Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Daca ai avea 2 cauciucuri noi, Unde le-ai plasa?

Presupunand ca aveti 2 cauciucuri noi, le-ati pune in fata sau in spate?
 
In fata [ 41 ] ** [80.39%]
In spate [ 10 ] ** [19.61%]
Total Votes: 51
Guests cannot vote 
k0b3
post 2 Apr 2007, 13:13
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 787
Joined: 14 August 05
From: Iași




Iata o intrebare destul de interesanta, sunt curios ce raspunsuri vor aparea smile.gif De asemenea, niste argumente ar fi de preferat.

This post has been edited by k0b3: 2 Apr 2007, 13:24


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km
Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 2 Apr 2007, 13:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




in fata aderenta mia buna la plecare de pe loc si la franare


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turkish
post 2 Apr 2007, 13:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 11 November 05




le-as pune pe rotile tractoare - pentru ca aculu aderenta trebuie sa fie optima - in cazul meu fata.

daca as avea subaru, nu stiu


--------------------
Honda Accord 2.4, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 2 Apr 2007, 13:38
Post #4


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Raspuns in fata: dar sa nu se inteleaga ca cele de pe spate sunt slick-uri. Adica nu le-as pune pe cele noi pe fata daca cele de pe spate ar fi zob zob. Decat doua noi si doua super uzate ... as lua patru second bune sau foarte bune, dar clar nu noi.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
k0b3
post 2 Apr 2007, 13:50
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 787
Joined: 14 August 05
From: Iași




Sunt ferm convins ca toata lumea va vota pentru fata si totusi Michelin recomanda exact invers!

http://www.michelinman.com/forward/

Alegeti Your Safety/Safety Simulator/Stay in Control si urmariti simularea.

=====
Back is Best!

If you're replacing only two tires. have the new tires installed on the rear axle, even on front-weel-drive vehicles.
=====

unsure.gif



--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km
Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 2 Apr 2007, 13:52
Post #6


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Este foarte adevarat ceea ce spui tu (ce zic ei acolo) si sunt si useri care recomanda idem ... trebuie doar cautat pe forum si vei gasi smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 2 Apr 2007, 14:07
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




eu am toate 4 cauciucurile varza
si ma enerveaza ca-mi intra asr-u la plecarea de pe loc
si ABS cand franez ceva mai brusc
pe cand curu` nu prea fuge...
bine, eu am si esp 10561582.gif
dar oricum, chiar si fara esp, tot pe fata le-asi pune


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 2 Apr 2007, 14:24
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Asaa, hai sa gandim problema.
Si eu as pune pe fata 2 cauciucuri noi, Michelin recomanda sa le pui pe spate, uita sa zica de faptul ca cel mai bine e sa ai cauciucuri cu acelasi profil si aceeasi adancime pe toate puntile.
Da, iti poate fugi fundul din cauza acvaplanarii, dar tot pe fata conteaza sa le ai mai bune. Un cauciuc nou are un profil mult mai gros si care curata de cuie drumul in fata sa, pe cand unul mai uzat e mult mai predispus la pene de cauciuc, dovada faptul ca rareori aveti pene de cauciuc in primii 15-25 de mii de km cu cauciucurile noi.
Intr-o curba stransa, daca nimeresc o baltoaca si imi derapeaza puntea fata si intru in cel de pe contrasens, nu m-a incalzit cu nimic ca am avut cauciucuri noi pe spate.
Nu in ultimul rand, forta de franare e mult mai puternica pe fata decat pe spate. Deci unde vreti sa aveti cauciucurile bune?
Recomandarea mea sincera este sa faceti un efort sa le aveti pe toate de acelasi producator, aceeasi uzura pe toate puntile si sa fie cat mai mica uzura, daca ajungeti la adancime de 4 mm cam e timpul sa le schimbati.
Recomandarea cu anvelopele identice am facut-o deoarece am simtit trecerea de la anvelopele de iarna la cele de vara, avand anvelope diferite fata-spate, iar acum le am pe toate identice, acum comportamentul masinii e neutru, usor supravirator, adica simteam ca intra singura masina in curbe, fara sa simt vreo destabilizare. Cu anvelopele diferite era altfel, desi erau aceeasi dimensiune.

