Conduita preventiva, Reguli scrise si nescrise pe sosele
![]() ![]() ![]() |
Conduita preventiva, Reguli scrise si nescrise pe sosele
bh07xyk |
![]()
Post
#1
|
||
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
|
||
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|||
AlexC |
![]()
Post
#2
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Sunt total de acord cu ce ai scris mai sus. In exemplul tau eu as fi ignorat faza lunga daca era zi sau as fi aprins farurile de ceata noaptea. In plus, mi-as fi racorit degetul mijlociu pe geam pozitionandu-l catre soare timp de vreo 30 secunde, daca chiar nu aveam unde sa ma duc pe dreapta.
Eu merg de obicei cu 130-140km/h si ma dau la o parte din calea alora cu 200km/h si ii depasesc pe cei 90km/h, dar daca iese in fata unul cu 110 care depaseste un TIR cu 90km/h ce sa fac, sa ma urc pe el? Nu imi convine cand aia nu se dau la o parte si au loc, dar aia e alta situatie. Ca regula de mers pe autostrada, eu folosesc semnalizataorele. DA, functioneaza! Aflat pe banda 2-a in spatele cuiva si semnalizezi dreapta, ala reactioneaza mult mai elegant si eficient decat daca-i arunc faza lunga-n cap. This post has been edited by AlexC: 4 Oct 2007, 08:40 |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
alecsz99 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 18 February 07 From: Bucuresti, Romania ![]() |
Cred ca problema ar trebui abordata si din perspectiva celui care vine din spate cu viteza...am intalnit situatii in care venind mai tare din spate iar cel din fata aflandu-se in depasire sa nu poate sa elibereze imediat banda mai rapida (de ex. din cauza depasirii unei coloane de tiruri sau a mai multori masini ce rulau cu viteza inferioara).
Si o astfel de situatie trebuie abordata preventiv. Nu vad rostul de a il fort pe cel din fata sa omoare masina printr-o accelerare brusca. Mult mai civilizat si preventiv - ca doar asta e topicul - mi se pare sa astepti linistit la o distanta sigura (in nici un caz milimetric in spatele celui din fata) eliberarea benzii. In 90% din cazuri cel din fata, odata libera prima banda, se va da la o parte din calea ta. Daca nu o face atunci flash-urile sunt indicate, dar din nou fara a se aborda situatia intr-un mod agresiv si periculos, fara a te apropia prea tare de el si fara a claxona si tine permanent faza lunga aprinsa. Flash-urile sunt binevenite atunci cand rulezi cu viteza iar cel din fata are prima banda libera si o poate folosi. Tot o folosire preventiva a lor o vad si in cazul in care se foloses pentru a il atentiona pe cel din fata sa nu se angajeze in depasire si astfel sa iti taie fata. In nici un caz nu depasiti pe prima banda sau pe banda de urgenta. Am vazut asa ceva, cineva a depasit un TIR pe banda de urgenta iar vizibilitate sa era redusa la doar cativa metri pe acea banda datorita gabaritului masinii pe care o depasea. Daca era cineva stationat (eronat, ilegal, cum vreti voi insa totusi stationat) pe banda de urgenta? L.E. AlexC are dreptate, semnalizarea este foarte indicata nu doar in situatia descrisa de el dar si in cazul in care din spate va veni o masina ruland cu viteza superioara si vazand semnalul de depasire va stii ca aceea nu este banda ta de rulare si imediat ce termini depasirea ii vei elibera calea. This post has been edited by alecsz99: 4 Oct 2007, 08:44 |
--------------------
Dacia/Kia/Mercedes
Berlina Li / Pro Cee'd / S320
2003 / 2008 / 2010
|
|
padre |
![]()
Post
#4
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ma preocupa si pe mine subiectul flashurilor pe sosele, fie ca sunt drumuri nationale, europene sau autostrazi.
