Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Români, cereți poliției radarele la control!, informatii publice despre radare

zodrac
post 16 Jan 2007, 12:24
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 13 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Curentul @ 16 Jan 2007)
Aparatul radar, "arma secretă" a Poliției Rutiere, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garlă, în condițiile în care depășirea cu doar 10 km/h a vitezei legale se sancționează, conform prevederilor noului Cod Rutier, cu două puncte de penalizare și amendă. Dar, înainte de a semna procesul verbal, șoferii trebuie să știe că funcționarea aparatelor radar se face doar în anumite condiții și numai cu respectarea unor norme stabilite de către Biroul Roman de Metrologie Legală (BRML). Astfel, așa cum se specifică în Norma din 23.11.2005 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005, măsurătorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe dacă au fost făcute în condiții de ceață, ploaie, ninsoare sau furtună. De asemenea, dacă a fost folosit pentru înregistrare un aparat radar staționar montat pe un autoturism în mișcare sau dacă în raza aparatului se deplasează simultan mai multe autovechicule, măsurătorile nu pot constitui probe. În norma de metrologie legală se mai arată că aparatul radar poate fi pus în funcțiune doar de personal calificat și trebuie să fie însoțit de un ceritificat care să ateste omologarea de către BRML. În altă ordine de idei, aparatele radar sunt mijloace de măsurare care, pe baza aplicării efectului Doppler în domeniul microundelor, măsoară și afișează viteza de deplasare a autoturismelor. Astfel, pentru efectuarea calcului se folosește formula f (i) cos alfa, formulă pe care nu ne îndoim că polițiștii de la "rutieră" o stăpanesc la perfecție. Trebuie menționat faptul că radarele, fie ele mobile sau staționare, au erori maxime tolerate, iar în cazul celor mobile este necesară montarea unui circuit capabil să realizeze diferențierea dintre viteza proprie și cea de de deplasare a autovehicului vizat. De asemenea, aparatele radar trebuie să fie prevăzute cu o etichetă pe care trebuie trecut producătorul, tipul și seria de fabricație. Aparatele pot fi utilizate legal doar dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate și sigilate și sunt însoțite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de poliție trebuie să facă parte un operator autorizat. Atenție - aceste informații sunt publice și le puteți solicita agenților de poliție! Orice neregulă descoperită în actele care însoțesc aparatele radar poate fi folosită pentru contestarea amenzii.


Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier a lăsat deja fără permis câteva sute de șoferi și a scos din buzunarele altor câteva mii de conducători auto sume consistente de bani. Pe lângă plata efectivă a amenzilor, șoferii s-au ales și cu puncte de penalizare, care prin cumulare pot conduce la suspendarea permisului auto. Cum cele mai multe amenzi se aplică șoferilor care depășesc viteza legală, noul Cod Rutier lasă libertatea polițiștilor să penalizeze aproape tot ce "mișcă" pe drumurile publice. Doar că, pe lângă stabilirea criteriilor de acordare a unui avertisment, în actul legislativ sunt prevăzute noi norme care trebuie respectate. Astfel, în cazul de față, depășirea vitezei maxime admise pe un anumit sector de drum pentru categoria din care face parte autovehicolul trebuie constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.


Doar radare omologate


Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) este instituția care trebuie să verifice și să omologheze aparatele pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, denumite în limbaj de specialitate cinomometre și cunoscute publicului sub denumirea de radar. Autoritatea BRML privind competențele pentru verificarea și omologarea aparatelor radar folosite de Poliția Rutieră este stabilită de Norma din 23.11.2005 publicată în "Monitorul Oficia", Partea I nr1102bis din 07.12.2005. Astfel, așa cum se arată la articolul 1.1 din Norma în baza căreia BRML are atribuții de omologare și verificare, instituția va stabili criteriile pe care trebuie să le îndeplinească "atât cinomometrele care funcționează în regim staționar, cât și la cinomometrele care funcționează atât în regim staționar, cât și în regim de deplasare a autovehicului pe care sunt amplasate".


