ESP?
![]() ![]() ![]() |
ESP?
Solon |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|||
AIX |
![]()
Post
#32
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca din respect de sine si din respect pentru client, un producator (creator, mare) ar trebui sa ofere ESP ca optiune (in momentul actual) la masinile pe care le vinde. Faza cu soferul prudent ce nu are nevoie de ESP nu tine; la fel de bine nu are nevoie nici de airbag-uri, pana la urma. Doar e prudent. Pe Supernova nu am simtit lipsa airbag-urilor sau a ESP-ului, insa nu am fost pus intr-o situatie limita cu ea. Totodata, desi am dat ~400 euro pe ESP, sper sa nu am nevoie niciodata de el, si nici de airbag-uri.
|
--------------------
.
.
.
|
|
hakkinen |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 13 November 05 ![]() |
Fara suparare,insa realmente ma ingrozeste usurinta cu care se poate afirma ca ESP e un fel de inventie nefolositoare ori nerentabila financiar doar pentru ca nu il ai instalat pe propria masina ori ca nu i-ai simtit prezenta.Celor care au ESP pe masina si nu i-au simtit intrarea in functiune-felicitari,la modul cel mai serios.
In privinta mea,o data ESP a evitat avarierea serioasa Megane-ului la 2000 de km distanta de casa,cu consecintele aferente-60 km/h,zid de beton masiv de 1m inaltime,tara straina etc.A doua oara ,pe o sosea nationala,mi-a salvat viata-mie,sotiei si probabil si celor doi copii de pe bancheta din spate.Sustin cu toata obiectivitatea ca in nici unul dintre cazuri nu depasisem viteza legala,nu conduceam in stil WRC sau F1,nu puteam prevede ce s-a intamplat. In concluzie,criticati Renault Romania pt excluderea din lista de optionale a ESP insa ,va rog respectuos,nu bagatelizati acest sistem de siguranta ACTIVA. |
--------------------
Renault
Laguna
2007 Luxury Renault Laguna 2.0 dci -2007, Luxury+xenon
BMW 118-2008. |
|
ionutzbogdan |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 21 November 06 ![]() |
am si antipatinaj si esp
antipatinajul intra daca incerci sa pleci tare de pe loc imi ingatuie imediat motorul dar esp nu a intrat pana acum niciodata am intrat tare in curbe dar nimic,am intrat si pe ploaie degeaba cum se manifesta cand intra,se aprinde pe bord? sau a intrat si n am simtit eu? cica e setat sa intre mai tarziu pt condus sportiv o sa incerc sa intru pe ploaie sa fuga masina de spate sa vedem daca intra sau nu |
--------------------
RENAULT
CLIO
2004/2.0 16V
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#35
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
normal ca daca ai esp ai si "antipatinaj"
![]() sfat: nu testa pe ploaie si mai ales pe sosele circulate....risti sa intri prea tare intr-o curba, sa bruschezi volanul, etc ....iar esp-ul ala are si el niste limite in care te scoate din kko sfatul meu este sa te duci iarna asta cand da o ninsoare buna intr-un spatiu f mare gen parcare de hipermarket (numai sa ai grija sa nu fie cu piloni, etc...gasesti tu) si ai sa simti din plin esp-ul fara nici un fel de riscuri testeaza cu esp activat cat si dezactivat si vei simti din plin diferentele dintre o masina cu si fara esp&asr ![]() |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
ionutzbogdan |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 21 November 06 ![]() |
ok
o sa plec cu scartaituri sa intre antipatinajul sa vad daca se aprinde si pe bord beculetul ala cand intra in functiune(cred ca se aprinde dar nu mai tin eu minte). si apoi sa vad daca se aprinde beculetul si cand intra esp ul(poate am intrat esp-ul si nu am simtit eu nimic si nu s a aprins nimic pe bord) am o curba larga unde nu prea trec masini si o sa intru pe ploaie de a latul sa vad daca face ceva sau nu |
--------------------
RENAULT
CLIO
2004/2.0 16V
|
|
Liviu |
![]()
Post
#37
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Ionut,
