Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme motor ?

valeriu24
post 8 May 2009, 16:01
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 24 September 08
From: Bucuresti




Buna ziua,

Revin cu cateva intrebari va rog despre ceea ce ar putea avea masina mea.

Acum cateva zile am inregistrat 60.000 km cu actualul megane. (sper ca sunt km reali, masina a fost rulata in franta, fabricata pe 21.03.2007,si achizitionata de mine prin cineva in iulie 2008. Din pacate nu am reusit sa schimb distributia din motive financiare, si deja am 60.400 km. Nu se pune problema de garantie, doar ca mi-e foarte frica sa nu se rupa cureaua sa ajung la costuri mai mari.
Totusi am cateva intrebari va rog. Mai pot merge asa macar 1000 km ? Exista vreun semn care sa-mi arate ca nu mai am mult pana se va rupe cureaua ? Am auzit si de posibilitatea sa schimb doar cureaua de distributie, fara role si etc. si asa m-ar costa pana in 150 lei cu tot cu montaj, in speranta ca nu voi avea surprize inca 20-30mii km.

Acum cateva luni am avut un accident in care partea spate a masinii, haionul , bara , aripa spate au fost afectate, iar puntea a fost deplasata 2cm si a fost trasa pe calul de tras.

De curand am observat ca au aparut niste zgomote destul de ingrijoratoare la motor. Cu motorul pornit la relanti, se aude mereu un zgomot ca o paleta de ventilator care se roteste greu, e clar un zgomot de rotatie, iar cand accelerez nu se mai aude, cred ca are legatura cu turatia masinii. In schimb, cand accelerez, nu mai aud acel bazait specific unui diesel, ci mai degraba un harait, de parca motorul meu nu ar fi uns deloc. Zgomotul dispare partial cand intra turbina, insa mi-e foarte frica sa mai accelerez peste 2500 turatii, pur si simplu mi-e frica sa nu agravez ceva la motor.
De asemenea am probleme la cutia de viteze, se pare ca in treapta 1 si a 2, cand accelerez peste 3000 ture, uneori se blocheaza levierul si trebuie sa-l fortez cu putere sa revin pe liber sau in alta treapta.

Lipsa banilor ma impiedica sa ma duc intr-un service pentru o diagnosticare , si desi stiu ca e foarte necesar sa verific starea masinii, mai am de asteptat aproape 2 saptamani, timp in care ma folosesc de masina. Va intreb pe voi, avand in vedere aceste "simptome" , aveti vreo parere despre ce ar putea fi? ceva grav? ceva simplu? costisitor? Sa mai merg cu masina sau nu ?
Astept parerile voastre cu maxim interes. Va multumesc.


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dci, 85 eco 2 - Bucuresti 2007, authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chelule
post 8 May 2009, 17:57
Post #2


membru fara par


Group: Members
Posts: 611
Joined: 9 April 09
From: Brasov




in ceea ce priveste distributia poti depasi 60k de km, insa asta depinde f mult de cum a fost inhrijita masina, cat de forjata a fost. insa nu cred ca ar gi o solutie sa schimbi doar cureaua, care in nici-un caz nu te va costa doar 150 lei cu tot cu manopera, pentru ca mai tarziu tot va trebui sa schimbi rolele si atunci manopera va fi aceeasi ca la schimbarea intregului kit de distributie.

la cea de'a doua problema, cea cu huruitul motorului nu pot sa imi dau prea mult cu parerea ca sunt posesor de benzinar, insa o problema intalnita la un megane 1.5 dci a fost ramponul motor care era lasat si cand se misca motorul huruia ca nasia la relanti sau cand era in viteza in mers si nu accelerai.


--------------------
Renault Megane Sedan 2 - BV-11-CHE 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeriu24
post 8 May 2009, 19:11
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 24 September 08
From: Bucuresti




si in situatia in care Cel de Sus nu ma ajuta si ...se rupe cureaua ? care sunt urmarile? si cum imi dau seama ?


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dci, 85 eco 2 - Bucuresti 2007, authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRY 79
post 8 May 2009, 20:00
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.974
Joined: 25 April 09
From: Sibiu




Parerea mea: in primul rand nu mai porni masina pana nu o repari si intii sa afli cauza. Eu spun in felul urmator:
- o posibila cauza a zgomotului poate fi fulia defazoare care se afla la inceputul sfarsitului; Cred ca fulia este.
- cureaua de distributie se poate verifica starea ei daca desfaci capacul distributiei din stinga motorului care are o clema simpla pe care o desfaci si tragi mai cu putere intr-o parte de ea sa vezi cureaua. Daca reusesti, vezi daca are ceva crapaturi sau in cel mai rau caz daca este catusi de putin franjurata. Dupa parerea mea nu ar trebui sa fie de la curea. Eventual poate hurui rola sau pompa de apa. Inca o data vreau sa spun ca este din alta parte zgomotul. Cureaua ( distributia in general ar trebui sa tina pana la 120 000 Km ( atunci se schimba distributia la diesel).
Referitor la cutia de viteze trebuie verificat nivelul uleiului din cutie ( cand nu este ulei deloc nu prea reusesti sa pleci de pe loc, dar cand nivelul este drastic scazut poate duce la blocari instantanee). Discul sigur nu este ca aveai alte simtome (cind se duce discul demarajul se produce intr-un timp mai indelungat, sau patineaza, spunand ca trebuie schimbat, iar cand este tocit neuniform se produc trepidatii la plecarea de pe loc in momentul in care eliberezi ambreiajul). Aici raman la rulment si placa daca spui ca se blocheaza. Am patit-o pe un Peugeot 607 ca tine si in final a ramas total blocata. De preferat sa se schimbe ambreiajul cu totul (exista chit de ambreiaj complet si iesi mai ieftin la bani).
Nu o mai folosi ca e posibil sa te lase una din doua.
Daca se rupe cureaua de distributie (ceea ce nu iti doresc) atunci incepe adevaratul dans pe bani. Tot motorul sare de la punct si cam nasol. O gramada de bani. Cat trei chituri de distributie si trei chituri de ambreiaj la un loc. Plus manopera. Repar-o intai si dupa aia forja. BAFTA!


