Demarajul ideal
![]() ![]() ![]() |
Demarajul ideal
ovidelutzu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 July 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2
- SB-06-XRH
2002 1.9 DCI
|
|||
micutzul |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 11 September 07 ![]() |
Bun venit.
Iti recomand ca in depasiri sa-i dai tare cu a 4 pana la 3500-3800 si o sa vezi ca nu o sa mai ai probleme.In cel mai rau caz schimba vitezele de la a doua in sus de la 3000 rot/min in sus. Bafta |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Expression Renault megane 1.5dci 85cp
|
|
dobro_c |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
pentru mine exista 2 feluri de depasiri... 1. vin lansat din spate in treapta de viteza maxina, il depasesc pe om, pe urma las in frana de motor si revin la viteza initiala. o folosesc cand am vizibilitate maxima si drumul e cam liber (un mod foarte bun daca mergi pe consum)
2. ajungi in spatele tipului, dai a 3-a, sau 4-a (evindent cand esti in afara ai undeva intre 90-110 sa zicem) si mergi mai departe. avand in vedere ca ai diesel pe la 100 ar trebui sa ai cuplu bun intr-a 3-a, dar cred ca e supraturata, deci incearca sa schimbi pe la 3500 maxim, iar in situatii mai critice 4000, mai mult n-are rost ca iesi din zona de cuplu... PS: benzina se conduce mai usor decat diesel-ul, adica dai treapta inferioara si tragi de ea pana-n rosu, dar cu diesel-ul nu prea poti face atatea smecherii pt. ca daca iesi din cuplu pica-n bot. zona de cuplu este undeva de la 1500-2500 daca nu ma insel... si cam asta i cu depasirile... |
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
In depasiri, nu schimba viteza, deoarece pierzi timp pretios, bine, asta daca nu esti cu a 3-a pe la 110 la ora, unde e chiar indicat sa treci in treapta superioara.
Eu am o regula in depasiri: nu ma uit la consum si cu atat mai putin la uzura motorului, am doar grija sa nu intru in limitare, caci de acolo nu mai creste viteza. |
--------------------
.
.
.
|
|
AlexC |
![]()
Post
#5
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca majoritatea depasirilor in Romania sunt la 60-70km/h si la 90-100km/h. In afara de treapta de viteza folosita (3 sau 4), regula la mine este acceleratie cat mai tare pana cand am trecut complet de masina din fata. Daca ajunge turatia la 3500 e foarte bine, nu pateste nimic. Nu prea am ajuns la 4000rpm, n-a fost nevoie. Acolo unde am dat de vreun berbec care s-a apucat si el sa depaseasca am preferat sa ma raman in spate si sa-i umplu frigiderul de carne.
Un alt lucru important cred care trebuie mentionat este sa NU pornesti depasirea daca motorul are sub 2000rpm. Ii va lua mult timp pretios ca sa urce peste 2200, de unde intr-adevar incepe sa traga ca nebunul si sa te arunce in fata ![]() Daca nu esti sigur de cele scrise aici, iti recomand sa le incerci intai pe un drum cu 2 benzi pe sens. Nu faci depasiri cu trecut peste axul drumului, dar iti dai seama foarte usor de turatii, viteze, comportament motor, plus ca nu vine nimeni din fata ![]() |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
ovidelutzu Tu ai megane 2 din 2002 ?
![]() Cuplul nu prea conteaza in depasiri, conteaza puterea, deci orice fel de motor ati avea cel mai bine trage daca accelerati pana la turatia de putere maxima. De aceea si atunci cand vedeti timpii de accelerare 0-100km/h ai diverselor masini, veti vedea ca degeaba are masina X motor diesel cu super cuplu, conteaza numai puterea si masa masinii. In cazul dci, eu pornesc o depasire daca am cel putin 2500rpm, cu exceptia cazurilor in care am mult spatiu de depasire, unde accelerez fara sa mai retrogradez. Cele mai multe depasiri le fac in viteza 3, care trage bine pana la 110km/h unde am ~4000rpm. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
alex0507 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
QUOTE ovidelutzu Tu ai megane 2 din 2002 ? De ce? e imposibil? ![]() Daca ai cumva megane 1 1.9dci atunci iti spun cum procedez eu la depasire. De obicei la viteze mari adica 80 pana la 100 folosesc treapta 4 si am observat ca prind viteza rapid daca am cel putin 2500rpm inclusiv. Treapta 4 o folosesc in depasiri cel mult pana la 120km/h (stiu ca o sa-mi spuneti ca mai e pana sa ajunga la 4000 dar eu nu fac depasiri chiar asa riscante ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Pai parca in Romania a aparut din 2003 Megane 2, sau gresesc eu ?
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
alex0507 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
Nu gresesti dar poate nu l-a luat de nou, megane 2 cu motorul de 1.9dci se fabrica din 11.2002 sau cel putin asa am gasit eu.
