Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nu mai incarca bateria

yonel33
post 12 Jan 2008, 16:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 5 December 07




astazi am intalnit o problema destul de grava.Am fost putin prin oras si dupa ceva cumparaturi ,cand sa plec nu a mai vrut sa invarta motorul deloc,in cele din urma am sunat un prietenam luat bateria de pe masina lui si aplecat fara probleme.Stiam ca nu pot scoate bateria in timp ce merge motorul asa ca i-am dat-o pe a mea iar Dacia lui a pornit si cu ea ,asa cum era goala sau aprope goala.Bateria mea este BOSCH de 72 A si nu are decat 4 luni de cand am luat-o.Pana astazi nu am mai patit asa ceva.Acasa am pus din nou bateria mea si a pornit fara probleme dar am observat ca atunci cand pun contactul becul de baterie nu se mai aprinde si nici cand am masuratnu mi-a dat nici o diferenta de voltaj cu motorul oprit sau pornit la bornele bateriei.Cine ma poate ajuta cu un sfat,va rog mult?


--------------------
Renault 25 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 12 Jan 2008, 18:50
Post #2


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Daca la pornirea motorului nu se schimba tensiunea la bornele bateriei (adica nu credte de la ~12V la ~14V atunci alternatorul tau nu mai incarca !!!

Este posibil sa ai si ceva diode strapunse si atunci ti se descarca bateria rapid. Du-te la un service pe partea electrica daca nu stii cum sa verifici.

Pana faci investigatiile si te lamuresti, desfa borna + de la baterie.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonel33
post 12 Jan 2008, 19:16
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 5 December 07




ok,ok,multam, dar tocmai asta voiam sa stiu,cum imi dau seama ce este defect,ptr ca nu creste tensiunea cu motorul pornit,cat despre servis ce rost are, daca as vrea sa ma duc nu mai intrebam aici

12 Jan 2008, 19:24:
deci daca tot este un forum ptr probleme,as dorii care stiti (nu cei care spun ca :"parca asa ar trebui sa fie"),sa ma lamuriti cu niste explicatii mai clare in problema mea si cum verific alternatorul daca incarca. Din cate am vazut eu din el iese un papuc cu 2 pini si un fir mai gros legat de carcasa electromotorului.

12 Jan 2008, 19:28:
iar releul de incarcare este incorporat in alternator sau prin alta parte?

12 Jan 2008, 21:49:
da am gasit pe un forum francez cateva poze cu spatele electromotorului si vad ca releul este incorporat dar nu ma prea ajuta caci nu injteleg prea mult din explicatii.Astept totusi pe cineva care imi poate explica cum il verific

This post has been edited by yonel33: 12 Jan 2008, 21:49

Attached thumbnail(s)
picture079gp0.jpg ( Size: 128.53k ) Number of downloads: 1774
pic0001ym3.jpg ( Size: 80.69k ) Number of downloads: 1909


--------------------
Renault 25 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik01
post 13 Jan 2008, 09:58
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 1 July 06




se verifica usor,din cauza asta ti s-a recomandat sa mergi in service(daca nici atita lucru nu stii,se presupune ca nu te pricepi)
in fine,daca nu ti se aprinde becul la bord poate scapi doar cu o siguranta arsa
1 verifica siguranta
2scoti borna la baterie si o pui la loc ,daca face o scinteie mica ai diode in scurt,dar poti sa ai diode intrerupte iar asta poti sa iti dai seama doar cu el demontat si masurindu-le cu un multimetru
3cu un multimetru verifici daca pe unul din firele alea subtiri apare 12v cind pui contactul
3daca apare, defectul este in releu sau cum se spunea mai sus diodele
Ti se recomanda sa ii scoti borna la baterie pt ca daca ai diode in scurt poti sa dai foc la instalati
succes si tinene la curent


--------------------
renault 25GTX - B25SHS 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly_vo
post 13 Jan 2008, 10:08
Post #5


. . .


