Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Renault 19 - proud owner needs help

cata&cata
post 24 Nov 2007, 18:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 24 November 07




cu respect va salut, de cateva zile sunt mandrul posesor al unui renault 19 versiunea scurta (nu cunosc numele de cod asa ca il botez eu) probabil postez gresit, as dori sa stiu de unde pot achizitiona un kit de ambreiaj... al meu patineaza foarte tare......

date tehnice:
fabricatie 30-06-1993
km 164000
1721 cmc
54 kw
5 usi...
motor injectie...

culoare albastra, jante, trapa electrica, geamuri electrice fata, inchidere centralizata

ce as mai dori va rog.. si scuzati lipsa de cunostiinte dar este primul meu contact cu o frantuzoaica... ce nume de cod are masina asta? ce probleme ar trebui sa intampin? ma refer probleme cauzate si aparute in timp.... "boli profesionale" deasemenea tinand cont ca detin momentan doar actele nemtesti... va rog sa-mi spuneti la ce categorie euro se incadreaza? mentionez ca are filtru d3 (echivalent euro3) da la noi nu se pune asta....

ce sa va spun despre ea... este donatie din partea unui prieten din germania, in afara de ambreiajul care patineaza foarte tare se afla in stare foarte buna de functionare, functioneaza absolut tot.. mai putin dracia aia de inchidere pe infrared....daca nu plang langa geamul soferului nu se deschide deloc.. culoarea se mentine foarte bine, o sa postez cateva poze cu ea... pana atunci doar una de pe net cu varianta de caroserie care o detin eu... tinuta de drum, dotarile.... aspectul... wow.. nu ma asteptam la asa batranica... va mutumesc pentru rabdare si pentru raspunsuri.

va multumesc anticipat si scuze pentru offtopic

This post has been edited by cata&cata: 24 Nov 2007, 18:06


Attached thumbnail(s)
renault_19_1.jpg ( Size: 6.64k ) Number of downloads: 112


--------------------
renault 19 - rosii inca.... 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 24 Nov 2007, 19:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Salut,
S-o stapanesti sanatos. este o masina foarte frumoasa si de care te atasezi.
Nu este o masina scumpa dpdv intretinere, dar trebuie intretinuta corespunzator.
Nume de proiect : X53. Masina ta este hatchback.
Te sfatuiesc ca in prima faza sa-i faci o verificare tehnica amanuntita.
Daca masina vine din afara si este nerulata pe aici cel mai probabil a fost tinuta pe service Renault si piese originale cum este normal.
Ai carte de service cu revizii ? Cand este ultima ?

Asadar sa revenim :
1. Motor :
-distributia cand a fost schimbata ultima oara . se schimba la 60.000 km sau la 4 ani. daca ai depasit una din cele doua conditii schimba tot kit-ul de distributie cu unul original
-ulei, filtru ulei
-verifica aprinderea (bujiile, desfa capacul de delco si vezi sa nu ai ulei in el. Daca da seschimba semering-ul) cum merge motorul ? sta uniform la ralanti ? tremura ?
fa-i un test computerizat
-filtru aer, filtru benzina
-circuit racire : schimba lichidul de racire, verifica termocupla si termostatul si vezi sa nu ai scurgeri.
- spala-l in felul asta mai vezi anumite probleme daca sunt. la spalare protejeaza capacul delco cu o folie !!
2. Cutie viteze:
- schimba uleiul cand schimbi kit-ul de ambreiaj.
- cumpara ambreiaj SACHS sau LUK
-burduful cu semreing de la planetara din stanga catre cutie, cedeaza de regula si pierzi ulei din cutie.
3.Directia. Ai servo ?
- verifica circuitul servo, nivelul de lichid si jocurile (pivoti, bielete, capete de bara_
- verifica caseta daca sunt burdufele ok.
4. Franele.
-au prostul obicei sa curga pe la cilindrii din spate. Verifica circuitul de franare
-placute frana
-lichidul ai face bine sa-l schimbi daca nu arata prea bine.poate n-a fost schimbat niciodata
5. Suspensie:
-Amortizoarele testeaza-le pe stand si vezi cat sunt de uzate. De regula cedeaza cele din spate-sunt pe gaz.
- pe fata problemele apar la rulmentii de la partea de sus.
- pe spate problemele apar la punte, mai exact la bratele puntii spate.
Cand se uzeaza bat destul de tare

Astea sunt cele mai importante. Sunt multe de verificat dar daca le faci, poti scuti multi bani si mergi in siguranta.
La partea electrica nu umbla cu improvizatii. pune totul original si incearca sa cureti bine. unele contacte mai fac figuri.
Ia-o metodic, curata, greseaza ce este murdar sau ruginit.
Modulul IR pentru deschidere usi functioneaza bine in genaral. Schimba bateriile din carcasa cheii. Atat ca trebuie sa te obisnuiesti cu pozitia in care cei doi senzori interfereaza.

