Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Inertie acceleratie, cel putin la benzinara de 1.6

Razor
post 23 Mar 2008, 09:09
Post #31


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Comparatia a fost putin exagerata pentru a se intelege diferentele in nivelul de calitate pentru constructori diferiti. Si 320d vs 2.0TDCi clar ca nu se va putea nici macar pune in discutie: stiu cam ce poate injectia din Ford mai mult dect stie Ford wink.gif Dar iarasi aceasta diferenta apare datorita costurilor pe care Ford nu si le doreste (vezi segment de piata, ...)

Pot da un exemplu si in cadrul companiilor care echipeaza aceste masini: Bosch si Hella, unde strategia de piata a Bosch este: investim oricat in calitate, pe cand Hella are deviza "cost reduction la max". Ca o paranteza, de ce nu a venit Bosch in RO? (pentru ca NU are nevoie de forta de munca ieftina si in mare parte incapabila)

This post has been edited by Razor: 23 Mar 2008, 09:09


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzagu
post 23 Mar 2008, 13:51
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 7 September 07




Bosch a venit in Romania, este o fabrica langa Blaj.
Si eu am problema la acceleratie, lag-ul pare destul de mare, problema e clara din punctul meu de vedere, e datorata acceleratiei electronice si probabil se accentueaza daca treapta de viteza nu este corespunzatoare.

This post has been edited by tzagu: 23 Mar 2008, 13:51


--------------------
Renault Megane II HB 1.6 16v 2004 Confort Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 23 Mar 2008, 13:58
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




tzagu, daca apesi acceleratia treptat o sa vezi ca dispare acest "lag". Poti verifica asta la relanti cu sprituri, situatie cand o sa vezi lagul si apoi tot la relanti sa o accelerezi treptat unde va raspunde imediat. Tind sa cred ca asa sunt toate masinile care nu mai sunt pe acceleratie cu cablu.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 23 Mar 2008, 18:52
Post #34


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




tzagu, vorbeam de Bosch Automotive. Ca si Siemens care are mai multe divizii: Automotive, Mobile (vandut), High Power Electrics,... asa si Bosch are mai multe divizii, iar una dintre ele a deschis productia in RO.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bhal
post 23 Mar 2008, 22:17
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 30 April 07




confirm si eu accelerarea intarziata, insa, observatii personale, doar atunci cand masina este condusa cu mila. daca se merge in ture ridicate, acceleratia raspunde prompt. normal ca motorul are raspuns mai bun in ture mai inalte, cand e in cuplu si plaja de putere, ma refer, daca vreti, la stilul de condus (accelerarea la 3.000 de ture in a treia fata de accelerarea de la 3.000 in a treia, venind de la 3500-3800 in a doua)

Tind sa cred, fara o alta dovada decat experimentele, ca programul de injectie este "maleabil" pentru a optimiza consumul, in functie de ...nu stiu exact ce, dar s-ar parea ca e de ture.


--------------------
Renault Megane 2.2 Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 23 Mar 2008, 22:25
Post #36


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Poate tine si de tehnologia VVT...


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 23 Mar 2008, 23:54
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




In mers nu am simtit lag-ul acesta poate foarte putin cand mai ma zvagneste ca ridic ambreiajul mai repede si calc acceleratia la fel. Pai este un motor de ture, cei 98cp ai motorului care-l am eu, in Cartea masinii este undeva la 5000-6000 de ture, nu stiu exact ca nu o mai gasesc.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dggy
post 24 Mar 2008, 14:05
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 24 August 07




In mers nu se simte pt ca, daca ati sesizat, asa cum e lagu ala chiar cand accelerezi, in momentu in care lasi acceleratia masina mai sta putin turata si abia dupa aceea acul cade la relanti.


--------------------
Renault Megane 2006 Privilege 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian baltalunga
post 24 Mar 2008, 22:10
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 9 February 07




Accelerati numai de la minim 2000 rot./min. in sus si veti vedea ca e mai bine. La acest gen de motoare de la 3000 se poate discuta de demaraje serioase. Sub aceasta turatie cred ca este vorba de acea admisie variabila - considerente legate de consum. In fond, este un compromis intre performante/consum/fiabilitate specific oricarei masini de serie.


