Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Vibreaza volanul !, probleme cu directia

uskatu
post 1 Sep 2007, 22:04
Post #1


Energy


Group: Members
Posts: 102
Joined: 6 November 06
From: Craiova




Salutare! Am si eu un Renault 19RT din 1990, coupe, 1.4 Energy tip E6J700 serie C007859 si cateva probleme sad.gif . Cea mai grava este la directie, mai exact pe drumuri proaste gen drum de tara, piatra cubica, prin gropi destul de micute, vibreaza volanul rau de tot plus ca are joc stanga dreapta si troncane destul de tare, pe drumuri bine asfaltate, netede, toate astea dispar ramane decat un mic joc! Am dat roata fata stanga jos si se pare ca zgomotul si vibratiile vin din cuplajul coloanei de directie cel putin asa cred eu, nu am fost la un meserias si nu prea ma pricep. Ati avut careva problema asta ? Cum se poate remedia? Alta chestiune legata de directie ar fi ca la viraj stanga volanul se invarte destul de greu fata de cum se invarte spre dreapta, iar atunci cand virez stanga maxim zvacneste foarte puternic inapoi, dar cand ies din virajul asta maxim nu se-ntoarce volanul inapoi cum ar trebui revenind cam greoi. Sa fie oare bieleta, sau e cutia "varza" cum zic majoritatea? (mentionez ca nu am servodirectie)
Astept cu mare interes pareri in legatura cu problemele astea si sper ca nu am scris prea mult dar incercam sa descriu cat mai bine simptomele dry.gif


--------------------
Renault 19 - DJ 21 FIL 1990, 1.4/RT/Energy 'E6J'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 2 Sep 2007, 19:21
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




S-o luam pe rand :

Cu troncanitul acela din volan este din coloana de directie.
Am avut si eu aceeasi problema...s-a rezolvat prin schimbarea coloanei.
Mai poti incerca sa slabesti surubul de la cuplajul din caseta si sa misti axul volanului in directie paralela cu el (tragi un pic de volan catre tine).
Daca nu reusesti, shimbi coloana.
Te pot ajuta eu cu una, o incerci si vezi daca este ok.
Legat de problemele la virare, fa-i geometria.
Acolo iti spun aia daca sunt stricate bieletele sau caseta.

Succes.
Spune-ne ce-ai facut.



--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uskatu
post 4 Sep 2007, 13:24
Post #3


Energy


Group: Members
Posts: 102
Joined: 6 November 06
From: Craiova




Coloana de directie n-am ce-i face!...trebuie sa o schimb ca sa scap de troncanitul ala. Am gasit la dezmembrari una la 500 de mii si mi se pare cam ieftina; auzisem ca ar fi la 1mil jumate second, oricum spuneti-mi si mie daca o pot verifica cumva adica la ce sa ma uit sa stiu daca e cat de cat buna. Pe masina respectiva de la dezmembrari nu mai sunt rotile volanu caseta de directie etc ca sa pot trage de volan sa verific jocul din cuplaj cum am procedat la a mea, asa ca nu stiu ce sa fac sa o iau sau nu.
Cu viratul greoi si jocul mare din volan am rezolvat-o din intamplare fara sa imi dau seama tongue.gif . Am dat roata jos sa ma mai uit o data la caseta si am observat la cuplajul coloanei ditamai cauciucul "atarnand" acolo. Nu stiu cum se numeste (e ca un clopot ceva de genu asta si e f gros ) dar cred ca locul lui era pe gaura din caroserie pe unde trece coloana de directie si pe unde ma stropeste pe mine la greu cand trec prin balti biggrin.gif . Oricum l-am scos de acolo ca era rupt, sectionat pe toata lungimea lui, si surpriza!!! acum volanul se vireaza foarte usor stanga, dreapta si nu mai are joc aproape deloc. Ziceti-mi si mie cum se numeste cauciucu ala, ma rog, burduf ce-o fi el si la ce pret e prin magazine daca stie cineva cumva. E bine daca izolez gaura aia pe unde intra apa la picioare cu spuma poliuretanica sau trebuie ceva special ? sau impiedica cauciucul ala stropitul din balti ? Sper ca nu v-am plictisit cu atatea intrebari, dar cum am mai spus nu prea ma pricep


--------------------
Renault 19 - DJ 21 FIL 1990, 1.4/RT/Energy 'E6J'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 4 Sep 2007, 18:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Coloana este intre 50-100 RON la dezmembrari,
In cuplaj nu prea apare joc. Jocul apare in rulmentul pe care se invarte axul volanului.
Esti din Bucuresti ? Am eu o coloana de directie care cred ca este ok.
O incerci, si vezi daca merge. Daca ti-e ok vreau 75 RON pe ea.