Tu chiar crezi ca ai timp sa te uiti daca "ti se aprinde beculetul" atunci cand incerci sa redresezi masina intr-un derapaj ? ![]() Oricum, iti spun eu, pe bord clipeste martorul de ESP cand se activeaza ori ASR-ul ori ESP-ul ... A .. sa nu uit ... Conform ipotezei care spune ca "masina se conduce cu fundul" (si asta la modul propriu), cel mai bine SIMTI cand intra ESP-ul .. nu trebuie sa te uiti pe bord dupa martori. Altfel spus se vor auzi niste paraituri similare celor de la abs numai ca vor fi localizate diferit in spatiu (in functie de rotile implicate in redresare) si vei simti niste socuri mici in traiectoria masinii. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
pablo |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
O metoda si mai usoara de verificat daca nu v-a murit ESPul:
Pe drum drept acoperit de zapada (sau gheata dar e de preferat prima) aceelerezi brusc.Astfel ai timp si sa te uiti in bord. Sau in urcare pe o panta acoperita de zapada acelerezi brusc. In ambele cazuri iti va intra ESP. De preferat sa fie cit mai liber pe sosea. Bafta ..... si sa aveti cit mai putin nevoie de ESP |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
ionutzbogdan |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 21 November 06 ![]() |
ala este antipatinajul ce zici tu
esp ul intra doar in curbe si iti franeaza roata spate din interiorul virajului |
--------------------
RENAULT
CLIO
2004/2.0 16V
|
|
pablo |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
Gresesti.ESP nu frineaza doar roata/roti spate.E mult mai complicat de atit.
Iti intra ESP + ASR.De aia se si vind impreuna.Incearca ce am descris mai su cu ESP dezactivat si vezi ce se intimpla.Dar o sa ai nevoie de spatiu mare (o parcare nepopulata e indicat). |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
AIX |
![]()
Post
#41
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
pablo spunea ca daca o calci brusc in conditiile pe care le amintea, este posibil ca spatele sa inceapa sa "fuga" si atunci ESP-ul intra in functiune.
ASR poti sa ai si fara ESP. |
--------------------
.
.
.
|
|
ionutzbogdan |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 21 November 06 ![]() |
da ai dreptate asr + esp
dar la plecari de pe loc tare sau pe gheata,sau la urcare panta alunecoasa intra asr ul si ia gazul masinii pe curbe la limita intra esp si franeaza o roata(nu stiu sigur daca atunci actioneaza si asupra motorului) da e mai complicat de fapt cum functioneaza asr ul(vb doar de el).in general. eu stiu ca actioneaza si asupra clapetei de acceleratie si prin suprimarea injectiei de benzina in cilindri la noi cum o fi deci intrebarea este dc in curba cand intra esp ul si franeaza doar roata spate sau actioneaza si asupra rotii si asupra motorului? nu reusesc deloc sa l fac sa intre ca sa mi dau seama |
--------------------
RENAULT
CLIO
2004/2.0 16V
|
|
richie |
![]()
Post
#43
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
S-au explicat chestiile astea prin alte topicuri.
ASR-ul nu actioneaza asupra motorului, n-are nici o treaba cu alimentarea. Doar senzatia e ca actioneaza acolo. Actioneaza tot pe frane. Cand simte ca o roata pierde aderenta, o blocheaza si transmite puterea rotii care are aderenta. Senzatia e intr-adevar una de taiere a alimentarii. ESP-ul actioneaza pe toate rotile. Tot pe frane. Si nici ala nu are legatura cu motorul. |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
kery_alex |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 12 March 06 From: cluj-napoca ![]() |
eu am megane 2 1.5dci adus din austria si are esp si mai are si un sistem mai avansat de card cu butoane pe clantele de la portiere , ceea ce pt romania nici cu gandu nu gandesc sa implementeze
|
--------------------
renault
clio sport 182
2004 2 usi
|
|
Liviu |
![]()
Post
#45
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Kery, tu ai sostemul "maini libere" ... e adevarat, nu a fost disponibil in Romania.
