Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme cu temperatura lichidului la R5, Schimb lichid racire

Marco24
post 6 May 2007, 23:37
Post #1


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




Salutare..am capatat de la un prieten un R5 din 1986, motor 1.4 in 2 usi. Problema ar fi ca se aprinde foarte repede becul rosu de apa de la bord. Electroventilatorul porneste si merge ok. Lichidul de racire are o culoare tare dubioasa si in plus cred ca scapa pe undeva pentru ca trebuie mereu completat. Azi am spalat motorul pentru ca nu vedeam nimic pe acolo...totusi nu-mi dau seama pe unde curge...furtunele par in regula, la fel pompa ...sa fie radiatorul??As vrea sa schimb lichidul de racire si nu stiu cati litrii intra, care este amestecul antigel/apa distilata? Termostatul poate fi si el de vina?



Off topic: stie cineva un centru dezmembrari R5 in Cluj??

Multumesc .


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
O.A.N.A.
post 8 May 2007, 05:39
Post #2


$,"!!@#^%R$##@....parerea mea...


Group: Members
Posts: 136
Joined: 17 March 07




Din cate am inteles este o problema frecventa la R5...si al meu face la fel si nu am reusit sa gasesc o explicatie (nici in service)... Daca are cineva o explicatie logica...este bine-venit huh.gif


--------------------
fara masina ! ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 May 2007, 07:53
Post #3


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Poate fi si radiatorul, poate lichidul sa "se piarda" prin evaporare, poate fi si termostatul ... cauze pot fi multe din pacate. Daca stii ce si cum: scoate termostatul (pana la iarna sau de test), da "apa/lichidul" afara cu aceasta ocazie, cumpara 2/3 L de antigel concentrat si 1/2 L de apa distilata (in functie de cat de concentrat este si cum vrei sa faci amestecul - intra aproape 4 L - dar cum nu reusesti sa-l dai pe tot tot afara si cum mai pierzi si la aerisire [teoretic] cu 4 L cumparati iti si mai ramane putin de completare) fa aerisirea corecta si vezi cum se comporta smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marco24
post 8 May 2007, 10:46
Post #4


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




Merci Andrei...in week-end cred ca ma apuc de treaba. O sa cumpar si o solutie de spalat 2+2(am folosit-o la supernova si a mers ok), o sa inlocuiesc lichidul de racire si o sa testez si termostatul sa vad daca lucreaza.Va tin la curent daca a dat roade "procedura" tongue.gif .


P.S.: Merci si pentru O.A.N.A. icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Extremero
post 8 May 2007, 11:39
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




Si 5-ul meu se incingea.
Am dat jos radiatorul si m-am dus cu el la o spalatorie auto sa-l spele cu jet de apa cu presiune, atat pe exterior cat si in interior.
Pe exterior intai am turnat niste detergent ca sa se inmoaie. Nu vreti sa stiti ce a putut sa iasa dintre elementii radiatorului, desi parea curat la suprafata.

Dupa aceea nu am mai avut probleme.

Singura problema e ca daca e fisurat pe undeva, dupa ce il speli va curge si mai tare.

Inca o chestie: nu folositi solutii din alea de etansare a gaurilor. Mai bine lipiti sau schimbati radiatorul.
[Ok, daca se sparge cand sunteti in concediu si trebuie sa ajungeti acasa, e altceva, dar e o solutie definitiva]

Edit: Si inca o chestie: vezi sa nu ai termostatul blocat.

This post has been edited by Extremero: 8 May 2007, 11:41


--------------------
Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marco24
post 12 May 2007, 16:37
Post #6


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




Salutare...am reusit sa schimb lichidul de racire. Am fost si am spalat cu presiune radiatorul (nu va puteti inchipui ce a iesit din el...m-am inchinat), am folosit un produs 2+2 ptr curatare si am bagat antigel diluat. Acum o singura problema ar mai fi: cum fac aerisirea???Metoda, procedee...astept raspuns.


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 May 2007, 17:35
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




In radiator puteti baga detartrant. Ala curata cu adevarat. In restul motorului nu bagati!

In schimb daca o fi asa...:

image664cy4.jpg
image665jw0.jpg
image666vm5.jpg

cautati un altul...

This post has been edited by R19/16v: 12 May 2007, 18:22


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Extremero
post 12 May 2007, 21:16
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(Marco24 @ 12 May 2007, 18:37)
(...)Acum o singura problema ar mai fi: cum fac aerisirea???Metoda, procedee...astept raspuns.


Ai 2 suruburi de aerisire deasupra pompei de apa pe teava de tur si return spre/dinspre calorifer. Mai ai un surub de aerisire pe conducta care vine din radiator si in care e termostatul.

Ridica vasul de expansiune mai sus de nivelul radiatorului , da drumul la motor si aeriseste pe rand in cele 3 locuri.

Atentie: deschide caloriferul de incalzire => pune butonul din masina pe pozitia cald.