Group: Members
Posts: 475
Joined: 23 September 07
From: Nehoiu \ Buzau




salut ! am avut aceeasi problema cu a-l meu , la mine prima data am gasit periile (carbunasii) tociti dar si surpriza era tocit si colectorul (acele inele 2 la numar din cupru care fac contact cu periile) ---schimbat perii + rotor--- iar a doua oara au fost doar periile.
Periile se pot confectiona din unele de dacie. Unde am cxautat eu am gasit releul cu totul nu am gasit doar periile.
Aduc aminte ca sunt LIPITE la releu nu ca la dacie 2 suruburi si gata. Se desface protectia din plastic se desfaccele 2 fire ,1 care este pe + permanent si celalalt e la masa (carcasa alternatorului) dupa care mai sunt 2 suruburi pe releu (exagonale) si gata releul e dat jos.
Acum se poate vedea cauza ori periile, ori colectorul,daca nici unul din astea nu sunt stricate atunci e releul defect.
Mentionez ca are o mufa unde sunt 2 papucei unul e pe plus contact iar celalalt e la becul din bord (care se aprinde cand nu incarca).
Spor la treaba si scrie-ne ce ai rezolvat ! Succes !


--------------------
Audi A6 Quattro
Skoda fabia 1.2 HTP; Ex Fabia 1.2HTP 'Mototolita total' de BN03WUW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 13 Jan 2008, 11:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Da jos alternatorul, demonteaza-l bucati (cineva care se pricepe la astea), schimba tot ce este defect si apoi pune-l la loc.
Daca tot il desfaci, verifica-i rulmentii, carbunii, releul(este piesa aceea pe care scrie regulator).
Eu asa as face si stiu ca am rezolvat problema pe un timp indelungat.
Succes.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonel33
post 13 Jan 2008, 17:43
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 5 December 07




ok baieti,pina sa citesc parerile voastre,m-am apucat dimineata de treaba.Am dat radiatorul afara(altfel nu stiu cum ar fi putut iesii) si l-am scos.Din putina mea pricepere in domeniul asta am reusit sa-l demontez.Unul din carbuni este mic de tot cred ca nu mai atinge ,diodele le-am verificat cu un multimetru profesional cu functie speciala ptr masurat diode sunt toate in regula cu exceptia uneia care imi da o cifra de 591 fata de 604 cum dau celelalte ceea ce cred ca nu-i o problema intrucat nu-i piesa de racheta!! Deci singura problema ar fi acel carbune foarte uzat,voi ce credeti?? Astazi fiind Duminica n-am avut unde sa caut carbuni dar maine sper sa gasesc dar nu as vrea sa-l montez pina nu stiu daca e-n regula.Stiti cumva cum se poate verifica daca da curent fara a fi montat pe masina??Ma gandeam sa pun multimetrul si sa incerc sa-l invart la mana,caci tot ar trebui sa sesizeze ceva dar nu stiu unde sa-l masor!Si pentru <<<nick 01>> sa sti ca scanteie micuta face si fara alternatorul montat intrucat este si ceasul din bord si casetofonul care are firul ptr pastrarea memoriei legat permanent la baterie ,deci e normal sa faca o micuta scanteie caci are mici consumatori,infimi,dar are.Astept in continuare parerile voastre.Multumesc.


--------------------
Renault 25 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly_vo
post 13 Jan 2008, 20:10
Post #8


. . .


Group: Members
Posts: 475
Joined: 23 September 07
From: Nehoiu \ Buzau




Legat de acea dioda, nu e o problema ca are valoare mai mica sau mai mare fata de celelalte, problema de fabricatie.
De testat se fac urmatoarele , dupa ce se pun carbuni noi : se monteaza totul la loc , se pune firul de masa pe carcasa alternatorului si la acea mufa cu doi papucei ( pe unu scri + iar pe celalat 'L') se pune fir cu 12v+ la cel cu + bineinteles, voltmetrul montat intre surubul cu + de la grupul de diode si carcasa alternatorului. Se invarte cu mana (trebuie sa opuna o mica rezistenta la rotire) si se urmareste voltmetrul care tre sa arate o valoare peste 5-6v ca 12 nu are cum sa arate ca nu putem roti cu mana 3000rpm tongue.gif
Spor la treaba ! sofer5.gif

