Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Demarajul ideal

ovidelutzu
post 15 Sep 2007, 13:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 July 07




Mentionez ca conduc de vreo 6 luni, mai mult in oras, iar in afara am ceva probleme la depasiri. Nu ma pot lauda ca am un demaraj extraordinar, iar in cateva ocazii acest lucru mi-a cam dat batai de cap. Avand in vedere faptul ca detin un 1.9 DCI, sunt sigur ca exista cateva "trucuri" pentru a obtine intr-o situatie de urgenta un demaraj "ideal". Ma intereseaza in acest sens pe de-o parte exempe de viteze atinse si pe de cealalta parte corespondentul lor in trepte de viteza si turatia motorului. Sunt sigur ca cei care sunt mult mai experimentati ca mine imi pot da un raspuns pe masura. Multumesc.


--------------------
Renault Megane 2 - SB-06-XRH 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micutzul
post 15 Sep 2007, 13:35
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 11 September 07




Bun venit.
Iti recomand ca in depasiri sa-i dai tare cu a 4 pana la 3500-3800 si o sa vezi ca nu o sa mai ai probleme.In cel mai rau caz schimba vitezele de la a doua in sus de la 3000 rot/min in sus.
Bafta


--------------------
Renault Megane 2 2007 Expression
Renault megane 1.5dci 85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dobro_c
post 15 Sep 2007, 17:53
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 14 August 06
From: Baia Mare




pentru mine exista 2 feluri de depasiri... 1. vin lansat din spate in treapta de viteza maxina, il depasesc pe om, pe urma las in frana de motor si revin la viteza initiala. o folosesc cand am vizibilitate maxima si drumul e cam liber (un mod foarte bun daca mergi pe consum)
2. ajungi in spatele tipului, dai a 3-a, sau 4-a (evindent cand esti in afara ai undeva intre 90-110 sa zicem) si mergi mai departe. avand in vedere ca ai diesel pe la 100 ar trebui sa ai cuplu bun intr-a 3-a, dar cred ca e supraturata, deci incearca sa schimbi pe la 3500 maxim, iar in situatii mai critice 4000, mai mult n-are rost ca iesi din zona de cuplu...

PS: benzina se conduce mai usor decat diesel-ul, adica dai treapta inferioara si tragi de ea pana-n rosu, dar cu diesel-ul nu prea poti face atatea smecherii pt. ca daca iesi din cuplu pica-n bot. zona de cuplu este undeva de la 1500-2500 daca nu ma insel... si cam asta i cu depasirile...


--------------------
Renault Megane 2005 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 15 Sep 2007, 18:50
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




In depasiri, nu schimba viteza, deoarece pierzi timp pretios, bine, asta daca nu esti cu a 3-a pe la 110 la ora, unde e chiar indicat sa treci in treapta superioara.

Eu am o regula in depasiri: nu ma uit la consum si cu atat mai putin la uzura motorului, am doar grija sa nu intru in limitare, caci de acolo nu mai creste viteza.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 15 Sep 2007, 19:20
Post #5


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Cred ca majoritatea depasirilor in Romania sunt la 60-70km/h si la 90-100km/h. In afara de treapta de viteza folosita (3 sau 4), regula la mine este acceleratie cat mai tare pana cand am trecut complet de masina din fata. Daca ajunge turatia la 3500 e foarte bine, nu pateste nimic. Nu prea am ajuns la 4000rpm, n-a fost nevoie. Acolo unde am dat de vreun berbec care s-a apucat si el sa depaseasca am preferat sa ma raman in spate si sa-i umplu frigiderul de carne.

