Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Inlocuire pivoti

mihai.dvm
post 23 Jul 2008, 17:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 9 February 08




Cam toti mecanicii cu care am lucrat pana acum sunt in concediu. La reprezentanta nu ma duc, si in serviceurile din zona am dat peste niste catastrofe de mecanici ca nu mai pun piciorul acolo.

As vrea sa plec in concediu si trebuie sa schimb un pivot pe stanga.

Din cate vad eu are 2 suruburi.
Sa ma apuc sa il schimb singur?
E ceva pe acolo, vreo "chichitza" de care ar trebui sa stiu? Sau il desfac il scot si il bag pe ala nou in loc?

Merci


--------------------
renault clio 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 Jul 2008, 09:01
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Hmmm ... nu e foarte complicat sa schimbi un pivot dar ai avea nevoie de urmatoarele chei: fixa de 16-17, inelara de 16-17-18, tubulara de 16-17-18, ciocan, o bucata de lemn, 2 cricuri, o surubelnita mai sanatoasa, spay degripant, putina vaselina - curaj.

Pivotul este prins de bascula cu 2 suruburi, de 16 sau 18.
Si prins de fuzeta cu unul de 18. (in teorie la acesta nu vei putea ajunge decat cu tubulara cu prelungitor, ca ai discul in fata)

Dupa ce ai desfacut suruburile toate (spre exemplu) va trebui sa scoti pivotul din fuzeta, dar nu cade ... trebuie sa lovesti in el cu un ciocan ... dar nu ca un barbar.

Defapt sa o luam de la inceput.

Cele doua suruburi de pe bascula se desfac cu inelara si fixa pentru contra. (sper ca cel pe care l-ai schimbat a venit cu suruburi si piulite ca altfel poate fi cam nasol)

Apoi surubul din spatele discului, cel care prinde pivotul de fuzeta. Ca sa-l scoti pe acesta afara trebuie lovit din partea cu piulita cu un ciocan (intre el si ciocan intervine bucata de lemn) pana iese. Cand nu am ai cum sa bati folosesti surubelnita sa-l impingi afara.

Dupa ce ai scos si acest surub trebuie sa scoti pivotul din fuzeta; lovesti cu ciocanul usor in el pana "o ia".

Sa presupunem ca l-ai scos. Ar fi frumos daca cel nou l-ai pune imediat la fel sad.gif.

Acum ar trebui sa scoti suruburile din bascula; trebuie sa ridici fuzeta, telescop, planetara ... aici intervine al doilea cric. Dupa ce le-ai scos le pui pe cele noi. Fiind pe partea stanga (a soferului) grija "mare" cum tragi de planetara sau nu "iasa" din cutie.

Acum sa-l montezi pe cel nou ... in prima faza il pui in fuzeta, cu putina vaselina pe capul ce intra acolo ... il lovesti usor de jos in sus ca sa intre si te asiguri ca "a iesit varful" prin partea de sus ... in spatele discului {burduful pivotului se aduna putin} [in cazul in care cel vechi avea aparatoare de plastic o montezi la cel nou cu "catarea" spre interiorul masinii].

Acum introduci surubul din fuzeta ca sa nu cada si sa nu se miste ... pana la capat.

De aici incolo te descurci ca sa zic asa, deoarece nu stiu sa iti spun exact cum sa ridici (cu al doilea cric) tot ansamblul si sa-l impingi spre masina ca sa poti prinde cele doua suruburi de pe bascula ... dar se poate.

Le strangi pe toate cat poti in principiu, asta pana inainte de a se rupe vreo cheie (nu stiu cotele de strangere si oricum nu am cheie dinamometrica sa-ti spun cam cum s-ar strange sad.gif ).

Cam asta ar fi in mare istoria schimbarii unui pivot "in fata blocului".


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 23:32
Dacia