Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Bec avarie motor

glad
post 21 Jan 2009, 13:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 21 January 09




Salutari.
Am de vreo 2 ani un Twingo, 8 valve, din 99, euro 3, aprox. 140-150.000 km.
Singurele interventii pana acum au fost schimbat uleiul+ filtru ulei.
De vreo 3-4 luni a inceput sa cam trepideze la relanti si parca sa nu mai traga asa bine .
De vreo luna, atunci cand motorul e turat (in depasiri) se aprinde intermitent becul galben cu simbol de motor, iar motorul se impiedica, adica isi da in nas. Cand las accelaratia in 10-15 secunde becul se stinge, iar motorul isi revine si merge relativ normal - evident la turatie mai mica.
Chestia e foarte neplacuta, mai ales pe drumurile romaniei, sa se franeze masina in depasire.
Am schimbat uleiul+filtru, pt. ca am crezut ca poate e prea gros sau prost uleiul (am acum elf 5W40).
Am schimbat si filtrul de aer. nimic. am zis sa schimb si filtrul de benzina, dar nu l-am reperat inca. am vazut intr-un manual ca ar fi prin spate la rezervor.
Sa aibe vreo legatura cu faptul ca de vreun an kilometrajul nu prea mai merge (doar cand are chef, destul de rar). Nu am inlocuit captorul de viteza pt. ca nu ma deranja atat de tare incat sa dau 250 ron pe el.
Deci are cineva vreo idee ? In afara de aia cu test motor, pe care o sa-l fac in curand (sper).


--------------------
renault twingo 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbitzu
post 21 Jan 2009, 13:30
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 August 07




http://www.reno.ro/Fum-negru-motorul-moare...rs-t126239.html
@glad: te rog urmareste topicul asta, poate iti vin ceva idei...si la mine a fost aceeasi problema, cu infranare, si crede-ma ca dupa ce am facut chestiile astea de mai sus, brotacelul merge ca uns...musai sa iei legatura cu bubu782001, pentru ca de la ideea lui am reusit sa-i dau de cap...
Cu uleiul sa nu-ti faci probleme, e cel mai bun pentru twingolezi, si mai ales daca-l schimbi la 8000 km...spun asta din experienta cu brotacul meu, sper sa nu gresesc.
In plus, o diagnoza buna o sa iti identifice exact problema, fara sa fii nevoit sa schimbi filtre si alte piese inainte de vreme...succes cu problema si sa fii sigur ca se rezolva lejer! biggrin.gif


--------------------
Renault Twingo - AB06GTU 03.2004/Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
glad
post 21 Jan 2009, 16:41
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 21 January 09




Merci de sfat.
Am citit cam tot forumul si am m-am gandit si la curatat clapeta. Am fost putin descurajat de cum trebuia demontata galeria de admisie+ etc (cred ca doar la 16 valve e asa) pentru a ajunge la clapeta.
Dar clapeta la masina mea este in exteriorul motorului (ca si la a ta). Am tras furtunul care vine de la filtrul de aer si am vazut ca nu e prea murdara inauntru si nici ulei nu este. Oricum probabil in weekend o sa ma ocup de curatarea ei, ca oricum nu are ce sa-i strice, si sunt doar vreo 3-4 suruburi de desfacut.
Ce m-a nedumerit cel mai mult era canistra aia, careia nu ii gaseam rostulpana acum.
La mine este modelul mai nou, cea patrata, care e prinsa de radiator doar in carlige, ceva gen balamale, si in rest flendura, adica se roteste liber. Cred ca s-a mai lucrat prin zona si nu a fost fixata. Poate si din cauza ca nu era fixata bine de caroserie si se invartea acolo sa fi cedat.
Deci, canistra asta tacane cateodata destul de tare (credeam ca de la motor se aude). In plus, in cel de-al treilea stut, cel orizontal din exterior, nu e bagat nici un furtun. Asta sa fie starea normala?
De curiozitate am scos furtunul vertical din canistra si motorul a inceput sa se tureze.
Parca nu-mi vine sa cred ca porcaria aia de cutie (costa 300 ron?!) poate sa fie cauza proastei functionari a motorului.
Oricum asta e, sa vad ce zice si testul sa nu o cumpar dupa aia degeaba.


--------------------
renault twingo 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 21 Jan 2009, 16:52
Post #4


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




Sunt doar 2 furtune ce intra in cutia aia.


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bog19ro
post 21 Jan 2009, 17:22
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 20 February 07
From: Cluj-Napoca




salut !

aceste simptome le-am avut si eu la bubu.
la turatii mai mari se aprindea un beculet(sincer nu mai stiu exact care era...ca a trecut ceva timp de atunci), motorul parca nu mai tragea, si cand luam piciorul de pe acceleratie se stingea becul.
problema la mine a fost pompa de apa. a incercat mecanicul sa-mi explice ca s-a spart nush ce garnitura, plus ca aveam si vasul de expansiune crapat.

poate te ajuta informatiile mele

Bafta !


