Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Capota deschisa in mers la 100km/h!, ce s-ar putea face legal?

oliviub
post 24 May 2007, 23:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 14 October 04




Salutare,

Astazi am fost "victima" unui accident stupid.

Rulam pe autosdrada in apropiere de Stuttgart cu o viteza de aprox 100km/h cu un
Megane sedan.
La un moment dat capota s-a deschis si a lovit parbrizul raminind "lipita" de parbriz.. Am avut oarece noroc ca eram pe banda cea mai din stinga si am reusit s-o opresc in 300m folosinduma de parapetul despartitor ca ghidaj. Nu am frinat brusc deoarece la ora 17:30 traficul era destul de mare, in schimb am pornit avariile si am oprit cit mai aproape de gardul despartitor.

As dori sa va intreb daca este normal ca in ventualitatea in care capota a fost dechisa(doar tragind de pirghia din habitaclu - e posibil ca unul din cei 2 copii ai mei sa se fi jucat saptamina aceasta) nu ar trebui sa existe avertizare luminoasa sau sonora?

Exista vreo sansa de cistig daca dau in judecata firma producatoare?

Va multumesc anticipat pentru parerile voastre.

Cu stima,
oliviub

PS: Nu va pot descrie senzatia traita in momentul in care in vizibiliatea a fost 0- vedeam doar capota. mad.gif

PS2: Rog moderatorii sa mute topicul in alta sectiune daca considera util acest lucru.

This post has been edited by oliviub: 25 May 2007, 08:17


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v - xx 2005 1.6 16v
"Banca este locul care te imprumuta cu bani, daca faci dovada ca nu ai nevoie de ei." - Bob Hope
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 25 May 2007, 07:04
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




din cate stiu eu pe langa faptul ca trebuie sa deblochezi din interior capota, mai trebuie si din fata sa tragi de o siguranta....deci?


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 25 May 2007, 08:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




nasol moment....bine ca ai scapat fara incidente !!!


--------------------
none ex Lag 2 - none 1.9dci
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 25 May 2007, 09:14
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Este adevarat ca mai exista o siguranta...dar daca este din plastic nu cred sa reziste la forta aerului care are tendinta de a impinge capota in sus...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 May 2007, 09:30
Post #5


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




am mari inoieli ca e de plastic...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 May 2007, 09:32
Post #6


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. Eu nu stiu multe masini cu senzor de capota deschisa, in afara de cele cu alarma si cu senzor montat pentru alarma.
2. Daca tu poti demonstra (probabil va fi necesara si o expertiza tehnica pe care o vei plati) ca incidentul a avut loc din cauza unui viciu ascuns sau neascuns a sistemului de prindere al capotei, atunci ai sanse de castig. Daca insa nu poti demonstra...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 25 May 2007, 09:40
Post #7


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Am "testat"-o eu. La masina cuiva care s-a "sprijinit" putin de un copac si nu mai putea fi actionata siguranta. Am tras in sus de capota cat am putut, insa m-am oprit la limita la care mi s-a parut ca incepe sa se indoaie capota (care scapase intreaga).

Fara indoiala ca exista un motiv pentru care s-a intamplat asta. Iti garantez ca in mod normal nu se intampla asa ceva, acela e rostul sigurantei. Poate masina sa fi fost lovita si reparata necorespunzator sau mecanismul de siguranta sa fi avut vreun defect.

Masina nu e prevazuta din fabrica cu sistem de alarmare al deschiderii capotei motor. Iar in ceea ce priveste sansele de castig al proces cu firma constructoare, eu le apreciez ca fiind 0 (sau chiar -1).

Nasol moment, intr-adevar. Bine ca ti-ai pastrat sangele rece si nu s-a terminat mai rau.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 25 May 2007, 09:52
Post #8


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(R19/16v @ 25 May 2007, 10:30)
am mari inoieli ca e de plastic...
*




La mine si la R25 si la megane este din fier....am spus ca poate la el este din plastica pt. ca nu ai asa imi explic cum a reusit sa se deschida capota chiar si daca era semideschisa...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oliviub
post 25 May 2007, 10:40
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 14 October 04




@cipman


Intr-adevar am avut acum un an o reparatie care a constatt in: inlocuire spoiler fata, inlocuire aripa stinga, far stinga si capota ...n-ar fi exclus sa fie de acolo. Mi se parea mie ca era cam iesitqa clapeta de siguranta dupa reparatie - desi nu cred ca e relevant acest aspect sad.gif .

