Lipsa putere in sarcina 1.4 8V, catalizatorul???
![]() ![]() ![]() |
Lipsa putere in sarcina 1.4 8V, catalizatorul???
C@talin |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
|
||
--------------------
Range Rover
V8 5.0
- B 666 IAD
Vogue SE Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|||
Laurentziu83 |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Acum sunt in plina cautare de sudor autogen, deja simt ca se amplifica fenomenul. Daca nu ma grabesc, s-ar putea sa ajung sa merg cu dacia.
Nu mai vorbesc ca am consum de tanc, noroc ca merg pe GPL. |
--------------------
.
.
.
|
|
hellcat |
![]()
Post
#33
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Daca si consumul s-a dereglat...nu pot sa arat cu degetul decat catalizatorul.
Da acuma intreb si eu, oare catalizatorul asta nu s-o fi bulibasit de la mersul pe GPL?? |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Nu
In week-end-ul dinaintea montarii GPL-ului am fost la mare, la Liberty Parade. De atunci am simtit ca nu prea trage masina, ca simteam ca trage greu masina la deal (intre Harsova si Constanta), desi eram cu a 4-a la 90 la ora. Retrogradam a 3-a si, la fel, pauza, nu tragea motorul. Atunci am pus-o pe seama filtrului de aer neschimbat de 15000 de km, bujiile de 30 de mii si a faptului ca eram 5 persoane in masina (media era de 65 kg per pasager). Am venit inapoi acasa, i-am schimbat filtrul de aer, apoi bujiile si am simtit o foarte mica imbunatatire, nu insa ceea ce doream eu. Apoi am fost la o tura in poligon si, mi s-a intamplat sa calc acceleratia in limitare, si sa vad ca limiteaza mai devreme decat normal. De atunci am intrat la banuieli, era aiurea sa intre in limitare la mersul in gol. Asadar nu poate fi pus in vedere mersul pe GPL, si nici n-am mai auzit cazuri sa se strice de la asta. Am sa fac si o filmare sa vedeti cum variaza turatia motorului cu vitezometrul la punctul mort si piciorul nemiscat pe acceleratie si cum incepe sa creasca temperatura motorului, nu mult, dar sesizabil, cam 1-2 linii peste jumatate. This post has been edited by Laurentziu83: 20 Aug 2007, 18:37 |
--------------------
.
.
.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#35
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Vezi si pe aici poate te ajuta.
Si asa arata catalizatorul dupa operatie. ![]() Attached thumbnail(s) DSC00022.JPG ( Size: 90.96k ) Number of downloads: 906 |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pastrama, cat te-a costat toata operatiunea?, incluzand demontatul de pe masina, sudat (am inteles ca doar cu autogen se poate face), taiat, etc.
Va dati seama ca nu ma duc la reprezentanta. |
--------------------
.
.
.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#37
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Pai...la mine a fost moca toata treaba.
![]() Partea cu demontatul am facut-o chiar eu iar de sudura s-a ocupat un prieten. Si nu e cu autogen, e d-aia normala. Singura chestie e ca nu stiu daca tu ai catalizatorul ca la SN...adica la mine se demonteaza foarte usor. Attached thumbnail(s) Catalizator_002.jpg ( Size: 180.61k ) Number of downloads: 990 |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cica nu, la mine e sudat de intermediara.
Daca merge la sudura normala, e de bine, am un prieten cu asa ceva, dar n-avea autogen. |
--------------------
.
.
.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Astazi am fost cu masina la service si, dupa vreo 4 ore, am rezolvat-o.
