Factori ce influenteaza consumul
Factori ce influenteaza consumul
riptor |
17 Nov 2007, 02:18
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 30 August 06 |
|
||
--------------------
renaultsport
clio
182
|
|||
verde |
17 Nov 2007, 10:02
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.127 Joined: 5 September 06 From: Pitesti |
Presiune pneuri care la mine intr-un an a ajuns la 1.6 pe fata , filtru aer motor care aduna praf si umezeala , aeroterma AC si nu in ultimul rand stilul de condus .Doua trei sprinturi la semafor sau vreo intersectie "rezolva" consumul.
Ulei care devine mai vascuos in cutia de viteze ,probabil un vanticel pe care nu l-ai sesizat.Benzina de alta calitate.Si ar mai fi inca destul de multe altele. |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
hellcat |
17 Nov 2007, 11:41
Post
#3
|
FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe |
Temperatura mediului, in cazul in care ti-a consumat 7,3%, nu era mult mai ridicata de 3-4 grade, cum a fost ultima data??
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
riptor |
17 Nov 2007, 12:05
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 30 August 06 |
ultima data erau ai mult de 3-4 grade.asta ma intreb.temperatura scazuta si umiditatea (era un pic de ceata)ar trebui sa aibe o oarecare influenta.sau care influenteaza mai mult? temperatura sau umiditatea?oricum am sa verific pe cat posibil cu sculele din garaj traseul de aer sa vad daca nu o avea vreo obturatie.
pentru "verde" : presiunea in pneuri era ok,verificasem.revizia facuta cu 6000 km in urma eu avand 42000 acum.deci probleme cu masina nu stiu sa am.si nici vreo rafala de vant periodica nu am ratat pentru ca am mers tot drumu cu consumul instantaneu afisat si nu a oscilat.ar mai putea fi si benzina,dar chiar as fi dezamagit daca pana si carrera 100 ar avea probleme,oi fi avut eu ghinion si am alimentat de unde nu a trebuit.oricum,am sa mai fac teste sa vad daca persista problema |
--------------------
renaultsport
clio
182
|
|
hellcat |
17 Nov 2007, 12:12
Post
#5
|
FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe |
Da, temperatura scazuta si umiditatea sunt factori ce influenteaza consumul!
Apoi intrebi care influenteaza mai mult....cred ca e dificil de stabilit...poate ne spune SorinV, ca-l "vad" citind topicul... |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
riptor |
17 Nov 2007, 12:22
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 30 August 06 |
chiar ma enerva la un moment dat! la 130 la ora imi consuma cca 8,9 in loc de un 7,7 sa zicem.in general nu stau sa verific consumu da acu chiar ma enerva!
|
--------------------
renaultsport
clio
182
|
|
SorinV |
17 Nov 2007, 13:14
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a |
orice motor cu ardere interna o sa iti consume mai mult la temperaturi scazute si umezeala decat in conditii contrare. E legat in mod direct de modul in care functioneaza.
1. Aerul fiind mai rece, va avea o densitate mai mare deci pentru motor va exista in camera de ardere un surplus de oxigen care va indemna la un consum mai mare. 2. la cresterea umiditatii apa care exista in aer va intra si in motor, unde va absorbi caldura in timpul arderii de unde rezulta si faptul ca se va mari cantitatea de benzina injectata pe ciclu pentru obtinerea puterii necesare deplasarii la viteza respectiva. 3. racirea motorului per total va fi mai buna deci de aici va fi nevoie de o crestere suplimentara a cnatitatii de benzina pentru mentinerea la temperatura de regim. 