Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Indicator temperatura Symbol I / Thalia I problema, Indicator temperatura Symbol I / Thalia I problema

imp3rd1349
post 25 Apr 2025, 13:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 27 April 23




Salut,

Revin dupa ceva timp pe forum cu urmatoarea problema pentru a vedea si parerile altor oameni. Un renault symbol cu urmatoarele simptome care se manifesta daca faci fix pasii de mai jos:

1 Folosesti masina pana se incalzeste motrul (acul din bord sa fie la jumatate sau putin sub jumatate)
2 Pornesti lumini drum, lumini intalnire, proiectoare si ventilatia pe nivelul 4
3 Urmaresti acul de la temperatura motor si acesta creste cu 2 liniute
4 Opresti cele pornite la pasul 2 si acul ce indica temperatura motor revine la normal
5 Te asezi la coada frumos in trafic fara sa pornesti umini ventilatie etc si face la fel
6 Problema dispare in 30 secunde daca accelerezi putin mai agresiv cand pleci de pe loc (efectiv daca a crescut temperatura in functie de cum accelerzi vezi cum acul coboara la normal)

Am verificat urmatoarele:
- Termostat schimbat la final de vara trecuta
- Lichid racire e suficient schimbat si el odata cu termostatul
- Ventilatorul de la radiator daca scot mufa din senzorul de pe termosat porneste (porneste si daca il urmaresti stand pe loc)
- Ventilatorul porneste si din diagnoza la low speed si high speed test
- Urmarit masina cu diagnoza modul flight recorder la un drum de peste 160km temperatura nu a crescut de 90C

Singura ciudatenie pe care am observat-o daca ii pornesc toate cele mentionate la pasul 2 se au loc variatii ale tensiunii de la 13.X V pana la 12.X V cand motorul este pornit si stai pe loc. La fel lumina de la faruri isi modifica intensitatea cand stai pe loc fara sa faci nimic altceva.

Daca masina nu sta in trafic si se merge chiar si cu viteze mici gen 30 - 50 km/h nu exista problema asta. Alte erori nu sunt pe diagnoza verificata cu un Delphi DS-150.


--------------------
Renault Symbol I / Thalia I Facelift 2006 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Apr 2025, 23:47
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.184
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




problema ta este electrica , de la alternator la cabluri oxidate, verifica cablurile de masa intre baterie si motor, caroserie


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imp3rd1349
post 26 Apr 2025, 14:24
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 27 April 23




Salut,

Am verificat aseara 3 fire de mase:
- una vine direct de la baterie pe caroserie. (e cea din stanga langa baterie sub far)
- altele doua care sunt din cablajul de la faruri.

Prima cea care vine de la baterie era ruginita si abia am reusit sa o desfac. Am curatat borna de masa, surubul si caroseria de rugina si am montat la loc. Cele de la faruri una era ruginita la fel ca cea de la baterie le-am curatat pe amble sa fiu sigur.

Mai mult de atat nu prea am ce sa verific ca si pentru asta am dat bara jos si farurile.
Masele care vin de la baterie pe motor nu stiu unde sunt. Daca ma uit sunt destul de multe fire de masa care vin prinse pe motor cutia de viteze etc si destul de greu sa ajungi la ele.

In privinta alternatorului am avut probleme cu el in trecut s-au dus carbunii am schimbat doar regulatorul de tensiune si nu i-am facut o verificare in detaliu.

Dupa ce am facut asta s-a rezolvat problema cu farurile sunt putin mai luminoase si nu mai isi modifica intensitatea cand stai la semafor dar in schimb becul din torpedou inca isi modifica intensitatea.

Aici cum facut un video cum se manifesta problema https://www.youtube.com/watch?v=dFHH73azirs.

Ideea e ca totul functioneaza normal in afara de acel indicator de temperatura din bord. Astazi a fost cald am incalzit motorul si am lasat sa mearga pe loc fara sa ma joc la lumini ventilatie etc cu diagnoza pusa pe masina. Acul de la temperatura urca foarte putin peste jumatate iar atunci cand lichidul de racire ajunge la 100C porneste automat ventilatorul pe viteza I si temperatura scade.

Daca pornesc consumatorii mentionati in primul post pe diagnoza nu vad sa se modifice deloc temperatura lichidului de racire si cu toti consumatorii porniti (faruri proiectoare avarie incalzire luneta ventilatie) ventilatorul de la radiator porneste si is face treaba deci problema e doar cu acel indicator din bord in rest totul functioneaza normal.

Singura chestie vizibila pe dianoza sunt acele fluctuatii de tensiune de la 14.XV cat este cand motorul merge fara consumatori la 12.X~ 13.XV cand pornesc toti consumatorii.