8 May 2009, 21:03:
Daca spui ca nu ai bani inca du-o la un mecanic bun din afara ariei Renault (cu toate ca e mai bine la Renault dar iti ia bani mai multi) care se pricepe sa isi dea cu parerea.

8 May 2009, 21:05:
Posibil o sa iesi mai ieftin daca folosesti un taxi pana dai de bani.

This post has been edited by CRY 79: 8 May 2009, 20:05


--------------------
Renault Trafic - SB 10 KXF Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
With under cover face.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexumf
post 8 May 2009, 20:16
Post #5


MEMBRU CHELIOS


Group: Members
Posts: 775
Joined: 9 July 08
From: Bucuresti




Fulie defazoare la DCI?


--------------------
Renault Megane Coupe 2006
RENAULT MEGANE COUPE 1.6 16v 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dl_io
post 8 May 2009, 20:26
Post #6


membru marcant


Group: Members
Posts: 409
Joined: 17 December 07
From: IASI




Distributia se schimba din 60 in 60 de mii ? Eu am 180 de mii , am schimbat-o la 120 , dar nu mai stiu daca am schimbat-o si la 60 . Mersi wink.gif


--------------------
renault megane 2004 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chelule
post 8 May 2009, 21:00
Post #7


membru fara par


Group: Members
Posts: 611
Joined: 9 April 09
From: Brasov




QUOTE(CRY 79 @ 8 May 2009, 20:00)
  - o posibila cauza a zgomotului poate fi fulia defazoare care se afla la inceputul sfarsitului; Cred ca fulia este.

la diesel nu exista acea fulie defazoare


--------------------
Renault Megane Sedan 2 - BV-11-CHE 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 8 May 2009, 21:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




din cate povestesti tu aici, situatia e cam maro.
bazaitul ala de ventilator provine de la o rola care mai are putin si crapa. cand o sa crape (mult nu mai are), iti rupe si cureaua sau iti sare de la punct, si in loc sa schimbi numai distributia, o sa schimbi si supapele. ai 8 supape, vreo 3 mil + manopera

la cutie, cand o bagi in service, sa schimbi uleiul (cauta unu cat mai bun) nu se completeaza. primul lucru, ca e mai ieftin. dupa aia te bagi sa vezi daca nu cumva e ambreiajul.

stiu cum e cu lipsa banilor, da un diagnostic la ambreiaj n-ar trebui sa te duca mai mult de 50-60 de ron. atata am dat eu pt un diagnostic de "cloncanituri" la directie, in reprezentanta reno. si au frecat aia masina vo 2 ore


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRY 79
post 8 May 2009, 22:22
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.974
Joined: 25 April 09
From: Sibiu




Sorry, fulia de la alternator.

8 May 2009, 23:27:
Tocmai citisem un topic despre fulii defayoaresi am ramas blocat.

This post has been edited by CRY 79: 8 May 2009, 22:27


--------------------
Renault Trafic - SB 10 KXF Iunie 2005, 74 Kw si multi cai frumosi
With under cover face.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeriu24
post 8 May 2009, 22:47
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 24 September 08
From: Bucuresti




Da, am condus-o mai devreme si se pare ca m-am speriat si mai tare pentru ca motorul parca intra in rezonanta. Iar la accelerare devine zgomotos. Luni la prima ora o duc in service. Va multumesc mult, chiar e important s-o rezolv.


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dci, 85 eco 2 - Bucuresti 2007, authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeriu24
post 11 May 2009, 15:26
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 24 September 08
From: Bucuresti




Da, am fost azi in service si m-am bucurat enorm sa aud parerea specialistilor:

Zgomotul de ventilatie era dat de rulmentul de presiune de la ambreiaj. In curand va trebui sa schimb ambreiajul la masina. Pentru cei ce poate au astfel de semne poate e binevenit sa se verifice transmisia si rulmentii.
Apoi...trebuie sa schimb distributia, sa verific semeringurile de la cutia de viteze, sa inlocuiesc amortizoarele spate si sa fac bracajul pentru ca se pare ca rotile spate calca stramb. Pana aici, cam atat. Mai bine o vand smile.gif)


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dci, 85 eco 2 - Bucuresti 2007, authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 20:52
Dacia