pornire r5 benzina, nu mere cand e frig
![]() ![]() ![]() |
pornire r5 benzina, nu mere cand e frig
tomi87 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
|
||
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|||
jagoman |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 596 Joined: 8 February 05 From: jud. Satu Mare ![]() |
Amestec, filtru, bujii, soc, fise. Cam atat imi trece prin minte.
Aprindere. |
--------------------
Renault 11 1985 TL,
Skoda Fabia 2002 Comfort
,
- SJ-02-XLK R11 TL 1,4 44kw 1985
|
|
catran |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 8 August 05 From: Bucuresti ![]() |
este o boala intalnita destul de des la cele vechi
incearca sa dai la cheie sa invarta de vreo 3-4 ori dupa care da-i un spritz (pedala scurta) daca motorul nu "rupe" nimic este ceva ce ma depaseste eu dau la cheie pana imbatranesc daca fac asa cum ai descris tu diferenta fiind ca eu singur mi-am reglat "aprinderea" si carburatia(eu lucrand cu calculatoare nicicum cu masini) daca fac pedala inainte o inec sigur caci am reglat-o "bine" daca trag socul si dau la cheie zici ca moare bateria asa de rau invarte dar.. daca dau la automat 3-4 invarteli si ai dau un spritz scurt "rupe" o data o las repet faza doar ca de data asta dupa ce a "rupt" continui cu accelerari repetate pana in 2000rpm si incerc sa fac sa stea socul stabil pentru ca de trag socul dupa ce am pornit moare motorul eu am un r21 1721 din 86 si mere ca un ..butt si nu stiu nimic despre el |
--------------------
renault
21 ts
1986 renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#4
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
La R5-ul meu era asa ... daca incercam sa-l pornesc cum ai spus tu ... rezultatul era identic cu ceea ce ai spus tu ...
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
pt cmandrei Mersi pt sfat, metoda functioneza
Pt toti: iar am dat de necaz. Acum nu porneste de loc, desi aprinderea merge, benzina ajunge in cilindru(dupa cateva pedale si pe bujii... ![]() ![]() Am incarcat bateria, am scos bujiile (una cate una sa nu gresesc locul fiselor), le-am curatat si tot nimic. ![]() Sper ca ma poate ajuta cineva. Merci ![]() |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#6
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
capac delcou (vezi sa nu fie umed pe interior ... uneori nu se vede dar ia orcum un servetel si stergel bine) + pipa (sau cum se numeste chestia aia care se roteste inauntru) + platina ... verifica si chestiile astea ... nu stiu cum e la tine dar eu schimbam bobina de inductie in fiecare toamna ... [io' la R5 nu stiu cata compresie mai aveam dupa 320.000 km dar totusi pornea ... cu conditia ca piesele de mai sus si cele enumerate de tine bujii+baterie ... poate chiar si fise {poti sa le schimbi cu din acelea siliconate sunt mai bune si nu sunt scumpe ... 5RON bucata} ... sa fie ok ... si mai e si electromotorul care tre sa dea tot ce poate ... altfel ... ]
si mai e ceva ... daca te chinui mult sa o pornesti si nu reusesti ... dupa vreo 2-3 minute de dat la automat si pedale nu mai incerca ca e innecata deja ... tre' sa o lasi sa se usuce bujiile si porma |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
da, daca la 300 si ceva k de km pornea atunci asta cu 188000 si cu set nou la 145000 ar trebui sa mearga.
asa am auzit ca pt verificarea bobinei se scoate cablul care merge de la bobina la delcou (la capatul de la delco) si se tine la 1 cm de la o parte metalica unde scanteile nu sunt periculoase si se da putin la demaror... frumos, dar nu curenteaza? merci inca o data |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#8
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
da dar din experienta mea nu rezolvi mare lucru ... de ce ? (una ca te poti curenta si chiar scutura mistoc
![]() io' zic oricum sa verifici delcoul si pipa si porma altele [dar si fisele sunt foarte importante sa nu uiti ... chiar daca ele par intregi si asa mai departe dar firul din interior e baza ... din cate stiu eu pe la 80.000 se schimba astfel ca daca de cand ai masina nu le-ai schimbat ... asta nu inseamna ca daca le schimbi o sa porneasca imediat ce ii arati cheia dar poate fi mai usor] (nu de alta dar sunt mai ieftine) |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Azi o sa chemam mecanicu' , sa nu mai facem experimente...
Ce se stie despre bujiile Champion EON 5? Are din alea si sunt cam vechi, trebuie schimbate. Sa ramanem la acest tip? Merci |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#10
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Bosch W7BC daca e cu filet scurt si DC (parca) daca e cu filet lung eu numai din astea am pus la R5 (filet scurt motor 1108 cmc) si R21 (filet lung motor 1721 cmc) si nu am avut nici un fel de probleme ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
S-a rezolvat in fine. A venit mecanicul, i-a pus socul direct de la carburator si a pornit la prima cheie. Concluzia: bujiile vechi nu dadeau scanteie si s-a innecat, si de aia nu mai pornea cu cele noi.