4. toate cuplele cinematice din masina vor functiona cu frecari mai mari de unde si rezistenta mai mare de unde iar un necesar de benzina in plus pt deplasare 5. anvelopele vor avea presiune mai mica ( umflate doar cu aer atmosferic) fiind mai reci vor fi mai lasate deci vor avea o rezistenta la rulare mai mare deci va fi iar nevoie de benzina in plus. 6.va fi consumata energie termica pentru incalzirea habitaclului, pt dezaburire (aer conditionat si fire calde etc) 7. probabil vei folosi stergatoare lumini etc mai mult si se adauga si astea la consum 8. rezitenta aerodinamica va fi usor mai mare datorita cresterii densitatii aerului atmosferic. or mai fi si altele dar cred ca am scris destule. <span class='edit'>17 Nov 2007, 13:20:</span> am uitat sa scriu de benzina. OMV 100 este o benzina de forja deci are mai multe fractiuni grele pt a se evapora mai greu la temperaturi inalte. asta insemna ca acum cand e frig si benzina va absorbi mai multa caldura pentru a se vaporiza. PS. e un pic fortat sa mergi numai cu omv 100. arunci cu banii dar e treaba ta. incearca si petrom 99 sau mol 98. oricum e garantat ca merge si cu 95 fara probleme. nu are ce sa se intample, chiar daca dus la absurd incepe sa faca detonatie pt ca atunci o sa ti se diminueze automat avansul la scanteie si poti sa stai linistit. dar nu se va intampla. Mai ales acum la rece. This post has been edited by SorinV: 17 Nov 2007, 13:21 |
--------------------
a
a
a
|
|
riptor |
17 Nov 2007, 17:10
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 30 August 06 |
pai nu merg cu omv 100 decat de vreo 2 luni,pana atunci mergeam cu lukoil 98,si am auzit de la cineva ca nu prea ar fi in regula cu benzina lor asa ca am zis sa trec la omv 100.petromurile vor ajunge petrom v iar mol sunt cam putine,iar rompetrol e la fel de scump ca si omv 100 deci nu stiu cate alternative am
17 Nov 2007, 17:13: desi stiu ca merge si 95 nu am sa pun mai jos de 98(ce e recomandat) This post has been edited by riptor: 17 Nov 2007, 17:13 |
--------------------
renaultsport
clio
182
|
|
SorinV |
17 Nov 2007, 17:28
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a |
daca iti e recomandat 98 merge si cu 95
ce e cu 95 mege foate bine si cu 93 91 chiar si 90. 98 e pus ca o precautie. sunt situatii in care nu gasesti 98 si bagi 95 asa si cu 95 versus 93 sau 91. in SUA cifra octanica este mai mica. la ei 90 e deja ceva mare. gastisi 85 87 . e alegerea ta oricum. |
--------------------
a
a
a
|
|
riptor |
17 Nov 2007, 17:53
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 30 August 06 |
s-ar putea sa ma reorientez catre ceva de 98,poate mol sau rompetrol,dar e aiurea ca nu prea au atatea benzinarii in zonele pe care le frecventez,in schimb omv sau petrom v am vreo 3 la mica distanta de mine,mai tin cont si de asta.oricum merci de explicatiile cu consumul!
P.S: sa iti iasa casa frumoasa!... |
--------------------
renaultsport
clio
182
|
|
CGB |
17 Nov 2007, 18:23
Post
#11
|
CGB Group: Members Posts: 2.444 Joined: 4 May 05 From: behind |
cel mai important factor care influenteaza consumul e "piesa" dintre scaun si volan. parerea mea.
|
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
riptor |
17 Nov 2007, 19:42
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 30 August 06 |
da,doar ca ca eu ma refeream la niste conditii in care "piesa" respectiva avea un rol aproape neglijabil,de vreme ce ma refeream la consumul instantaneu la un moment dat.
|
--------------------
renaultsport
clio
182
|
|
sorin_ |
17 Nov 2007, 20:12
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 7 July 06 From: Constanta |
QUOTE(SorinV @ 17 Nov 2007, 17:28) OFF: Din ce stiam eu, in SUA se foloseste media dintre RON si MON, de aceea este mai mica. In specificatiile din Romania este folosit mai des RON decat MON. Dar una peste alta, e aceeasi benzina (RON 95; MON 85). Cele doua cifre difera prin metoda prin care se determina (R=Research; M=Motor) ON: Dupa parerea mea, factorul cel mai important pentru cazul de sus e temp ambientala (aer rece necesita un volum mai mare de combustibil, comparativ cu un aer mai cald). Al doilea factor ar fi umiditatea din aer. Al treilea ar putea fi vantul. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007 Dynamique 1.4 16v + clima
- CT
|
|
SorinV |
18 Nov 2007, 16:29
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a |
e adevarat ca difera modul de calcul al CO. eu vorbeam aici de valoare absoluta. CO in europa este ceva mai mare. lucrul asta se poate observa in general si media raporturilor de comprimare. ei merg pe undeva pe la 9 si in eu se merge spre 10. si din asta vine o diferenta de pret intre sua si eu la noi fiind evident mai scumpa.
