Importanta ABS, TCS, ESP
![]() ![]() ![]() |
Importanta ABS, TCS, ESP
Zippy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|||
liviu2004 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Impresionant. Dar costa. Mult
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
PaulT |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Ma uit la partea cu testarea ESP-ului si nu mi se pare prea normal ceva.Adica,la prima incercare,fara ESP cuplat,trece de primul obstacol(vireaza prea mult stanga dar trecem peste asta),dupa care vireaza dreapta pentru a-l ocoli pe al doilea.Pe langa faptul ca practic bracheaza spre dreapta(se vede in filmarea exterioara),nici macar nu mai incearca redresarea.Tot in filmarea din exterior se observa ca rotile raman complet dreapta pana aproape in momentul impactului cu cel de-al treilea obstacol(panoul).Lasarea rotilor in pozitia respectiva nu face decat sa puna masina "de-a latul".In partea a doua,cu ESP-ul cuplat,se vede clar cat de frumos si usor vireaza stanga la primul obstacol,cum ,la fel,vireaza dreapta la al doilea obstacol mult mai putin decat in testul fara ESP,si,se observa f clar cum imediat dupa inscrierea pe traiectorie pe langa obstacolul 2,indreapta rotile.Pilotat clar intr-o maniera corecta(spre deosebire de prima incercare).Mi se pare mie sau chiar asa e?
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Probabil ca nu a avut nevoie sa vireze mai mult din volan fata de prima incercare unde o fi intervenit si "blocarea" in sensul ca nu a mai avut ce sa faca.
Oare?? |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
PaulT |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred.Mai uita-te la ceva.Cand se vad toate obstacolele din interiorul masinii.Ptr a trece printre ele nu e nevoie sa virezi decat putin stanga la primul obstacol,dupa care sa tii drept,si treci de celelalte doua.Si la a doua incercare uita-te cat roteste de volan(la filmarea din masina) si cat se misca rotile...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
vladrehau |
![]()
Post
#6
|
![]() Instalator Group: Members Posts: 918 Joined: 22 January 07 From: middle moldova ![]() |
daca era un logan la faza cu intratul in movila de zapada.....era dauna totala!!!!
![]() |
--------------------
logan
1.5 DCI
SUPERCHARGED
|
|
SiloS |
![]()
Post
#7
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Normal... daca se rasturna... era dauna totala
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
RADU__ |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Fara ESP omu' s-a blocat cand a virat spre rd ca sa contraechilibreze derapajul. Sau asa era "desenul" pentru filmare ca a ramas efectiv cu volanul la dr destul de mult si foarte tarziu, cand practic manevra nu ar mai fi avut nici un efect, aproape de panou s-a dezmeticit sa fac de volan stanga. Inevitabilul s-a produs.
Dar eu zic ca pentru a intelege mai bine functionarea ESP-ului sa va uitati si la filmuletul asta si daca dati scroll o sa gasiti si altele cu explicatii interesante. Poate va ne este de ajutor sa intelegem exact cum functioneaza si mai ales cu ce si cand ne ajuta. |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
PaulT |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Stiu cum actioneaza ESP-ul.Oricum e interesant link-ul.Si nu spun ca nu e un sistem f bun,ce imbunatateste manevrabilitatea masinii.Ce incercam eu sa arat e ca,desi intentia lor e laudabila,si anume promovarea unui sistem ce imbunatateste siguranta deplasarii,modul de realizare e prea tendentios.In conditiile date se putea f bine si fara ESP.Si se poate oriunde daca cel de la volan stapaneste masina bine.Ideea e ca aceste sisteme de control al stabilitatii nu sfideaza legile fizicii,iar daca intri intr-un viraj cu viteza prea mare,tot in decor ajungi.Fata de o masina nedotata cu asa ceva mai castigi eventual o marja in plus la necoroborarea intre manevre,suprafata pe care se ruleaza si viteza de deplasare.Cu cat aderenta scade,cu atat scad si posibilitatile ESP-ului de a redresa masina.Adica mult mai permisiva va fi masina de exemplu pe o sosea uda,decat pe una cu zapada.De gheata nu mai vorbesc.Am condus masini dotate cu asa ceva si pe gheata diferenta dintre ESP cuplat,sau necuplat este infima.Pe ploaie in schimb e diferenta mult mai mare,intr-adevar.Deoarece ESP foloseste franarea selectiva ptr corectarea traiectoriei.Nu ai aderenta=>nu prea mai poate controla nimic.Ce e bine e sa se inteleaga e ca sistemele acestea nu fac minuni.Te ajuta sa scapi"nepedepsit"ptr mici erori de sofat si atat.
This post has been edited by PaulT: 4 Nov 2007, 09:37 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 22:17 |