Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Intrebari despre Symbol diesel dCi 80cp ..., motor turatii fiabilitate pret cumparare

KATANA
post 4 Jun 2007, 07:48
Post #31


tatic


Group: Members
Posts: 135
Joined: 1 July 05
From: Bucuresti




Un detaliu de care probabil nu ai tinut cont -> Symbol 1.5 dCi 80 CP este echipat cu motor EURO 3 => TPI = 1974.58 RON.
Daca motorul era EURO 4 => TPI = 592.37 RON


--------------------
ex Renault ex Symbol Fidji 1.4 75 CP . - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaiui
post 4 Jun 2007, 09:40
Post #32


“Walking is man's best medicine”


Group: Members
Posts: 134
Joined: 31 August 06
From: Bucuresti




@diesel_power

Si totusi daca este turat la 4500 rpm, pistonul face de 2 ori mai multe curse decat la 2250 rpm. Nu inseamna asta uzura in plus? si mi se pare ca 5100 rpm e cam mult pt un diesel. Supernova mea la 5100 rpm face urat. Dieselul de pe un peugeot 206 cu care am mers la 4500 aveam senzatia ca sare din compartimentul motor. ma gandesc ca nu e tocmai ok? intreb si eu..


--------------------
renault clio 3 2007 dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dil
post 4 Jun 2007, 09:45
Post #33


Membru verde


Group: Moderatori
Posts: 1.370
Joined: 7 December 04
From: Corbeanca, Ilfov




Pai 1.5dci de 80 caluti poate fi folosit cu drag si spor pana la 4000rpm cand are puterea maxima. Dupa turatia asta motorul nu te mai ajuta.


--------------------
- - - - -
Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015)
ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 4 Jun 2007, 11:22
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Bineinteles ca turatii mari inseamna uzura in plus, dar prea mica pentru a fi luata in calcul. Otelul din care este facut blocul motor si pistoanele este tratat special ca sa reziste. Doar la daciile 1310 uzura era proportionala cu turatia motorului.

This post has been edited by diesel_power: 4 Jun 2007, 11:24


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 4 Jun 2007, 12:18
Post #35


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




are rost sa intreb de ce vrei neaparat diesel ??
sau.. de fapt.. de ce ai luat diesel..
daca luai 1.4 16v.. ieseai mai ieftin la achizitie (ca sa nu zic de taxa de inmatriculare.. euro4 vs euro3).. plus ca .. chiar trebuie sa faci multi km sa merite diferenta de pret pt diesel


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 4 Jun 2007, 12:36
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Cum sa consume mai la 120 - 4%?????? poate peste 5.
consumul ala din carte de vreo 4% pe afara e calculat undeva la 90-100km/h, din cate s-a mai discutat pe forum.
sa nu iti para rau ca ai luat diesel chiar daca nu faci multi km.
eu am 17.000 in 2 ani si ceva si chiar daca nu imi scot banii dati in plus nu imi pare rau pt ca imi place mai mult ca benzina modul de accelerare (mai brutal, chit ca reprizele sunt mai scurte) si confortul psihic (cand ma uit ca nu sar de 6,5% in oras mers prin aglomeratie ma simt bine). in definitiv, nu se reduce totul la bani, ca asa nu ne mai luam masini noi ci umblam cu daciile alea vechi.

atata timp cat nu o turezi la rece nu prea ai ce pati la motor, eu nu prea merg cu 4000 de ture ca se aude foarte tare motorul si se vede ca nu e o masina facuta pt o asa viteza in mod constant.
la ce sosele avem noi 3000 rpm cred ca va fi suficient.
p.s. sunt socat de pretul pt prima inmatriculare la o masina noua. credeam ca sunt preturi mult mai mici, in fond e o masina noua, nu de acum 3-4 ani.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 4 Jun 2007, 12:47
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




daca compari dci de 70 cu ala de 80 de cai de aia ai simtit asa, eu am de 80 si am condus ceva km unul de 65 de cai, incredibil de varza fata de asta al meu, imi tremura curul in toate depasirile cu o banda pe sens. ma infigeam cu toata forta in pedala de acceleratie si tot nimic (bine, exagerez).
dupa aia conteaza si modul in care le-ai condus, una e sa schimbi la 3000 de ture si alta la 2500 (e un ex, nu stiu la cat ai schimbat tu). cert e ca un diesel are alt regim de turatii decat benzina si tu ca sofer trebuie sa te adaptezi la modul de conducere nu invers)