Reparatia in sine n-a fost mare lucru, dar demontatul si apoi montatul la loc au dat batai de cap. Am ajuns la service-ul unde stiam ca e sudorul de care am nevoie, asta m-a trimis sa-mi dau jos catalizatorul de pe masina. Usor de zis, greu de facut. M-am inarmat cu o inelara de 10, si cu inca un prieten, si cu un tub de wd 40, si am purces la treaba. Am suit masina pe o rampa inalta de aproape un metru, sub masina stateai chinuit tare, dar decat nimic... si m-am apucat sa desfac scutul, aici a mers destul de repede, apoi am scos mufele de la sondele lambda, m-am dus la motor, am bagat wd40 la piulitele care tineau capacul de tabla de la evacuare, am fumat o tigara, vazand ca nu merge din prima, apoi le-am desfacut, apoi am bagat iar wd 40 la suruburile care tin catalizatorul de saxofonul de la evacuare, am mai fumat inca o tigara, ca nu mergea din prima, le-am desfacut si pe astea de tot, apoi m-am dus iar sub masina si am scos suruburile care tineau catalizatorul de toba intermediara, se pare ca la masina mea s-a pastrat acelasi sistem de prindere ca la masinile din 2001, ca la Cmandrei, ca sa fiu mai clar. Am demontat apoi suruburile care tin catalizatorul de masina. Am scos apoi suruburile, apoi arcurile, am vazut inelul de foc (garnitura metalica), cam presata ea, dar merge si apoi am scos catalizatorul de la locul lui. Apoi am lasat masina pe rampa, am strans sculele, scutul motor si le-am pus in portbagaj, dupa care ne-am dus la sudor. Pe drum am scuturat putin catalizatorul si, intr-adevar, se auzeau ceva bucati zdranganind in el. A luat sudorul catalizatorul, a pus flexul pe el, l-a taiat in 3 laturi, ca pe conserva, si apoi a bagat ciocanul in elementii de ceramica. Apoi a curatat tot, diseara pun o poza cu o bucata de catalizator, ca sa vedeti cum arata si cum era si infundata cu ceva material antifonant la un capat, momentan bucatile alea au ramas in masina alaturi de aparatul de fotografiat. Dupa ce am curatat tot catalizatorul, s-a apucat sa-l sudeze la loc, cu sudura electrica, intrucat are 2 mm lejer tabla pe el. S-a chinuit mai bine de jumatate de ora, din ce am inteles de la el, era plina tabla de carbon si nu prindea sudura. Pana la urma a reusit, dupa ce a terminat cativa electrozi. Apoi mi-a cerut 25 de lei si gata. M-am intors cu el la masina, si am purces la montarea lui la loc. Am inceput sa-l montez in ordine inversa demontarii, dupa ce am strans catalizatorul, am pus mufele la locul lor, i-am dat o cheie si, spre surprinderea mea, avea zgomot ca de motocicleta. Abia dupa ce am mai desfacut odata catalizatorul mi-am dat seama ca nu montasem tabla de protectie a galeriei si ca suruburile cu care ea se monteaza obtureaza saxofonul, daca sunt scoase, prin gaurile in care ele se monteaza pot iesi usor gazele de esapament. Dupa ce am montat si tabla aia si suruburile, zgomotul a disparut. Si gata. Acum, la accelerare se aude un zgomot putin mai puternic al motorului, mai metalic, se simte ca lipseste ceva in primul compartiment, insa MERGE SUPER. Urca in ture de n-are aer, in a doua urca liniar pana la 80 la ora, noroc de prietenul meu din dreapta care mi-a spus sa o las mai moale, ma gandesc cum am putut sa merg asa prost cu ea inainte, de ma faceau si trabanturile pe sosea. Aaaa, si inca ceva, NU SE APRINDE NIMIC IN BORD. Nu stiu de ce, poate si pentru ca merg pe GPL. ![]() Momentan sunt supermultumit de masina, uitasem ca poate sa si MEARGA, nu doar sa se taraie. Mai adaug ca, operatiunile de montare-demontare n-au fost asa simple precum zic eu aici, m-am mai chinuit cu unul din suruburile de prindere a catalizatorului cu saxofonul, l-am trimis pe colegul meu sa cumpere wd40 si o sticla de apa, am baut vreo 2 litri de apa, cand ma aplecam pe la motor imi curgea transpiratia pe ochelari de nu mai vedeam nimic, am flescait halatul de doc doar stergandu-ma la frunte, nu mai zic cum imi curgeau apele de pe mine, mi-au amortit picioarele stand sub masina cu masina la un metru deasupra mea, nu se potrivea scutul la montaj, l-am dat jos si l-am pus din nou, etc, etc, etc. Dar, pot sa zic ca am uitat de toate astea cand am iesit din service si am piscat putin acceleratia si am simtit cum ma lipeste de scaun. PRICELESS ! ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#40
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Bravos
![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
IRONICK |
![]()
Post
#41
|
![]() - Group: Members Posts: 22.775 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 23 Aug 2007, 16:33) Aaaa, si inca ceva, NU SE APRINDE NIMIC IN BORD Daca se aprinde, dar motorul trage bine si nu consuma mai mult, putin conteaza ca este sonda aprinsa ... si nu ai modificat sonda.This post has been edited by IRONICK: 23 Aug 2007, 16:05 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
- B-11-LUX
1982
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Poze nu prea am, din pacate, stiu, am fost egoist si m-am axat mai mult pe a-mi repara masina decat pe a face un tutorial, mai adaugam cele peste 35 de grade la care am lucrat, cei 2 litri de apa pe care i-am baut, pozitia criminala de stat sub masina, pe vine, pur si simplu, la un moment dat m-am asezat direct pe asfalt (rampa era outdoor), de cate ori m-am fript la maini, ca mi-au ramas semnele, pozitia criminala de desfacut suruburile dintre catalizator si saxofon, de nu mergea nici un sfert de tura, daca lasam o cheie pe undeva, in bataia soarelui, riscam sa ma frig cand puneam maina pe ea.
