Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Factori ce influenteaza consumul

riptor
post 17 Nov 2007, 02:18
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




desi de obicei nu stau cu ochii la consum,am sesizat recent o chestie.. am facut drumul bucuresti -galati pe care-l fac adeseori (bucuresti-A2-slobozia-braila-galati) numai ca ultima oara consumul mi-a iesit cam cu 1 litru la suta mai mult.iata conditiile in care am parcurs drumul:
noaptea,3-4 grade afara,un pic de ceata,fara vant.
masina:clio rs 182
benzina:OMV carrera 100.
am avut consum mediu 8,1 in conditiile in care de obicei am cam 7,3.dintre factorii exteriori care influenteaza consumul vantul si apa de pe carosabil mi se par cei mai influentabili,asa ca la acest ultim drum pe care l-am facut,in situatia in care vantul si ploaia lipseau,nu reusesc sa inteleg de unde a iesit consumul respectiv.eram 2 persoane in masina,putine bagaje.
asadar daca cineva mai stie alti factori meteorologici ca sa zic asa sau orice fel de alti factori care au o influenta il rog sa posteze.. multam!


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 17 Nov 2007, 10:02
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.127
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Presiune pneuri care la mine intr-un an a ajuns la 1.6 pe fata , filtru aer motor care aduna praf si umezeala , aeroterma AC si nu in ultimul rand stilul de condus .Doua trei sprinturi la semafor sau vreo intersectie "rezolva" consumul.
Ulei care devine mai vascuos in cutia de viteze ,probabil un vanticel pe care nu l-ai sesizat.Benzina de alta calitate.Si ar mai fi inca destul de multe altele.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 Nov 2007, 11:41
Post #3


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Temperatura mediului, in cazul in care ti-a consumat 7,3%, nu era mult mai ridicata de 3-4 grade, cum a fost ultima data??


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riptor
post 17 Nov 2007, 12:05
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




ultima data erau ai mult de 3-4 grade.asta ma intreb.temperatura scazuta si umiditatea (era un pic de ceata)ar trebui sa aibe o oarecare influenta.sau care influenteaza mai mult? temperatura sau umiditatea?oricum am sa verific pe cat posibil cu sculele din garaj traseul de aer sa vad daca nu o avea vreo obturatie.


pentru "verde" : presiunea in pneuri era ok,verificasem.revizia facuta cu 6000 km in urma eu avand 42000 acum.deci probleme cu masina nu stiu sa am.si nici vreo rafala de vant periodica nu am ratat pentru ca am mers tot drumu cu consumul instantaneu afisat si nu a oscilat.ar mai putea fi si benzina,dar chiar as fi dezamagit daca pana si carrera 100 ar avea probleme,oi fi avut eu ghinion si am alimentat de unde nu a trebuit.oricum,am sa mai fac teste sa vad daca persista problema


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 Nov 2007, 12:12
Post #5


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Da, temperatura scazuta si umiditatea sunt factori ce influenteaza consumul!
Apoi intrebi care influenteaza mai mult....cred ca e dificil de stabilit...poate ne spune SorinV, ca-l "vad" citind topicul... tongue.gif


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riptor
post 17 Nov 2007, 12:22
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




chiar ma enerva la un moment dat! la 130 la ora imi consuma cca 8,9 in loc de un 7,7 sa zicem.in general nu stau sa verific consumu da acu chiar ma enerva! smile.gif


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 17 Nov 2007, 13:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




orice motor cu ardere interna o sa iti consume mai mult la temperaturi scazute si umezeala decat in conditii contrare. E legat in mod direct de modul in care functioneaza.
1. Aerul fiind mai rece, va avea o densitate mai mare deci pentru motor va exista in camera de ardere un surplus de oxigen care va indemna la un consum mai mare.
2. la cresterea umiditatii apa care exista in aer va intra si in motor, unde va absorbi caldura in timpul arderii de unde rezulta si faptul ca se va mari cantitatea de benzina injectata pe ciclu pentru obtinerea puterii necesare deplasarii la viteza respectiva.
3. racirea motorului per total va fi mai buna deci de aici va fi nevoie de o crestere suplimentara a cnatitatii de benzina pentru mentinerea la temperatura de regim.
4. toate cuplele cinematice din masina vor functiona cu frecari mai mari de unde si rezistenta mai mare de unde iar un necesar de benzina in plus pt deplasare
5. anvelopele vor avea presiune mai mica ( umflate doar cu aer atmosferic) fiind mai reci vor fi mai lasate deci vor avea o rezistenta la rulare mai mare deci va fi iar nevoie de benzina in plus.
6.va fi consumata energie termica pentru incalzirea habitaclului, pt dezaburire (aer conditionat si fire calde etc)
7. probabil vei folosi stergatoare lumini etc mai mult si se adauga si astea la consum
8. rezitenta aerodinamica va fi usor mai mare datorita cresterii densitatii aerului atmosferic.

or mai fi si altele dar cred ca am scris destule.

