Problema clapeta de acceleratie, se opreste la relanti
![]() ![]() ![]() |
Problema clapeta de acceleratie, se opreste la relanti
bubalus |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|||
bubu782001 |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE asta lasand la o parte cand motorul sta la relanti pentru ca normal ca o sa consume mai putin pentru ca e turatia mai mica... Gresit!! Relanti-ul NU este tinut de pedala de acceleratie. Clapeta aia si daca este complet inchisa tot este tinut relanti-ul prin niste gaurele aflate pe corpul clapetei. Daca motorul nu poate sa tina relanti-ul (canale infundate in corpul clapeta) va baga benzina ca nebunul consecinta a ECU-ului care incerca sa aduca motorul la turatia de regim (deci iti consuma mai mult) - echivalent cu socul tras. Reglaza tu acea cursa a corpului clapeta. Cum? Simplu: 1. Desfaci acea siguranta de la manson (nu scoate cablul de pe parghia clapetei). 2. Pui un prieten sa apese la maxim pe pedala de acceleratie. 3. Reglezi cablul prin tragerea mansonului cat mai in jos prin suportul in care sta el si stai cu ochii pe rotita de la clapeta sa fie la maxim rotita (in mod normal automat acea parghie se roteste singura, cand tu tensionezi cablul prin tragerea mansonului in jos). Atentie! nu forta! 4. Cand a ajuns la capat pune inapoi siguranta si asta este. Ii ceri prietenului sa elibereze pedala si ii dai o tuica fiarta pentru efort ![]() Atentie! Sa nu intinzi cablul sa stea tensionat precum coarda de chitara - usor, la mana ![]() QUOTE inca ceva, potentiometrul asta de care vorbesti e acelasi lucru cu senzorul pozitie clapeta? Ba da, chiar ala este. Il gasesti in partea opusa parghiei de actionare. In cazul tau ai doar un singur potentiometru. La 16v sau la motoarele cu sistem drive by wire, sunt 2 potentiomete - unul pe clapeta si unul pe pedala. Neexistand cablu de actionare direct (cablu de otel) ECU trebuie sa invete in acest caz sincronizarea acelor 2 potentiomete - adica la 100% potentiometru pedala, ECU trebuie sa actioneze 100% potentiometru clapeta...(adica sa deschida la maxim clapeta). This post has been edited by bubu782001: 1 Feb 2012, 22:13 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
bubalus |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
citeam pe un alt forum pe alt tip de masina ca se face si "adaptare" a ECU. ceva de genul:
- (optional, cred) opresti toti consumatorii - opresti motorul - deconectezi bateria (atentie la codul cass) - astepti cateva sec - reconectezi bateria - pui contact fara sa atingi pedala de acceleratie; consumatorii erau opriti de la primul pas - astepti un minut (timp in care clapeta va bazai) - (optional, cred) dai drumul la motor fara sa atingi pedala de acc. - (optional, cred) mai astepti un minut cu motorul la relanti - gata! se poate face si in cazul meu? |
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE - astepti un minut (timp in care clapeta va bazai) ![]() Ce sa bazaie in cazul tau mai? Mustele? ![]() Ce ai citit tu este valabil la versiunile cu clapeta actionata electric (cum am mai zis mai sus - DRIVE BY WIRE). Deci sunt 2 tipuri de clapete. 1. Sistemul cu cablu - cum e cablul de frana de la bicicleta - actionezi ceva un maner (in cazul tau pedala) si un cablu de otel LEGAT de acel maner trage clapeta. Clapeta are un potentiometru - folosit de ECU pentru a identifica pozitia clapetei. 2. Sistemul electric - pedala de acceleratie are un potentiometru si atat. Semnalul din acel potentiometru pleaca in ECU. ECU stie cat ai apasat pedala in functie de valoarea primita de la potentiometrul ala. Acuma, un motoras montat cu un angrenaj la axul clapetei (motorasul asta este comandat de ECU) actioneaza logic - clapeta. Motorasul asta poate sa fie pas cu pas sau clasic in curent continuu, si tot pe axul clapetei exista un al 2-lea potentiometru care face EXACT ce face si la tine - informeaza ECU cu privire la pozitia clapetei. Acuma intre aceste 2 variabile (pozitia axului clapetei si pozitia pedalei de acceleratie) trebuie sa fie o concordanta o sincronizare. Sunt potentiometre acolo, nu traim intr-o lume ideala iar valorile nu sunt 100% exacte... ECU ce face in acest caz? Invata sa sincronizeze acele 2 potentiometre - adica cand tu apesi 70% sa zicem, pedala, ECU actioneaza motorasul pana cand valoarea potentiometrul de la clapeta ajunge la 70% (indirect clapeta este 70% deschisa). Asta e tot. This post has been edited by bubu782001: 1 Feb 2012, 22:40 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
bubalus |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
![]() deci in concluzie tot ce trebuie sa fac e sa schimb acel potentiometru.... |
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nu inainte de a regla CORECT cursa pedalei. Dupa ce faci reglajul asta vezi despre ce este vb. Nu trage concluzii cand nu ai idee cat de corect este reglat acel cablu.