LE : scuze, nu m-am exprimat bine. am gasit pe net ca megane 2 se fabrica din 11.2002 ![]() This post has been edited by alex0507: 15 Sep 2007, 22:10 |
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
dobro_c |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 14 August 06 From: Baia Mare ![]() |
si atunci de ce ai poza de la avatar cu megane 1? nu vreau sa fiu rau, dar daca tot a pornit discutia...
|
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6
|
|
ovidelutzu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 July 07 ![]() |
Pt. diesel_power - pe talon asa imi apare. Megane 2 classic breake 5 usi. Mersi de informatii. Sincer sa fiu, ma cam sperie cum se tureaza motorul cand se apropie de 3000 rot/min si prefer sa-l tin pana la 2500. Se pare ca trebuie sa schimb "tactica".
|
--------------------
Renault
Megane 2
- SB-06-XRH
2002 1.9 DCI
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#12
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
ce te-ar putea speria la 3000rpm? Dar la 4000?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
alex0507 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
Zgomotul facut, ala ma speria si pe mine la inceput
![]() ovidelutzu cati kw iti apar in talon? Si poti depasi 3000 chiar daca face ca trenu ca nu are nimic. |
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
ovidelutzu |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 July 07 ![]() |
Pt. alex_0507 - 75 Kw. Mi s-a spus ca are peste 100 cai.
|
--------------------
Renault
Megane 2
- SB-06-XRH
2002 1.9 DCI
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#15
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
da, cu 0.57664 peste 100
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
alex0507 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
sau cu 2 peste da nu e mare branza. observ deci ca avem acelasi motor.
|
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Din proprie experienta, cuplul e cel care iti face depasirea mai usoara sau mai grea. Daca ai cuplu mare, cazul dieselului (pentru ca vorbim de motoare mici, nu de benzinare de 6.0 L sau turbo), in general depasirile le faci plecand de la 2000-2200 rpm pana la 4000. Nu ii sar cilindrii, nu are nimic. Daca sari de 4000, incepe si pierde treptat din suflu, dar nu moare decat dupa 4200-4300 rpm. A treia e scurta, deci poti pleca de la 2000 rpm. A patra e pentru depasiri lungi, in care ai vizibilitate din fata si te poti duce mult.
La cutia mea cu 6 trepte de pe dci, in a treia la 4000 am cam 110, a patra merge pana la 150 am impresia. diesel_power, parca am mai avut noi dispute din astea de putere vs. cuplu. ![]() |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
diesel_power |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Da, ai dreptate, la reprize sta mai bine motorul cu cuplu mai mare(diesel). Dar depinde ce fel de reprize. Daca sunt reprize de turatii mici este adevarat acest lucru (mers normal). Dar daca sunt reprize de accelerare pana la turatia de putere maxima, un benzinar cu putere mai mare si cuplu mai mic va fi mai sprinten decat un motorinar cu putere mai mica dar cuplu mai mare.
Eu am considerat ca atat in accelerarea de la 0 la 100km cat si intr-o depasire serioasa motorul se tureaza pana la puterea maxima. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
the tiger |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 18 September 07 From: timisoara ![]() |
john deer are un cuplu imens de 2000 N\m. este o masina sport?
|
--------------------
renault
laguna
- TM 35 REN
2002
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Ce cutie de viteze are John Deer ?
![]() |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
the tiger |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 18 September 07 From: timisoara ![]() |
poti sa-i pui si cutie de F1 , tot tractor ramane. se plafoneaza la 5000 de ture.
|
--------------------
renault
laguna
- TM 35 REN
2002
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
O sa fac o comparatie un pic mai exagerata. In anii 70, masinile americane bateau zdravan masinile europene de turatie in cursele de anduranta. Motorul de cilindree mare beneficia de mult cuplu, lucra la o turatie scazuta, fiind astfel supus unui stres mai mic pe perioada cursei, deci era mai fiabil. Comparatia: poti lua un motor de John Deer, il cuplezi la o cutie potrivita pentru a exploata plaja de turatie mai ingusta (ca la camioane - 1200-2500 rpm) si il faci masina sport. E foarte simplu. Cutia si reductorul iti dau ori rapoarte scurte, pentru tractat, etc, ori rapoarte lungi pentru viteza, cuplul mare oferind elasticitate, chiar daca plaja de functionare a motorului e redusa.
Vezi cursele de camioane...tot diesel sunt, de turatie mica...si fug ceva. |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
gheorghe1 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 October 07 ![]() |
eu mi-am luat masina diesel pentru consumul redus nu pentru cuplu lui mare ca nu merg la munca campului cu ea.e mai murdar ,mai zgomotos ,vibreaza mai tare, scoate fum ,dar consuma putin.din pacate la depasiri nu ma prea ajuta daca am peste suta.am facut o liniuta cu un prieten cu laguna 2 benzina motor de 2 litrii fara turbo si m-a facut fara probleme. pana la suta eram putin in spatele lui si pe urma nu l-am mai vazut. precizez ca masina mea e mai usoara are motor aproximativ la fel(1.9) plus turbo cu geometrie variabila iar cuplu motor e dublu fata de el.si in talon viteza maxima e mai mare la el.
|
--------------------
renault
megane
- cs 01 kzs
2004 privilege 1.9 dci
|
|
Christu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.094 Joined: 9 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Da, dar in oras el e la 2500 - 300 rpm si tu pe la 5000 rpm!
![]() Si cat consuma a ta la turatia aia? |
--------------------
Alfa
Romeo
159 ex: Renault Megane Sedan 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th August 2025 - 00:51 |