Acolo unde sunt cel putin 2 benzi, e clar ca este normal si civilizat sa incerci sa circuli cu precadere pe banda 1 (cea mai apropiata de marginea drumului). Sunt de acord ca e necivilizat sa dai flashuri, eu incerc sa fac asta cat mai putin, apropiindu-ma de cel din fata cu semnalizarea stanga pornita... Foarte rar, unii inteleg situatia si se dau pe banda 1. De cele mai multe ori, insa, nici o reactie din partea lor. Ce e de facut in situatia asta? Eu unul, dupa ce stau cateva zeci de secunde/minute in spatele lor, dau si un flash, poate nu m-au observat... Uneori imi este greu sa imi pastrez calmul, pentru ca unii sunt chiar nesimtiti. Inteleg si supararea si frustrarea celor care primesc flashuri, pentru ca si eu ma gasesc uneori in situatia asta. De cele mai multe ori insa nu ar trebui sa primesc flash (fie sunt in depasire cu 130-150 km/h, fie pe banda 1 sunt numai tiruri si/sau camioane si masini vechi care circula cu 70-90 km/h, fie mi s-a bagat unul in fata, brusc, fara sa se asigure, etc.) si atunci ma cam apuca indignarea, ca sa zic asa. Si cele mai grave cazuri se intalnesc pe E85, care e drum european cu 1 banda pe sens si banda de urgenta. Eu cel putin asa vad treburile. Ei bine, eu nu o sa circul niciodata pe banda de urgenta. Mi se pare o aberatie sa circuli km intregi pe acea "jumatate" de banda. Cei care se grabesc nu au decat sa depaseasca regulamentar, prin stanga. |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
bendix |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
bh07xyk:
In primul rand iti multumesc pentru promptitudinea deschiderii acestui nou topic ! Eu cred ca va fi de un real folos celor care au ales acest mod deosebit de placut de deplasare - cu automobilul, mod care poate fi insa riscant uneori. De ce nu sunt de acord cu tine. Fiindca participantii la trafic nu se compun doar din piloti de curse, soferi profesionisti sau soferi amatori cu experienta. La volan pot fi si incepatori, soferi foarte tineri, sau foarte batrani, etc. Toti acestia din urma trebuie sa stie (asta e parerea mea), ca daca respecta regulamentele, pot circula in siguranta. In ceea ce priveste: QUOTE Poate chiar e ceva nebun si da in tine din spate la 130 Sa stii ca iau intotdeauna in calcul si acest aspect. Adica posibilitatea nefericita ca unii parteneri de trafic sa se transforme in dusmani. In aceste cazuri limita ma bazez pe grija lui Dumnezeu si pe experienta mea de 20 de ani ca sofer. Totusi nu recomand cuiva sa incerce sa "ma dea jos de pe sosea" ![]() AlexC: QUOTE Sunt total de acord cu ce ai scris mai sus. In exemplul tau eu as fi ignorat faza lunga daca era zi sau as fi aprins farurile de ceata noaptea Tocmai asta era problema - era noapte ![]() ![]() QUOTE In plus, mi-as fi racorit degetul mijlociu pe geam pozitionandu-l catre soare timp de vreo 30 secunde, daca chiar nu aveam unde sa ma duc pe dreapta. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#6
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Atunci cand cineva depaseste cu 100kmh un tir care se deplaseaza cu 90 si foloseste banda 2 timp de 5 minute nu are nici o scuza, oricat mi-ati spune voi despre politete si conduita elegata la volan. El insusi pune in pericol pe toti cei care vin din spate cu 130-140kmh. u mai vorbesc despre cei care vin cu 180-200.