Suntem aici sa te ajutam. daca ai probleme scrie-ne.
Succes si pune si tu niste poze.

PS : Du-te in service Renault si fa-i reviziile la timp !!


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata&cata
post 25 Nov 2007, 14:54
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 24 November 07




multumesc foarte mult... cu baterie noua cheia nu merge decat ca la tinta.... asta nu ar fi o problema... maine sunt programat la un service meridian pentru inlocuire ambreiaj.... tot maine am de gand sa folosesc un spray de curatare pentru toate contactele... am vazut ca in mers mi se opreste turometrul.... in functie de natura denivelarilor care le simte... deasemenea becurile din butoanele de bord vad ca au aceasi boala... pai.. masina are carte service germania... (as fi al 3-lea propietar pe cartea masinii... ultima revizie la 128.000 km) are tuv (un fel de rar) pana pe 01-2009... ce sa spun... ma amuza cum ceva cu atatia ani in spate si asa "trecut" poate sa-ti ofere atatea satisfactii.... pur si simplu nu comenteaza nimic la inferioare la denivelari la frane mai bruste... doar imi face pe plac...

cureaua este schimbata impreuna cu rolele de intindere.... franele urmeaza sa le schimb (placute, saboti si eventual discuri fata)... momentan am sa le aerisesc.... amortizoarele inca sunt in parametri, maine la "doctor" o sa verific burdfurile... de bujii si capac nu vreau sa ma ating... in viitorul foarte apropiat o sa primeasca niste bosch cu 2 sau 4 electrozi.... sa arda si ea cum trebuie porcaria asta de zeama de la noi de se numeste benzina... uneori am impresia ca este pe puntul sa fiarba... urca acul la apa pana aproape de capatul gradatiilor... dar isi revine singurel in cateva minute (am urmarit-o cu atentie) servo misca putin cam greu... da impresia ca nu e servo... dar ciudat, nu se aude nici un zgomot suspect + ca uleiul arata foarte bine... (am un mic joc in volan dar asta sunt sigur ca e de la o bucsa) nu curge gram de ulei nicaieri (lucky me), ulei + filtre noi (aer, benzina, ulei + "adaptare" inca un filtru de benzina romanesc pe circuit chiar inainte de intrarea in motor) apropo... am un indicator de ulei pe bord... cand pun contactul functioneaza, in mers e mort... e normal? multumesc de sfat dar nu sunt adeptul "las ca merge asa" am avut un e300 (caroserie 124) si asa l-am "intretinut" si l-am nenorocit... masina arata si se prezinta prea bine pentru ca sa-mi bat joc de ea cu tot felul de improvizatii.... maine pun poze

multumesc foarte mult pentru timpul si sfaturile acordate


--------------------
renault 19 - rosii inca.... 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 25 Nov 2007, 15:45
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




-Cu inchiderea ce sa zic, vezi sa nu fie murdari senzorii, sau butonul sa nu functioneze prea ok.desfa si capacul din interior si vezi sa nu fie prafuit pe dinauntru....se intampla.
-Cu franele, pe spate verifica cilindrii, scoate garnitura de protcetie a cilindrului si vezi daca sunt probleme...ti-am zis mai curg pe acolo.
-Pune bujii cu un electrod Champion RN9YC, asa scrie si pe motor si crede-ma ca sunt exceptionale. Nu da banii pe alte prostii cu ''n'' electrozi !!
Desfa totusi cat mai repede capacul de delco si vezi ce este acolo !!
-Cu acul de la temp nu prea-mi place ce-mi spui...cred ca e o problema..vezi ca era un topic pe aici.(R19/16V ajuta-ne cu poza aceea !!)Acul tb sa fie destul de stabil si sa nu treaca de gradatia care este un pic peste jumatatea cadranului !!
Aerisirea circuitului de racire este automata la motoarele astea, deci e posibil sa fie termostatul sau sa nu cu deschida termocupla.
-servo se misca mai greu intradevar importante e sa nu curga. burdufurile casetei sunt ok??fa-i o geometrie. volanul sta drept ?
jocul in volan ?? verifica biletele si capetele de bara.
- nu mai pune alt filtru. tu ai filtru de benzina sub masina si este foarte eficient !!
nu adapta nimic !!! schimba-l pe acela cu unul original Renault.eu asa am facut de vreo 6 ani incoace si n-am nicio problema.
-Indicatorul din bord iti arata nivelul de ulei cand pui contactul si apoi se stinge- este absolut normal. nivelul trebuie sa fie peste 1/2. vezi ca daca este in panta indica aiurea biggrin.gif

Masina este senzationala..trebuie doar sa ai grija de ea.
Esti din Bucuresti?
Teoretic masina este Euro 1 dar in Romania conform RAR este noneuro.
Poate ai tu vreo adaptare, dar nu cred ca este recunoscuta de RAR.
Cum intentionezi sa o inscrii ???

