Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme motor - scadere putere

vas_aoni
post 4 Aug 2009, 22:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 4 August 09




Buna tuturor! Am un renault twingo, 1.2 benzina din 1998. El merge binisor, dar nu prea fuge cand am nevoie. Ajunge la o anumita turatie, iar apoi ii scade din puterea motorului, scazand totodata si turatia. E prea lenesa pentru greutatea si motorul ei.
Am inteles de la cineva ca ar fi catalizatorul de vina, dar nu sunt sigur.
Rog sa dispuneti de timp si sa trimite-ti niste sfaturi.
Multumesc anticipat!


--------------------
renault Twingo 1998 1.2 benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 5 Aug 2009, 07:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




ca sa verifici catalizatorul e f simplu: roaga pe cineva sa accelereze in gol si tu pune mana la esapament, vezi daca ies gazele cu viteza.
alt semn de catalizator infundat este pornirea greoaie, cu o cheie mai lunga.
apropo, fara sarcina se duce in ture?


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 Aug 2009, 08:36
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Daca masina este conform normei de poluare Euro 3 (are 2 sonde lambda) din cate stiu eu, UCE injectie ar trebui sa indice (o eroare cand ii faci o diagnoza) cu privire la catalizator. UCE injectie monitorizeaza semnalul sondei lambda dinainte de catalizator (sonda lambda amonte) si il compara cu semnalul sondei lambda de dupa catalizator (sonda lambda aval) - prin asta UCE injectie verifica daca isi face treaba catalizatorul, rspectiv regleaza amestecul in timp real functie de nivelul de catalizare. Oricum si situatia cu catalizatorul infundat este plauzibila.
Filtrul de aer este schimbat ? Cand acesta este imbibat de praf motorul trage mai greu. La fel valabil si pentru corpul clapeta care poate fi murdar (naclait cu mizerie) ceea ce ar duce la o admisie greoaie - si asta implica o lipsa de putere (insa aici se mai simte si la mersul la relanti). De asememnea mai poate fi compresia praf - motorul necesita segmentare (trage greu un motor obosit) apropo ai verificat daca papa mult ulei? Eventual ca sa fii sigur incearca sa faci un test de compresie la un service.
Deci in concluzie, lenesa nu are cum sa fie pentru greutatea ei in conditiile in care motorul merge bine. Cat crezi ca are greutatea ? Gandeste-te ca masinuta nici macar nu ajunge la 1 tona cu plinul de benzina + toate lichidele in ea si totusi are 59 CP - adica suficient (zic eu) raportat la greutatea ei.

This post has been edited by bubu782001: 5 Aug 2009, 09:04


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 12:27
Dacia