--------------------
renault megane 2 2005 sedan privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 25 Mar 2008, 08:37
Post #40


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Problema cea mai mare a motoarelor pe benzina o reprezinta ciclii morti ( de exemplu atunci cand se merge subturat), iar strategiile de a optimiza injectia este data de limitarea debitului dat de pompa de benzina, plus decalarea momentului aprinderii, ...
Acum, acea distributie variabila ajuta foarte mult in acest sens, doar ca nici ea nu poate sa faca totul, eventual pe cand se vor implementa valve comandate electric individual pe fiecare cilindru se va putea optimiza la maximum functionarea motorului, cu alte cuvinte cand se va renunta la ideea de sincronizare mecanica a trenului de supape.
Acest motor de 1.6 este un motor foarte performant drept dovada o sta utilizarea sa in Formula Renault pe monoposturi. Dar acest motor este "de turatii" cum se mai spune, cu alte cuvinte isi atinge puterea si cuplul ceva mai sus, de ce? pentru ca aceasta este caracteristica unui motor aspirat. Daca faceti o comparatie intre debitul de aer pe admisie la un motor aspirat si la unul turbo veti vedea raspunsul mai clar la problema "de turatii". Atasat am pus si caracteristica motorului 1.6 16v K4M.

L.E. Fulia defazoare are mai multe beneficii : consum redus (ralanti mai mic), lipsa valvei de recirculare EGR, ...

This post has been edited by Razor: 25 Mar 2008, 08:40

Attached thumbnail(s)
M2_1.6.JPG ( Size: 13.96k ) Number of downloads: 175


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 25 Mar 2008, 08:44
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




Razor banuiesc ca acelasi lucru este si la cel 1.4 16v, adica la orice motor aspirat indiferent de cilindree.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 25 Mar 2008, 08:56
Post #42


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Este cam acelasi lucru, pentru ca 1.4 nu are distributie variabila, dar strategia de injectie in mare este aceeasi, cum dealtfel este la orice motor aspirat. Acum, exista diferite artificii facute pentru a mai imbunatati performantele unui motor, vezi 1.4 de la Fiat si VW compresor + turbo, sau BMW distributie variabila pe ambele trenuri de supape (admisie si evacuare). Dar niciodata fluxul de aer pe admisie nu va putea fi marit decat prin supraalimentare, deh astea sunt legile fizicii (diferente de presiune, dinamica gazelor, ...).


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 25 Mar 2008, 09:24
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




Da, este normal sa fie diferente de tehnologii pt. a imbunatatii performantele de la producator la producator, dar ma refeream la principiul de baza. Ca la orice motor cu pedala de acceleratie pe senzori apare acest lag. Oricum ar fi, mie mi se par cam ciudate, dar bune aceste motoare aspirate smile.gif

This post has been edited by Ryk: 25 Mar 2008, 09:25


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bear_mc
post 25 Mar 2008, 18:39
Post #44


Half-Life 2 Fan


Group: Members
Posts: 678
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Si eu am observat acest lag. Dar acum stiu cum sa-l tratez. Daca vreau sa tasneasca ori schimb treapta inferioara ori, apas acceleratia ii dau drumul nitel si apoi apas iar si atunci pot spune ca se duce frumos. smile.gif


--------------------
Renault Megane II - B-43-ZHY (sau 42) 2005
Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 25 Mar 2008, 20:48
Post #45


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




QUOTE(Razor @ 25 Mar 2008, 08:56)
Este cam acelasi lucru, pentru ca 1.4 nu are distributie variabila, dar strategia de injectie in mare este aceeasi, cum dealtfel este la orice motor aspirat. Acum, exista diferite artificii facute pentru a mai imbunatati performantele unui motor, vezi 1.4 de la Fiat si VW compresor + turbo, sau BMW distributie variabila pe ambele trenuri de supape (admisie si evacuare). Dar niciodata fluxul de aer pe admisie nu va putea fi marit decat prin supraalimentare, deh astea sunt legile fizicii (diferente de presiune, dinamica gazelor, ...).
*




Carcotas cum sunt, Razor, tin sa fac o precizare, cu rugamintea de a nu te supara pe mine: cand ai scris ''compresor'', presupun ca te-ai referit la cel volumetric. Pentru ca si turbosuflanta tot compresor este. Numai ca ii spune ''turbocompresor''...

In rest, nu am alte comentarii contradictorii de facut.


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 25 Mar 2008, 21:31
Post #46


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Nu ma supar... n-am de ce, dar cand am scris "compresor + turbo" am crezut ca este destul de clar ca sunt doua chestii distincte, compresor mecanic actionat prin curea si un turbocompresor actionat de gazele arse din motor.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 25 Mar 2008, 22:41
Post #47


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




OK. Cred ca, pentru ca sa pricep si io intelesul frazei, trebuia o virgula pe undeva... blush.gif



--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 20:46
Dacia