This post has been edited by mandelu: 4 Jun 2007, 12:48


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 4 Jun 2007, 12:52
Post #38


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




cum adica sa nu iti para rau ca ai luat diesel.. daca nu faci multi km??
adica, nu d-aia iei diesel? nu d-aia suporti zgomotul ala de diesel si reviziile mai scumpe? (si pretul mai mare, taxele mai mari.. blabla... ) ??

mandelu.. nu stiu daca te incalzeste.. da' ma doare burta de cat rad radmasa.gif ... cum 17.000 in 2 ani ? si diesel radmasa.gif


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 4 Jun 2007, 13:00
Post #39


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




mandelu : E extrem de putin 17.000 km in 2 ani.. Daca atat ai treaba cu masina, asta e, doar n-o sa te apuci acum de nebun sa o alergi ca sa faci km, dar daca o tii 'de buna' si o menajezi, eu zic ca nu merita. E cea mai mare prostie sa iti iei o masina si sa nu mergi cu ea, pentru ca oricum se devalorizeaza, mai bine te folosesti de ea...

Acum cu dieselul, si eu sunt de-acord cu claus, defapt, eu mi-as lua o benzinara oricum, si eu merg mult, pai la putini km cred ca tot benzina as lua, nu de alta dar e mai ieftina si mai puternica...


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaiui
post 4 Jun 2007, 13:09
Post #40


“Walking is man's best medicine”


Group: Members
Posts: 134
Joined: 31 August 06
From: Bucuresti




QUOTE(diesel_power @ 4 Jun 2007, 12:22)
Bineinteles ca turatii mari inseamna uzura in plus, dar prea mica pentru a fi luata in calcul. Otelul din care este facut blocul motor si pistoanele este tratat special ca sa reziste. Doar la daciile 1310 uzura era proportionala cu turatia motorului.
*



eu stiam ca blocul motor si pistoanele nu se fac din otel. Ceva imi spune ca se fac numai din fonta cenusie cu proprietati antifrictiune sau fonta aliata cu tratament de imbunatatire pana la 260 de unitati brinell sau in cazul in care se justifica finaciar din aliaje de aluminiu-siliciu, cu circa 6% siliciu pentru bune proprietati de turnare (asta pentru blocuri). Pentru pistoane se foloseste in toate cazurile la motoare noi aluminiul aliat. Stiam ca volvo folosete la unele motoare diesel de camion pistoane bi-metalice in care capul pistonului (respectiv camera omega) era din otel si restul de 90% din piston era din aluminiu.
mai auzisem ca la Honda la primul lor diesel au dezvoltat un procedeu special de turnare a aluminiului in stare semisolida astfel incat sa poate fi incastrate camasi de fonta inalt aliata. Corecteaza-ma daca gresesc....din cate stiu otelul nu are rigiditatea suficienta pentru bloc iar pentru pistoane este prea greu considerand inertia mare si turatiile mari ... ma gandesc si eu.