Un alt lucru important cred care trebuie mentionat este sa NU pornesti depasirea daca motorul are sub 2000rpm. Ii va lua mult timp pretios ca sa urce peste 2200, de unde intr-adevar incepe sa traga ca nebunul si sa te arunce in fata smile.gif

Daca nu esti sigur de cele scrise aici, iti recomand sa le incerci intai pe un drum cu 2 benzi pe sens. Nu faci depasiri cu trecut peste axul drumului, dar iti dai seama foarte usor de turatii, viteze, comportament motor, plus ca nu vine nimeni din fata smile.gif


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 15 Sep 2007, 20:07
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




ovidelutzu Tu ai megane 2 din 2002 ? blink.gif

Cuplul nu prea conteaza in depasiri, conteaza puterea, deci orice fel de motor ati avea cel mai bine trage daca accelerati pana la turatia de putere maxima. De aceea si atunci cand vedeti timpii de accelerare 0-100km/h ai diverselor masini, veti vedea ca degeaba are masina X motor diesel cu super cuplu, conteaza numai puterea si masa masinii.

In cazul dci, eu pornesc o depasire daca am cel putin 2500rpm, cu exceptia cazurilor in care am mult spatiu de depasire, unde accelerez fara sa mai retrogradez. Cele mai multe depasiri le fac in viteza 3, care trage bine pana la 110km/h unde am ~4000rpm.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 15 Sep 2007, 20:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




QUOTE
ovidelutzu Tu ai megane 2 din 2002 ?

De ce? e imposibil? tongue.gif

Daca ai cumva megane 1 1.9dci atunci iti spun cum procedez eu la depasire. De obicei la viteze mari adica 80 pana la 100 folosesc treapta 4 si am observat ca prind viteza rapid daca am cel putin 2500rpm inclusiv. Treapta 4 o folosesc in depasiri cel mult pana la 120km/h (stiu ca o sa-mi spuneti ca mai e pana sa ajunga la 4000 dar eu nu fac depasiri chiar asa riscante smile.gif )


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 15 Sep 2007, 20:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Pai parca in Romania a aparut din 2003 Megane 2, sau gresesc eu ?


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 15 Sep 2007, 21:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




Nu gresesti dar poate nu l-a luat de nou, megane 2 cu motorul de 1.9dci se fabrica din 11.2002 sau cel putin asa am gasit eu.


LE : scuze, nu m-am exprimat bine.
am gasit pe net ca megane 2 se fabrica din 11.2002 smile.gif

This post has been edited by alex0507: 15 Sep 2007, 22:10


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dobro_c
post 15 Sep 2007, 22:00
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 14 August 06
From: Baia Mare




si atunci de ce ai poza de la avatar cu megane 1? nu vreau sa fiu rau, dar daca tot a pornit discutia...


--------------------
Renault Megane 2005 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidelutzu
post 16 Sep 2007, 10:25
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 July 07




Pt. diesel_power - pe talon asa imi apare. Megane 2 classic breake 5 usi. Mersi de informatii. Sincer sa fiu, ma cam sperie cum se tureaza motorul cand se apropie de 3000 rot/min si prefer sa-l tin pana la 2500. Se pare ca trebuie sa schimb "tactica".


--------------------
Renault Megane 2 - SB-06-XRH 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Sep 2007, 10:27
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




ce te-ar putea speria la 3000rpm? Dar la 4000?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 16 Sep 2007, 11:49
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




Zgomotul facut, ala ma speria si pe mine la inceput biggrin.gif

ovidelutzu cati kw iti apar in talon?
Si poti depasi 3000 chiar daca face ca trenu ca nu are nimic.


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidelutzu
post 16 Sep 2007, 13:17
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 July 07




Pt. alex_0507 - 75 Kw. Mi s-a spus ca are peste 100 cai.


--------------------
Renault Megane 2 - SB-06-XRH 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Sep 2007, 14:07
Post #15


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




da, cu 0.57664 peste 100 smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0507
post 16 Sep 2007, 15:36
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 28 January 07
From: BV




sau cu 2 peste da nu e mare branza. observ deci ca avem acelasi motor.