Pot pune insa poze cu bucata de catalizator scoasa, ca sa vedeti cum arata pe interior, si cum e si putin infundata (poate si putin mai mult, am scos ceramica dupa ce am fragezit-o cu ciocanul, asa ca e relativ). Oricum, nu-mi pare rau de efortul depus. Oricum, voi face un tutorial in care voi poza diferite repere, cum se demonteaza scutul motor, marcand doar suruburile. A, si inca ceva, fara cheie de 10 INELARA, nu ai ce face, aia fixa ar ceda la primul surub de la esapament. This post has been edited by Laurentziu83: 23 Aug 2007, 17:14 |
--------------------
.
.
.
|
|
cameleon_boy |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 21 October 05 ![]() |
Bravo ,cred ca ai muncit ceva dar daca tot ai vrut sa o faci ca lumea dc nu i-ai pus un nou catalizator?Nu stiu nu e pacat de masinuta,eu cel putin la ale mele vreau totul sa fie perfect ca din fabrica .Dar oricum felicitari pt initiativa si pt ca ai reusit singur singurel sa o repari.Bravos
|
--------------------
fara
fara
- fara
fara
|
|
Eudela5 |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 17 July 07 ![]() |
Oamenii modificand evacuarea se mareste consumul sa stiti si voi
Daca ii dai Foarte TALPA adik 5500 de ture in loc de 12-14/100KM va manca 20 bine asta in cazul meu Scoaterea Catalizatorului mareste consumul la 5500 RPM doar cu 1-3L/100KM This post has been edited by Eudela5: 23 Aug 2007, 21:30 |
--------------------
Renault
Clio
2000
|
|
adip |
![]()
Post
#45
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Excelent Laurentiu, prezentarea mi se pare extrem de clara si concisa. Asteptam tutorialul.
|
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(cameleon_boy @ 23 Aug 2007, 19:43) Bravo ,cred ca ai muncit ceva dar daca tot ai vrut sa o faci ca lumea dc nu i-ai pus un nou catalizator?Nu stiu nu e pacat de masinuta,eu cel putin la ale mele vreau totul sa fie perfect ca din fabrica .Dar oricum felicitari pt initiativa si pt ca ai reusit singur singurel sa o repari.Bravos ![]() Mai, crezi ca nu mi-ar fi convenit si mie, in loc sa-mi curga 1 litru de transpiratie de pe mine la cate grade au fost azi in Galati, sa ma duc la service la Braila, unde au aer conditionat, sa bag masina la receptie si sa ma duc sa beau o cafeluta urmarind imagini relaxante si apoi, dupa o ora, sa vina mecanicul la mine cu cheile, sa-mi zica ca am de platit 1200 ron (sau cat o fi), eu sa-i zic "poftim cardul", si apoi sa-mi iau masina, sa dau drumul la aerul conditionat si sa plec inapoi la Galati multumit ca am reparat masina fara stres? Dar stii, e o mica problema: BANII. Cu banii aia merg cateva mii bune de kilometri cu masina si nu imi permit sa-i arunc, caci asta inseamna pentru mine. Am noroc ca i-am facut ITP-ul acum o luna, deci 2 ani n-am probleme, dar daca era sa fac miscarea asta inainte de ITP nu mai eram asa de multumit, trebuia sa ma descurc intr-un fel, la momentul actual masina mea nu trece de ITP. @Eudela5: consumul mai mare vine din cauza faptului ca iti vine sa-i dai talpa, nu din cauza evacuarii. La 100 la ora la mers constant, s-ar putea sa consume mai putin cea fara catalizator. Gandeste-te ca, daca alergi cu nasul infundat, obosesti mult mai repede decat atunci cand n-ai probleme. Si eu nu cred ca, atunci cand ai nevoie de putere, si strivesti acceleratia in gol jumatate de minut, iti consuma mai putin decat daca o pisti 10secunde la jumatate de cursa. Eu m-am invatat sa merg in treptele inferioare de viteza si doar sa "gadil" acceleratia, rezultatul fiind un consum de 8.4% pe mai multe plinuri in urban, asta la un mers nu prea cuminte. Daca as fi ajuns cu acceleratia la peste jumatate de cursa, in treptele superioare, n-as fi avut nici demaraj, nici consum mic. Si oricum, eu merg pe GPL, asa ca nu ma deranjeaza prea mult, tot ies mai ieftin. Am sa-i fac consumul si vad ce se intampla. Acum am fost pana la Braila, si pot sa zic: ALTA VIATA. Depasirile sunt o jucarie, urca in ture ceva de speriat, 0-100 la ora cel putin e ca