Ce trebuie să știm


Poliție Rutieră are în dotare radare mobile și radare fixe. În cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie să fie echipat cu un dispozitiv specializat, care să poată măsura viteza proprie de deplasare. Radarele fixe trebuie amplasate astfel încât să se evite poziționarea lor în aproprierea surselor puternice de radiații electromagnetice ( emițătoare radio sau de televiziune, linii electrice de înalte tensiune, etc). Fiecare aparat radar trebuie să fie prevăzut, conform articolului 3.2.3. din Norma de metrologie, cu o etichetă care să conțină cel puțin următoarele inscripționări: "tipul, seria și anul de fabricație a blocului respectiv", "denumirea firmei producătoare", "tipul și seria de fabricație a blocurilor cu care funcționează". Conform articolului 3.5.1, înregistrările efectuate de aparatul radar trebuie să conțină următoarele date: "data și ora la care a fost efectuată măsurarea, valoarea vitezei măsurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul că a fost efectuată autotestarea, imaginea din care să poate fi pus în evidență numărul de înmatriculare al acestuia". Toate acestea sunt informații publice și pot fi cerute organelor de poliție care au constat presupusa încălcare a legii.


Mitul polițiștilor "șmecheri"


De la apariția detectoarelor de radar, circulă printre șoferi povestea conform căreia polițiștii care "stau la pândă" țin aparatul radar închis și îl pun în funcțiune doar atunci când șoferul unui autoturism echipat cu detector radar nu ar mai avea ce să facă cu acest echipament din cauza distanței prea mici la care ar fi avertizat. Ei bine, conform articolului 3.2.6 din cadrul Normei de metrologie, "cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcție de autotestare, care să poată pune în evidență orice defect sau dereglare". "Această funcție trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcțiune a cinemomentrului, având și posibilitatea de a fi activată manual (...)". În cazul descris mai sus, o astfel de acțiune devine imposibil de realizat, sistemul constructiv nepermițând pornirea instantanee a aparatului radar.



Articol in Curentul


--------------------
* * *
Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euroactiv
post 16 Jan 2007, 12:27
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 January 07




Si mai nou, politisti de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi ...... deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o (prea rau) le cereti foarte ferm sa va arate:

a. legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar ... sa aiba vizele la zi .

b. copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului .........

c. legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de interne .... sa fie vizata .

d. daca mai fac scandal le cereti sa va arate "ordinul de serviciu" ( este un fel de foaie de parcurs in care scrie locurile unde au voie sa-si desfasoare activitatea respectiva.)

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar dar faptul ca-l intrebi de ele de cele mai multe ori duce doar la un simplu ... <AVERTISMENT> ... pt. tine, pt. ca ghiciti???... De multe ori aceste acte nu prea se regasesc la "Nea ECHIPAJ" ...


--------------------
dacia solenza - B 99 EVO 2004 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 16 Jan 2007, 12:34
Post #3


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Si marmota ce zicea ?


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 16 Jan 2007, 12:36
Post #4


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Vin mascatii direct de la Bucuresti, ii bat bine pe aia de la circulatie, ne fac presiunea in pneuri, ne sterg geamurile si ne ureaza, cu ochii in lacrimi, drum bun...


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euroactiv
post 16 Jan 2007, 12:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 January 07




asta cu marmota e ontopic ? astept warn, sau mai bine cont suspendat pana in 2038 august 15 pentru dl small2003


--------------------
dacia solenza - B 99 EVO 2004 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 16 Jan 2007, 12:41
Post #6


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Ce de topice despre radare au aparut azi... Si nu e decat ora 12:30...


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euroactiv
post 16 Jan 2007, 12:58
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 January 07




pai gata fratilor ca ne-au ajuns atatea abuzuri din partea unor semianalfabeti care ajung sa creada ca ei sunt legea si ca fac ce vor. ca nu sunt pusi acolo ca sa ia spaga , sa stea ascunsi dupa boscheti cu radare, sa vaneze soferii pe sosele.

Io daca vreau si daca gasesc alti voluntari , imediat , in cateva ore fac un site de protest, iau numai de pe acest forum sute de exemple privind abuzurile, fac forum, fac o campanie prin email si mess, si scot lumea pe strazi la protest. si daca le blocam vreo cateva ore zona victoriei, romana, magheru se sesizeaza lumea.

Capul lui Motoc vreu !


--------------------
dacia solenza - B 99 EVO 2004 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 16 Jan 2007, 13:05
Post #8


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




QUOTE(vijelie @ 16 Jan 2007, 14:06)
Vin mascatii direct de la Bucuresti, ii bat bine pe aia de la circulatie, ne fac presiunea in pneuri, ne sterg geamurile si ne ureaza, cu ochii in lacrimi, drum bun...
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romulus
post 16 Jan 2007, 13:29
Post #9


membru fost posesor de Dacie


Group: Members
Posts: 460
Joined: 11 January 05
From: Targu Mures




Auzi, euroactiv, tu esti in momentele in care glumesti?
QUOTE
b. copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului .........

