Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Importanta ABS, TCS, ESP

Zippy
post 2 Nov 2007, 23:09
Post #1


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




...



--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 3 Nov 2007, 16:00
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Impresionant. Dar costa. Mult


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 3 Nov 2007, 17:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Ma uit la partea cu testarea ESP-ului si nu mi se pare prea normal ceva.Adica,la prima incercare,fara ESP cuplat,trece de primul obstacol(vireaza prea mult stanga dar trecem peste asta),dupa care vireaza dreapta pentru a-l ocoli pe al doilea.Pe langa faptul ca practic bracheaza spre dreapta(se vede in filmarea exterioara),nici macar nu mai incearca redresarea.Tot in filmarea din exterior se observa ca rotile raman complet dreapta pana aproape in momentul impactului cu cel de-al treilea obstacol(panoul).Lasarea rotilor in pozitia respectiva nu face decat sa puna masina "de-a latul".In partea a doua,cu ESP-ul cuplat,se vede clar cat de frumos si usor vireaza stanga la primul obstacol,cum ,la fel,vireaza dreapta la al doilea obstacol mult mai putin decat in testul fara ESP,si,se observa f clar cum imediat dupa inscrierea pe traiectorie pe langa obstacolul 2,indreapta rotile.Pilotat clar intr-o maniera corecta(spre deosebire de prima incercare).Mi se pare mie sau chiar asa e?


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 3 Nov 2007, 17:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Probabil ca nu a avut nevoie sa vireze mai mult din volan fata de prima incercare unde o fi intervenit si "blocarea" in sensul ca nu a mai avut ce sa faca.
Oare??


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 3 Nov 2007, 17:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nu cred.Mai uita-te la ceva.Cand se vad toate obstacolele din interiorul masinii.Ptr a trece printre ele nu e nevoie sa virezi decat putin stanga la primul obstacol,dupa care sa tii drept,si treci de celelalte doua.Si la a doua incercare uita-te cat roteste de volan(la filmarea din masina) si cat se misca rotile...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladrehau
post 3 Nov 2007, 18:49
Post #6


Instalator


Group: Members
Posts: 918
Joined: 22 January 07
From: middle moldova




daca era un logan la faza cu intratul in movila de zapada.....era dauna totala!!!! radmasa.gif


--------------------
logan 1.5 DCI SUPERCHARGED
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 3 Nov 2007, 20:02
Post #7


Gangester


Group: Members
Posts: 4.290
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Normal... daca se rasturna... era dauna totala radmasa.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 3 Nov 2007, 21:18
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Fara ESP omu' s-a blocat cand a virat spre rd ca sa contraechilibreze derapajul. Sau asa era "desenul" pentru filmare ca a ramas efectiv cu volanul la dr destul de mult si foarte tarziu, cand practic manevra nu ar mai fi avut nici un efect, aproape de panou s-a dezmeticit sa fac de volan stanga. Inevitabilul s-a produs.

Dar eu zic ca pentru a intelege mai bine functionarea ESP-ului sa va uitati si la filmuletul asta si daca dati scroll o sa gasiti si altele cu explicatii interesante.

Poate va ne este de ajutor sa intelegem exact cum functioneaza si mai ales cu ce si cand ne ajuta.


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 4 Nov 2007, 09:32
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Stiu cum actioneaza ESP-ul.Oricum e interesant link-ul.Si nu spun ca nu e un sistem f bun,ce imbunatateste manevrabilitatea masinii.Ce incercam eu sa arat e ca,desi intentia lor e laudabila,si anume promovarea unui sistem ce imbunatateste siguranta deplasarii,modul de realizare e prea tendentios.In conditiile date se putea f bine si fara ESP.Si se poate oriunde daca cel de la volan stapaneste masina bine.Ideea e ca aceste sisteme de control al stabilitatii nu sfideaza legile fizicii,iar daca intri intr-un viraj cu viteza prea mare,tot in decor ajungi.Fata de o masina nedotata cu asa ceva mai castigi eventual o marja in plus la necoroborarea intre manevre,suprafata pe care se ruleaza si viteza de deplasare.Cu cat aderenta scade,cu atat scad si posibilitatile ESP-ului de a redresa masina.Adica mult mai permisiva va fi masina de exemplu pe o sosea uda,decat pe una cu zapada.De gheata nu mai vorbesc.Am condus masini dotate cu asa ceva si pe gheata diferenta dintre ESP cuplat,sau necuplat este infima.Pe ploaie in schimb e diferenta mult mai mare,intr-adevar.Deoarece ESP foloseste franarea selectiva ptr corectarea traiectoriei.Nu ai aderenta=>nu prea mai poate controla nimic.Ce e bine e sa se inteleaga e ca sistemele acestea nu fac minuni.Te ajuta sa scapi"nepedepsit"ptr mici erori de sofat si atat.

This post has been edited by PaulT: 4 Nov 2007, 09:37


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 22:17
Dacia