Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Temperatura admisie ridicata

jjcage
post 1 Aug 2008, 21:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 February 05




M-am jucat un pic cu un logger pe OBD2 pe Clio 3 1.6 si am observat ca "intake air temperature" creste de la 25 de grade la 60 de grade (dupa 30 min) si la 70 de grade (dupa 60 min). Pe un Logan 1.6 8v creste de la 30 la 45 grade si ramane acolo. S-ar parea ca la Clio e o problema. Masuratorile au fost facute in oras (trebuie sa vad si la drum lung cum evolueaza).

In zona bateriei este un capac de plastic care pare sa fie plasat pe traseul de aer. La mine e fixat destul de fragil si nu pare etans. Ma gandesc ca e posibil sa traga aer cald pe acolo (desi nu cred ca in cantitate semnificativ de mare). Ce rol are capacul respectiv?

Sunt curios daca a mai facut cineva masuratori similare pentru o comparatie. Ma intreb cum as putea sa ma prezint la service cu o problema de genul asta (indicata de o masuratoare cu o scula neoficiala).


--------------------
Clio 1.6 16v 2007 Exception
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tetelu
post 2 Aug 2008, 09:21
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 8 May 07
From: Galati




Eu am schimbat "capacul" ala, ca i-am rupt o clema din greseala. Se cheama parca filtru de detonare, sau ceva cu detonare - dupa cum zicea nenea de la service. Fragil e si la mine smile.gif


--------------------
Renault Clio III 2007 Exception 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r_vlad
post 3 Aug 2008, 21:13
Post #3


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




Masuratorile facute pe Logan si pe Clio pot fii comparate doar daca au fost facute in aceleasi conditii atmosferice si de exploatare. La Clio III sistemul de admisie de aer este departe de a fii etans (solutia ideala). Astfel temperatura din interiorul compartimentului motor este un factor important care influenteaza temperatura de admisie. Temperatura din interiorul compartimentului motor depinde de foarte multi parametrii de care trebuie sa tii cont atunci cand faci masuratori: temperatura mediului ambiant, soare/innorat, viteza de deplasare a autovehiculului, sarcina motorului, culoarea autovehiculului, etc. Daca acesti parametrii difera de la o masuratoare la alta rezultatele nu sunt concludente.
Lasand la o parte rigurozitatea respectarii acestor parametrii tind sa cred ca temperatura de admisie la Logan este intr-adevar mai mica decat la Clio III. Desi nu am studiat sistemul de admisie de aer de pe Logan 1.6 8v am observat ca, compartimentul motor al acestuia este mult mai aerisit. Acest lucru impreuna cu lipsa de etanseitate a sistemului de admisie de pe Clio ar putea duce, teoretic, la o temperatura de admisie mai mare pentru cel din urma dar nici intr-un caz la o diferenta atat de mare.
Daca la componenta (7) din poza faceai referire aceasta se numeste rezonator de aer. Este fixata de mansonul de aspirare (1) printr-o clema. Stai linistit, la toate Clio III 1.4 si 1.6 16v este fixata la fel de prost din punctul de vedere al etanseitatii.

Ce interfata OBD II ai folosit si ce soft ?

This post has been edited by r_vlad: 3 Aug 2008, 21:29

Attached thumbnail(s)
sistem_admisie_aer_Clio_III_1.6_16v.jpg ( Size: 22.47k ) Number of downloads: 217


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jjcage
post 4 Aug 2008, 09:56
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 February 05




Nu e o interfata cu calculatorul. E o chestie independenta (CarChip Pro) cu 512KB de memorie care logheaza tot la 5 secunde valoarea la 4 indicatori pe care-i alegi tu (mai logheaza si viteza tot la o secunda). E foarte convenabil pentru ca-i mic si poti chiar inchide capacul dupa ce-l montezi.

http://www.davisnet.com/drive/products/dri....asp?pnum=08226

Ai dreptate ca la Logan e mult mai aerisit. E poate explicabil ca dupa 30 de minute de condus in oras sa se ajunga la temperaturi mari care sa afecteze traseul aerului. Trebuie neaparat sa vad ce se intampla la un drum lung.


--------------------
Clio 1.6 16v 2007 Exception
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
herculane
post 4 Aug 2008, 11:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.237
Joined: 30 April 07




nu cred sa apara vreo problema. cel mai mult am mers cu a mea vreo 6 ore fara oprire, vara, 80% din timp peste 4-5000rpm si masina n-a avut nicio problema.


--------------------
Renault Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford - xxxxx Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jjcage
post 4 Aug 2008, 12:00
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 February 05




Eu ma astept ca la drum lung sa fie mai bine, nu mai rau. Ma gandesc ca la viteza se face aerisire mai bine si ma astept sa vad temperaturi mai joase. In acceleratie si la turatii mari ar trebui sa scada temperatura (fluxul mare de aer vine cu viteza mai mare si intra in contact cu tubulatura fierbinte mai putin timp). Cred ca o ora de mers in oras e cazul cel mai nefericit, de aceea am sperante ca la un drum extraurban sa vad rezultate mai bune.


--------------------
Clio 1.6 16v 2007 Exception
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 5 Aug 2008, 17:29
Post #7


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(jjcage @ 1 Aug 2008, 22:02)
M-am jucat un pic cu un logger pe OBD2 pe Clio 3 1.6 si am observat ca "intake air temperature" creste de la 25 de grade la 60 de grade (dupa 30 min) si la 70 de grade (dupa 60 min). Pe un Logan 1.6 8v creste de la 30 la 45 grade si ramane acolo. S-ar parea ca la Clio e o problema. Masuratorile au fost facute in oras (trebuie sa vad si la drum lung cum evolueaza).
*



Tu compari mere cu pere. Pe Clio 3 e motor 1.6 16v, iar pe Logan ai masurat 1.6 8v. Desi au cilindree asemanatoare, motoarele sunt foarte diferite. O astfel de comparatie nu are rost.

Daca chiar vrei sa ceri asta la service, fa la cerere un computer test cu motorul cald (ca sa simulezi cele 60min) si cand vezi 70 grade intreaba de ce e asa, ca tu ai facut un asa test si cu un Logan si nu sarea de 45 grade. Vezi ce raspuns primesti. Daca nu te multumeste, fa o intrebare oficiala catre Renault Romania, bazandu-te pe "informatia obtinuta in computer-testul platit".


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 5 Aug 2008, 18:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov





Am avut un caz la un opel cand sonda de temperatura aaaerului aspirat era pur si simplu "invelita" intr-un cocon de zgura si ulei, probabil de la o proasta functionare a turbinei la o alta data. Dupa spalare, totul a revenit la normal.


--------------------
Renault Megane IV - BV 22 ROC Sedan TCE140 2022
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 05:39
Dacia