Cat despre burduful acela, pune-l neaparat. Il gasesti tot pe la dezmembrari, dar trebuie sa cauti.
Nu pune spuma...aia este pentru constructii nu pentru masini rolleyes.gif

Succes


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cla-Udi
post 5 Sep 2007, 10:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 17 April 06




Si eu am un mic joc in volan si un mic zgomot cand invart pe loc si cand pun frana. Poate fi de la
QUOTE
rulmentul pe care se invarte axul volanului.
?


--------------------
Opel Corsa 1,2, 75CP 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 5 Sep 2007, 20:26
Post #6


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Aceleasi probleme se pare ca le am si eu ..aparute dupa 2000km facuti in Rep Moldova ! ( pt cei care cunosc zona smile.gif)
Vreau sa schimb amortizoarele ..preturi , recomandari,standard sau cu gaz?
Nu stiu dak voi rezolva problema ...dak este si de la "rulmentul " de deasupra amortizorului?

PS:caseta de directie schimbata noua Orig acum 6 luni , bucsi la fel ,bara stabilizatoare bucsi,placute frana 3500km...
Pot verifica amortizoarele la un service? exista stand pt asa ceva? recomandari?
Sunt satul de mecanicii care isi dau cu presupusul ...prin simplul fapt ca ridica pe crick masina si dau o roata jos ..ei zic ca vad defectele numai decat ....
Sper sa ma intelegeti ..nu vreau sa dau banii pe 2 amortizoare ca dupa sa fie aceleasi simptome!
Mersi frumos !


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 5 Sep 2007, 20:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




@ Cla-Udi.
Jocul din ax se simte pe loc miscand de volan(atentie nu rotind, miscand) stanga dreapta sau sus jos, in plan vertical.
pe piatra cubica nu-ti face zgomot??Ala este sigur din coloana de directie.
La franare se poate auzi de la culisele de la etrieri...alea se ancraseaza la un timp, trebuie desfacute, curatate si gresate.

@vepman_ro
Stiu prea bine zona...era sa raman de vreo doua ori fara baie de ulei si fara planetare...au aia niste drumuri de-ti vine rau....cam asa era in Bucuresti prin 93.
Daca ai joc in ax, schimba coloana de directie si apoi vezi cu amortizoarele.
Iti recomand sa pui amortizoare pe ulei daca mergi mult prin oras...sunt mai moi.
Daca mergi mai mult in afara si conduci tare, sportiv, pune-ti pe gaz.
Si iti mai recomand sa verifici mai intai rulmentii. Dar crede-ma ca sunt slabe sanse sa-i ai intregi dupa Rep Moldova biggrin.gif
Amortizoarele testeaza-le la renault...au stand special. Sper sa nu ma insel dar orice statie de ITP trebuie sa aiba asa ceva. Eu cand am facut ITP-ul au testat si amortizoarele.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cla-Udi
post 5 Sep 2007, 20:54
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 17 April 06




Zgomotul se aude la rotirea volanului, nu la miscarea lui.Si la franare- acelasi zgomot. Sa inteleg ca e problema la directie?Acum vreo 3 luni am facut geometria si cei de acolo au zis ca alte probleme nu sunt la directie.


--------------------
Opel Corsa 1,2, 75CP 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 5 Sep 2007, 21:07
Post #9


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Ca sa fiu mai precis :
In momentul in care ma apas pe masina nu are balansul repetat.Daca dau intr-o groapa mai mare la fel ..nu este balans repetat ..dar micile gropite , denivelari , treceri de pietoni in relief le simt numai decat, plus si in volan ..parca lipsesc bucsile ..si s eloveste direct in caroserie ! de aici si suspectarea "rulmentilor" de deasupra amortizoarelor ( sau renault19tse vb de rulmentii rotilor?)
Curse mici ale amortizorului sau un joc in "rulmentul " de deasupra amortizorului(nu-i stiu termenul exact - de asta il numesc rlmt deasupra amtz )
Sa inteleg ca pt schimbarea acestora se demonteaza arcul , amortizorul ...deci daka tot exista manopera multa as schimba si amortizoarele !
O sa incerc pe la standuri de ITP sau renault ...
In Militari exista vreunul?