--------------------
Renault Symbol I / Thalia I Facelift 2006 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Apr 2025, 23:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.184
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




da, verifica cu un aparat de masura caderile de tensiune intre + baterie si + alternator , la fel si partea de minus minus baterie , motor si alterrnator, , in mod normal la cuplarea de consumatori tensiunea nu trebuie sa scada asa mult , 12,...13 , ar trebui sa fie cit de cit stabila pe la 14V am vazut videoclipul , sa nu fie ceva si cu masa bordului , prin spatele ceasurilor


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 28 Apr 2025, 08:13
Post #5


Haha


Group: Members
Posts: 9.116
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




eu si la symbol si la logan am pus cablu gros de cupru suplimentar de masa.

la fel imi dadea tot fel de erori in bord.

au trecut ceva ani si nu mai tin bine minte ce...dar la fel ceva erori...

12 v e putin cu consumatori porniti.

This post has been edited by wolfin: 28 Apr 2025, 08:17


--------------------
pegas 3120 din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imp3rd1349
post 24 Aug 2025, 18:29
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 27 April 23




Salut,

Am lipsit ceva vreme dar am reusit sa rezolv problema dupa ce initial am reconditionat alternatorului masinii complet (rulmenti, regulator tensiune, colector si fulie).
Cei care au montat alternatorul inapoi au descoperit ca firele de la borna - se incalzesc excesiv fix unde vin setizate in borna de la baterie.

Am reusit sa rezolv problema prin 2 metode:

Metoda I numita romaneasca folosita temporar pana am avut concediu. De la borna - a bateriei am tras un fir suplimentar de masa (10mmp sertizat cu papuci cupru M6) catre un surub de pe flansa amortizorului stang (cel de langa ECU). Asta a rezolvat problema partial indicatorul acela de temperatura o lua razna cu toti consumatorii porniti dat nu la fel ca fara acel fir de masa adaugat de mine. La fel a redus din incalzirea excesiva a firelor care vin la borna - de la baterie.

Metoda II. Am investit ceva banuti intr-o presa de sertizare papuci 6 - 50 mm si cativa papuci electrici de cupru. Am inlocuit ambele borne de la baterie iar in cazul celei de - a fost inlocuita impreuna cu tot cablajul (masa principala care venea pe cutia de viteze si cea care venea pe caroserie sub far).

Pentru cei care doresc sa rezolve problema prin metoda a II-a aveti nevoie de urmatoarele:
- Presa sertizare papuci electrici 6 - 50mm (cam 150 RON in dedeman)
- Papuci electrici cupru M8 2 bucati pentru firul care vine de la borna - a bateriei prins pe caroseria masinii sub far (se desface cu cheie de 13mm)
- Papuci electrici cupru M8 1 bucata pentru firul de masa care vine de la borna - catre cutia de viteze
- Papuci electrici cupru M10 1 bucata pentru firul de masa care vine pe cutia de viteze (se desface cu cheie de 17mm)
- Set borne baterie cu suruburi M8 am folosit unele care au 2 suruburi M8 pe fiecare borna
- Cablu 25mmp pentru firul de masa care vine fixat pe cutia de viteze (e suficient sa luati 1 metru)
- Cablu 16mmp pentru firul de masa care vine fixat sub far pe caroserie (e suficient sa luati 0.5 metri)
- Suruburi M8 noi 2 bucati si niste smirghel pentru a curata caroserie de rugina unde vin firele de masa fixate

Ca si inlocuire am realizat totul in curte fara elevator doar a fost nevoie sa desfac urmatorarele de pe masina:
- Bateria
- Bara fata
- Roata stanga
- Carenaj aripa stanga
- Farul stang

Mentionez ca in cazul masei de pe cutia de viteze surubul original al masinii este din cupru doar il curatati si il refolositi.
Cele 2 de sub far sunt din fier si ruginesc pe acestea doua eu le-am inlocuit dupa ce am curatat bine rugina de acolo.
Ca si cost total a fost mai ieftin sa fac eu acel cablaj decat sa il cumpar nou original de la renault.
Cablajul nou e cam 500 RON iar in cazul masinii mele am primit oferta pentru un cablaj similar care avea doar masa de la borna - catre cutia de viteze iar cea de pe caroserie lipsea.

La unele modele de Renault Symbol / Clio II / Thalia acel cablaj este de doua feluri:
Modelul I doar cu masa principala catre cutia de viteze + inca un cablaj din cupru (panglica de cupru litat) intre cutia de viteze si caroserie.
Modelul II este acesta unde ambele fire de masa sunt sertizate direct in borna - care vine la baterie.

Atasez o imagine si cu cablajul original al masinii pe care l-am inlocuit.

This post has been edited by imp3rd1349: 24 Aug 2025, 18:30

Attached thumbnail(s)
CablajInlocuit.jpg ( Size: 2.15mb ) Number of downloads: 7


--------------------
Renault Symbol I / Thalia I Facelift 2006 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th September 2025 - 22:26
Dacia