Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Renault 21 ceva probleme, Ajutati-ma va rog

robert18
post 8 Aug 2007, 10:18
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 August 07




Salutare,

De aproape o saptamana sunt posesorul unui Renault 21 hatchback din '90. Am mai facut un topic in care ceream ajutorul in privinta resetarii computerului de bord.. inca nu am reusit BTW. Mai am si alte probleme la masina de tip tehnic si as vrea sa primesc cateva pareri inainte sa o bag in service pt a sti ce sa le explic mecanicilor... (sincer imi e cam frica sa nu cumva sa-mi faca ceva gresit). In fine.. problemele sunt urmatoarele:

1. ABS-ul functioneaza foarte bine pe drum drept. Daca franez pe drum cu ceva denivelari sau in curba mi se aprinde becul din bord (cel pt ABS) si nu mai functioneaza ABS-ul pana nu opresc motorul. LA repornire functioneaza. Mentionez ca planetara stanga fata bate cam tare in caz ca poate fi si de la asta.

2. Climatizarea care este automata nu ventileaza. Asta este concluzia pe care am tras-o tinand cont ca la drum intins atunci cand aerul vine cu viteza de afara imi intra aer rece/cald in functie de gradele selectate. Insa la viteza mica... nu. Adica totul pare sa functioneze bine, cand invart de potemtiometrul ventilatorului se declanseaza ceva prin torpedou (ma duce cu gandul la compresor) insa nu intra aer. Si ma repet, daca vreau cald, intra cald, daca vreau rece intra rece... dar doar in mers la viteze relativ mari.

3. Motorul, la turatia de 2800-2900 se aude de parca si-ar da sufletul. Daca trece de 2900 se aude normal (chiar f silentios). La relanti e OK se aude f bine, la orice turatie se aude bine, numai acolo se aude f tare.

4. Display-ul computerului de bord. Aseara am facut un drum ceva mai lung si m-a prins ploaia pe drum. Cum se lasase un pic racoare si se aburise un pic parbrizul, am zis sa ma folosesc de dezaburire. Am selectat modul dezaburire, am inchis gurile de aer care dadeau inspre interior si treaba a mers struna. In cateva minute era dezaburit. Insa in alte cateva minute am observat o pata pe displayul din bord. Pata care s-a marit ce s-a marit dupa care (atunci cand am inchis caldura pe la parbriz) a inceput sa se retraga de pe display. Dupa ce s-a retras in totalitate display-ul si-a shimbat sa zic.. rezolutia. Nu mai vedeam aproape nicio cifra pe-acolo. In fine... am ajuns acasa.. am lasat-o vreo ora si apoi era ca nou. Am tras concluzia ca e de la caldura.. insa intrebarea mea este: Pot face ceva sa nu mai ajunga caldura la display.. ca vine iarna acum si cred ca o sa am nevoie de caldura.

5.In continuare nu stiu cum sa resetez computerul de bord....


Multumesc anticipat celor ce vor posta la acest topic. Am primit pe acest forum mai multe raspunsuri la intrebarile care le aveam decat am primit la toate service-urile la care am fost (Lucrez la Renault).

This post has been edited by robert18: 8 Aug 2007, 10:18


--------------------
Renault R21 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzache
post 9 Aug 2007, 12:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 212
Joined: 19 December 06
From: Bucuresti




In legatura cu problema cu turatia si zgomotu ... iti vibreaza si masina ? Uleiul de cand este schimbat si ce ulei ai in mashina ? Tachetii bat ? La mine a fost si de la tacheti si am avut exact aceeas problema cand avea fix 3000 de ture masina trepida, si se auzea ziceai ca sunt la curse daca urcam peste mergea si se auzea impecabil ... am fost si mi-am reglat tachetii si am schimbat uleiul aveam 5w - 40 Mobil1 sintetic, acum face urat doar cand este subturata ... Da-ne mai multe detalii


--------------------
Renault 25 - B 88 TZK TXI '90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert18
post 9 Aug 2007, 14:50
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 August 07




Multumesc pentru reply,

Nu stiu ce ulei este fiindca de-abia am luat-o. Urmeaza sa merg sa-i fac schimbul si sa-i pun 10W40. Din ce am citit este cel mai bun pt motorul asta. Cat despre tacheti... o sa-i rog pe mecanici sa-mi spuna daca e de la ei. Eu nu prea ma pricep la mecanica. Pot spune ca da, trepideaza si masina. Nu e un zgomot foarte puternic dar e un zgomot care ar trebui sa se auda la 4500-5000 ture... sau daca tot se aude la 2800 sa creasca odata cu turatiile. Numai ca el se aude doar in acea plaja (2800-2900). Voi schimba uleiul saptamana viitoare si va voi spune daca e vreo diferenta.

Cele bune!