Thks Renault19tse

This post has been edited by vepman_ro: 5 Sep 2007, 21:09


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 5 Sep 2007, 22:03
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




QUOTE(Cla-Udi @ 5 Sep 2007, 20:54)
Zgomotul se aude la rotirea volanului, nu la miscarea lui.Si la franare- acelasi zgomot. Sa inteleg ca e problema la directie?Acum vreo 3 luni am facut geometria si cei de acolo au zis ca alte probleme nu sunt la directie.
*


poate fi din caseta dar de ce sa se auda la frana ??
ah...am avut aceeasi problema de nu stiam de unde sa iau zgomotul.
verifica starea de fixare a motorului pe sasiu, bucsa cadru motor si fixarea jugului(a ansamblului de fata ). in mom cand virezi sau franezi induci o anumita tensiune in structura caroseriei si daca vreun surub e slabit sau are filetul ras su aude acel zgomot.
Sunt niste suruburi mari cu hexagon de 19 sau 22
Bucsile de pe capetele barei stabilizatoare sunt ok? La R19 alea se strica repede, chair si originale.

Succes

5 Sep 2007, 22:06:
QUOTE(vepman_ro @ 5 Sep 2007, 21:07)
Ca sa fiu mai precis :
In momentul in care ma apas pe masina nu are balansul repetat.Daca dau intr-o groapa mai mare la fel ..nu este balans repetat ..dar micile gropite , denivelari , treceri de pietoni in relief le simt numai decat, plus si in volan ..parca lipsesc bucsile ..si s eloveste direct in caroserie ! de aici si suspectarea "rulmentilor" de deasupra amortizoarelor ( sau renault19tse vb de rulmentii rotilor?)
Curse mici ale amortizorului sau un joc in "rulmentul " de deasupra amortizorului(nu-i stiu termenul exact - de asta il numesc rlmt deasupra amtz )
Sa inteleg ca pt schimbarea acestora se demonteaza arcul , amortizorul ...deci daka tot exista manopera multa as schimba si amortizoarele !
O sa incerc pe la standuri de ITP sau renault ...
In Militari exista vreunul?

Thks Renault19tse
*


Eu vb de rulmentii de la amortizoare. Din cate spui amortizoarele sunt ok.
Incearca sa tii palma pe axul amortizorului si sa te apesi pe masina. Ar trebui sa simti jocul acolo, unde este rulmentul de la amortizor.

This post has been edited by renault19tse: 5 Sep 2007, 22:06


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uskatu
post 6 Sep 2007, 09:23
Post #11


Energy


Group: Members
Posts: 102
Joined: 6 November 06
From: Craiova




QUOTE(renault19tse @ 4 Sep 2007, 18:44)
Coloana este intre 50-100 RON la dezmembrari,
In cuplaj nu prea apare joc. Jocul apare in rulmentul pe care se invarte axul volanului.
Esti din Bucuresti ? Am eu o coloana de directie care cred ca este ok.
O incerci, si vezi daca merge. Daca ti-e ok vreau 75 RON pe ea.

*




Nu locuiesc in Bucuresti, sunt din Craiova si e cam mare distanta asa ca prefer sa cumpar coloana de-aici. Ms oricum ! Ai idee cat ar trebui sa fie manopera la schimbarea coloanei intr-un service normal, nu la Renault sau altele cu pretentii, unde banuiesc ca este mai scump !?
Si burduful acela nu se gaseste nou (ceva aftermarket, sau original), sau se vinde numai impreuna cu altceva caseta, coloana....si care-i rolul lui mai exact? La dezmembrari am gasit numai rupti ca al meu nedumerire.gif


--------------------
Renault 19 - DJ 21 FIL 1990, 1.4/RT/Energy 'E6J'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 6 Sep 2007, 09:36
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Burduful face aprox 120 ron la reno, iar cele 2 buati de plastic/teflon/whatever inca vreo 20 de lei.

De ce nu iti schimbi tu singur coloana? Nu e o inginerie asa mare. Are 4 suruburi de fixare si unul la ultimul cuplaj cardanic.

Indiferent cine face lucrea, asigura-te ce bordul scapa nevatamat.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 12:22
Dacia