Ceilalti, nu va mai dati cu parerea desapre ESP/ASR caci modul de functionare al acestui sistem este descris cu lux de amanunte atat pe situl renault cat si in manualul de utilizare. Pe scurt, ESP/ASR controleaza MOTORUL si FRANELE independent pe fiecare roata. Exemplu: ASR: Daca vreau sa plec de pe loc si pe jos e gheata, ASR-ul imi reduce cuplul motorului (prin reglajul amestecului aer/carburant) si FRANEAZA roata tractoare care derapeaza ca sa "fenteze" diferentialul. In felul asta se poate pleca de pe loc in caz de teren alunecos. ESP: Daca soferul accelereaza in disperare cand face "testul elanului" de exemplu, o sa accelereze degeaba caci odata pierduta aderenta rotilor, cuplul motor ii va fi limitat de catre ESP care in acelasi timp franeaza si anumite roti ducand masina pe traiectoria corecta. Am sa pun si linkul doveditor (referitor la esp) .. numai sa il gasesc in bookmarkuri ![]() Later edit: Pentru a vedea cum functioneaza ESP-ul dati clic aici si inca un demo real pe zapada este aici ! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#46
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pt cine vrea sa vada cel mai bine cum actioneaza ASR-ul asupra cuplului motor, intrati in zapada afanata cam de 15-20 cm si veti vedea cum bagati uneori aproape degeaba piciorul in acceleratie, pe langa faptul ca rotile care pierd aderenta sunt franate (adica amandoua, dar nu simultan
![]() ![]() apoi faceti testul in aceeasi zapada, decupland sistemul ASR/ESP de la boton si vedeti ce se intampla ![]() aveti grija sa nu ramaneti suspendati si apoi sa ma injurati ![]() ![]() |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
ionutzbogdan |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 21 November 06 ![]() |
cel mai bine a explicat liviu si asa este cum a zis
nu eram sigur inainte dc esp actioneaza si asupra motorului. astept sa intre si la mine odata sa vad cum face. asr l am incercat,cand vreau sa plec de pe loc cu scart ii ia tot gazul si ai o senzatie naspa de tot ca si cum ai fii ramas fara benzina.de fapt asta face. |
--------------------
RENAULT
CLIO
2004/2.0 16V
|
|
A l e x |
![]()
Post
#48
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
QUOTE(richie @ 23 Nov 2006, 10:57) Sunt convins ca nu doar tu, ci majoritatea cumparatorilor ar renunta la el. Masina mi se pare...nu oribila, dar extrem de urata cu garda aia inaltata. Si intr-adevar, e frustrant sa nu poti alege ceva. Asta este "pretul" pe care l-am platit si eu cand mi-am luat Nissan, la care nu exista in lista de optionale decat 2...3 aberatii. Daca Reno-ul ar fi fost fara ESP de la inceput, nu as fi zis nimic... Dar ca l-au scos acum pentru ca se da standard pachetul de drumuri grele, e grav. Adica ceva ce e util si ce lumea si-ar cumpara, nu se mai da in nici un fel, iar ceva ce nu e util pentru toata lumea si schimba radical aspectul (inspre rau), se da obligatoriu. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#49
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Uite un filmulet de 5 minute care arata clar ca ESP-ul nu e folosit doar in conditii de condus extrem
![]() http://www.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXxEE |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
A l e x |
![]()
Post
#50
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
E clar ca ESP-ul e folositor. Si daca ar fi doar pentru "cei care conduc extrem" cum a zis cineva, tot ar fi o chestie de siguranta in plus care o poti avea. Este clar ca daca ai ESP, e mult mai bine.
Dupa parerea mea, firmele mari de masini ar trebui sa puna tot ce tine de siguranta standard pe orice masina cu orice pachet de optiuni, si doar fite gen piele, magazie cd, trapa, etc.. sa fie optionale. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
CICiprian |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 30 November 06 From: Iasi ![]() |
Se poate adauga ESP dupa cumpararea masinii?