si ce o sa fac? ma bag in masina lui sa vad daca e seria corecta?
si la celelalte... fii sigur ca stiu si ei ce drepturi avem noi si ca sunt unii care isi cunosc drepturile. Dupa ce-ti arata toate documentele si te intreaba de ce nu au centurile puse din spate pasagerii ? Sau vrea sa-ti vada trusa de prim ajutor, triunghiul reflectorizant si stingatorul... sau poate nu-i place ca ai masina murdara... sau ceva autocolante pe parbris sau luneta, sau poate i se pare lui ca nu se poate citi numarul de inmatriculare din spate... sau...., sau... ,sau....
Doamne cata vitejie e in tara asta smile.gif


--------------------
Daewoo Cielo - MS 06 BCL 1997
pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euroactiv
post 16 Jan 2007, 13:42
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 January 07




si daca lui i se pare ca am numarul murdar, o sa mi se para si mie ca miroase a bautura si o sa vreau sa consemnez in procesul verbal. sti ce inseamna asta pentru politist. sa cheme echipa de la capitala, sa mearga la iml, etc, etc, adica multe rapoarte si explicatii. mie nu are ce sa imi faca, mi s-a parut....asta e .... ce sa fac acum? cum a zis si primul comandant de nava.


nu mai fiti fratilor asa fricosi, ca d'aia va joaca astia in picioare.

This post has been edited by euroactiv: 16 Jan 2007, 13:43


--------------------
dacia solenza - B 99 EVO 2004 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 16 Jan 2007, 14:36
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




QUOTE(euroactiv @ 16 Jan 2007, 15:42)
si daca lui i se pare ca am numarul murdar, o sa mi se para si mie ca miroase a bautura si o sa vreau sa consemnez in procesul verbal. sti ce inseamna asta pentru politist. sa cheme echipa de la capitala, sa mearga la iml, etc, etc, adica multe rapoarte si explicatii. mie nu are ce sa imi faca, mi s-a parut....asta e .... ce sa fac acum? cum a zis si primul comandant de nava.
nu mai fiti fratilor asa fricosi, ca d'aia va joaca astia in picioare.
*



Cum zicei ca e cu marmota?
N-ar fi mai civilizat din partea ta sa respecti legea si sa nu depasesti viteza legala, decat sa ne inveti pe noi cum sa cautam seria de la apratul radar.
Sau tu nu te poti deplasa cu 50 km/h in oras.
Daca vrei sa-mi zici poezia cu Buc-Oradea in 13 ore respectand viteza legala, n-are rost, abtine-te.
Nici eu nu sunt lupu' moralisit, depasesc si eu viteza legala, dar daca ma prinde radar-ul, asta e, dau banu' pentru ca sunt de vina.


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Jan 2007, 15:06
Post #12


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Cel mai misto mi se pare chestia cu Instant On. Eu personal nu am fost prins niciodata cu aceasta functie, si detectoru a tipat de fiecare data din timp. De aia inclin sa cred ca daca nu mergi ca nebunu cu 150/h in localitate, ai tot timpu sa reduci viteza pina-si face Radaru autotestu.
Ca ai sau nu tupeu sa te iei in cautari de acte cu pulitaiu deja tine de cum te cheama wink.gif (Tariceanu sau Amarasteanu din vale wink.gif)


--------------------
Fiat Linea - PAD Active, 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 16 Jan 2007, 15:24
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(euroactiv @ 16 Jan 2007, 13:58)
.............
Io daca vreau si daca gasesc alti voluntari , imediat , in cateva ore fac un site de protest, iau numai de pe acest forum sute de exemple privind abuzurile, fac forum, fac o campanie prin email si mess, si scot lumea pe strazi la protest. si daca le blocam vreo cateva ore zona victoriei, romana, magheru se sesizeaza lumea.
.......................
*



va rog eu frumos, nu blocati magheru diseara, ca am putina treaba pe acolo. poti sa mai astepti pana maine? eventual la pranz, sau pana in 5-6, cat sunt la lucru....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 16 Jan 2007, 15:26
Post #14


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Dimineata si seara strazile alea sunt oricum blocate, asa ca...


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
parpanel
post 16 Jan 2007, 18:44
Post #15


Calator


Group: Members
Posts: 805
Joined: 11 March 05




Instant-urile sunt o practica normala a dumnealor.
Acum daca nu te opresc, nici nu stii ce s-a intamplat, daca avea ala radarul masurat metrologic sau alte conditii de mai sus. Primesti doar PV acasa, cu care te deplasezi sa platesti amenda.


--------------------
DACIA Logan 2006 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 19:39
Dacia