--------------------
Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marco24
post 13 May 2007, 12:20
Post #9


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




Merci Extremero....pai am incercat asa. Pe acolo iese o gramada de aer cu presiune. Cred ca am stat 10 min si tot aer a iesit(termostatul era deschis ptr. ca erau calde furtunele tur/retur). Nu ar trebui sa iasa si lichid??
Operatiunea am facuto cu caloriferul deschis si borcanul ridicat(amintiri de la dacie:)). Sistemul asta este sub presiune?..ca am observat ca daca desfac dupa un timp busonul de la vasul de expansiune se aude cum se depresurizeza. A, si aerisirea cu borcanul sus se face cu busonul strans sau slabit??


Multumesc pentru ajutor.


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Extremero
post 13 May 2007, 23:03
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




Ok. Deci poti face asa:
- Ridici borcanul (poti sa-l faci sa stea singur sprijinit de capota)
- Il umpli si NU-i pui capacul
Daca desfaci surubul de pe conducta cu termostatul, lichidul de racire incepe sa scada din vas si ajunge la surubul de aerisire. Ca sa fii sigur ca iese si tot aerul din radiator, poti sa desfaci pt cateva secunde si busonul de pe radiator. Dar acolo va ajunge apa foarte repede.
- Cand vezi ca da pe afara inchizi busonul de pe radiator si lasi deschis doar surubul de langa termostat.
- Cand nu mai iese aer pe la surubul de la termostat pornesti motorul si deschizi suruburile de pe celelelte 2 conducte, deasupra pompei de apa.
- Daca nu mai iese aer pe langa termostat, inchizi surubul.
- Fii atent sa mai tot completezi cu lichid de racire in vasul de expansiune
- Lasa motorul sa mearga
- Prima data va iesi apa pe la surubul de tur catre calorifer. Cand deja stopeste tare, pune surubul inapoi, dar incearca sa nu-l insurubesi de tot, sa mai poata iesi aer.
- Apoi va incepe sa stropeasca returul.
- Cand nu mai iese aer, strangi suruburile la loc.
- Completezi cu lichid pana la semn in vasul de expansiune si ii pui capacul.
- Pui vasul la locul lui.

Eu lasam motorul sa se incinga si repetam deschiderea suruburilor pana iesea complet aerul. Ca sa cirule apa bine, mai turam motorul din cand in cand (cu suruburile puse). Dar atentie: dupa ce se incalzea, imi puneam manusi de lucru ca sa nu ma arda aburii si jetul de apa fierbinte, deci manipulam suruburile cu manusi ca altfel nu poti.

Bafta.






--------------------
Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 29 May 2007, 21:16
Post #11


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




Mai e o solutie sa nu fiarba motorul: Lichid de racire cu temperatura de fierbere mai ridicata biggrin.gif.Se foloseste la motociclete si da roade super bine.O sa radeti dar si motoretele au astfel de probleme.


--------------------
N-am si Suzuki GSX - B Riesling de mers la plimbare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marco24
post 29 May 2007, 21:43
Post #12


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




hmm.. am rezolvat eu problema cu lichidul(l-am schimbat cu antigel) si radiatorul(l-am curatat cu jet la spalatorie) dar tot se ridica temperatura si-mi da lichidul afara din borcan(desi am pus electroventilatorul sa mearga cu intrerupator..probleme cu termocupla). Se poate sa fie de vina termostatul?..altceva nu stiu ce ar putea fi.


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Extremero
post 29 May 2007, 22:01
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




La mine s-a rezolvat dupa ce am spalat bine radiatorul.
Dar pana m-am prins ce sa-i fac, am mers o vara intreaga (cu calduri de 40grade) cu termostatul scos.


--------------------
Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 May 2007, 22:04
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




curata radiatorul cu detartrant! Vei fi surprins!

Umple-l cu detartrant, lasa'l la orizontala o ora, si dup-aia clateste-l.

Ai grija pe unde faci asta, detartrantula la mananca tot smile.gif Si cumpara detartrant d-ala serios, nu cilit si alte prostii. Asta il vrei tu:
detartrant-nufar.jpg


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marco24
post 29 May 2007, 22:45
Post #15


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




Am curatat radiatorul..era plin de mizerii si rugina...acum e super ok. problema nu cred ca este el. O sa dau jos termostatul. Am uitat sa va spun ca nu am reusit sa desfac aerisitorul de pe furtunul cu termostatul...parca e sudat...am dat si cu spray deblocant..degeaba. Se invarte cu totul. Mi-e frica sa nu-l rup ca nu am alt furtun sa-i pun.