<span class='edit'>17 Nov 2007, 13:20:</span>
am uitat sa scriu de benzina. OMV 100 este o benzina de forja deci are mai multe fractiuni grele pt a se evapora mai greu la temperaturi inalte. asta insemna ca acum cand e frig si benzina va absorbi mai multa caldura pentru a se vaporiza.

PS. e un pic fortat sa mergi numai cu omv 100. arunci cu banii dar e treaba ta. incearca si petrom 99 sau mol 98. oricum e garantat ca merge si cu 95 fara probleme. nu are ce sa se intample, chiar daca dus la absurd incepe sa faca detonatie pt ca atunci o sa ti se diminueze automat avansul la scanteie si poti sa stai linistit. dar nu se va intampla. Mai ales acum la rece.

This post has been edited by SorinV: 17 Nov 2007, 13:21


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riptor
post 17 Nov 2007, 17:10
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




pai nu merg cu omv 100 decat de vreo 2 luni,pana atunci mergeam cu lukoil 98,si am auzit de la cineva ca nu prea ar fi in regula cu benzina lor asa ca am zis sa trec la omv 100.petromurile vor ajunge petrom v iar mol sunt cam putine,iar rompetrol e la fel de scump ca si omv 100 deci nu stiu cate alternative am


17 Nov 2007, 17:13:
desi stiu ca merge si 95 nu am sa pun mai jos de 98(ce e recomandat)

This post has been edited by riptor: 17 Nov 2007, 17:13


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 17 Nov 2007, 17:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




daca iti e recomandat 98 merge si cu 95
ce e cu 95 mege foate bine si cu 93 91 chiar si 90.
98 e pus ca o precautie. sunt situatii in care nu gasesti 98 si bagi 95
asa si cu 95 versus 93 sau 91.
in SUA cifra octanica este mai mica. la ei 90 e deja ceva mare. gastisi 85 87 .
e alegerea ta oricum.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riptor
post 17 Nov 2007, 17:53
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




s-ar putea sa ma reorientez catre ceva de 98,poate mol sau rompetrol,dar e aiurea ca nu prea au atatea benzinarii in zonele pe care le frecventez,in schimb omv sau petrom v am vreo 3 la mica distanta de mine,mai tin cont si de asta.oricum merci de explicatiile cu consumul!

P.S: sa iti iasa casa frumoasa!... smile.gif


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 17 Nov 2007, 18:23
Post #11


CGB


Group: Members
Posts: 2.444
Joined: 4 May 05
From: behind




cel mai important factor care influenteaza consumul e "piesa" dintre scaun si volan. parerea mea.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riptor
post 17 Nov 2007, 19:42
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




da,doar ca ca eu ma refeream la niste conditii in care "piesa" respectiva avea un rol aproape neglijabil,de vreme ce ma refeream la consumul instantaneu la un moment dat.


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin_
post 17 Nov 2007, 20:12
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 7 July 06
From: Constanta




QUOTE(SorinV @ 17 Nov 2007, 17:28)
in SUA cifra octanica este mai mica. la ei 90 e deja ceva mare. gastisi 85 87 .
*




OFF: Din ce stiam eu, in SUA se foloseste media dintre RON si MON, de aceea este mai mica. In specificatiile din Romania este folosit mai des RON decat MON. Dar una peste alta, e aceeasi benzina (RON 95; MON 85). Cele doua cifre difera prin metoda prin care se determina (R=Research; M=Motor)

ON: Dupa parerea mea, factorul cel mai important pentru cazul de sus e temp ambientala (aer rece necesita un volum mai mare de combustibil, comparativ cu un aer mai cald). Al doilea factor ar fi umiditatea din aer. Al treilea ar putea fi vantul.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007 Dynamique 1.4 16v + clima - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 18 Nov 2007, 16:29
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




e adevarat ca difera modul de calcul al CO. eu vorbeam aici de valoare absoluta. CO in europa este ceva mai mare. lucrul asta se poate observa in general si media raporturilor de comprimare. ei merg pe undeva pe la 9 si in eu se merge spre 10. si din asta vine o diferenta de pret intre sua si eu la noi fiind evident mai scumpa.

chiar uitasem de vant. foarte mare influenta are si el intradevar.