--------------------
renault clio 3 2007 dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 4 Jun 2007, 13:11
Post #41


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




worship.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 4 Jun 2007, 13:54
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




claus, razi cat vrei am avut masina de servici. masina o folosesc in principal la drumuri lungi, nu o menajez, dar nici nu merg doar ca sa fac km. pe langa asta, nu cred ca e nevoie sa repet, nu mi-am luat din start diesel ca sa ies mai ieftin ci pt ca mi-a placut mai mult (zgomotul e insesizabil pt mine, nu am pretentia sa am 0 decibeli).
si eu rad tare de tot cand ma duc sa bag motorina la gandul ca (cel putin in oras) dadeam considerabil mai mult pe benzina.
nu toate lucrurile pe lumea asta se masoara in bani, cel putin, nu pt mine.
poate sa rada toata planeta ca nu ma sinchisesc, important e sa ma simt eu bine, asa ca acelasi lucru il sfatuiesc si pe autorul topicului, sa nu faca alegerea exclusiv din ratiuni comerciale.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 4 Jun 2007, 14:05
Post #43


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(gaiui @ 4 Jun 2007, 13:09)
eu stiam ca blocul motor si pistoanele nu se fac din otel. Ceva imi spune ca se fac numai din fonta cenusie cu proprietati antifrictiune sau fonta aliata cu tratament de imbunatatire pana la 260 de unitati brinell sau in cazul in care se justifica finaciar din aliaje de aluminiu-siliciu, cu circa 6% siliciu pentru bune proprietati de turnare (asta pentru blocuri). Pentru pistoane se foloseste in toate cazurile la motoare noi aluminiul aliat. Stiam ca volvo folosete la unele motoare diesel de camion pistoane bi-metalice in care capul pistonului (respectiv camera omega) era din otel si restul de 90% din piston era din aluminiu.
mai auzisem ca la Honda la primul lor diesel au dezvoltat un procedeu special de turnare a aluminiului in stare semisolida astfel incat sa poate fi incastrate camasi de fonta inalt aliata.  Corecteaza-ma daca gresesc....din cate stiu otelul nu are rigiditatea suficienta pentru bloc iar pentru pistoane este prea greu considerand inertia mare si turatiile mari ... ma gandesc si eu.
*


Cand stai pe langa cine cunoste...meseria se fura! tongue.gif biggrin.gif


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaiui
post 4 Jun 2007, 14:37
Post #44


“Walking is man's best medicine”


Group: Members
Posts: 134
Joined: 31 August 06
From: Bucuresti




Corect ce zice mandelu! tre sa fie si placere nu numai ratiune pura!

<span class='edit'>4 Jun 2007, 15:37:</span>
domnul hellcat eu cred ca ma cam subestimati...

This post has been edited by gaiui: 4 Jun 2007, 14:39


--------------------
renault clio 3 2007 dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 4 Jun 2007, 15:41
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Sunt de acord cu mandelu, pana acum toate masinile pe care le-am cumparat au fost luate din pasiune si nu din ratiune.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 4 Jun 2007, 19:59
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




gaiui Posibil sa fii gresit cand am zis otel, am vrut sa spun ca este un material tratat si f rezistent.

Eu fac cam 12.000km pe an si am diesel. Nu ma intereseaza ce zic altii despre faptul ca trebuie sa fac X km pe an ca sa merite. Merita fiindca imi place mie si platesc mai mult pentru ceea ce imi place.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 6 Jun 2007, 17:05
Post #47


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si imi cer scuze ca am pus atitea intrebari.

Am avut de ales intre Logan dci si Symbol dci, si am ales Symbol-ul, din citeva motive:

- frinele tin mai bine

- senzatie mai accentuata de stabilitate in curbe si la frinare la viteze mari

- la Symbol am putut opta pentru motor de 80 CP dci, care accelereaza mai tare decit motorul dci de pe Logan

Este posibil ca cele de mai sus sa fie doar senzatii subiective.

Inca o data multumesc.

