Radar Defect?, Circulam cu 78 si le-a indicat 135
![]() ![]() ![]() |
Radar Defect?, Circulam cu 78 si le-a indicat 135
sinmaxus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 6 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Modus
2005, 1.5Dci Renault Modus Confort Dinamique 1.5dCi 65CP, 2005
|
|||
ghetau dan |
![]()
Post
#2
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Am un amic cu ForesterXT si zice ca l-a prins cu 240 cind masina nu prinde mai mult de 215...politistii nu l-au amendat pentru ca au fost impresionati de cit de repede s-a oprit masina...Culmea,nu?
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate viteza cumulata: 80 ai tai plus 58 ai lor. Este un sistem automat cel care trece aparatul din mod "stationar" in modul "mobil"? Sau trebuie facut manual (comutator etc.)? Si daca este automat, functiona oare? Cum se poate verifica?
Avalansa de intrebari. |
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
cg_ivan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 March 05 ![]() |
Aproape sigur este vorba despre viteza ta plus a lor.
Un radar nu are cum sa se defecteze in halul asta. Probabil ca atunci cand vor sa masoare din miscare trebuie sa seteze un parametru iar ei au uitat. Pe de alta parte, off-topic, dupa cate stiu eu, Politia Romana nu are radare omologate pentru masuratori din miscare. Poate ma insel. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-00-XXX Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului. |
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
@cg_ivan - te inseli, am luat noi (eu eram pasager) un radar de genul asta. Viteza indicata a fost exact cea pe care o aveam, masina politiei venea de pe contrasens cu peste 80 la ora, noi aveam vreo 120. A indicat 121.
|
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
cg_ivan |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 March 05 ![]() |
@ovidiusoft
Nu am zis ca nu se poate. Ce spuneam este ca nu cred ca sunt omologate din punctul asta de vedere, caz in care nu ar avea voie sa dea amenzi in baza masuratorilor din miscare. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-00-XXX Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului. |
|
R19/16v |
![]()
Post
#7
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ba sunt omologate. Eu am luat o amenda din mers, si taica-miu una, deci se poate.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
alecsz99 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 18 February 07 From: Bucuresti, Romania ![]() |
Citez din Norma din 23.11.2005 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005
"daca a fost folosit pentru inregistrare un aparat radar stationar montat pe un autoturism in miscare sau daca in raza aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovechicule, masuratorile nu pot constitui probe" Totusi Politie Rutiera are in dotare radare mobile si radare fixe. In cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie sa fie echipat cu un dispozitiv specializat, care sa poata masura viteza proprie de deplasare... si daca acel dispozitiv este defect pot aparea erori. ![]() This post has been edited by alecsz99: 29 Mar 2007, 17:22 |
--------------------
Dacia/Kia/Mercedes
Berlina Li / Pro Cee'd / S320
2003 / 2008 / 2010
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(Curentul @ 16 Jan 2007)
Aparatul radar, "arma secretă" a Poliției Rutiere, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garlă, în condițiile în care depășirea cu doar 10 km/h a vitezei legale se sancționează, conform prevederilor noului Cod Rutier, cu două puncte de penalizare și amendă. Dar, înainte de a semna procesul verbal, șoferii trebuie să știe că funcționarea aparatelor radar se face doar în anumite condiții și numai cu respectarea unor norme stabilite de către Biroul Roman de Metrologie Legală (BRML). Astfel, așa cum se specifică în Norma din 23.11.2005 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005, măsurătorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe dacă au fost făcute în condiții de ceață, ploaie, ninsoare sau furtună. De asemenea, dacă a fost folosit pentru înregistrare un aparat radar staționar montat pe un autoturism în mișcare sau dacă în raza aparatului se deplasează simultan mai multe autovechicule, măsurătorile nu pot constitui probe. În norma de metrologie legală se mai arată că aparatul radar poate fi pus în funcțiune doar de personal calificat și trebuie să fie însoțit de un ceritificat care să ateste omologarea de către BRML. În altă ordine de idei, aparatele radar sunt mijloace de măsurare care, pe baza aplicării efectului Doppler în domeniul microundelor, măsoară și afișează viteza de deplasare a autoturismelor. Astfel, pentru efectuarea calcului se folosește formula f (i) cos alfa, formulă pe care nu ne îndoim că polițiștii de la "rutieră" o stăpanesc la perfecție. Trebuie menționat faptul că