Printre altele pot sa va spun ca am lasat masina in service si sper ca marti sa fie gata complet. Am asigurare la Allianz si au spus ca vor deconta toata lucrarea.

Va tin la curent cu eventuale noutati. Dupa ce se termina toata povestea am sa descriu pe pasi cum sa facut cu reparatia si decontarea.


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v - xx 2005 1.6 16v
"Banca este locul care te imprumuta cu bani, daca faci dovada ca nu ai nevoie de ei." - Bob Hope
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 25 May 2007, 11:27
Post #10


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Voilà de vezi ... Nu ca "nu e exclus", ci de acolo este ... e al naibii de relevant.
Bine ca se termina cu bine.





--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aleks
post 25 May 2007, 11:42
Post #11


membru corespondent


Group: Members
Posts: 253
Joined: 7 July 06
From: Iasi




Mie mi-a sărit odată o roată în mers!

M-am chinuit luni de zile să aflu cum de a fost posibil așa ceva.

La un moment dat, după mult timp, mi-am amintit că avusesem o pană chiar la acea roată și că observasem în vulcanizare că tinerii aceia care s-au ocupat de roată nu strînseseră prezoanele decît pe jumătate.

Evident, n-am considerat relevantă această observație. Credeți că de acolo mi s-a tras săritul roții ?

Ori, cum credeți, s-ar merita să dau în judecată Renault/Franța pentru neglijență în fabricarea mașinii ?

Să nu uităm că e vorba de o mașină din 1986 și că fabricanții bănuiau că va ajunge în posesia unui român, după căderea Cortinei de Fier.

Este, astfel, posibil să-i fi integrat intenționat niște defecte pentru a scăpa de un eventual român care ar fi vrut să adere la UE ? Ce credeți ?

Sînt foarte confuz ... Chiar așa de mult conta strîngerea prezoanelor ălora ?

Vă mulțumesc respectuos.


--------------------
Renault 11 - 126.000 km 86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100
Am întrebat, n-am dat cu parul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovis
post 25 May 2007, 13:32
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 10 April 03
From: Timisoara




In legatura cu datul in judecata, cred ca cel mai bine vorbesti cu cei de la CASCO. Poate vor ei sa-si recupereze banii de la service-ul care ti-a facut reparatia si eventual sa te lipesti de ei. Singur nu cred ca merita.


--------------------
Renault Megane II.2 Estate Expression 2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oliviub
post 25 May 2007, 14:31
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 14 October 04




Aleks cred ca "pamfletul" tau este cam de deplasat.
N-am insinuat ca Renault ar fi planuit sa ma omoare pe mine roman care vrea sa adere la UE. Nici faptul ca ar putea fi de la reparatia respectiva nu mi s-a parut evident(poate aici gresesc dar am circumstante atenuate deoarece nu sint mecanic si nici nu e scopul meu sa cercetez cauzele incidentului). Pentru aceasta exista experti care pot emite ipoteze.
Chiar si ca mod de a gandi se vede ca mai avem mult pina sa ne cunoastem drepturile. La service m-au intrebat cind am cumparat masina, daca era cumparat dupa 01 ianuarie 2007 din Romania (de asta eu nu sint f. sigur dar cei de la service pareau siguri cind afirmau acest lucru) sau era cumparata din UE in 2005(anul cind am cumparat-o), reparatia era acopertia de GARANTIE. O astfel de abordare in momentul de fata de neconceput pentru Romania fara expertize si contra-expertize.
Evenimentul s-a terminat in modul cel mai fericit - daca se poate spune asa- dar gindeste-te la alte posibile variante si eu zic ca merita analizate cauzele care au dus la deschidera capotei.
Iti doresc sa nu ai parte de nici un fel de urmari nefericite in trafic.