This post has been edited by Vlad Georgescu: 6 Jun 2007, 17:09


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
albert36
post 21 Sep 2007, 20:14
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 21 September 07




Care este diferenta dintre motorizarea Renault Symbol Fidji 80CP DCI si Renault Symbol Fidji 65CP DCI??(ma refer la diferente constructive)


--------------------
renault symbol fidji 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaighenadi
post 24 Sep 2007, 22:42
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 1 April 07
From: bucuresti




Diferenta intre Logan si Renaul Symbol Fydji este ca nu mergi cu DACIA,mergi cu o masina serioasa pe care e sigla de la RENAULT,este diferenta de la cer la pamant.Am achizitionat acum 1 saptamana un Renaul Fydji,prima oara vroiam un Logan ptr ca nu aveam bani de Renaul,dar a venit renault cu reducerea de 1200 euro,plus ca dealerul mi-a facut reducere totala la inmatriculare ,taxa de 600 euro si inca 150 euro cadou de la dealerul de unde am luat-o.Am ajuns la suma de 1950 reducere de la pretul initial al masinii.Cum pot lua Logan ,cand romanii nu iti dau nimic,nici macar presuri,dar discount????? rusine sa le fie.Loganul era la 10800 euro si Renault-ul a ajuns cu reducerea facuta la 9980 euro,aceleasi dotari.Nu se compara.La logan nu poti rabata banchetele spate,la Symbol da,sunt multe pe care vi le-as spune dar trebuie timp mai mult.
numai bine!


--------------------
Renaul Clio Symbol Symbol Fydji 2008 1,5Dci,80CP - B-01-JYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 25 Sep 2007, 08:00
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Imi cer scuze ca te contrazic, insa sa afirmi ca este o diferenta de la cer la pamant intrea Symbol si Logan e chiar exagerat. Exista lucruri pe care le apreciezi mai mult la Symbol, altele mai mult la Logan. Iar ca placere de a conduce sunt absolut comparabile, au un sistem de suspensie asemanator, motoare si cutii de viteze la fel, greutati similare.
Parerea mea.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 25 Sep 2007, 10:48
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Da, asa e, sunt masini comparabile, numai ca la logan au implementat niste solutii low-cost. Symbol ar avea cateva lucruri in plus, dar asta nu o propulseaza intr-o alta galaxie.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xman_ghio
post 25 Sep 2007, 12:28
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 16 July 07




Sunt comparabile, dar nu se compara... zic eu! Totusi Symbolul P4 este peste Logan, chiar daca 80CP e euro3... Ar fi fain motorul de 85CP si euro4, dar asta este... Per ansamblu si eu sunt mai fericit cu alegerea facuta!


--------------------
Renault Symbol 2007 Symbol 1.5 dci 80CP Symbol 2007 - Symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crn
post 25 Sep 2007, 22:23
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 1 September 05




Este diferenta intre Logan si Symbol: ambreiajul usor de actionat de la Logan nu se regaseste la Symbol, suspensia este mai moale la Logan dar si tinuta de drum un pic mai proasta. Oricum Symbolul este peste Logan.

Si uite asa ajungem la un topic Logan vs Symbol.


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanelroro
post 28 Sep 2007, 18:46
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 15 September 07




salutare tuturor
ajutati-ma ca sunt in ceata !
cat costa reviziile la un clio dci 70 cai ? ca am auzit de niste sume cam mari si as vrea sa trec pe cel pe benzina de 100 de cai .
sper sa mai pot face ceva caci am facut deja comanda la masina si ar trebui sa vina cam pe 13-18 octombrie . de fapt daca puteti sa-mi dati preturile comparative intre benzina si motorina
va multumesc pt ajutor anticipat !


--------------------
renault symbol 2007/1,5 dci 70cp - b-91-CAF
nu viteza conteaza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 28 Sep 2007, 19:49
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Pai exista topicuri speciale pt consumuri.
Ca sa iti spun pe scurt cat am platit eu...
La prima revizie (1an/15000km - pe stil vechi) am platit 460ron cu piesele de la ei de la reprezentanta.
A2a revizie (2ani/30000km) am platit 400 ron cu piesele mele, iar manopera renault (revizia asta a inclus in plus fata de prima schimbarea filtrului de aer).

Deci daca ai in gand sa faci reviziile la ei cu piesele lor, ai putea sa ai second thoughts in a cumpara dci sau mpi.

P.S.: Nu sunt diferente de preturi la revizii atata timp cat e 1.5dci (nu conteaza puterea). Consumabilele sunt aceleasi.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:48
Dacia