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 31 May 2007, 21:22
Post #16


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




Eu nu mai am furtunul ala.Tre sa precizez ca am un alt radiator, de Mazda care nu are termocupla si e ok


--------------------
N-am si Suzuki GSX - B Riesling de mers la plimbare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CSaita
post 8 Aug 2007, 07:18
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 8 August 07




aceasi prblema am avut si eu cu al meu . Uitete in vas dak bolboroseste ca sar putea sa fie garnitura de chiuloasa


--------------------
reno5 reno 5 - b17any 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 8 Aug 2007, 11:09
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




Subscriu la problema cu temperatura, insa intr-o varianta mai ciudata:
in mers nu mi se aprinde becul de la apa (termometru, adica ceas nu am), insa cand motorul e la ralanti, imi palpaie becurile de la apa si ulei (desi conform "ceasului" am presiune la ulei). Daca accelerez usor, se sting.
-de spalat radiatorul l-am spalat la exterior (si cand a fost la mecanic cred ca a fost spalat si la interior, cu ocazia schimbului de garnitura de chiulasa)
-termostatul deschide, pentru ca e cald si furtunul ala
-aerisirea am facut-o cat am putut de bine (surubul de la retur mi-e rupt, si mi se pare ca termostatul nu e cu aerisitor - nu are surub de plastic cum am vazut la unii, ci e de metal, o sa pun poze, poate ma ajutati sa-mi dau seama daca se poate aerisi si pe acolo) deci am tot aerisit pe singurul surub disponibil pana cand toate conductele se incalzesc uniform.

Intrebarea mea ar fi: e posibil sa fie pompa de apa?
Ciudat e faptul ca pare sa aiba o legatura cu turatia: se manifesta la relanti, indiferent ca masina e in miscare sau sta, si pare sa se incalzeasca mai tare la turatii mici: de exemplu daca intr-o localitate merg in a 3-a cu 50-55 la ora nu se incalzeste la fel de tare decat daca pun in viteza a 4-a si merg cu 60kmh.

r5mot1edithb6.th.jpg
termostatcg4.th.png
Scuzati noroiul, e o poza facuta iarna wink.gif . Deci surubul acesta de metal e pentru aerisire sau nu?
Multumesc

ed. inca ceva: pe furtunele de la calorifer se pot pune "robineti" de aerisire cum are Dacia? Ma gandesc sa pun asa ceva in locul aerisitorului rupt.

This post has been edited by tomi87: 8 Aug 2007, 11:12


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 8 Aug 2007, 11:38
Post #19


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




ce sonde ai pe masina ca si mie imi palpaie la relanti dar cand se supraincalzeste si e in turatie se aprind normal.Trebuie sa spun ca sondele sunt de Dacia deci din start necompatibile pt regimul de relanti dar bune in momentul in care motorul se incalzeste rau in turatie


--------------------
N-am si Suzuki GSX - B Riesling de mers la plimbare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 8 Aug 2007, 11:45
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




Sonda temperatura(pentru lumina de avertizare): original
Termocuplu: ceva romanesc, filetul merge, mufa a trebuit adaptata
Pentru "ceasul" de presiune ulei am senzor de Dacia, dar bulb-ul e de Renault.

imi explici te rog asta cu compatibilitatea la regim? suna interesant. Mersi

ed.: palpaie numai cand e cald, la rece sta cuminte bordul smile.gif

This post has been edited by tomi87: 8 Aug 2007, 11:46


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Extremero
post 8 Aug 2007, 19:52
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




1. unde ai surubul ala pe futrunul de la termostat trebuia sa ai un surib de plastic pt aerisire. Probabil ca s-a rupt si ai pus in locul lui unul de metal.

2. Pe furtunele de la calorifer poti pune alte aerisitoare. Se gasesc niste "T"-uri care au filet si surub pe un "crac". Tai bucata cu aserisitorul din teava, (cca1.5cm) si infgi T-ul. Strangi teava pe T cu coliere. Eu asa am facut.

Singurul dezavantaj e ca nu mai pot scoate suruburile cu mana goala ca se incing si se si intepenesc, fiind din cupru)


--------------------
Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 8 Aug 2007, 22:06
Post #22


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




tomi si la mine la rece e ok
compatibilitate am zis eu ca sa folosesc un termen
nu stiu daca chiar nu sunt compatibile pt ca repet in cazul in care fierbe apa sau nu am presiune indica lucrul asta in schimb la cald la relanti palpaie beculetele din bord ( ceasurile stau OK ) si de aici am tras eu concluzia ca sondele de Dacia nu sunt bune la R5


--------------------
N-am si Suzuki GSX - B Riesling de mers la plimbare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Extremero
post 9 Aug 2007, 17:44
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




Dupa ce aseara am stat 2 ore sa curat si sa lipesc radiatorul a 3-a oara, azi mai ramanand sa aplic un strat de rasina, m-au lasat nervii si m-am dus si mi-am luat altul nou.
E Valeo, a fost 250RON la Els pe Giurgiului.

th_74240_radiator_122_223lo.jpg

This post has been edited by Extremero: 9 Aug 2007, 17:44


--------------------
Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 9 Aug 2007, 18:27
Post #24


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




radmasa.gif asa am facut si eu cand l-am pus p-ala de Mazda icon_mrgreen.gif


--------------------
N-am si Suzuki GSX - B Riesling de mers la plimbare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 05:27
Dacia