Nu mai incarca bateria
![]() ![]() ![]() |
Nu mai incarca bateria
yonel33 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 5 December 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
25
1992
|
|||
adi_ar |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Daca la pornirea motorului nu se schimba tensiunea la bornele bateriei (adica nu credte de la ~12V la ~14V atunci alternatorul tau nu mai incarca !!!
Este posibil sa ai si ceva diode strapunse si atunci ti se descarca bateria rapid. Du-te la un service pe partea electrica daca nu stii cum sa verifici. Pana faci investigatiile si te lamuresti, desfa borna + de la baterie. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
yonel33 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 5 December 07 ![]() |
ok,ok,multam, dar tocmai asta voiam sa stiu,cum imi dau seama ce este defect,ptr ca nu creste tensiunea cu motorul pornit,cat despre servis ce rost are, daca as vrea sa ma duc nu mai intrebam aici
12 Jan 2008, 19:24: deci daca tot este un forum ptr probleme,as dorii care stiti (nu cei care spun ca :"parca asa ar trebui sa fie"),sa ma lamuriti cu niste explicatii mai clare in problema mea si cum verific alternatorul daca incarca. Din cate am vazut eu din el iese un papuc cu 2 pini si un fir mai gros legat de carcasa electromotorului. 12 Jan 2008, 19:28: iar releul de incarcare este incorporat in alternator sau prin alta parte? 12 Jan 2008, 21:49: da am gasit pe un forum francez cateva poze cu spatele electromotorului si vad ca releul este incorporat dar nu ma prea ajuta caci nu injteleg prea mult din explicatii.Astept totusi pe cineva care imi poate explica cum il verific This post has been edited by yonel33: 12 Jan 2008, 21:49 Attached thumbnail(s) picture079gp0.jpg ( Size: 128.53k ) Number of downloads: 1774 pic0001ym3.jpg ( Size: 80.69k ) Number of downloads: 1909 |
--------------------
Renault
25
1992
|
|
nik01 |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 1 July 06 ![]() |
se verifica usor,din cauza asta ti s-a recomandat sa mergi in service(daca nici atita lucru nu stii,se presupune ca nu te pricepi)
in fine,daca nu ti se aprinde becul la bord poate scapi doar cu o siguranta arsa 1 verifica siguranta 2scoti borna la baterie si o pui la loc ,daca face o scinteie mica ai diode in scurt,dar poti sa ai diode intrerupte iar asta poti sa iti dai seama doar cu el demontat si masurindu-le cu un multimetru 3cu un multimetru verifici daca pe unul din firele alea subtiri apare 12v cind pui contactul 3daca apare, defectul este in releu sau cum se spunea mai sus diodele Ti se recomanda sa ii scoti borna la baterie pt ca daca ai diode in scurt poti sa dai foc la instalati succes si tinene la curent |
--------------------
renault
25GTX
- B25SHS
1987
|
|
aly_vo |
![]()
Post
#5
|
![]() . . . Group: Members Posts: 475 Joined: 23 September 07 From: Nehoiu \ Buzau ![]() |
salut ! am avut aceeasi problema cu a-l meu , la mine prima data am gasit periile (carbunasii) tociti dar si surpriza era tocit si colectorul (acele inele 2 la numar din cupru care fac contact cu periile) ---schimbat perii + rotor--- iar a doua oara au fost doar periile.
Periile se pot confectiona din unele de dacie. Unde am cxautat eu am gasit releul cu totul nu am gasit doar periile. Aduc aminte ca sunt LIPITE la releu nu ca la dacie 2 suruburi si gata. Se desface protectia din plastic se desfaccele 2 fire ,1 care este pe + permanent si celalalt e la masa (carcasa alternatorului) dupa care mai sunt 2 suruburi pe releu (exagonale) si gata releul e dat jos. Acum se poate vedea cauza ori periile, ori colectorul,daca nici unul din astea nu sunt stricate atunci e releul defect. Mentionez ca are o mufa unde sunt 2 papucei unul e pe plus contact iar celalalt e la becul din bord (care se aprinde cand nu incarca). Spor la treaba si scrie-ne ce ai rezolvat ! Succes ! |
--------------------
Audi
A6
Quattro Skoda fabia 1.2 HTP; Ex Fabia 1.2HTP 'Mototolita total' de BN03WUW
|
|
renault19tse |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
Da jos alternatorul, demonteaza-l bucati (cineva care se pricepe la astea), schimba tot ce este defect si apoi pune-l la loc.
Daca tot il desfaci, verifica-i rulmentii, carbunii, releul(este piesa aceea pe care scrie regulator). Eu asa as face si stiu ca am rezolvat problema pe un timp indelungat. Succes. |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
yonel33 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 5 December 07 ![]() |
ok baieti,pina sa citesc parerile voastre,m-am apucat dimineata de treaba.Am dat radiatorul afara(altfel nu stiu cum ar fi putut iesii) si l-am scos.Din putina mea pricepere in domeniul asta am reusit sa-l demontez.Unul din carbuni este mic de tot cred ca nu mai atinge ,diodele le-am verificat cu un multimetru profesional cu functie speciala ptr masurat diode sunt toate in regula cu exceptia uneia care imi da o cifra de 591 fata de 604 cum dau celelalte ceea ce cred ca nu-i o problema intrucat nu-i piesa de racheta!! Deci singura problema ar fi acel carbune foarte uzat,voi ce credeti?? Astazi fiind Duminica n-am avut unde sa caut carbuni dar maine sper sa gasesc dar nu as vrea sa-l montez pina nu stiu daca e-n regula.Stiti cumva cum se poate verifica daca da curent fara a fi montat pe masina??Ma gandeam sa pun multimetrul si sa incerc sa-l invart la mana,caci tot ar trebui sa sesizeze ceva dar nu stiu unde sa-l masor!Si pentru <<<nick 01>> sa sti ca scanteie micuta face si fara alternatorul montat intrucat este si ceasul din bord si casetofonul care are firul ptr pastrarea memoriei legat permanent la baterie ,deci e normal sa faca o micuta scanteie caci are mici consumatori,infimi,dar are.Astept in continuare parerile voastre.Multumesc.