--------------------
Renault Megane 2002 Classic Expression, 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 16 Sep 2007, 19:54
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




Din proprie experienta, cuplul e cel care iti face depasirea mai usoara sau mai grea. Daca ai cuplu mare, cazul dieselului (pentru ca vorbim de motoare mici, nu de benzinare de 6.0 L sau turbo), in general depasirile le faci plecand de la 2000-2200 rpm pana la 4000. Nu ii sar cilindrii, nu are nimic. Daca sari de 4000, incepe si pierde treptat din suflu, dar nu moare decat dupa 4200-4300 rpm. A treia e scurta, deci poti pleca de la 2000 rpm. A patra e pentru depasiri lungi, in care ai vizibilitate din fata si te poti duce mult.
La cutia mea cu 6 trepte de pe dci, in a treia la 4000 am cam 110, a patra merge pana la 150 am impresia.

diesel_power, parca am mai avut noi dispute din astea de putere vs. cuplu. biggrin.gif Repet insa, am versiuni cu puteri comparative de megane, iar dci-ul sta mai bine la reprize. Fapt ce il face mai confortabil la condus. Puterea mai mare face deosebirea la acceleratii de la 0 (zero) la x km/h. Dar in mers, la start lansat, e prea mare diferenta intre cele doua tipuri de motoare.


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 16 Sep 2007, 20:30
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Da, ai dreptate, la reprize sta mai bine motorul cu cuplu mai mare(diesel). Dar depinde ce fel de reprize. Daca sunt reprize de turatii mici este adevarat acest lucru (mers normal). Dar daca sunt reprize de accelerare pana la turatia de putere maxima, un benzinar cu putere mai mare si cuplu mai mic va fi mai sprinten decat un motorinar cu putere mai mica dar cuplu mai mare.

Eu am considerat ca atat in accelerarea de la 0 la 100km cat si intr-o depasire serioasa motorul se tureaza pana la puterea maxima.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the tiger
post 18 Sep 2007, 19:36
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 September 07
From: timisoara




john deer are un cuplu imens de 2000 N\m. este o masina sport?


--------------------
renault laguna - TM 35 REN 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 18 Sep 2007, 19:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




Ce cutie de viteze are John Deer ? tongue.gif


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the tiger
post 4 Oct 2007, 18:43
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 September 07
From: timisoara




poti sa-i pui si cutie de F1 , tot tractor ramane. se plafoneaza la 5000 de ture.


--------------------
renault laguna - TM 35 REN 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poseidon06
post 4 Oct 2007, 21:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 994
Joined: 11 February 07
From: Bucuresti




O sa fac o comparatie un pic mai exagerata. In anii 70, masinile americane bateau zdravan masinile europene de turatie in cursele de anduranta. Motorul de cilindree mare beneficia de mult cuplu, lucra la o turatie scazuta, fiind astfel supus unui stres mai mic pe perioada cursei, deci era mai fiabil. Comparatia: poti lua un motor de John Deer, il cuplezi la o cutie potrivita pentru a exploata plaja de turatie mai ingusta (ca la camioane - 1200-2500 rpm) si il faci masina sport. E foarte simplu. Cutia si reductorul iti dau ori rapoarte scurte, pentru tractat, etc, ori rapoarte lungi pentru viteza, cuplul mare oferind elasticitate, chiar daca plaja de functionare a motorului e redusa.
Vezi cursele de camioane...tot diesel sunt, de turatie mica...si fug ceva.


--------------------
Opel Astra J 2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride
Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheorghe1
post 5 Oct 2007, 18:02
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 October 07




eu mi-am luat masina diesel pentru consumul redus nu pentru cuplu lui mare ca nu merg la munca campului cu ea.e mai murdar ,mai zgomotos ,vibreaza mai tare, scoate fum ,dar consuma putin.din pacate la depasiri nu ma prea ajuta daca am peste suta.am facut o liniuta cu un prieten cu laguna 2 benzina motor de 2 litrii fara turbo si m-a facut fara probleme. pana la suta eram putin in spatele lui si pe urma nu l-am mai vazut. precizez ca masina mea e mai usoara are motor aproximativ la fel(1.9) plus turbo cu geometrie variabila iar cuplu motor e dublu fata de el.si in talon viteza maxima e mai mare la el.


--------------------
renault megane - cs 01 kzs 2004 privilege 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 10 Oct 2007, 16:54
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




Da, dar in oras el e la 2500 - 300 rpm si tu pe la 5000 rpm! tongue.gif
Si cat consuma a ta la turatia aia?


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 00:51
Dacia