, 11:24) Daca sa zicem isi pune NOS kit, cat mai are de trait motorul ala ? cutia de viteze nu este afectata ? Dupa cum am zis un pic mai devreme, daca respectam cei 35% +cp nu are ce sa fie afectat (motor/cutie). Daca pui peste 35% sa zicem ca vrei sa ajungi cu ea la 300 cp modificarile aduse motorului sunt destul de mari, dar in urma modificarilor aduse, motorul va tine 300 cp ca de aceea il modifici, nu trebuie sa-ti faci griji de durata de viata, doar daca ai de gand sa tii o masina 300.000 km . This post has been edited by sebi: 13 Dec 2007, 11:32 |
-------------------- EX Owner: Renault Megane -2005- All black - Prea multe modificari pt a le pune intr-o semnatura :)
Audi A8 4.2tdi Quattro 2006 |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#37
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Chiar dacă în calculul rezistenței materialelor ce compun motorul este luat un coeficient de siguranță să spunem de 1.5 (150% din efortul la exloatarea normală), oricum durata de viață a motorului scade, chiar și prin exploatarea pentru scurtă durată cum spui tu la 135%...
Cu cât efortul asupra unui material crește, cu atât durata lui "de viață" scade... E lege... ![]() Și nu se aplică numai pentru motor, ci și pentru întreg lanțul de transmisie: ambreiaj, cutie de viteze, planetare etc. This post has been edited by Catalin Marinarul: 13 Dec 2007, 11:55 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sebi |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 18 January 06 ![]() |
|
-------------------- EX Owner: Renault Megane -2005- All black - Prea multe modificari pt a le pune intr-o semnatura :)
Audi A8 4.2tdi Quattro 2006 |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#39
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E na?
Păi dacă motorul are să spunem 100cp, asta reprezintă 100% din puterea lui... Daca tu "mai scoți din el" 35% în plus, CÂT FACE? ![]() 35% e când scoate doar 35cp... 135% e când scoate 135cp... Lămurit? Alte teorii de distrugere a mașinii fără vreun beneficiu remarcabil mai aveți? Pentru astfel de planuri, porniți de la un motor mai "de soi". This post has been edited by Catalin Marinarul: 13 Dec 2007, 12:03 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LNG |
![]()
Post
#40
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
Dar pentru un motoras diesel, care stim ca e construit din materiale mai rezistente (pt compresie mai mare, explozie mai puternica, cuplu mai mare), uzura e mai mica ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#41
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
catalin- daca masina are 1oo de cai nu reprezinta 100% - si probabil ca suporta 130 de cai- abia atunci reprezinta 100 % - motorul are o marja de protectie la asta se referea seby - cat despre nos o spun inca o data- lasati renaultul sa fie renault nu racheta
|
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
Mav3rick |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 October 07 From: Bucuresti ![]() |
aleksanders are dreptate. Tocmai d-asta este posibila remaparea...dar pentru un motor asa mic nu vad rostul investitiei. In fine, fiecare cu pasiunile lui!
|
--------------------
Renault
Clio 3
- B-xx-xxx
2006 Authentique 1.5 dCi Pensii Private ING!!
|
|
sebi |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 18 January 06 ![]() |
Dragii colegi,
Rombu a intrebat daca se poate monta NOS pe un motor de 1.6 16v, raspunsul meu a fost ca DA si am dat cateva detalii legate de nos. Rombu, nu a intrebat nimic despre durata de viata a motorului/cutiei/bucsilor etc etc. Eu am raspuns intrebarii puse de rombu. Eu am scos din re-mapare, schimbat rampa de injectie, pomp de benzina cu debit marit, admisie directa, traseu evacuare complet marit + speeder 140-150 cp. si masina merge exceptional, si chiar nu am de gand sa tin masina pana fac 200.000 km. Cat despre aceasta "marire" prin nos, prin bucuresti se plimpa cateva masinii cu motoare mici chiar de 1.6 cu instalatii NOS, iar proprietarii sunt foarte multumitii, unii avand evectuati 80.000km de cand instalatia a fost montata pe masina si la toate teste efectuate la motor totul pare a fi ok. Ma rog, eu v-am spus ce se poate face cu nos, voi faceti ce vreti sau ce puteti ![]() This post has been edited by sebi: 13 Dec 2007, 12:36 |
-------------------- EX Owner: Renault Megane -2005- All black - Prea multe modificari pt a le pune intr-o semnatura :)
Audi A8 4.2tdi Quattro 2006 |
|
