Inlocuire pivoti
![]() ![]() ![]() |
Inlocuire pivoti
mihai.dvm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 9 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
clio
2003
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Hmmm ... nu e foarte complicat sa schimbi un pivot dar ai avea nevoie de urmatoarele chei: fixa de 16-17, inelara de 16-17-18, tubulara de 16-17-18, ciocan, o bucata de lemn, 2 cricuri, o surubelnita mai sanatoasa, spay degripant, putina vaselina - curaj.
Pivotul este prins de bascula cu 2 suruburi, de 16 sau 18. Si prins de fuzeta cu unul de 18. (in teorie la acesta nu vei putea ajunge decat cu tubulara cu prelungitor, ca ai discul in fata) Dupa ce ai desfacut suruburile toate (spre exemplu) va trebui sa scoti pivotul din fuzeta, dar nu cade ... trebuie sa lovesti in el cu un ciocan ... dar nu ca un barbar. Defapt sa o luam de la inceput. Cele doua suruburi de pe bascula se desfac cu inelara si fixa pentru contra. (sper ca cel pe care l-ai schimbat a venit cu suruburi si piulite ca altfel poate fi cam nasol) Apoi surubul din spatele discului, cel care prinde pivotul de fuzeta. Ca sa-l scoti pe acesta afara trebuie lovit din partea cu piulita cu un ciocan (intre el si ciocan intervine bucata de lemn) pana iese. Cand nu am ai cum sa bati folosesti surubelnita sa-l impingi afara. Dupa ce ai scos si acest surub trebuie sa scoti pivotul din fuzeta; lovesti cu ciocanul usor in el pana "o ia". Sa presupunem ca l-ai scos. Ar fi frumos daca cel nou l-ai pune imediat la fel ![]() Acum ar trebui sa scoti suruburile din bascula; trebuie sa ridici fuzeta, telescop, planetara ... aici intervine al doilea cric. Dupa ce le-ai scos le pui pe cele noi. Fiind pe partea stanga (a soferului) grija "mare" cum tragi de planetara sau nu "iasa" din cutie. Acum sa-l montezi pe cel nou ... in prima faza il pui in fuzeta, cu putina vaselina pe capul ce intra acolo ... il lovesti usor de jos in sus ca sa intre si te asiguri ca "a iesit varful" prin partea de sus ... in spatele discului {burduful pivotului se aduna putin} [in cazul in care cel vechi avea aparatoare de plastic o montezi la cel nou cu "catarea" spre interiorul masinii]. Acum introduci surubul din fuzeta ca sa nu cada si sa nu se miste ... pana la capat. De aici incolo te descurci ca sa zic asa, deoarece nu stiu sa iti spun exact cum sa ridici (cu al doilea cric) tot ansamblul si sa-l impingi spre masina ca sa poti prinde cele doua suruburi de pe bascula ... dar se poate. Le strangi pe toate cat poti in principiu, asta pana inainte de a se rupe vreo cheie (nu stiu cotele de strangere si oricum nu am cheie dinamometrica sa-ti spun cam cum s-ar strange ![]() Cam asta ar fi in mare istoria schimbarii unui pivot "in fata blocului". |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 23:32 |