E frumos sa spui cuvinte mari despre respectat litera legii, insa nu uitati cat de bine e formulata legea in Romania. Personal, prefer sa actionez in spiritul legii, si anume: sa circul la limita evitarii (sau minimalizarii) pericolelor. In cazul meu, toate incidentele in care am fost implicat, direct sau indirect, vinovat, nevinovat sau co-vinovat, au avut loc cand ma deplasam cu mai putin de 40kmh. O statistica asemanatoare arata ca soferii care se deplaseaza cu viteze (prea) mici au mai multe accidente decat cei care alearga. Concluziile va las pe voi sa le trageti... |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
bendix |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
sandman_
Nu trebuie sa ne uitam la cazuri atat de complicate (depasiri care dureaza 5 minute). Eu vad zilnic cazuri mult mai simple pe drumul Timisoara - Sag, de exemplu. Pentru cei care nu cunosc, este o portiune de sosea cu 2 benzi pe sens, de aproximativ 15 kilometri. Ei bine, aproape intotdeauna gasesc pe acest drum "bizoni" care circula pe banda a doua fara nici un motiv (cu banda intai libera). E greu de spus ce e de facut in acest caz. Voi ce faceti ? Dati flash-uri, claxonati ? Eu de pilda am facut odata ceva ce nu voi mai repeta a doua oara. L-am depasit pe unul din acestia pe banda intai si taman in acel moment a vrut sa traga dreapta. Claxonul meu prompt ne-a salvat pe amandoi. Problema discutiei incepute, cred ca este alta. Cum actionam in cazul in care circulam legal, regulamentar, corect, cu bun simt, etc. si totusi primim intr-un mod agresiv flash-uri ? This post has been edited by bendix: 4 Oct 2007, 10:04 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
hash |
![]()
Post
#8
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
QUOTE(AlexC @ 4 Oct 2007, 09:38) Ca regula de mers pe autostrada, eu folosesc semnalizataorele. DA, functioneaza! Aflat pe banda 2-a in spatele cuiva si semnalizezi dreapta, ala reactioneaza mult mai elegant si eficient decat daca-i arunc faza lunga-n cap. stanga Cat am fost pe afara nu m-a flash-uit nimeni (nici macar BMW X5 cu nr de RO) E drept ca nici nu am incomodat aiurea si am depasit cu viteza maxima de care am fost in stare (uneori si 160) tir-urile de pe B1 This post has been edited by hash: 4 Oct 2007, 10:05 |
--------------------
-
-
-
|
|
dragOn |
![]()
Post
#9
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sandman_ @ 4 Oct 2007, 09:05) O statistica asemanatoare arata ca soferii care se deplaseaza cu viteze (prea) mici au mai multe accidente decat cei care alearga. Concluziile va las pe voi sa le trageti... Din ce am văzut eu, cei care aleargă... au un singur accident... și se soldează cu o cruce pe marginea drumului. |
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#10
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
QUOTE(bendix @ 4 Oct 2007, 11:02) Cum actionam in cazul in care circulam legal, regulamentar, corect, cu bun simt, etc. si totusi primim intr-un mod agresiv flash-uri ? Il lasam sa treaca cu prima ocazie. Calm si fara nervi si fara manevre bruste si/sau necugetate. Eu de obicei dupa aia ma bag in plasa lui si ma duc "pe benzina lui" cat ma pot tine dupa el. Si ma pot tine mult ![]() This post has been edited by bh07xyk: 4 Oct 2007, 10:13 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
bendix |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
QUOTE E drept ca nici nu am incomodat aiurea si am depasit cu viteza maxima de care am fost in stare (uneori si 160) tir-urile de pe B1 E adevarat ca nu am circulat cu 160, desi ma puteam apropia oarecum de aceasta viteza. Am considerat ca fiind noapte si o ploaie fina, 130 pe ora e suficient. QUOTE Eu de obicei dupa aia ma bag in plasa lui si ma duc "pe benzina lui" cat ma pot tine dupa el. Si ma pot tine mult ![]() Eu am avut parte de situatii si mai interesante. Conducatori care se dadeau "de ceasul cenzurat" sa ma depaseasca si dupa aceea micsorau viteza sub cea pe care o aveam eu. Mare e gradina ! ![]() This post has been edited by bendix: 4 Oct 2007, 10:30 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#12