Si daca da cam cat m-ar costa? |
--------------------
Renault
Megan Sedan II
2006 Luxe Privilege 1.6l 16V
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#52
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa nu ma apuc sa fac polemici pe forum... teoretic se poate (un mecanic foarte bun poate face cam orice, dar noi nu avem asa ceva in Romania), practic nici un service nu face asa ceva, financiar nu merita (piese schimb+manopera undeva la peste 2000 Euro).
Deci NU se poate si NU merita chinul! Don't even think about it! |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
A l e x |
![]()
Post
#53
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Da, la chestii din astea costurile sunt extrem, extrem de ridicate si nejustificate.Din pacate, cum a spus si Cypher, chiar daca banii nu ar fi o problema, in Romania sa dai o astfel de operatiune pe mana unor mecanici romani, risti cam mult..
|
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
CICiprian |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 30 November 06 From: Iasi ![]() |
Multumesc pentru informatii.
|
--------------------
Renault
Megan Sedan II
2006 Luxe Privilege 1.6l 16V
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Revenind la discutia de la inceputul topicului, motivul pentru care M 2.2 nu are ESP tine doar de marketing. Nu are absolut nici o legatura cu pachetul de drumuri grele oferit standard. Cel putin, eu unul nu vad vreo legatura.
Deasemenea, ESP este cel putin util pentru orice vehicul destinat circulatiei pe drumuri publice. Singurii " soferi " care ar fi deranjati de prezenta ESP ar fi pilotii. Este pacat ca marketingul RR, din motive de costuri probabil, nu ofera aceasta optiune. |
--------------------
-
-
-
|
|
Ovis |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
Asa cum am mai spus, eu unul nu cred ca e (doar) chestie de marketing ci cred ca mai mult tine de reducerea costurilor, pentru ca pachetul de drumuri grele inalta masina cu cativa cm, cauza din care ESP-ul s-ar putea sa trebuiasca sa fie ajustat, sau cel putin testat, ajustari si teste care costa...
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Estate Expression
2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
|
|
A l e x |
![]()
Post
#57
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Ma insel eu, sau in configuratorul vechi puteai alege atat ESP cat si "Pachet drumuri grele" ca optionale ? Daca puteau fi amandoua, e clar ca nu e nici o legatura.
Dar ce spui tu, Ovis, pare cat de cat plauzibil. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#58
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
din cate imi aduc eu aminte, la versiunea 2.1 nu am avut pe lista de optiuni pachetul de drumuri grele, ci numai esp
|
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
pablo |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
nu era nici o optiune cu "Pachet drumuri grele".
ESP + ASR era 500 Euro + TVA .... daca imi amintesc bine |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
Sneferu |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
Eu celor care cred ca ESP-ul sau echivalentul lui la alte firme e un moft ii invit sa faca un test; o masina cu ESP, si una fara; eu am facut-o la munte, spre Brasov in parcarea de la Petrom; pneuri de iarna pe ambele masini, 15 km pe ora, e un rond acolo la ei in parcare.
Incercati sa luati virajul cu si fara ESP. Sa vezi minune...cu volan bracat la maxim fara ESP masina merge inainte linistita; si cu ESP se aseaza pe directie.... Pe de alta parte daca esti ghitza si crezi ca daca ai ESP poti sa mergi mai tare, atunci te arzi; pt ca intradevar ESP-ul iti creste limitele pana la care poti sa duci masina, dar iti scade nivelul de atentionare; adica cand ai pierdut controlul nu mai ai nici o sansa sa redresezi...daca n-a putut computerul sa o redreseze in 0.001 sec tu n-ai nici o sansa. De aia vezi tot felul de teribilisti cu motoare mari pe masini, infasurati pe dupa copaci. my 2 ... bani ;-) Eu nu am ESP, cand am luat masina am zis ca la motorashul de 1.5 dci 80 CP nu se merita, dar regret decizia. This post has been edited by Sneferu: 7 Dec 2006, 13:19 |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 03:22 |