--------------------
Renault Twingo - NT-06-DZU 1999 Liberty, 1149 cmc, 60CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_182_
post 21 Jan 2009, 19:42
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 467
Joined: 21 May 04
From: Bucuresti




am si eu vibratie la relanti, si o mufa rupta la canistra (sus), am prins furtunul cu niste scoci tongue.gif si am izolat

urmeaza s-o schimb, am gasit cu 400 - 450 lei, unde ai gasit cu 300?
la Renault ce-i drept n-am intrebat inca


--------------------
Renault Clio bicorp dCi 65 Expression 2003
Renault Twingo 8v & Opel Astra H cdti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-76-ROP
post 21 Jan 2009, 19:51
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 2 December 08
From: Bucuresti




Problema asta am avut-o si eu la vechea masina. ( dacia )

Am schimbat filtrul de benzina si nu a mai facut asa.,era asa de murdar ca abia mai trecea benzina.in sarcina masina ar fi vrut sa pape mai multa benzina dar filtrul ( orificiul de trecere ) nu permitea asta. Cam asta a fost explicatia mecanicului si sincer dupa ce l-am schimbat a fost ok.
Beculete nu avea dar simtomele erau cam aceleasi.

This post has been edited by B-76-ROP: 21 Jan 2009, 19:59


--------------------
Renault twingo - B-95-FAX 1998 /C066
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbitzu
post 21 Jan 2009, 21:29
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 August 07




@_182_ :Canistra am luat-o de la un dealer de piese auto privat, din zona, si atat a costat, in 2008, prin august...si era si piesa originala renault.
@ glad: 2 furtune intra in canistra aceea...motorul s-a turat din cauza ca vaporii de benzina nu mai treceau prin supapa de purjare...ea produce tacanitul ala cand functioneaza bine. Fara supapa montata, motorul se tureaza cam la 1100-1400, iar cu supapa in functiune sta la 740-800 (asta am vazut la tester, la motorul meu 8v). Spor la descalcit probleme si ma bucur ca ne adunam sa rezolvam probleme!


--------------------
Renault Twingo - AB06GTU 03.2004/Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
glad
post 21 Jan 2009, 23:28
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 21 January 09




B-76-ROP he-hei pe vremea daciei... am mai patit-o si eu - gaura in conducta de alimentare (se freca de caroserie), deasupra de cutia de viteze, foarte bine mascata. deci, cand o turam tragea aer prin gaura. am ramas noaptea, iarna, prin munti, imediat dupa moartea lui tata, coborat cu spatele pante , apoi iar dluat e la capat. o amintire nu prea grozava. rezolvarea de moment - un pet de 2 litri pus in fata, mers cam 10-15 km, fara motor la vale, etc.
asta era distractia pe atunci. mai am povesti si cu trabantul, da' asta e altceva. au trecut vremurile improvizatiilor.
acum 400-450 lei un bidon de plastic cu o electrovalva ?! vechea dacie am dat-o cu 150 lei toata.

bog19ro, nu cred ca e de la apa (racire), nivelul e constant, si oricum mai ales in conditiile de ger, viteza bine peste 100, cand racirea cu apa chiar nu mai conteaza prea mult, cred... problema cu racirea o avem la oltcit vara-racire cu aer , motor turat cand se impotmolea la turatii mari. sau cand am uitat primavara masca de plastic peste radiator, alta distractie.
sper sa-i dau de capat si la twingo... mai vorbim. multumesc de promptitudinea sfaturilor!


--------------------
renault twingo 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goransplit
post 22 Jan 2009, 09:29
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 25 June 08




@ glad
Bafta cu repararea in primul rand.Cred ca e destul de important vitezometrul , mai ales ca nu avem turometru pe masini.La renault,piesa de origine, in vara a costat 150 de lei...poate gasesti si mai ieftin.


--------------------
renault twingo 1999,metropolis easy
we've got the jazz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
glad
post 22 Jan 2009, 11:17
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 21 January 09




goransplit_
Chiar la reprezentanta nu am fost, credeam ca acolo e mult mai scump
Am fost doar la un magazin care stiam ca e mai ieftin si mi-au zis de 250.
Probabil ca ai dreptate, fiind piesa originala, la magazin mai pun si ei adaos peste pretul renault. Trebuie sa ma duc, pt. ca am chiar un cunoscut la vanzari piese la renault, la care nu am apelat inca, speriat de preturile de service de la ei.
Nu am cumparat inca, pentru ca oricum, kilometrajul indica cam aiurea.
Am gasit in bordul masinii (adusa din germania) un test de viteza facut de nemti, nu stiu la ce le-o fi folosit.
Chestia e ca vitezele indicate de bord erau mai mici decat cele reale, masurate cu nustiu ce aparat.
Si eu care ma mandream ca am mers cu 170 km/h...


--------------------
renault twingo 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goransplit
post 22 Jan 2009, 12:43
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 25 June 08




to glad
Poi lasa un post cu pretul captorului sa vedem o diferenta.Dupa ce il afli...


--------------------
renault twingo 1999,metropolis easy
we've got the jazz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 12:32
Dacia