Pentru Ovis: iti multumesc de sugestie. Am sa vorbesc cu compania de asigurari pentru ca nu se stie niciodata smile.gif

This post has been edited by oliviub: 25 May 2007, 14:34


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v - xx 2005 1.6 16v
"Banca este locul care te imprumuta cu bani, daca faci dovada ca nu ai nevoie de ei." - Bob Hope
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 May 2007, 18:01
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Acel cârlig de siguranță NU ESTE DIN PLASTIC. Punctul lui slab este arcul ce îl ține tensionat, astfel încât să agațe în calandru. Dacă acel arc se rupe, sunt șanse să nu mai agațe bine...
Cât despre senzor pentru capotă deschisă, Laguna 2 are...Megane nu știu...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 25 May 2007, 20:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Poate de la vibratiile datorate trecerii aerului pe sub capota, astea au anulat functia sigurantei, probabil ca si alaturi de reglajul incorect al al pozitiei acelei sigurante. Nu cumva s-a petrecut evenimentul cand a trecut o masina pe langa tine , in acelasi sens de mers!


--------------------
dacia Astra H Cosmo - b xx sef 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 May 2007, 21:09
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




George, de ce crezi ca a fost pusa siguranta aia acolo?
In mod sigur ce s-a intamplat s-a intamplat din cauza unui montaj prost a unei sau mai multor piese...

Toata admiratia ca ti-ai pastrat calmul si ai tinut situatia sub control wink.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 25 May 2007, 21:45
Post #17


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




Nu este despre megane, dar situatia e similara pentru niste clio-uri:

Renault's Clio recall
Auto Express has already reported on the BBC’s Watchdog investigation into the bonnet catches on the Renault Clio II, after reports of bonnets flying open at high speed.

The company maintains there is no design-fault with the mechanism, but now appears to have back-tracked on its original stance and is contacting more than 400,000 Clio II owners

The company maintains there is no design-fault with the mechanism, but now appears to have back-tracked on its original stance. It is contacting more than 400,000 Clio II owners, inviting them to take their cars to their nearest dealers for a free safety check.

The firm recenzurats Watchdog’s claims that it has delayed over addressing the issue, and put lives at risk. It claims the problem is actually maintenance issue. “If poor maintenance is detected, the appropriate corrective action will be carried out at no cost to the customer as a gesture of goodwill,” said a statement from the firm.

The catch fitted to the Clio Campus is of the same design and the firm has now added maintenance of its latching mechanism to the service schedule of these vehicles.



Attached thumbnail(s)
car_photo_216203_5.jpg ( Size: 44.21k ) Number of downloads: 294
car_photo_216204_5.jpg ( Size: 48.76k ) Number of downloads: 288
car_photo_216205_5.jpg ( Size: 44.54k ) Number of downloads: 209
car_photo_216206_5.jpg ( Size: 49.81k ) Number of downloads: 225
car_photo_216207_5.jpg ( Size: 58.01k ) Number of downloads: 291
car_photo_216208_5.jpg ( Size: 72.18k ) Number of downloads: 230
car_photo_216209_5.jpg ( Size: 49.7k ) Number of downloads: 220


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aleks
post 28 May 2007, 09:34
Post #18


membru corespondent


Group: Members
Posts: 253
Joined: 7 July 06
From: Iasi




@oliviub: Eu știu sigur că nu-i deplasat.

28 May 2007, 09:35:
OLIVIUB:

"I ntr-adevar am avut acum un an o reparatie care a constatt in: inlocuire spoiler fata, inlocuire aripa stinga, far stinga si capota ...n-ar fi exclus sa fie de acolo. Mi se parea mie ca era cam iesitqa clapeta de siguranta dupa reparatie - desi nu cred ca e relevant acest aspect. "


Mda.

This post has been edited by Aleks: 28 May 2007, 09:35


--------------------
Renault 11 - 126.000 km 86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100
Am întrebat, n-am dat cu parul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FFA
post 1 Jul 2007, 10:51
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 23 June 07




eu am patit chestia asta la clio-ul meu........era lovit (abia facusem constatarea la casco) si siguranta capotei k doar in ea era prinsa capota nu a tinut si p timisoara m-am trazit cu capota pe parbriz. am rezolvat-o cu casco dooarece mie nu mi-a atins plafonul doar parbrizul crapat putin ( viteza mica). Saptamana viitoare o sa-mi montez sigurante de raliu la capota tongue.gif sa fiu sigur, pe langa k am schimbat sistemul de prindere al capotei.