--------------------
Renault R21 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzache
post 10 Aug 2007, 18:31
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 212
Joined: 19 December 06
From: Bucuresti




Cam exact cum a fost si la mine ... stiu ca nu se poate explica senzatia pe care o ai in masina ... incearca sa ne faci o inregistrare cu zgomotul. AAA inca ceva ? face doar cand esti pe loc si turezi sau si atunci cand motorul este in sarcina (cand mergi cu ea) ?


--------------------
Renault 25 - B 88 TZK TXI '90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert18
post 11 Aug 2007, 10:10
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 August 07




Face si pe loc insa parca mai putin. In sarcina se aude mai tare. Am sa incerc sa fac o inregistrare. Nu stiu cine de pe-aici putea spune cate ceva despre motor/cutie in functie de nr de fabricatie si seria motorului... insa sper ca ma poate ajuta cineva. Aici sunt datele de pe placa ovala in ordinea scrisa pe placa:

B483
25 100 008
S007654
389
As vrea sa stiu daca motorul e cu injectie multipunct sau monopunct (iertati-ma daca e o intrebare prosteasca dar nu ma pricep). Si ce fel de cutie am... plus ca poate ajuta la verdictul zgomotului la turatiile 2800-2900.

Multumesc Tzache!
Salutare

PS: Am aflat de unde se reseteaza computerul de bord.

This post has been edited by robert18: 11 Aug 2007, 10:12


--------------------
Renault R21 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 13 Aug 2007, 22:48
Post #6


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Faza cu displayul ti-o asociez cu un miros de leustean in masina cind dai drumu' la caldura. Vezi sa n-ai caloriferul fisurat.


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 15 Aug 2007, 12:35
Post #7


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.905
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Pentru ventilatie, sunt doua posibilitati :
- in cel mai rau caz, s-a dus modulul de comanda al climatizarii, care se gaseste greu si nu stii daca nu cumva are probleme si el...
- daca zici ca se aude ceva in zona torpedoului, s-ar putea sa fie doar ventilatorul, la mine s-a rupt pur si simplu odata...se verifica relativ usor, desfacand pe sub mocheta care este peste partea de jos a bordului, in partea dreapta...cred ca ai ceva frunze sau alte prostii pe acolo care impiedica ventilatorul sa mearga...
Faza cu ABS-ul poate sa fie de la planetara...oricum, evita sa mergi cu planetara asa, du-te la cei din Tunari care reconditioneaza planetare ca lucreaza bine, mie mi-au facut una in iarna si merge bine, nu bate, nici nu simt ca as avea planetara reconditionata...


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert18
post 15 Aug 2007, 17:37
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 August 07




Multumesc FCN,

In privinta ventilatiei s-a produs o schimbare. Cand pornesc motorul, timp de cca 30 sec merge ventilatia perfect - apuca chiar sa-mi si raceasca. Dupa 30 sec se opreste si-mi si apare mesajul "SERVICE AC". Daca (desi motorul e pornit) mai "dau odata la automat", se reseteaza comp de bord (inclusiv climatizarea) si iarasi merge 30 sec. Am luat treaba asta ca fiind de bine... inseamna ca am motorase si ventilator si ce trebuie acolo.. mai putin vreun modul.
Cu planetara mai stau cam o luna fiindca acu nu am bani deloc. Oricum nu o fortez deloc. Eu sunt din Braila, deci nu cred ca pot merge la reconditionat unde mi-ai indicat tu FCN.

Oricum, toate parerile astea imi sunt foarte de folos pentru cand o sa o bag in service (peste o luna). Desi lucrez la reprezentanta Renault, colegii mei de la service sigur se vor uita un pic stramb la masina si as vrea sa le fiu un pic de ajutor cu ce invat de la voi.

Salutare.

PS: FCN exista cumva posibilitatea sa vrei sa te uiti si la masina mea in vreun week-end?

This post has been edited by robert18: 15 Aug 2007, 17:43


--------------------
Renault R21 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 17 Aug 2007, 13:43
Post #9


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.905
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Cu uitatul e cam greu, ca nu sunt mecanic de meserie...
Din cate inteleg este modelul de 2 litri injectie benzina, nu? Sau diesel? Oricum ar fi, mai ales daca lucrezi intr-un concesionar Renault, roaga-i pe colegii tai de acolo sa-ti faca o diagnoza cu valiza de diagnoza Renault, nu stiu exact cum ii spune, masina are o priza de verificare, si ei iti pot verifica modulul de pe masina...si identifica exact erorile pe care el le da...
Inca ceva, cat de rece face masina? Ca pe unele modele de 21 cu clima automata, daca nu ai freon nu merge nimic, modulul de comanda intra in mod de avarie...

Bafta


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert18
post 17 Aug 2007, 14:22
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 August 07




OK. np cu uitatul. E modelul 1.7. O sa-i rog pe colegii mei sa faca asta. Masina face destul de rece zic eu, tinand cont ca la munca am un Megane si pot face comparatie. Cred ca are freon, dar.. o sa vad la service, acum ca stiu ca se poate verifica relativ usor.

Multumesc FCN!


--------------------
Renault R21 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 14:53
Dacia