zax |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(aleksanders @ 13 Dec 2007, 14:14) Si daca eu vreau sa-mi fac masina avion cu ce te deranjeaza pe tine? Ce-ar fi sa postezi numai daca ai ceva util de spus si nu doar ca sa-ti cresti numarul de posturi? QUOTE(Catalin Marinarul @ 13 Dec 2007, 13:50) Chiar dacă în calculul rezistenței materialelor ce compun motorul este luat un coeficient de siguranță să spunem de 1.5 (150% din efortul la exloatarea normală), oricum durata de viață a motorului scade, chiar și prin exploatarea pentru scurtă durată cum spui tu la 135%... Cu cât efortul asupra unui material crește, cu atât durata lui "de viață" scade... E lege... ![]() nu prea inteleg... daca un element e dimensionat sa reziste la o forta sa zicem x+5 dar lucreaza in mod normal la forte maxime de x kgf si eu al duc la x+3 atunci se uzeaza mai repede? Nu vorbesc aici de uzuri datorate frecarii (daca tu la astea te referi atunci e clar) Eu ma pricep mai mult la statica si nu prea la dinamica (dinamica motoarelor) asa ca pentru mine un element nu are nimic atat timp cat ramane in domeniul elastic. daca limita elasticului e la x+5 pot sa trag de el pana la x+4,9 si nu are nimic... sau gresesc? A... si mai am o intrebare pentru Seby (sau oricine altcineva care ma poate lamuri): din ce imi mai aduc aminte de la dinamica din liceu un mod de crestere a puterii unui motor este raportul de compresie... dica daca la aceeasi capacitate cilindrica am un diametru mare si o cursa scurta puterea este mai mica decat daca as avea un diametru mic (al cilindrului) si o cursa lunga (presupunem ca marimea camerei de ardere este direct proportionala cu diametrul cilindrului... ideea era ca exista si reversul medaliei pentru ca uzura era mai mare la motorul cu diametru mic (putere mare) Acum adevarul este ca nu mai stiu ce fel de uzura era (la nivelul ala nu m-am gandit decat la o uzura determinata de frecare)... acum, mergand pe principiul asta fiecare crestere de putere scurteaza viata motorului... daca cresc cu 35% se uzeaza mai mult dar nesemnificativ (adica fac motorul la 350.000 in loc sa il fac la 400.000) sau uzura ramane aceeasi? This post has been edited by zax: 13 Dec 2007, 14:47 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#45
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(aleksanders @ 13 Dec 2007, 12:14) catalin- daca masina are 1oo de cai nu reprezinta 100% - si probabil ca suporta 130 de cai- abia atunci reprezinta 100 % - ![]() Prietene, despre acel coeficient luat în calcul la construirea motorului am vorbit și eu. De obicei este minim 1.5, adică 150% din efortul maxim la care este supus în mod normal. Ceea ce ai spus mai sus este o prostie, și îți spun și de ce... El a spus așa: "poți obține o creștere de putere de 35%". Eh, ca să poți afirma acest lucru, evident trebuie să iei ca bază puterea maximă a motorului standard, să zicem 100cp (că doar asta spui, creștere de 35% înseamnă 35cp în plus la fiecare 100cp avuți inițial)... În acest caz solicitarea de 100% înseamnă 100cp, iar ce obții ulterior prin diferite metode este un efort suplimentar pentru motor. Că vrei sau nu să înțelegi, e problema ta... 13 Dec 2007, 14:50: QUOTE(zax @ 13 Dec 2007, 14:27) Teoria e ok. Practica ne omoară. În natură nu există materiale care să se comporte perfect elastic, și mai apare și fenomenul de îmbătrânire. Aș mai adăuga faptul că vorbim aici de metale, a căror elasticitate este cum este... Orice material este calculat să reziste la solicitarea alternativă a forței 5x de un număr finit de ori. Dacă în mod normal este solicitat cu forța x, el va rezista la un număr de solicitări de 5 ori mai mare... Cam așa stă treaba... ![]() This post has been edited by Catalin Marinarul: 13 Dec 2007, 14:50 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#46
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
În acest caz solicitarea de 100% înseamnă 100cp, iar ce obții ulterior prin diferite metode este un efort suplimentar pentru motor.
- motorul la 100 de cai de exemplu nu este proiectat la putere maxima 100 cai- i se mai lasa o marja de proetectie - e greu de inteles lucrul asta? ceea ce afce din el sa il poti duce pana la 125 - 130 - astefel reducandu-i din marja de siguranta - si abia cand marja este aproape de 0 poti spune ca este exploatata 100% -- -- aici este vb de o putere maxima disponibila din fabrica ceea ce nu reprezinta si o putere disponibila a motorului --- constructorul nu o sa mearga niciodata cu motorul la exploatare 100 % 13 Dec 2007, 15:25: zax - si treaba ta care este - sa le faci rachete sau sa contraataci parerile pe forum - te-ai simtit lezat ca am spus sa se lase renourile asa? scuze pt ofensa adusa in cazul asta - era doar o parere personala de care nu tin sa fie una generala This post has been edited by aleksanders: 13 Dec 2007, 15:25 |
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#47
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Asta am spus eu de la început....