chiar uitasem de vant. foarte mare influenta are si el intradevar. |
--------------------
a
a
a
|
|
Ayden_CJ |
19 Nov 2007, 14:36
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj |
oameni buni, ce stiu eu: am mers cu benzina de 95 si duduia motorul ca un tractor, am pus de 98 si motorul in aceleasi conditii de exploatare mergea mai silentios si avea si putere. si mai stiu ca o ardere buna a carburantului datorita prezentei mai mari a oxigenului in ameste NU este factor de crestere a consumului, asta duce la randament de functionare mai bun iar calculatorul de injectie nu cred ca e asa prost sa suplimenteze cantitatea de benzina . Ce mai stiu eu: mersul cu farurile pornite (poate ai pus si faza lunga) +0.5l % AC (mai ales daca nu e climatronic) VARA + cca 1 l%; VITEZA (vezi relatia lui Reynolda care spune ca rezistenta aerului la inaintare variaza cu cubul vitezei.. daca tin bine mite) ai portbagaj pe pavilion? alt motiv.. presiune inegala in roti... alt motiv, roti dezechilibrate... alt motiv, a, sa nu uit... sistem de franare cu probleme, o placuta, un sabot care sa nu steie la locul sau, rulmenti gripati... etc etc...nu as da vina pentru temperatura pentru litrul ala in plus.. in orice caz in carte scrie orice consumator electric (chiar si un simplu ventilator) inseamna consum de carburant...
cu stima |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
billabong |
19 Nov 2007, 15:28
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 11 October 07 |
Un lucru e cert: Iarna nu-i ca vara si se vede si la consum.Benzina zic eu ca ar conta prea putin daca e sa o luam ca factor in cresterea consumului.Ori ca folosesti de 95 ori 98-100 media consumului e cam aceeasi.Probabil ca la un mers pe autostrada sustinut o benzina cu cifra octanica mare duce la un consum mai mic de carburant.Dar in conditii de utilizare normala chiar nu se vede diferenta la consum
|
--------------------
Renault
Clio II
2003 -
-
|
|
PhilipMorris |
4 Dec 2007, 23:53
Post
#17
|
dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name |
|
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
SorinV |
7 Dec 2007, 09:12
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a |
CO conteaza in proportii foarte mici. Importanta e puterea calorifica a combustibilului.
|
--------------------
a
a
a
|
|
Hypo RS |
17 Dec 2007, 15:12
Post
#19
|
Lentilescu Obezel Group: Members Posts: 215 Joined: 26 November 07 From: Bucuresti |
In motoare sport nu prea are ce cauta benzina de 95....
|
--------------------
Renault Sport
Clio 172
2003
- B -- XUU Hyundai Accent 2005 B xxxxxx
Biciclist urban... Univega HT 560 usor modificata |
|
sorinrs |
19 Dec 2007, 01:33
Post
#20
|
Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 |
Cel mai important lucru care influenteaza consumul este CHITROSENIA.Cu cit cauti sa faci economie cu atit masina consuma mai mult.(legea lui murphy)
|
--------------------
Renault
Clio
2005 Symbol dci 65 cp
- B-xx-SRS
|
|
SorinV |
19 Dec 2007, 07:01
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a |
QUOTE(doc172 @ 17 Dec 2007, 15:12) nici nu-ti dai seama cat de departe e motorul de 2.0 16 V de un motor sport cu adevarat. criteriul cifrei octanice are treaba cu motorsportul la nivel comerciala ,,ca pe asta il stie lumea,, ceea ce nu realizeaza lumea e ca diferenta dintre 95 si 98 e la nivelul structurii chimice nu la gradul de aditivare antidetonatie. benzinele asa zise sport sunt mult mai volatile, cu mai multe fractiuni usoare pt ca au la dispozitie timpi mult mai mici in care sa arda. Oricum daca o luam dupa cum stie lumea "e buna ca are CO mare'' atunci toate masinile sport tre sa mearga cu gpl ca doar are CO 115 deci e mult mai bun decat benzina... |
--------------------
a
a
a
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2024 - 21:00 |