Asadar bre cactusse, ia-ti naibii caucioace bune la masina daca zici ca-i dai talpa. tongue.gif

This post has been edited by Laurentziu83: 2 Apr 2007, 14:25


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 2 Apr 2007, 14:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




o sa-mi iau in curand, cu tot cu jante pe 17 tongue.gif


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 2 Apr 2007, 14:40
Post #10


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




La masini cu propulsie forta de frinare e mai mare pe puntea spate.
Eu le-as pune tot pe spate...daca as avea tractiune,macar merg mai incet tongue.gif


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 2 Apr 2007, 15:29
Post #11


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Cauciucurile noi se pun pe spate si asta este o descoperire destul de recenta.Osia de pe spate este mai solicitata decat cea de pe fata pentru ca prelueaza majoritatea socurilor.Si un argument,pe fata ai controlul in mana dar cand fuge spatele dumnezeu cu mila sau cauciucuri bune biggrin.gif


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 2 Apr 2007, 15:55
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Nu sunt de acord. Jante strambe, pene, etc, in general la rotile din fata am avut, nu pe spate.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 2 Apr 2007, 17:14
Post #13


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




Tare simulatorul ala si lucruri interesante. Sincer, nu stau sa zic care optiune e mai buna, e pentru siguranta mea si prefer sa fac un efort si sa iau 4 cauciucuri la fel. Dar daca as fi pus in situatia respectiva, as pune pe spate. M-a atins filmuletul tongue.gif


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp - B-XX-FUZ Decembrie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RS/STI
post 4 Apr 2007, 08:06
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 2 February 07




Nu am reusit sa vad filmuletul, dar anvelopele noi se pun pe spate deoarece in cazul unui viraj la viteza mai mare , va derapa puntea cu cea mai putina aderenta , daca derapaza fata o putem controla usor prin reducerea acceleratiei si volan, dar daca derapaza spatele.....avem o mica problema pentru ca nu e chiar asa de usor sa controlezi un derpaj spate care apare neprevazut. Iti trebuie ceva experienta .


--------------------
Dacia Logan - dreptunghiular 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 4 Apr 2007, 08:16
Post #15


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.385
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Anvelopele mai bune se pun intotdeauna pe spate...ganditi-va in conditii mai deosebite ce derapeaza??/ spatele in mod sigur si de aceea acolo trebuie cauciucuri mai bune, ideal este sa fie toate 4 aceeasi marca acelasi profil si cam la acelasi grad de uzura...

This post has been edited by cj98czh: 4 Apr 2007, 09:06


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Apr 2007, 08:33
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Michelin zice sa le pui in spate, si eu votez ca michelin wub.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 4 Apr 2007, 08:59
Post #17


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.385
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(ghetau dan @ 2 Apr 2007, 15:40)
La masini cu propulsie forta de frinare e mai mare pe puntea spate.
*



La orice masina indiferent de propulsie frana este in jur de 65-70% fata si 35-30% spate...
Dovada placutele de frana pe fata se uzeaza mult mai repede decat cele spate, inca un motiv de a avea cauciucuri mai bune pe spate, in curba in cazul unei franari mai puternice roata din interiorul curbei are tendinta de a se ridica..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 4 Apr 2007, 09:09
Post #18


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Porsche are forta de frinare mai mare pe spate...si dacia 1100 culmea...la fel
Eu daca as avea 2 cauciucuri noi le-as vinde si mi-as lua 4 resapate pina string bani de 4 bune...Nu e cazul meu...
Conform sondajului se vede citi experti sint pe forum...prostii aia de la Michelin or fi auzit de forumul nostru?

This post has been edited by ghetau dan: 4 Apr 2007, 09:10


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Apr 2007, 09:19
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




mda... poate ar trebui sa-si schimbe parerea, ca doar voi, cei care ati votat fata, faceti pneuri de 120 de ani, nu michelin...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbr-ica
post 4 Apr 2007, 10:14
Post #20


"Aut vincere aut mori"


Group: Members
Posts: 275
Joined: 13 April 05




Pt mine franarea e importanta. Si aia e pe fata. Daca imi fuge spatele il mai controlez dar daca nu tine frana... la revedere. Nici macar n-am ABS. Pana acum am mers dupa regula asta si n-am patimit (n-am avut tot timpul bani de gume bune pt toate rotile si in plus... mai trebuie sa si optimizam costurile). Si gumele de iarna tot numai pe fata le-am avut si a fost ok.
Oricum, nu merg racing. Symbolu' e masina de nevoie nu de fitze sau raliu. Daca vreau adrenalina fac o tura cu mobra.