Iar în ultima frază te contrazici singur... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#48
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
Dacă mașina are 100cp, asta se traduce prin faptul că puterea maximă disponibilă este de 100cp la o anumită turație, deci puterea motorului este 100% din valoarea maximă...
deci puterea maxima este de 130 - nu ma contrazic |
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
sebi |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 18 January 06 ![]() |
Colegii, am deviat de la subiect...... intrebarea a fost una simpla care avea ca raspuns ori da ori nu. Si am zis DA, se poate monta NOS pe motorul de megane de 1.6 16v si am mai dat cateva detalii legate de ce putere obtine, cat si cum.
Ceea ce discutam acum, nu are nici o legatura cu intrebarea pusa de cel care este interesat sa stie daca poate sau nu poate monta un sistem NOS pe masina sa, zic si eu.... This post has been edited by sebi: 13 Dec 2007, 15:29 |
-------------------- EX Owner: Renault Megane -2005- All black - Prea multe modificari pt a le pune intr-o semnatura :)
Audi A8 4.2tdi Quattro 2006 |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#50
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Acu o-ntorci... Ce ai scris acum am spus eu, nu tu....
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sebi |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 18 January 06 ![]() |
|
-------------------- EX Owner: Renault Megane -2005- All black - Prea multe modificari pt a le pune intr-o semnatura :)
Audi A8 4.2tdi Quattro 2006 |
|
zax |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Catalin Marinarul @ 13 Dec 2007, 16:34) Orice material este calculat să reziste la solicitarea alternativă a forței 5x de un număr finit de ori. Dacă în mod normal este solicitat cu forța x, el va rezista la un număr de solicitări de 5 ori mai mare... ok... deci vorbim de fenomenul de oboseala... dar asta apare tot din cauza intrarilor in domeniul postelastic... si chiar si-asa... ce elemente sunt supuse la oboseala? piston, biela, arbore cotit... p'astea le pot schimba cand motorul incepe sa dea semne de oboseala, cand incepe sa pape ulei, adica sa "fac setul"... si asta o fac oricum, nu cred ca mai face cineva doar segmentarea la 300.000 km ce ai vrut sa spui cu : QUOTE(Catalin Marinarul @ 13 Dec 2007, 16:34) In domeniul meu (constructii) metalul e considerat material cu elasticitate buna (fata de beton ![]() |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#53
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ca să terminăm...
Puterea standard 100%. Mărești cu 35%, deci vei avea 135% din puterea inițială. Uzura creste în același mod, deci motorul va avea o viața mai scurtă. Nu știu dacă uzura crește în progresie aritmetică sau geometrică. ![]() Pune-i NOS și vinde-o până nu crapă. ![]() Și acum serios vorbind, astea sunt topicuri deschise din plictiseală, evident ideea rămâne idee și atât, nu degeaba discutăm la Cafenea. Numai bine! |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
LNG |
![]()
Post
#54
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
Scuzati analogia, dar lucrurile sunt mai clare asa.
Sa presupunem ca ai femeia ta. Buna rea, cum e ea. O scoti la produs = ii bagi NOS. Este clar ca dupa ceva timp apare uzura, si nu mai prezinta incredere, dar aduce bani. Si nu cred ca vrei sa mai o tii, deci iti doresti alta noua. ![]() Bottomline: Puneti NOS la masina doar daca vrei sa o tii putin. |
--------------------
-
-
-
|
|
zax |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
sebi |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 18 January 06 ![]() |
QUOTE(zax @ 13 Dec 2007, 15:39) Nu te supara acum!! ok, ok, se poate dar mai trebuie sa stim si cu ce riscuri... si ce castigam, ce pierdem... Nu m-am suparat deloc, doar ca am plecat de la o intrebare si am ajuns la alte discutii. Ma gandesc ca atunci cand rombu, a intrebat daca exista posibilitatea montarii unui sistem NOS la masina lui, am banuit ca stie ca orice modificare de acest gen implica anumite riscuri. Ca nu e vorba de schimbarea claxonului ![]() Oricum se pierde garantii etc etc. Dar am zis fiecare cu "nebunia" lui, multi zic de mine ca sunt nebun...... dar ii inteleg punctul de vedere, il realizez dar tot ca mine fac:) OFFtopic : PS: pt rombu, mai bine iti cauti un motor mai capabil sau daca vrei ti-l vand pe al meu care are deja aprox 150 cp (30.000km). Eu il schimb in ianuare cu unul 2.0T |
-------------------- EX Owner: Renault Megane -2005- All black - Prea multe modificari pt a le pune intr-o semnatura :)
Audi A8 4.2tdi Quattro 2006 |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#57
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Îți răspund eu: nu caută niciun motor...
![]() Defapt nu caută nimic... Off- sau On- topic: Merge să mai pun 1 piston la motorul de 1.6 ? ![]() This post has been edited by Catalin Marinarul: 13 Dec 2007, 16:10 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
zax |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
cauta sau nu, vrea sau nu sa-si puna nos, asta n-are nici o importanta... s-a postat un topic la cafenea si discutam pe marginea lui... nu inteleg ce tot aveti cu el!
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 14:16 |