Turatie motor 1.4 8v vs. 1.4 16v, asemanari/deosebiri - turatii maxime
![]() ![]() ![]() |
Turatie motor 1.4 8v vs. 1.4 16v, asemanari/deosebiri - turatii maxime
wolfin |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Haha Group: Members Posts: 8.997 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|||
arinin |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 6 April 13 ![]() |
nu exista altceva, ambaleaz-o usor incercand sa ajungi la 100 km si da drumu unui gps de pe telefon, daca ai intre 95-100 si pe telefon in 3000 de turatii atunci ceasurile indica bine. daca o ambalezi tare si iti fuge acul turometului ca si cum ai accelera-o pe gheata atunci discul de la ambreiaj trebuie schimbat
This post has been edited by arinin: 26 May 2013, 00:13 |
--------------------
renault
clio/megane
2000/2010
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
@wolfin, greșești puțin, POȚi avea viteză mai mică la 3000 rpm în treapta a Va! urcă tu o rampă luuungă fără să fi avut viteză mai mărișoară la baza ei. La drum drept așa e. 100 la 3000 pentru o stare tehnică normală a mașinii
@arinin: la mine există o diferență de -5 km/h pe bord față de GPS dar la 3000 pe bord arată 100 (jenți de 14"). Poate el a pus jenți de 13?? |
--------------------
Renault
Symbol
- CJ-x5-DXM
2006 EX1,4 16V
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
diferenta de 5km/h intre indicatia vitezometrului si viteza reala (masurata eventual cu GPS) apare la toate masinile. Dar daca diferenta e mai mare, atunci e o problema.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
vallixx |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ayden_CJ @ 26 May 2013, 12:15) @wolfin, greșești puțin, POȚi avea viteză mai mică la 3000 rpm în treapta a Va! urcă tu o rampă luuungă fără să fi avut viteză mai mărișoară la baza ei. La drum drept așa e. 100 la 3000 pentru o stare tehnică normală a mașinii Nope, turatia de 3000 rpm determina aceeasi viteza indiferent ca e panta, rampa sau drept. La drum drept poti tine 3000 rpm constant si ai fix 100 km/h. In rampa luuuuunga, daca poti mentine turatia de 3000 vei urca cu 100, daca scade viteza bineinteles ca scade si turatia. Invers, daca cobori o panta in frana de motor cu a 5-a, iar panta e destul de abrupta incat sa iti creasca viteza peste 100, atunci creste si turatia. Fara sa ai o porblema tehnica prin cutie sau pe la ambreiaj sau motor, atunci nu ai cum sa ai viteze diferite in aceeasi treapta de viteza la aceeasi turatie. QUOTE(theodor2004 @ 27 May 2013, 15:59) diferenta de 5km/h intre indicatia vitezometrului si viteza reala (masurata eventual cu GPS) apare la toate masinile. Dar daca diferenta e mai mare, atunci e o problema. Diferenta creste odata cu viteza, de exemplu la mine la 60 km/h am vreo 57-58, deci 2-3 km diferenta. La 110 km/h, real pe GPS am cam 101 deci 9 km/h diferenta. La 150 pe bord am 138 real deci 12 diferenta. ( deci daca merg pe auostrada cu 150 pe bord, nu ma ia Garcea ![]() Iar pe la 190 pe bord, real am cam 173....deci peste 15 diferenta. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
eduardsebe |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Expressionist Group: Members Posts: 2.151 Joined: 19 September 08 From: Bucuresti ![]() |
Pot sa confirm cele spune referitor la rapoartele cutiei.
Iar pentru curiosi turatia maxima la 1.4 16v, atinsa cu motorul incalzit, este de 6.700 rpm moment in care atinge limitarea,asta fata de 6.200 rpm la 1.4 8v in aceleasi conditii. Cu motorul rece situatia se schimba...la 1.4 16v limitarea este atinsa mai repede,adica la 5.900-6.000. |
--------------------
BMW
330e
2021
|
|
vallixx |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu de ce aveam impresia ca limitarea intervine la o turatie fixa (~6250rpm), indiferent de temperatura motorului sau oricare alti factori.
