anomalie sau normalitate calculator de bord
anomalie sau normalitate calculator de bord
vlad_laguna |
2 Aug 2007, 10:07
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 |
|
||
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|||
C a t a l i n |
2 Aug 2007, 10:24
Post
#2
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
De ce nu ți se pare normal?
La ralanti, la alte mărci de mașini, consumul e afișat în litri pe oră, ceva în genul 0.8l/h. În cazul Lagunei înțeleg că afișează consumul raportat la 100 km parcurși. Bun. Mergi cu 90 km/h. Motorul pe liber. E normal să ai un consum instant mai mic, pentru că fiind raportat la 100 km, această distanță o parcurgi mult mai repede decât la 30 km/h. Pe scurt, dacă acel consum instant la ralanti este dat la 100km parcurși, evident el depinde de viteza de deplasare. This post has been edited by Catalin Marinarul: 2 Aug 2007, 10:37 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vlad_laguna |
2 Aug 2007, 10:46
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 |
mda. dar de ce in momentul franarii consumul instantaneu creste ? masina este din nou pe liber. adica nu mi se pare normal ca la relanti sa varieze consumul, fie el calculat in l/100 sau l/h. banuiesc ca pt masina este acelasi lucru daca ruleaza din inertie (deci scoasa pe liber => relanti) sau sta pe loc si merge in gol . nu vad nicio diferenta.
daca este totusi cum zici tu, o sa fac urmatorul test: pornesc masina in panta si o las sa mearga la vale. sa vedem ce zice compu de bord? dupa depasirea vitezei de 20 km/h incepe sa arate consum instantaneu sau arata 0 ca in cazul unei frane de motor? eu din cate imi amintesc, 0 arata. nu bag mana in foc, dar voi face astazi testul cu siguranta. mersi |
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
cj98czh |
2 Aug 2007, 10:57
Post
#4
|
Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.017 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca |
EU nu inteleg de ce scoti pe liber?? In frana de motor consumul este 0, deci iti va consuma mai mult daca o scoti pe liber....
|
--------------------
Ford Mondeo
Titanium, bi-turbata, 2018
/ Mazda 3 , 2018
|
|
C a t a l i n |
2 Aug 2007, 10:57
Post
#5
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Păi dacă vei coborî panta în frână de motor, normal că va arăta 0!
Am crezut că ai pricipit... Să zic altfel: Ești de acord cu mine că un motor la ralanti, pe liber, consumă aceeași cantitate de combustibil pe oră, indiferent dacă stă pe loc, sau dacă se mișca pe o platformă tractată cu 200 km/h ? Asta evident teoretic, în condiții ideale. Să presupunem că acest consum este de 1 litru pe oră. Acum să ne raportăm la ceea ce afișează CB la Renault, dacă întradevăr arată și pe liber consumul instant tot raportat la 100km. (nu știu exact, te cred pe cuvânt ) Asta înseamnă că, dacă mergi cu viteza de 100 km/h, cu motorul pe liber, la ralanti, vei avea afișat consum instant 1l/100 km, pentru că vei parcurge 100 km într-o oră, timp în care motorul va arde 1 litru de combustibil. Dar, dacă frânezi, și ajungi la o viteză constantă de 50 km/h, tot pe liber, cu motorul la ralanti, afișajul va arăta 2l/100 km, pentru că va dura 2 ore să parcurgi 100 km, timp în care motorul va păpa 2 litri. OK? <span class='edit'>2 Aug 2007, 12:18:</span> QUOTE(vlad_laguna @ 2 Aug 2007, 11:46) BA DA! Consumul /100 variază cu viteza în acest caz. Dacă stai pe loc, la ralanti consumă 1 litru pe oră, dar știi care ar fi consumul /100 km? INFINIT. This post has been edited by Catalin Marinarul: 2 Aug 2007, 11:29 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
claus |
2 Aug 2007, 11:49
Post
#6
|
private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti |
iar discutia despre consumul la ralanti, scosul din viteza .. blablabla ?
pe langa faptul ca mi se pare inutila.. asta e o discutie pentru oamenii care chiar nu au probleme la masina.. si tot cauta sa gaseasca nod in papura bietei masini |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
C a t a l i n |
2 Aug 2007, 11:54
Post
#7
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
claus, știi povestea cu Loganul?
Prima serie de Loganuri avea pe CB și Consum Instant. Foarte mulți nu au înțeles conceptul, ideea, etc, și nici manualul nu l-au citit. Eh, plecau de la semafor, a I-a, a II-a, consum instant afișat 20-30 litri / 100km. Sunau disperați la Vocea Clientului... Consecința: de vreun an jumătate parcă, NU MAI EXISTĂ Consum Instant pe Logan. Sună penibil, dar chiar ăsta e motivul. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
laguna_2_interceptor |
2 Aug 2007, 17:34
Post
#8
|
createur d'automobile Group: Members Posts: 1.416 Joined: 17 May 06 From: I A S I-capitala Moldovei, RO |
- e tare treaba...
|
--------------------
Renault -
Laguna II ph.I GT INITIALE - verkauft -
2003
- IS 79 MRS C32 AMG Sportcoupé
|
|
vlad_laguna |
3 Aug 2007, 09:01
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 |
nu este ceva ce ma macina, dar am vrut sa aflu doar. unii oameni se agita degeaba cu afirmatii care nu isi au rostul. trebuie sa inteleaga ca nu toata lumea e desteapta asa ca ei. ms pt replicile folositoare. la urma urmei nu vad de ce i-ar interesa pe unii....daca nu vrei sa raspunzi e ok. nu te pune nimeni sa faci ceea ce nu vrei.