This post has been edited by bubu782001: 1 Feb 2012, 22:36 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
bubalus |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
QUOTE(bubu782001 @ 1 Feb 2012, 22:33) Nu inainte de a regla CORECT cursa pedalei. Dupa ce faci reglajul asta vezi despre ce este vb. Nu trage concluzii cand nu ai ide cat de corect este reglat acel cablu. ala de la service a zis ca nu are ce sa regleze din cablu ...in fine sa zicem ca il reglez eu...il mai slabesc sau strang dupa caz...cum imi dau seama ca am facut bine treaba si s-a rezolvat problema? |
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nu il slabesti - il strangi insa cu inca un prieten, sau o caramida de vreo 4 - 5 kg. Daca este intins la maxim cablul si tot ai pb asta inseamna ca trebuie schimbat potentiometrul ala. Imi citesti ce scrie pe el si il cautam pe e-bay. Eventual punem aici si codurile acestuia sa vada si ceilalti colegi in caz de nevoie.
This post has been edited by bubu782001: 1 Feb 2012, 22:42 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
bubalus |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
nu, ma refeream ca tot trebuie sa-i fac o diagnoza.....
|
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Da si nu...daca merge corect si simti masina altfel nu prea mai e cazul. Faci si o diagnoza sa te linistesti...
Apropo "scula' de diagnoza era una oficiala Renault sau o pocnitoare aftermarket? Ca daca nu era speciala pt Renault-uri sansele sa indice eronat sunt MAXIME. This post has been edited by bubu782001: 1 Feb 2012, 22:47 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
DarkTempTatiOnN |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 15 October 11 From: Bacau ![]() |
"3. Reglezi cablul prin tragerea mansonului cat mai in jos prin suportul in care sta el si stai cu ochii pe rotita de la clapeta sa fie la maxim rotita (in mod normal automat acea parghie se roteste singura, cand tu tensionezi cablul prin tragerea mansonului in jos). "
Eu intelesesem altfel dintr-un alt post de al tau, te rog sa imi spui daca e corect si asa cum am facut eu: -mi-a tinut cineva pedala apasata la maxim -am desfacut siguranta de la manson -am rotit cu mana aproape la maxim rotita de la clapeta de acceleratie si in acelasi timp am tras de manson usor fara sa fortez, cat a mers si am pus inapoi acea siguranta E BINE? This post has been edited by DarkTempTatiOnN: 1 Feb 2012, 22:49 |
--------------------
Renault
Twingo
- BC
1996 C3G
|
|
bubalus |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
nu era renault.... era exact asta
stiu ca tu ai niste "scule" de diagnoza...exista softuri si pentru calculator? as cumpara doar un cablu eventual.... |
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
@ DarkTempTatiOnN este bine - insa SI DACA nu rotesti cu mana aia, o sa vezi ca daca tragi in jos de manson se roteste SINGURA
![]() @ bubalus m-ai convins...bine ca nu a zis ca ai defect ECU..nu m-ar fi mirat ![]() Am dar nu iti dau (no offence) - si de altfel nu dau la nimeni. ![]() Iar pentru sonda CLip soft gasesti pe net insa trebuie sa cumperi interfata care costa (nu mai costa cat era odata insa tot costa multicel ~ 900 lei). Fac diagnoze nu iau NICI un ban pt asta insa nu dau nici un sw sau interfata - nici macar imprumut. Asta e politica mea. This post has been edited by bubu782001: 1 Feb 2012, 23:04 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
bubalus |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
QUOTE(bubu782001 @ 1 Feb 2012, 22:57) @ DarkTempTatiOnN este bine - insa SI DACA nu rotesti cu mana aia, o sa vezi ca daca tragi in jos de manson se roteste SINGURA ![]() @ bubalus m-ai convins...bine ca nu a zis ca ai defect ECU..nu m-ar fi mirat ![]() Am dar nu iti dau (no offence) - si de altfel nu dau la nimeni. ![]() Iar pentru sonda CLip soft gasesti pe net insa trebuie sa cumperi interfata care costa (nu mai costa cat era odata insa tot costa multicel). aaa....nu vroiam sa-mi dai...doar sa-mi spui cum se cheama sa caut singur.... pentru Clip am vazut si eu ca trebuie interfata.... sa inteleg ca mare chestie nu am facut cu diagnoza aia....totusi am sa incerc intr-un viitor apropiat cand se termina gerul sa mai reglez cablul ala ca sunt momente cand am impresia ca merge cam accelerata This post has been edited by bubalus: 1 Feb 2012, 23:03 |
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE cand am impresia ca merge cam accelerata Daca sta accelerata mult singura - de nebuna, este altceva. Demonteaza tot corpul clapeta de pe admisie..ia-l in casa si curata-l ca lumea. Daca poti sa scoti motorasul pas cu pas este ideal pentru ca ala daca ramane blocat sau daca este obturat canalul in care actioneaza acel motoras, atunci de asta iti ramane accelerata - si pun pariu ca si consuma de rupe. |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
bubalus |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 February 08 ![]() |
QUOTE(bubu782001 @ 1 Feb 2012, 23:07) Daca sta accelerata mult singura - de nebuna, este altceva. Demonteaza tot corpul clapeta de pe admisie..ia-l in casa si curata-l ca lumea. Daca poti sa scoti motorasul pas cu pas este ideal pentru ca ala daca ramane blocat sau daca este obturat canalul in care actioneaza acel motoras, atunci de asta iti ramane accelerata - si pun pariu ca si consuma de rupe. au scos astia de la service tot corpul si l-au curat....bine zic eu...ca eram acolo. cum am zis era foarte murdar motorasul asta ce mai e / unde e? da, mi-a consumat mult in ultima vreme.... This post has been edited by bubalus: 1 Feb 2012, 23:12 |
--------------------
renault
twingo
- ct 84 cab
2002
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Cauta in postarile mele ca nu mai stau sa spun inca o data. Am scris si am dat exemple + poze samd.
|
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 07:41 |