radarele, fie ele mobile sau staționare, au erori maxime tolerate, iar în cazul celor mobile este necesară montarea unui circuit capabil să realizeze diferențierea dintre viteza proprie și cea de de deplasare a autovehicului vizat. De asemenea, aparatele radar trebuie să fie prevăzute cu o etichetă pe care trebuie trecut producătorul, tipul și seria de fabricație. Aparatele pot fi utilizate legal doar dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate și sigilate și sunt însoțite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de poliție trebuie să facă parte un operator autorizat. Atenție - aceste informații sunt publice și le puteți solicita agenților de poliție! Orice neregulă descoperită în actele care însoțesc aparatele radar poate fi folosită pentru contestarea amenzii. Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier a lăsat deja fără permis câteva sute de șoferi și a scos din buzunarele altor câteva mii de conducători auto sume consistente de bani. Pe lângă plata efectivă a amenzilor, șoferii s-au ales și cu puncte de penalizare, care prin cumulare pot conduce la suspendarea permisului auto. Cum cele mai multe amenzi se aplică șoferilor care depășesc viteza legală, noul Cod Rutier lasă libertatea polițiștilor să penalizeze aproape tot ce "mișcă" pe drumurile publice. Doar că, pe lângă stabilirea criteriilor de acordare a unui avertisment, în actul legislativ sunt prevăzute noi norme care trebuie respectate. Astfel, în cazul de față, depășirea vitezei maxime admise pe un anumit sector de drum pentru categoria din care face parte autovehicolul trebuie constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic. Doar radare omologate Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) este instituția care trebuie să verifice și să omologheze aparatele pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, denumite în limbaj de specialitate cinomometre și cunoscute publicului sub denumirea de radar. Autoritatea BRML privind competențele pentru verificarea și omologarea aparatelor radar folosite de Poliția Rutieră este stabilită de Norma din 23.11.2005 publicată în "Monitorul Oficia", Partea I nr1102bis din 07.12.2005. Astfel, așa cum se arată la articolul 1.1 din Norma în baza căreia BRML are atribuții de omologare și verificare, instituția va stabili criteriile pe care trebuie să le îndeplinească "atât cinomometrele care funcționează în regim staționar, cât și la cinomometrele care funcționează atât în regim staționar, cât și în regim de deplasare a autovehicului pe care sunt amplasate". Ce trebuie să știm Poliție Rutieră are în dotare radare mobile și radare fixe. În cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie să fie echipat cu un dispozitiv specializat, care să poată măsura viteza proprie de deplasare. Radarele fixe trebuie amplasate astfel încât să se evite poziționarea lor în aproprierea surselor puternice de radiații electromagnetice ( emițătoare radio sau de televiziune, linii electrice de înalte tensiune, etc). Fiecare aparat radar trebuie să fie prevăzut, conform articolului 3.2.3. din Norma de metrologie, cu o etichetă care să conțină cel puțin următoarele inscripționări: "tipul, seria și anul de fabricație a blocului respectiv", "denumirea firmei producătoare", "tipul și seria de fabricație a blocurilor cu care funcționează". Conform articolului 3.5.1, înregistrările efectuate de aparatul radar trebuie să conțină următoarele date: "data și ora la care a fost efectuată măsurarea, valoarea vitezei măsurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul că a fost efectuată autotestarea, imaginea din care să poate fi pus în evidență numărul de înmatriculare al acestuia". Toate acestea sunt informații publice și pot fi cerute organelor de poliție care au constat presupusa încălcare a legii. Mitul polițiștilor "șmecheri" De la apariția detectoarelor de radar, circulă printre șoferi povestea conform căreia polițiștii care "stau la pândă" țin aparatul radar închis și îl pun în funcțiune doar atunci când șoferul unui autoturism echipat cu detector radar nu ar mai avea ce să facă cu acest echipament din cauza distanței prea mici la care ar fi avertizat. Ei bine, conform articolului 3.2.6 din cadrul Normei de metrologie, "cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcție de autotestare, care să poată pune în evidență orice defect sau dereglare". "Această funcție trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcțiune a cinemomentrului, având și posibilitatea de a fi activată manual (...)". În cazul descris mai sus, o astfel de acțiune devine imposibil de realizat, sistemul constructiv nepermițând pornirea instantanee a aparatului radar. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
GoGu |
![]()
Post
#10
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Radarele MPH Python functioneaza si din mers.
|
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 21:53 |