O singura data am dat si eu in limitare dar eram intr-un demaraj, ma uitam in fata, n-am stat cu ochii in turometru. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
wolfin |
![]()
Post
#38
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.997 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() si totusi pana la trimiterea la schimbarea ambreajului mai este cale. nu am spus decat ca totusi o masina veche de 12 ani nu mai are aceleasi "performante" ca o masina noua - ref. la diferenta ~ 10km/h vs 3000 rpm am inteles pana la urma ca valorile rpm vs km/h sunt fixe/standard This post has been edited by wolfin: 28 May 2013, 09:14 |
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
QUOTE(vallixx @ 27 May 2013, 17:42) Diferenta creste odata cu viteza, de exemplu la mine la 60 km/h am vreo 57-58, deci 2-3 km diferenta. La 110 km/h, real pe GPS am cam 101 deci 9 km/h diferenta. La 150 pe bord am 138 real deci 12 diferenta. ( deci daca merg pe auostrada cu 150 pe bord, nu ma ia Garcea ![]() Iar pe la 190 pe bord, real am cam 173....deci peste 15 diferenta. La 110 km/h, cand merg cu Octavia, am fix 5km/h diferenta intre GPS si indicatorul de bord. Fixez masina pe pilot automat pe viteza de 110 km/h, pt ca e cea mai economica la motorul meu, si GPS-ul imi indica 105 km/h. Dar nu asta vreau sa accenutez. In postul de mai sus vorbeam de viteza de de croaziera de 100km/h, unde e normal sa ai diferenta de maxim 5km/h intre vitezometru si GPS. Syrtybica spune in postul nr. 22 ca are o viteza de 80-85km/h, deci clar e o eroare. E exclus sa ai diferenta de 15-20km/h intre GPS si vitezometru, la viteza de 100km/h. This post has been edited by theodor2004: 28 May 2013, 09:47 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
ok
This post has been edited by Ayden_CJ: 28 May 2013, 16:06 |
--------------------
Renault
Symbol
- CJ-x5-DXM
2006 EX1,4 16V
|
|
vallixx |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(theodor2004 @ 28 May 2013, 09:26) Asta clar, la 110 km/h pe bord, am 101 -102 reali. Deci 8-9 km/h diferenta. Insa ce am vrut sa subliniez este ca acea diferenta creste odata cu cresterea vitezei. Cel putin la mine. N-am nimic modificat la masina, jante stock de 14, cauciucuri dimensiune identica cu cele cu care a venit masina, deci...... This post has been edited by vallixx: 28 May 2013, 21:33 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
QUOTE(Ayden_CJ @ 26 May 2013, 12:15) @wolfin, greșești puțin, POȚi avea viteză mai mică la 3000 rpm în treapta a Va! urcă tu o rampă luuungă fără să fi avut viteză mai mărișoară la baza ei. La drum drept așa e. 100 la 3000 pentru o stare tehnică normală a mașinii [ Nu, nu poti. Daca asa are cutia rapoartele, aia e viteza cu care mergi la turatia respectiva si in viteza respectiva (adica 100km/h la 3000 rotatii in vit a V-a), chiar daca urci o rampa. Iti dau un exemplu: eu merg mult cu Octavia pe pilot automat. In vit a III-a, la 50km/h, am 2050 rotatii/minut. Cand urc o rampa, pilotul automat mentine viteza de 50km/h, turatia ramane tot la 2050 rot/min, dar consumul instantaneu imi creste simtitor. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
Blueflower77 |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 May 10 ![]() |
QUOTE(eduardsebe @ 27 May 2013, 21:17) Pot sa confirm cele spune referitor la rapoartele cutiei. Iar pentru curiosi turatia maxima la 1.4 16v, atinsa cu motorul incalzit, este de 6.700 rpm moment in care atinge limitarea,asta fata de 6.200 rpm la 1.4 8v in aceleasi conditii. Cu motorul rece situatia se schimba...la 1.4 16v limitarea este atinsa mai repede,adica la 5.900-6.000. Nu cred ca este importanta temperatura motorului in cazul unei limitari date de cutie/motor. La CVA insa, apasand la fund si decis acceleratia, aceasta schimba aprox la 6250rpm ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
Fidji 1.4 16v / 2006 / BVA
|
|
helldriver11 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 28 September 07 ![]() |
Confirm abaterea importanta expusa de vallixx, intre viteza reala data de GPS si cea indicata de vitezometrul de bord.
In ceea ce priveste turatiile indicate de Blueflower77, as nuanta putin: cutia este autoadaptativa, practic poti sa alegi folosind pedala de acceleratie si alte turatii de schimbare a treptelor, intermediare intre valorile limita comunicate de colega noastra. This post has been edited by helldriver11: 2 Jun 2013, 16:23 |
--------------------
renault
fost symbol 2007, actual Megane
1,4 TCE edc
|
|
eduardsebe |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Expressionist Group: Members Posts: 2.151 Joined: 19 September 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Blueflower77 @ 2 Jun 2013, 09:53) Limitarea nu este data nici de motor si nici de cutie...ci de ECU(Engine Control Unit) care gestioneaza astfel incat uzura sa nu fie la fel de mare cand motorul este rece comparativ cu uzura data de turatia mai mare atunci cand motorul este cald. BMW are un sistem asemanator din ce stiu sigur,iar cand motorul este rece,limitarea este atinsa chiar la ~4.500 rpm. Limitarea data de motor si cutie sunt limitari mecanice nu electronice. Limita mecanica a motorul de 1.4 16v este undeva la 8.000 rpm dar in acest caz se renunta din start la fiabilitate. In concluzie,limitarea este pusa cu un scop bine determinat si anume fiabilitate si durabilitate cat mai mare. |
--------------------
BMW
330e
2021
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 09:37 |