--------------------
2008, Jaguar X-Type 2.2d, 155CP, 400NM
2005, Honda CBR600RR, 117CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogy
post 4 Apr 2007, 10:18
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 164
Joined: 10 April 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Laurentziu83 @ 2 Apr 2007, 15:24)
Nu in ultimul rand, forta de franare e mult mai puternica pe fata decat pe spate.
*


Un pneu cu profilul mai sters va frana mai bine wink.gif.
O explozie pe fata o mai poti controla, pe spate ...
Daca este sa aleg, clar pe spate, dar mai bine fac un efort si pun 4 noi.


--------------------
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD, 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbr-ica
post 4 Apr 2007, 10:25
Post #22


"Aut vincere aut mori"


Group: Members
Posts: 275
Joined: 13 April 05




de unde stii asa bine? ai avut vreo explozie pe fata si pe spate ca sa vorbesti? explozia pe fata te pune in cap direct. un pneu "slic" va frana mai bine in conditii ideale de aderenta, dar problemele apar pe ud, praf, mazga, noroi, zapada, nu pe asfalt de circuit. si discutia nu e despre 4 gume ci despre 2. ai socotit vreodata ca (,) calitatile cauciucului din care e facut pneul se pierd in timp odata cu incalzirile succesive si cu consumarea lui? eu cred ca un cauciuc mai sters n-o sa mai aiba aceleasi proprietati (chimic vorbind) ca unul mai nou. Stii ca (,) cauciucurile au termen de garantie? Ai vazut ca incep sa se crape dupa 3-5 ani?

This post has been edited by cbr-ica: 4 Apr 2007, 10:26


--------------------
2008, Jaguar X-Type 2.2d, 155CP, 400NM
2005, Honda CBR600RR, 117CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogy
post 4 Apr 2007, 11:58
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 164
Joined: 10 April 06
From: Cluj-Napoca




'cbr-ica' nu am avut explozie si nici nu vreau sa experimentez asa ceva.
In filmuletul de pe site-ul Michelin de ce crezi ca au simulat o explozie pe roata fata?
Am zis eu ceva de 'slic'-uri? Doar 'profil mai sters', la care poti ajunge usor in timp scurt, deci fara sa intre in calcul imbatranirea pneului.
Nu cred ca m-ai inteles, pur si simplu am recomandat sa incerce sa schimbe nu 2 ci toate 4 pneurile, mai ales daca cele existente nu sunt chiar noi.
Am patit si eu sa-mi tai un pneu (pe o sina de tranvai). Sigur pe moment este un efort sa iei 4 pneuri, am luat in prima etapa 2 si le-am pus pe spate wink.gif (asa mi-au recomandat si cei de la care le-am luat/montat) si cu prima ocazie le-am schimbat si pe cele din fata. Am renuntat la unele 'distractii' dar consider ca siguranta este mai importanta.

Doar ca si inf., si putin off-topic aici, pentru cine este interesat de calcule si simulari, recomand google search dupa 'Pacejka'

This post has been edited by bogy: 4 Apr 2007, 11:59


--------------------
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD, 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihye
post 4 Apr 2007, 12:37
Post #24


  


Group: Members
Posts: 316
Joined: 4 May 06
From: TM




La o folosire cu preponderenta in oras e mai bine cu cele noi pe fata, daca se circula mai mult afara din oras cele noi sunt de pus pe spate. Eu asa as proceda.


--------------------
 Fiat GP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 4 Apr 2007, 21:09
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Logica mea spune față. Experiența altora recomandă spate. Cred că le voi schimba pe toate 4 având în vedere că cele pe care le mai am (3) sunt din 2001 deși nu au decât 45.000 km, unul l-am spart într-un fier beton iar rezerva e de altă nație și proastă în plus.
Interesantă dezbaterea!


--------------------
renault laguna 2 - AG 70 BUB 2001 Privilege 1,8 I 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 4 Apr 2007, 22:06
Post #26


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(mihye @ 4 Apr 2007, 12:37)
La o folosire cu preponderenta in oras e mai bine cu cele noi pe fata, daca se circula mai mult afara din oras cele noi sunt de pus pe spate. Eu asa as proceda.
*



si eu zic la fel


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 5 Apr 2007, 16:24
Post #27


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Vazand acum filmuletul de la Michelin, inteleg de ce am pierdut spatele si m-am rasturnat.

http://www.reno.ro/Laguna-2-rasturnata-t65322.html

Spate, domnilor, este raspunsul corect pe drum ud la viteza. Verificat pe pielea Lagunei mele.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 23:31
Dacia