--------------------
Dacia 1300 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mbc
post 27 Aug 2007, 14:05
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 432
Joined: 1 July 05
From: BUCURESTI




ma mira faptul ca megane sa nu aiba martor luminos pt capota deschisa.
la clio din semnatura am observat ca martorul de usi deschise se aprinde si daca capota nu este inchisa cum trebuie...
pot face demo, daca cineva nu crede.
si nu cred sa functrioneze acel martor din alarma.


--------------------
Renault / Dacia Clio / NOVA GT si GTi - B43HZK 2005, 1.5dci / 1999
clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 27 Aug 2007, 20:58
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pe mine ma anunta cucoana daca am capota deschisa.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 28 Aug 2007, 19:11
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




si mie mi s-a intamplat dar nu la masina din semnatura. la una romaneasca, la oltcit. eram pe un pod si a fost o senzatie....nu doresc nimanui. daca tragi de parghia respectiva , mai exista o siguranta la capota. e totusi posibil sa fi sarit si aia? ma indoiesc. mare lucru legal nu cred ca ai putea face.
bafta si doamne fereste


--------------------
VW Passat 3C - OT-03-VTG 2006
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanu_WZI
post 9 Sep 2007, 16:46
Post #23


Membru in trecere


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 August 07
From: Bucuresti




Atat la Clio Symbol cat si la Megane in momentul deschiderii capotei de la motor se aprinde lumina in interior. La Megane incercati veti vedea ca dupa cativa metrii rulati cu capota deschisa se aude un piuit si martorul de usi deschise din bord ramane aprins.
Cu Clio am avut nesansa sa merg 1000km cu bara+calandru+capota motor deteriorate. Capota parea ca se inchide cum trebuie (apasand cu forta pe ea) dar la un moment dat pe autostrada lumina din interior s-a aprins (noapte fiind). Ce sa vezi?! Se deschisese capota dar siguranta o tine sa nu vina peste parbriz la 130.
Siguranta de la capota merita toti banii!!!!!


--------------------
Megane Sedan Manager 2007 - 1.5dCI 85CP Euro4
Logan VAN 2007 - 1.4 MPi
Clio Symbol Expression 2005 - 1.5 dCi 65CP Euro3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 9 Sep 2007, 16:49
Post #24


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




La mine nu se aprinde nimic.. megane 2004


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 9 Sep 2007, 17:24
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Nici la mine...


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 10 Sep 2007, 21:09
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




O sa fac si eu un test sa vad daca zice ceva.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 10 Sep 2007, 21:23
Post #27


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Toate Clio-urile din pozele atasate de Alex au bratul stergator dreapta de ala "smecher".... blink.gif ?


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 10 Sep 2007, 21:26
Post #28


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Asta pentru ca sunt toate din Anglia... Cred...


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 10 Sep 2007, 22:11
Post #29


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Asa-i!...la aspectul asta n-am fost atent!


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 11 Sep 2007, 09:02
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(fanu_WZI @ 9 Sep 2007, 17:46)
Atat la Clio Symbol cat si la Megane in momentul deschiderii capotei de la motor se aprinde lumina in interior. La Megane incercati veti vedea ca dupa cativa metrii rulati cu capota deschisa se aude un piuit si martorul de usi deschise din bord ramane aprins.
Cu Clio am avut nesansa sa merg 1000km cu bara+calandru+capota motor deteriorate. Capota parea ca se inchide cum trebuie (apasand cu forta pe ea) dar la un moment dat pe autostrada lumina din interior s-a aprins (noapte fiind). Ce sa vezi?! Se deschisese capota dar siguranta o tine sa nu vina peste parbriz la 130.
Siguranta de la capota merita toti banii!!!!!
*


Eu am tractat un Clio lovit in fata vreo 300 de km, din care vreo 200 pe A1 si A2. Primul lucru pe care l-am facut, inainte de a pleca a fost sa asiguram capota cu soricei pentru capace, pana la urma am mai adaugat si niste sireturi, ca de la 70-80 in sus cam zdranganea destul de urat. Nu vreau sa stiu ce s-ar fi intamplat daca se deschidea capota in mers. Pana la urma am ajuns in siguranta la Galati si nu s-a mai intamplat nimic.
In mod normal insa, capota nu trebuie sa sara, de asta are 2 sisteme de prindere, insa de la vibratii poate sa sara usor si din al doilea daca primul e defect.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 23:17
Dacia