o racheta, am ajuns pana la 150 la ora lejer, si asta cu 4 persoane in masina. Mai putea, dar nu eram pe autostrada. A, si oricum sper sa ajung pe la Bucuresti in toamna asta, va arat cum se aude motorul, da nu vedeti drive-test in piatra cubica de la Poli. ![]() Pun si cateva poze: In prima poza se poate vedea prinderea catalizatorului de toba intermediara, prindere cu suruburi, nu sudura ce necesita taiere, in a doua poza o bucata din ceramica din catalizator, vederea dinspre motor, se poate observa cam cate canale erau obturate de materialul de captuseala, practic era si infundat, nu numai elementi sparti pe acolo. Normal, catalizatorul trebuie sa arate ca in a doua poza, care e vederea dinspre toba intermediara. Bucata din poza e singura pe care am pastrat-o, restul le-am aruncat la gunoi, oricum ajunsesera praf si pulbere dupa scoatere. Bucata din poza, vazuta pe sectiune transversala, nu reprezinta nici o treime din sectiunea de element, ci e doar unul din colturi. This post has been edited by Laurentziu83: 23 Aug 2007, 23:02 |
--------------------
.
.
.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Iata ca mi s-a aprins pana la urma becul din bord corespunzator catalizatorului...
De unde am mers pana la constanta cu el stins, la constanta m-am dus sa-mi faca o recalibrare a instalatiei de gpl, obligatorie dupa 1000 de km, ce consta in conectarea ECM-ului de gaz la laptop si construirea unei diagrame de injectie de gaz, etc, se mai face din cand in cand trecerea gaz-benzina, etc. Dupa ce am plecat, soare puternic, etc, am vazut pe la Navodari ca am becul aprins, si ramane aprins si daca opresc motorul si pun iarasi contactul, deci eroarea a ramas in calculatorul masinii. IN fine, daca pe gaz am avut un consum destul de bun, de 8.2%, in conditii de mers 120-140 cu varf de 185, turatii mari, urcat dealuri cu a 3-a, in 4000 si ceva de ture, etc, nu cred ca se simte prea mult lipsa catalizatorului, si pe benzina mi-ar fi papat vre 7% la acelasi stil de mers. Nu stiu insa ce s-ar fi intamplat cu consumul la mersul pe benzina, a doua sonda lambda, cea situata in aval de catalizator, nu e legata la instalatia de gaz, deci nu mi-a influentat in nici un fel mersul pe gaz. Oricum, am sa rezolv cat de curand problema becului din bord, ori o duc sa o rezolve din soft, ori bag mana pe sub bord si scot becul. ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Iata ca am ajuns deja la 49000 de km, adica am vreo 16-17000 de km de mers fara catalizator.
Totusi, as cam vrea sa-l pun inapoi, deoarece sudura n-a tinut nici dupa ce am trecut a doua oara pe la sudor, (dupa cateva mii de km de la prima desfacere), iar acum cam paraie cand plec de pe loc. Becul galben a ramas aprins in bord in tot acest interval de timp, am fost odata la tester si l-am stins, dar s-a aprins dupa 150 de km, asa ca n-am mai insistat. Am si o vaga impresie ca si consumul de gaz e putin mai mare din cauza asta. Sonda lambda 2 nu poate fi simulata usor cu vreo rezistenta, deoarece ea indica niste valori de tensiune imposibil de realizat, eu am urmarit-o pe o alta masina. La relanti sau la turare pe loc, ea indica intr-adevar 410 mv, insa, la cuplarea masinii intr-o viteza, chiar si pe elevator, tensiunea incepe sa creasca si sa ramana la valori superioare, chiar si la 1 volt. Asa ca... Pe viitor voi cauta un catalizator de Clio de la dezmembrari, vad pe unde voi gasi asa ceva. Nici nu vreau sa stiu cat costa unul nou, iar unul universal e greu de adaptat, am nevoie de un sudor mult prea bun pentru asta, si nu vreau sa risc. Eu am fost fortat de imprejurari sa il dau jos, deoarece nu mai tragea masina. Pentru cine crede ca va castiga cp in plus demontandu-l, il sfatuiesc sa nu o faca, castigul de putere va fi insesizabil, si va mai si avea martor in bord aprins. In plus, cand va ceda sudura pe el, va simti si ceva mirosuri de gaze de esapament in habitaclu. Asa ca.... |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 20:49 |