|
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
sexyrat |
3 Aug 2007, 09:18
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 2 December 05 From: Oradea/Timisoara |
QUOTE(Catalin Marinarul @ 2 Aug 2007, 11:54) claus, știi povestea cu Loganul? Prima serie de Loganuri avea pe CB și Consum Instant. Foarte mulți nu au înțeles conceptul, ideea, etc, și nici manualul nu l-au citit. Eh, plecau de la semafor, a I-a, a II-a, consum instant afișat 20-30 litri / 100km. Sunau disperați la Vocea Clientului... Consecința: de vreun an jumătate parcă, NU MAI EXISTĂ Consum Instant pe Logan. Sună penibil, dar chiar ăsta e motivul. Si pentru ca s-au intamplat cateva accidente din cauza ca multi se uitau la consumul instantaneu si nu la drum. |
--------------------
Renault/Ford
Laguna/Focus
2002/2008
- bh-77-avm Reparatii mecanice auto, schimb rulmenti cutie de viteze pk6 la cele mai bune preturi in zona Timisoara.Piese auto Diagnoza auto 30 lei.Tel 0744793205
|
|
cri123 |
4 Aug 2007, 08:25
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca |
Am observat si eu acest comportament ciudat la CB, o singura data, cand coboram Feleacul. Tot asa, frana de motor si consumul se juca pe la cativa litri la suta. Nu mai vazusem niciodata asa ceva, de obicei e 0 cand nu accelerez.
Nu mai stiu ce am facut, dar parca am accelerat mai sanatos in a 2-a sau a 3-a si a disparut comportamentul. Asa ca o fi ceva ciudat in ce zici vlad, dar nu cred ca merita stresul. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
vlad_laguna |
4 Aug 2007, 09:49
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 |
cri123 nu e stres. era doar o nedumerire. la mine se manifesta scoasa din viteza, nu in frana de motor. in frana de motor consumul arata un 0 cat toate zilele. in fine....eram doar curios de ce se intampla asa, la fel cum de ce in frana de motor e 0 consumul. daca opresc motorul in timp ce merg masina se pune in bot. exceptand faptul ca poate se blocheaza volanul de ce nu ar merge masina pe consum 0 si fara sa se puna in bot cand opresc motorul in mers la fel ca intr-o frana de motor? mi se pare acelasi lucru.
|
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
C a t a l i n |
4 Aug 2007, 10:03
Post
#13
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
cri123, erai în frână de motor, dar la câte rpm?
Dacă turația motorului scade sub o anumită valoare, 1500 - 1200 rpm, nu știu valoarea exactă, reîncepe injectarea combustibilului în cilindri, pentru a preveni oprirea motorului... Deci în frână de motor la 2000 rpm consumul va fi 0, dar la 1200 rpm s-ar putea să nu mai fie așa. Aici problema nu este legată de mersul în regim de frână de motor, iar din punctul meu de vedere nu este o problemă... vlad_laguna, fără supărare, dacă îți place să faci pe gică-contra, și pentru consum 0 în frănă de motor, și pentru corectitudinea informațiilor afișate de CB, ești liber să o faci, dar nu mi se pare corect să pui asta pe seama "defecțiunilor" mașinii... Sunt 10.000 de locuri pe internet unde se explică la nivel elementar că în frână de motor se taie injecția, iar mai sus cred că am explicat la nivel de fizică de a VI-a care e diferența între consumul pe oră și consumul pe distanță... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vlad_laguna |
4 Aug 2007, 10:36
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 |
cataline nu am nimic cu masina. sunt super multumit de ea. nu incerc sa gasesc ceva defect la ea. doamne-fereste. am inteles si ce ai explicat tu. la nivelul pe care il zici, desi nu este problema asta. eu ma intrebam niste lucruri, nu incercam sa gasesc defect. asa ca nu mai sari in sus te rog, fara suparare. ok? scuze daca te-ai enervat.
|
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
cri123 |
4 Aug 2007, 15:05
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca |
Nu mai stiu cate ture, dar as zice peste 3000, avand in vedere ca coboram Feleacul cu viteza 3 cred. Oricum, nu conteaza, dar mi-am amintit de faza aceea.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
przamfiri |
6 Aug 2007, 22:44
Post
#16
|
Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.606 Joined: 2 May 07 From: Moreni |
eu unul nu cred prea mult in ce spune CB-ul l-am prins ca ma minte de cateva ori,nu este posibil ca in 3 km sa comsumi motorina pentru 200 km(cand am plecat arata 505km pana la peco,dupa 3 km arata 303 km pana la peco)
PS Cu cat ai mai multe pe masina cu atat te doare capul mai mult si inca ceva vi se pare normal ca avand cablul scos la litrometru sa indice incontinoare,pe bord nivelul de carburant ??? |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
C a t a l i n |
6 Aug 2007, 22:45
Post
#17
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Pentru o perioadă scurtă de timp, da...
Acul are un sistem de amortizare - întârziere ... Altfel ar bălăngănii precum la Dacie... Când alimentezi, acul urcă mai greu spre full parcă, durează ceva... Greșesc? Legat de informațiile afișate de CB, acestea nu pot fi exacte pe distanțe scurte, mai ales dacă a fost resetat în prealabil. Există și o eroare observabilă între numărul de litri consumați afișat în bord și cel determinat prin metoda plin-plin. Sonda litrometrică din rezervor nu poate fi atât de precisă, combustibilul face balans în rezervor, iar informațiile despre consum se iau și din calculatorul de injecție... This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Aug 2007, 23:04 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
przamfiri |
6 Aug 2007, 22:54
Post
#18
|
Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.606 Joined: 2 May 07 From: Moreni |
pe tine te cred Catalin am tacut.....
|
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st September 2024 - 17:46 |