Pornirea grea era din cauza ca socul avea un limitator si nu se inchidea complet. Sper ca acum sa fie bine... vom vedea dimineata. N-am gasit bujii Bosch in apropiere (si tipul din magazin a zis ca nici nu-s bune (???)), asa ca am luat Eyquem (acum nu stiu codul, dar e cel indicat sub capota) cu 60.000 bucata. De altfel asta are motor de 1108 cmc ( C1E ) dar bujiile au filet lung. Mai trebuie schimbat filtrul de benzina (am gasit la un magazin Dacia cu 30.000 unul care se potriveste) si mecanicul a zis ca si carburatorul ar trebui demontat si spalat daca mai face figuri, ca are multe depuneri din vaporii de ulei. Vom vedea cand se va face asta, ca la atelier e cam scumpa manopera, dar acasa nu se poate. Merci tuturor pt ajutor. |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
jagoman |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 596 Joined: 8 February 05 From: jud. Satu Mare ![]() |
Si eu am fost la spalat carbul dupa ce am cumparat masina. Cu vaporile de ulei mi s-a spus ca de obicei iarna este problema pt. carb. Rezolv astfel. Cand vine frigul trag furtunasul de pe carb care vine de la recirculare vapori, si o las liber, intrarea de pe carb astup.
E bine metda? |
--------------------
Renault 11 1985 TL,
Skoda Fabia 2002 Comfort
,
- SJ-02-XLK R11 TL 1,4 44kw 1985
|
|
tomi87 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
N-as recomanda sa deconectezi si sa astupi, ca daca bine stiu, vaporii de ulei sunt recirculati pentru o oarecare ungere a supapelor (sau valvelor, draq stie care-i numele oficial). In plus daca lasi liber furtunul, uleiul se va depune peste tot si praful se va lipi de el, apoi distractie placuta pana cureti.
|
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#14
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
tomi87 ce limitator avea clapeta de soc ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
da, iar am scris prostie. Asa am vazut ca tipul a scos o bucatica de tabla indoita de la cablul socului, dar ziua urmatoare mi-am dat seama ca ala era dispozitivul de fixare a cablului. Francezii astia mare porcarie au facut acolo. Bucata aia de tabla tine tot cablul, si firul are capat fix, nu se poate regla decat prin miscarea partii fixate... si reglajul tine cam 2 zile. Asa ca acum dimineata punem socul cu mana direct de la carb., ca altfel nu inchide complet si nu porneste. (De bagat la loc merge si cu butonul). Cu clapeta in pozitie corecta invarte cam greu dar porneste din prima.
|
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Adica in fiecare dimineata te duci si pui socul cu mana ?!?!? ce mester manole e si ala frate ?? ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
de altfel chiar se pricepe bine tipul (aici cred ca n-ar trebui sa scriu numele si serviceul, eventual pot trimite in pm), dar cu cablul nu stie nici el ce sa faca.
n-am fotografie, dar am facut un desen, incerc sa-l pun aici. (ala albastru e partea neagra a cablului, cel rosu e cablul propriu zis, patratul negru e o placa de metal pe care este prins cablul cu o bucata de tabla geniala, aici portocaliu), si culmea e ca asa ieseau din fabrica... Attached thumbnail(s) soc_r5.JPG ( Size: 2.4k ) Number of downloads: 2 |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#18
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
ok pefect tomi ... asa era si la mine si functiona perfect ... nu vad sincer (sau nu inteleg) nici un motiv pentru care sa nu mearga ... clema aceea metalica de care spui tu tine strans puternic cablul negru astfel ca doar cablul metalic din interior sa se miste atunci cand tragi/impingi maneta de soc de la bord ... e adevarat ca si la mine daca desfaceai acea chestie trebuia sa o testezi daca functioneaza ... adica sa vezi cat intinzi/strangi partea neagra ca sa inchizi/deschizi clapeta complet ... banuiesc ca aceelasi lucru se intampla si la tine ... nu e mare lucru mai incearca
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
ma bucur ca nu sunt singur...va trebui sa mai incerc, numai nu stiu daca reglez astfel sa inchida complet, va mai deschide complet? S-ar putea ca maneta de la bord sa aiba cursa prea scurta. Daca acolo trag la max, la carb ajunge pana la partea unde clapeta se misca mai incet si este actionata si acceleratia. I-ar mai trebui vreo5 sau6 mm.