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Da, se intampla si asta, urasc soferii de genul asta, care tin cu tot dinadinsul sa fie in fata dar nu sunt in stare sa pastreze viteza. Cel mai important este sa nu escaladeze situatia, respectiv sa va tot depasiti la muchie unul pe altul. Ai doua optiuni:
1. Daca te tine masina, treci pe langa el cu 30 km/h mai mult decat are el si o tii asa pana nu se mai vede in spate 2. Daca nu te tine, lasa-i 100 de metri in fata cateva minute si dup-aia "mai vedem" |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
sandman_ |
![]()
Post
#13
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
QUOTE(bendix @ 4 Oct 2007, 09:02) Ei bine, aproape intotdeauna gasesc pe acest drum "bizoni" care circula pe banda a doua fara nici un motiv (cu banda intai libera). E greu de spus ce e de facut in acest caz. Voi ce faceti ? Dati flash-uri, claxonati ? Problema discutiei incepute, cred ca este alta. Cum actionam in cazul in care circulam legal, regulamentar, corect, cu bun simt, etc. si totusi primim intr-un mod agresiv flash-uri ? 1. daca ma grabesc, schimb banda (ma mut pe banda 1) si merg inainte (manevra nu se numeste depasire), dupa ce in prealabil l-am claxonat ca sa vada ca nu e singur pe drum; daca nu ma grabesc, ma asez "in fundul lui" si semnalizez stanga. Daca e bizon si nu vede/reactioneaza, aplic solutia de la "graba"; 2. Pe cat de mult spun ca trebuie condus de asa natura incat a nu-i incurca pe ceilalti, pe atat de tare sustin ca trebuie sa te doara in basca de ce-ti spun ceilalti sa faci (paradoxal, nu?). Mai clar. Atata timp cat ti-ai stabilit o "strategie" de a efectua manevra de depasire a unui tir pe autostrada, te tii de ea pana la capat, pana la intoarcerea pe banda 1. vin bolizii din spate in timp ce tu depasesti, calci acceleratia pana nu la limita la care nu te mai simti tu in siguranta sau in control si depasesti pana la capat toate tirurile pe care ti le-ai propus. QUOTE(dragOn @ 4 Oct 2007, 09:12) Din ce am văzut eu, cei care aleargă... au un singur accident... și se soldează cu o cruce pe marginea drumului. Bravo... QUOTE(bendix @ 4 Oct 2007, 09:16) E adevarat ca nu am circulat cu 160, desi ma puteam apropia oarecum de aceasta viteza. Am considerat ca fiind noapte si o ploaie fina, 130 pe ora e suficient. Eu am avut parte de situatii si mai interesante. Conducatori care se dadeau "de ceasul cenzurat" sa ma depaseasca si dupa aceea micsorau viteza sub cea pe care o aveam eu. Mare e gradina ! ![]() Eu am prins unul asa si l-am impins din spate pana la o viteza la care nu mai era in stare sa stea. Deh, imi luasem meganul de 10.000 km si eram jmeker ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
bendix |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
Apropos de conducerea preventiva. O alta situatie de care trebuie sa se tina cont este urmatoarea: Suntem pe un drum/sosea cu mai multe benzi pe sens. Daca cel din dreapta sau din stanga noastra franeaza din anumite motive necunoscute, e obligatoriu sa franam si noi.
Aceasta recomandare eu o pun la capitolul de legi nescrise. O astfel de conduita m-a salvat de la multe neplaceri. De vreo doua ori am evitat sa nu calc pietoni in zone unde nu se zarea indicatorul de trecere. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
hash |
![]()
Post
#15
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Asta e mai mult decat o regula - nu vezi, nu treci - presupui ca tocmai un copil se pregateste sa tasneasca. Mai ales in oras a functionat de nu-stiu-cate ori. Asta si cu "vezi minge -> frana".
As mai adauga: - in oras, noaptea, daca ploua si iluminatul stradal nu functioneaza, o viteza de 40km/h poate fi prea mult. Pietonii angajati in traversare devin aproape invizibili datorata farurilor masinilor care va 'orbesc' din sens contrar, impreuna cu reflexiile date de drumul ud; - atentie la masinile parcate inaintea trecerilor de pietoni ! in fata lor in marea majoritate a cazurilor sunt pietoni pe trecere pe care nu-i vedeti; - daca veniti pe B 2 la un semafor, in conditiile in care B1 este plina cu masini oprite, ambele benzi mergind inaite, asteptati-va ca unul din cei de pe B1 sa 'optimizeze' tasnind in fata dvs. fara sa semnalizeze si fara sa se asigure suficient; am patit-o de vreo cateva ori, prima data s-a soldat cu o frana violenta, pe urma m-am invatat minte |
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:44 |