This post has been edited by aly_vo: 13 Jan 2008, 20:12


--------------------
Audi A6 Quattro
Skoda fabia 1.2 HTP; Ex Fabia 1.2HTP 'Mototolita total' de BN03WUW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R25_GTS
post 13 Jan 2008, 20:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 4 June 06




Salut

Perile se gasesc foarte usor la magazinele de piese auto. Codul lor este SVX7 si iti recomand pe cele fabricate de firma Cargo. Mergi la orice magazin mai rasarit si o sa le gasesti, costa cam 11-13 RON setul. Eu iti recomand sa schimbi regulatorul cu totul, au si ele o viata,costa cam 60-70 RON. Recomand sa desfaci alternatorul si sa-i schimbi si rulmentii ca deja s-a cam uscat vaselina din ei si o sa faca probleme. Is 2 rulmenti: 6200 si 6203, se gasesc foarte usor, recomand unii japonezi sau SKF. Asta ca sa-i faci o revizie generala la alternator si sa uiti de el inca 100.000KM.

Poza regulator

Verifica daca surubul cu + -ul de putere de la bobina electromotorului este strans, acolo se imbina cu + -ul de la alternator si merge mai departe la baterie.

Spor la treaba

This post has been edited by R25_GTS: 13 Jan 2008, 20:44


--------------------
Old Romb Fan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik01
post 13 Jan 2008, 23:22
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 1 July 06




brusc ai inceput sa te pricepi
era relevant consumul spre alternator si asta o puteai face desfacind firul care duce la bord
succes in continuare


--------------------
renault 25GTX - B25SHS 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonel33
post 14 Jan 2008, 01:01
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 5 December 07




<<nick01>>,imi cer scuze dc te-am suparat dar vezi tu, masina asta are un milion de fire si nu stiu care e ala ce duce la bord ptr ca nu-i dacie sa le vezi atarnand peste tot prin motor..Asadar eu sunt tipograf cu ceva cunostinte de mecanica, dar pe partea electrica mai putin.....asta e

14 Jan 2008, 01:05:
am luat la cunostinta de tot ce mi-ati spus si maine sper sa rezolv,multam mult si voi revenii (ori e alba ori e neagra) wink.gif

This post has been edited by yonel33: 14 Jan 2008, 01:05


--------------------
Renault 25 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yonel33
post 15 Jan 2008, 06:53
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 5 December 07




Am schimbat carbunii si tot degeaba, am pus alternatorul pe masina si nimic..
Am mers si am gasit un regulator care respecta toate condiriile sa fie montat in locul celui terminat cu toate ca nu este de origine, am dat 80 ron este fabricat in Germania si totul este OK.



Iti recomand sa te calmezi.

Daca puneai alternatorul in menghina, infasurai in jurul rolei cativa metrii de sfoara subtirica, si dup-aia trageai de ea, vedeai ca "scoate" ceva.

Chiar iti inchipuiai ca poti sa faci ceva la mana? Ai idee la ce rpm se invarte saracul alternator ca sa scoata aia 14V?

Este foarte bine ca ti-ai rezolvat problema si ca nu ai mai stricat si altceva, asa ca nu vad unde e supararea ta.

Nimeni aici nu e dator sa te ajute pe tine. Toti cei care si-au dat cu parerea, mai mult sau mai putin in tema, au facut-o sa te ajute pe tine, caci pentru asta suntem aici, sa ne ajutam intre noi. Cu totii o facem benevol si gratis.

Inca o data bine ca ti-ai rezolvat problema, te mai asteptam si alta data.


16 Jan 2008, 00:51:
ok,ok,am fost putin necajit si-am sarit saua,imi cer scuze,gata


This post has been edited by yonel33: 16 Jan 2008, 00:51

Attached thumbnail(s)
DSC00331.JPG ( Size: 878.46k ) Number of downloads: 1717
DSC00332.JPG ( Size: 854.79k ) Number of downloads: 1639
DSC00335.JPG ( Size: 736.89k ) Number of downloads: 1873


--------------------
Renault 25 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 18:44
Dacia