|
--------------------
Renault
25
1992
|
|
aly_vo |
![]()
Post
#8
|
![]() . . . Group: Members Posts: 475 Joined: 23 September 07 From: Nehoiu \ Buzau ![]() |
Legat de acea dioda, nu e o problema ca are valoare mai mica sau mai mare fata de celelalte, problema de fabricatie.
De testat se fac urmatoarele , dupa ce se pun carbuni noi : se monteaza totul la loc , se pune firul de masa pe carcasa alternatorului si la acea mufa cu doi papucei ( pe unu scri + iar pe celalat 'L') se pune fir cu 12v+ la cel cu + bineinteles, voltmetrul montat intre surubul cu + de la grupul de diode si carcasa alternatorului. Se invarte cu mana (trebuie sa opuna o mica rezistenta la rotire) si se urmareste voltmetrul care tre sa arate o valoare peste 5-6v ca 12 nu are cum sa arate ca nu putem roti cu mana 3000rpm ![]() Spor la treaba ! ![]() This post has been edited by aly_vo: 13 Jan 2008, 20:12 |
--------------------
Audi
A6
Quattro Skoda fabia 1.2 HTP; Ex Fabia 1.2HTP 'Mototolita total' de BN03WUW
|
|
R25_GTS |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 4 June 06 ![]() |
Salut
Perile se gasesc foarte usor la magazinele de piese auto. Codul lor este SVX7 si iti recomand pe cele fabricate de firma Cargo. Mergi la orice magazin mai rasarit si o sa le gasesti, costa cam 11-13 RON setul. Eu iti recomand sa schimbi regulatorul cu totul, au si ele o viata,costa cam 60-70 RON. Recomand sa desfaci alternatorul si sa-i schimbi si rulmentii ca deja s-a cam uscat vaselina din ei si o sa faca probleme. Is 2 rulmenti: 6200 si 6203, se gasesc foarte usor, recomand unii japonezi sau SKF. Asta ca sa-i faci o revizie generala la alternator si sa uiti de el inca 100.000KM. Poza regulator Verifica daca surubul cu + -ul de putere de la bobina electromotorului este strans, acolo se imbina cu + -ul de la alternator si merge mai departe la baterie. Spor la treaba This post has been edited by R25_GTS: 13 Jan 2008, 20:44 |
--------------------
Old
Romb
Fan
|
|
nik01 |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 1 July 06 ![]() |
brusc ai inceput sa te pricepi
era relevant consumul spre alternator si asta o puteai face desfacind firul care duce la bord succes in continuare |
--------------------
renault
25GTX
- B25SHS
1987
|
|
yonel33 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 5 December 07 ![]() |
<<nick01>>,imi cer scuze dc te-am suparat dar vezi tu, masina asta are un milion de fire si nu stiu care e ala ce duce la bord ptr ca nu-i dacie sa le vezi atarnand peste tot prin motor..Asadar eu sunt tipograf cu ceva cunostinte de mecanica, dar pe partea electrica mai putin.....asta e
14 Jan 2008, 01:05: am luat la cunostinta de tot ce mi-ati spus si maine sper sa rezolv,multam mult si voi revenii (ori e alba ori e neagra) ![]() This post has been edited by yonel33: 14 Jan 2008, 01:05 |
--------------------
Renault
25
1992
|
|
yonel33 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 5 December 07 ![]() |
Am schimbat carbunii si tot degeaba, am pus alternatorul pe masina si nimic..
Am mers si am gasit un regulator care respecta toate condiriile sa fie montat in locul celui terminat cu toate ca nu este de origine, am dat 80 ron este fabricat in Germania si totul este OK. Iti recomand sa te calmezi. Daca puneai alternatorul in menghina, infasurai in jurul rolei cativa metrii de sfoara subtirica, si dup-aia trageai de ea, vedeai ca "scoate" ceva. Chiar iti inchipuiai ca poti sa faci ceva la mana? Ai idee la ce rpm se invarte saracul alternator ca sa scoata aia 14V? Este foarte bine ca ti-ai rezolvat problema si ca nu ai mai stricat si altceva, asa ca nu vad unde e supararea ta. Nimeni aici nu e dator sa te ajute pe tine. Toti cei care si-au dat cu parerea, mai mult sau mai putin in tema, au facut-o sa te ajute pe tine, caci pentru asta suntem aici, sa ne ajutam intre noi. Cu totii o facem benevol si gratis. Inca o data bine ca ti-ai rezolvat problema, te mai asteptam si alta data. 16 Jan 2008, 00:51: ok,ok,am fost putin necajit si-am sarit saua,imi cer scuze,gata This post has been edited by yonel33: 16 Jan 2008, 00:51 Attached thumbnail(s) DSC00331.JPG ( Size: 878.46k ) Number of downloads: 1717 DSC00332.JPG ( Size: 854.79k ) Number of downloads: 1639 DSC00335.JPG ( Size: 736.89k ) Number of downloads: 1873 |
--------------------
Renault
25
1992
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 18:44 |