--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ayden_CJ
post 19 Nov 2007, 14:36
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




oameni buni, ce stiu eu: am mers cu benzina de 95 si duduia motorul ca un tractor, am pus de 98 si motorul in aceleasi conditii de exploatare mergea mai silentios si avea si putere. si mai stiu ca o ardere buna a carburantului datorita prezentei mai mari a oxigenului in ameste NU este factor de crestere a consumului, asta duce la randament de functionare mai bun iar calculatorul de injectie nu cred ca e asa prost sa suplimenteze cantitatea de benzina . Ce mai stiu eu: mersul cu farurile pornite (poate ai pus si faza lunga) +0.5l % AC (mai ales daca nu e climatronic) VARA + cca 1 l%; VITEZA (vezi relatia lui Reynolda care spune ca rezistenta aerului la inaintare variaza cu cubul vitezei.. daca tin bine mite) ai portbagaj pe pavilion? alt motiv.. presiune inegala in roti... alt motiv, roti dezechilibrate... alt motiv, a, sa nu uit... sistem de franare cu probleme, o placuta, un sabot care sa nu steie la locul sau, rulmenti gripati... etc etc...nu as da vina pentru temperatura pentru litrul ala in plus.. in orice caz in carte scrie orice consumator electric (chiar si un simplu ventilator) inseamna consum de carburant...
cu stima


--------------------
Renault Symbol 2006 EX1,4 16V - CJ-x5-DXM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
billabong
post 19 Nov 2007, 15:28
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 11 October 07




Un lucru e cert: Iarna nu-i ca vara smile.gif si se vede si la consum.Benzina zic eu ca ar conta prea putin daca e sa o luam ca factor in cresterea consumului.Ori ca folosesti de 95 ori 98-100 media consumului e cam aceeasi.Probabil ca la un mers pe autostrada sustinut o benzina cu cifra octanica mare duce la un consum mai mic de carburant.Dar in conditii de utilizare normala chiar nu se vede diferenta la consum


--------------------
Renault Clio II 2003 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 4 Dec 2007, 23:53
Post #17


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




QUOTE(cristib @ 17 Nov 2007, 18:23)
cel mai important factor care influenteaza consumul e "piesa" dintre scaun si volan. parerea mea.
*


60% da, restul, cumulativ ar fi presiune roti, calitate benzina, stare consumabile, starea meteorologica si aglomeratie.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 7 Dec 2007, 09:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




CO conteaza in proportii foarte mici. Importanta e puterea calorifica a combustibilului.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hypo RS
post 17 Dec 2007, 15:12
Post #19


Lentilescu Obezel


Group: Members
Posts: 215
Joined: 26 November 07
From: Bucuresti




In motoare sport nu prea are ce cauta benzina de 95....


--------------------
Renault Sport Clio 172 2003 - B -- XUU
Hyundai Accent 2005 B xxxxxx
Biciclist urban... Univega HT 560 usor modificata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 19 Dec 2007, 01:33
Post #20


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




Cel mai important lucru care influenteaza consumul este CHITROSENIA.Cu cit cauti sa faci economie cu atit masina consuma mai mult.(legea lui murphy)


--------------------
Renault Clio 2005 Symbol dci 65 cp - B-xx-SRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 19 Dec 2007, 07:01
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




QUOTE(doc172 @ 17 Dec 2007, 15:12)
In motoare sport nu prea are ce cauta benzina de 95....
*



nici nu-ti dai seama cat de departe e motorul de 2.0 16 V de un motor sport cu adevarat.
criteriul cifrei octanice are treaba cu motorsportul la nivel comerciala ,,ca pe asta il stie lumea,,
ceea ce nu realizeaza lumea e ca diferenta dintre 95 si 98 e la nivelul structurii chimice nu la gradul de aditivare antidetonatie. benzinele asa zise sport sunt mult mai volatile, cu mai multe fractiuni usoare pt ca au la dispozitie timpi mult mai mici in care sa arda.
Oricum daca o luam dupa cum stie lumea "e buna ca are CO mare'' atunci toate masinile sport tre sa mearga cu gpl ca doar are CO 115 deci e mult mai bun decat benzina... biggrin.gif


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2024 - 21:00
Dacia