|
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#20
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Tre sa incerci pana cand ambele chestii se intampla corect ... la mine era o trebusoara ... l-am reglat sa inchida complet dar la deschidere era o chestie ciudatat ... cu mana mergea perfect (logic) dar de la maneta nu vroia ... astfel ca impingeam maneta jos dar ramanea putin trasa ... tot fortam pana ajungea maneta jos complet si bine inteles si clapeta de soc se deschidea complet ... e chiar aiurea sa tot umblii in fiecare dimineata ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]() ![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Am reglat in fine (se cam deregleaza in fiecare saptamana dar e o chestie de 5 minute). Acum ii dau 3-4 sprituri fara soc, ii trag socul si porneste din prima. Am observat insa ceva, cand odata am pornit cu filtrul de aer dat jos: cand dau la demaror, calpeta socului se clatina pe o cursa de 3mm intre inchis si usor deschis. (poate ca asa si trebuie
![]() |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
catran |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 8 August 05 From: Bucuresti ![]() |
acea clapeta este controlata mecanic,la modelele vechi de carburator (electronic la cele de prin 89 pana in prezent),de una din pompele de vacuum din lateralul carburatorului
daca esti un pic atent acele deschideri si inchideri coincid cu unul din cei 4 timpi ai motorului cu care este echipata masina daca gresesc sa ma corecteze cineva importanta acelei clapete este ca pancreasul pt. om, fara aia este inutil orice reglaj din cate am vazut intr-un manual de r21, acea clapeta se regleaza la lera si in acea pozitie ingheata indiferent de ce alte reglaje faci spun toate astea din proprie experienta eu am rupt boltul de clapeta de soc si sta la 90' in loc de vreo 15-18' rezultatul: nu am demaraj fara sa o "calc" nu pot regla relantiul(pana la ~80' sta la minim 1800 cu fluctuatii,din soc sa nu moara, dupa ce se incalzeste il pot cobora la minim 1300 si are fluctuatii intre 800 si 1400 si nu pot modifica deloc aceasta situatie decat daca inchid clapeta cu mana pana ramane cam 3mm distanta intre perete si clapeta) asa ca ai grija cum te "joci" cu acea clapeta sa nu ajungi ca mine sa-ti cauti carburator |
--------------------
renault
21 ts
1986 renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008 |
|
dimi229 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 11 September 06 From: Iasi ![]() |
Deci cum trebuie sa fie clapeta de soc cand socul e apasat de tot in masina (deci nu tras) ?!!? ca mi se pare ca la mine sta la 90 grade tot timpul cat socul nu e tras... si distanta aceea de 3mm intre clapeta e cand socul este tras la maxim (cred... s-ar putea sa fie mai putin de 3mm)
Ai ceva poze (sau poti sa faci?) cu carburatorul?! si cum ar trebui sa arate in diferite posturi ale socului?! Stii ceva de reglajul celor doua jigleoare ?! ( cel lateral - de amestec, si cel de deasupra - relanti(?!) ) Multzam... si sper ca o sa primesc raspuns destul de repede... nu de alta ca omor bateria in fiecare dimineata la pornire.... (la fel ca ceilalti... 4-5 chei) |
--------------------
Renault
scenic
Rx4 2.0 16V 102KW, F4R 744
|
|
dimi229 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 11 September 06 From: Iasi ![]() |
Eu am sa pun poze cu modul cum am rezolvat problema cu boltul de la clapeta de soc
![]() ![]() |
--------------------
Renault
scenic
Rx4 2.0 16V 102KW, F4R 744
|
|
dimi229 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 11 September 06 From: Iasi ![]() |
Poze cu carbu meu (apropos isi da cineva seama din poze ce fel de carb e ?! ca eu nici acu` nu`s 100% sigur
![]() Se vede cum am "rezolvat" problema cu boltul de la clapeta de soc. (e integral facut dintr-un pix ![]() ![]() Cum se regleaza carbul asta?! This post has been edited by dimi229: 20 Oct 2006, 12:38 Attached thumbnail(s) 061010_180446.jpg ( Size: 47.65k ) Number of downloads: 139 061010_180505.jpg ( Size: 35.33k ) Number of downloads: 138 061010_180546.jpg ( Size: 50.78k ) Number of downloads: 145 061010_180619.jpg ( Size: 40.35k ) Number of downloads: 134 |
--------------------
Renault
scenic
Rx4 2.0 16V 102KW, F4R 744
|
|
tomi87 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
salut, dimi229
Clapeta sta corect la 90 grade cand e apasat la loc socul, exact asa trebuie sa stea ca in poza a 3-a. Insa cand e "tras" , chiar de la acea distanta de 3 mm nu iti porneste motorul! Am avut exact aceeasi problema (numai ca nu am dublu-corp). Marginea clapetei trebuie sa inchida TOTAL in partea rotunda a "gurii" (cum n_ se numeste?... ![]() l.e. : vara trebuie sa-l dereglezi la loc ![]() This post has been edited by tomi87: 21 Oct 2006, 11:12 |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 01:25 |