Succes.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata&cata
post 25 Nov 2007, 16:28
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 24 November 07




franele le duc la doctor.... e mai bine asa ca nu sunt mecanic si nu ma joc cu viata mea sau a altora... cheia este super curata.. e doar unghiul ciudat, multumesc pentru tipul cu bujiile, temperatura... ori temperatura ori termostatul... dar le schimb, volanul e ok.. unghiul e ok (l-am facut cand am incaltat-o de iarna)... cum spuneam si mai devreme nu are gram de ulei sub ea... jocul cred ca e din bucsa de la coloana de directie... multumesc pentru sfatul cu filtru! masina in ro este noneuro.. eu am kat de d3 (echivalent euro3) acum am nr de germania valabile, merg pe ele. si chiar daca expira am toate actele originale... tot nu are ce sa-mi faca.


--------------------
renault 19 - rosii inca.... 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 Nov 2007, 21:51
Post #6


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Toate sfaturile pe care ti le-a dat Renault19TSE le aprob si le sustin.
Urmeaza-le si masina iti va oferi numai satisfactii!


P.S. Daca expira actele originale se cheama ca circuli cu masina neinmatriculata si capeti o frumusete de dosar penal.
Pe langa asta, daca ai ghinionul sa lovesti pe cineva, neavand RCA, suporti in totalitate pagubele. Eu personal nu stiu ce as face unui nefericit care m-ar lovi si n-ar avea RCA, dar bine nu i-ar fi.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata&cata
post 26 Nov 2007, 01:35
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 24 November 07




multumesc.. un sfat va rog... turometru merge cand si cum vrea el... sau in functie de gropile care nu mai am timp sa le claxonez si pur si simplu le calc..... unde si mai ales ce contacte se cer verificate?
referitor la numere.... am 138.000 cu prima masina.... si am avut fro' 6... ma crezi sau nu, nu am nici un accident in 10 ani de condus zilnic.... nici macar lovit de altul sau micile ghinioane din parcare....stiu problema cu numerele dar nu are cine si cum sa ma verifice (prea multa birocratie).... + ca mai sunt valabile long time... este prima mea frantuzoiaca si cu fiecare kilometru parcurs ma uimeste... in sensul bun al cuvantului... am avut golan cu 140 km la bord.... bidonu' asta il bate la fund de departe smile.gif si are aproape 15 ani.. nu mai vorbim de dotari si confort... scaun reglabil inaltime.... suport lombar... trapa electrica, geamuri.. inghidere pana si pe portbagaj.... bancheta fractionabila...iar cladura? wow caldura... fara cuvinte.... maine o sa o vad si cum fuge... pe autostrada soarelui si noaptea de preferinta..... smile.gif ca deh in cateva ore primeste ambreiaj nou.

tin sa va multumesc pentru atentie si pentru sfaturi...


--------------------
renault 19 - rosii inca.... 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 26 Nov 2007, 20:24
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




verifica contactele la toate firele ce intra in alternator...nu stiu care dar unul sigur este ptr turometru si cred ca ala face figuri.
poate ne ajuta cineva pe aici care se pricepe la electrica...eu unul nu stiu
ar mai putea fi de la plansa de bord, dar nu prea cred.

cu accidentele nu zice nu, nu stii cand vine un bou in tine.
mai mult e chestie de noroc.

nu compara 19-le cu Logan-ul, este vorba de alt concept.
R19 este ptr alta categorie de oameni.

la viteza nu-i cere prea mult. la 75CP nu depasi 140 km/h
peste 4000 ture o chinui si este pacat.nu este motor de turatie.
nu-i da in demaraje, nu are un cuplu prea bun.
poti merge turat dar constant.
Este un motor foarte fiabil te poate tine cam 300.000 daca il intretii.

Esti din Bucuresti? La ce service te duci ?


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 27 Nov 2007, 10:43
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Turometru: ia semnal de la modul aprindere, mufa din mijloc.
Desfa si curata ambele borne baterie, si toti papucii ce vin pe borne baterie, papucul firului de la alternator, toate astea cu bornele scoase de la baterie, apoi dupa ce cuplezi bateria musai o pornesti si o lasi la relanti, fara sa accelerezi fara nimic, pana se incalzeste, porneste electroventilatorul. Aceasta treaba este de neglijat ECU trebuie sa isi regleze relanti, in functie de anumiti factori ai motorului.
Mai sunt doi papuci de plus care vin pe electromotor, si aia ar fi bine sa-i cureti, mai este o cupla in partea dreapta a masinii langa ECU, si aia curatata cu wd 40.
ATENTIE! cu bateria scoasa din circuit (o borna scoasa), apoi ce am zis mai sus.

This post has been edited by mihai1677: 27 Nov 2007, 10:46


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata&cata
post 27 Nov 2007, 16:25
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 24 November 07




multumesc smile.gif


--------------------
renault 19 - rosii inca.... 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 03:17
Dacia