Daca ai avea 2 cauciucuri noi, Unde le-ai plasa?
![]() ![]() ![]() |
Daca ai avea 2 cauciucuri noi, Unde le-ai plasa?
k0b3 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|||
caktuss |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
in fata aderenta mia buna la plecare de pe loc si la franare
|
--------------------
Renault
Megane Sedan II
- numar cu gaura
1.6 16v 05-2005 m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
Turkish |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
le-as pune pe rotile tractoare - pentru ca aculu aderenta trebuie sa fie optima - in cazul meu fata.
daca as avea subaru, nu stiu |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#4
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Raspuns in fata: dar sa nu se inteleaga ca cele de pe spate sunt slick-uri. Adica nu le-as pune pe cele noi pe fata daca cele de pe spate ar fi zob zob. Decat doua noi si doua super uzate ... as lua patru second bune sau foarte bune, dar clar nu noi.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
k0b3 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Sunt ferm convins ca toata lumea va vota pentru fata si totusi Michelin recomanda exact invers!
http://www.michelinman.com/forward/ Alegeti Your Safety/Safety Simulator/Stay in Control si urmariti simularea. ===== Back is Best! If you're replacing only two tires. have the new tires installed on the rear axle, even on front-weel-drive vehicles. ===== ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#6
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Este foarte adevarat ceea ce spui tu (ce zic ei acolo) si sunt si useri care recomanda idem ... trebuie doar cautat pe forum si vei gasi
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
caktuss |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
eu am toate 4 cauciucurile varza
si ma enerveaza ca-mi intra asr-u la plecarea de pe loc si ABS cand franez ceva mai brusc pe cand curu` nu prea fuge... bine, eu am si esp ![]() dar oricum, chiar si fara esp, tot pe fata le-asi pune |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
- numar cu gaura
1.6 16v 05-2005 m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Asaa, hai sa gandim problema.
Si eu as pune pe fata 2 cauciucuri noi, Michelin recomanda sa le pui pe spate, uita sa zica de faptul ca cel mai bine e sa ai cauciucuri cu acelasi profil si aceeasi adancime pe toate puntile. Da, iti poate fugi fundul din cauza acvaplanarii, dar tot pe fata conteaza sa le ai mai bune. Un cauciuc nou are un profil mult mai gros si care curata de cuie drumul in fata sa, pe cand unul mai uzat e mult mai predispus la pene de cauciuc, dovada faptul ca rareori aveti pene de cauciuc in primii 15-25 de mii de km cu cauciucurile noi. Intr-o curba stransa, daca nimeresc o baltoaca si imi derapeaza puntea fata si intru in cel de pe contrasens, nu m-a incalzit cu nimic ca am avut cauciucuri noi pe spate. Nu in ultimul rand, forta de franare e mult mai puternica pe fata decat pe spate. Deci unde vreti sa aveti cauciucurile bune? Recomandarea mea sincera este sa faceti un efort sa le aveti pe toate de acelasi producator, aceeasi uzura pe toate puntile si sa fie cat mai mica uzura, daca ajungeti la adancime de 4 mm cam e timpul sa le schimbati. Recomandarea cu anvelopele identice am facut-o deoarece am simtit trecerea de la anvelopele de iarna la cele de vara, avand anvelope diferite fata-spate, iar acum le am pe toate identice, acum comportamentul masinii e neutru, usor supravirator, adica simteam ca intra singura masina in curbe, fara sa simt vreo destabilizare. Cu anvelopele diferite era altfel, desi erau aceeasi dimensiune. Asadar bre cactusse, ia-ti naibii caucioace bune la masina daca zici ca-i dai talpa. ![]() This post has been edited by Laurentziu83: 2 Apr 2007, 14:25 |
--------------------
.
.
.
|
|
caktuss |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
o sa-mi iau in curand, cu tot cu jante pe 17
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
- numar cu gaura
1.6 16v 05-2005 m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#10
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
La masini cu propulsie forta de frinare e mai mare pe puntea spate.
Eu le-as pune tot pe spate...daca as avea tractiune,macar merg mai incet ![]() |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
sorin |
![]()
Post
#11
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
Cauciucurile noi se pun pe spate si asta este o descoperire destul de recenta.Osia de pe spate este mai solicitata decat cea de pe fata pentru ca prelueaza majoritatea socurilor.Si un argument,pe fata ai controlul in mana dar cand fuge spatele dumnezeu cu mila sau cauciucuri bune
![]() |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Nu sunt de acord. Jante strambe, pene, etc, in general la rotile din fata am avut, nu pe spate.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#13
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Tare simulatorul ala si lucruri interesante. Sincer, nu stau sa zic care optiune e mai buna, e pentru siguranta mea si prefer sa fac un efort si sa iau 4 cauciucuri la fel. Dar daca as fi pus in situatia respectiva, as pune pe spate. M-a atins filmuletul
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
- B-XX-FUZ
Decembrie 2006
|
|
RS/STI |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 2 February 07 ![]() |
Nu am reusit sa vad filmuletul, dar anvelopele noi se pun pe spate deoarece in cazul unui viraj la viteza mai mare , va derapa puntea cu cea mai putina aderenta , daca derapaza fata o putem controla usor prin reducerea acceleratiei si volan, dar daca derapaza spatele.....avem o mica problema pentru ca nu e chiar asa de usor sa controlezi un derpaj spate care apare neprevazut. Iti trebuie ceva experienta .
|
--------------------
Dacia
Logan
- dreptunghiular
2006
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.385 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Anvelopele mai bune se pun intotdeauna pe spate...ganditi-va in conditii mai deosebite ce derapeaza??/ spatele in mod sigur si de aceea acolo trebuie cauciucuri mai bune, ideal este sa fie toate 4 aceeasi marca acelasi profil si cam la acelasi grad de uzura...
This post has been edited by cj98czh: 4 Apr 2007, 09:06 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#16
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Michelin zice sa le pui in spate, si eu votez ca michelin
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cj98czh |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.385 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(ghetau dan @ 2 Apr 2007, 15:40) La orice masina indiferent de propulsie frana este in jur de 65-70% fata si 35-30% spate... Dovada placutele de frana pe fata se uzeaza mult mai repede decat cele spate, inca un motiv de a avea cauciucuri mai bune pe spate, in curba in cazul unei franari mai puternice roata din interiorul curbei are tendinta de a se ridica.. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#18
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Porsche are forta de frinare mai mare pe spate...si dacia 1100 culmea...la fel
Eu daca as avea 2 cauciucuri noi le-as vinde si mi-as lua 4 resapate pina string bani de 4 bune...Nu e cazul meu... Conform sondajului se vede citi experti sint pe forum...prostii aia de la Michelin or fi auzit de forumul nostru? This post has been edited by ghetau dan: 4 Apr 2007, 09:10 |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#19
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
mda... poate ar trebui sa-si schimbe parerea, ca doar voi, cei care ati votat fata, faceti pneuri de 120 de ani, nu michelin...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cbr-ica |
![]()
Post
#20
|
![]() "Aut vincere aut mori" Group: Members Posts: 275 Joined: 13 April 05 ![]() |
Pt mine franarea e importanta. Si aia e pe fata. Daca imi fuge spatele il mai controlez dar daca nu tine frana... la revedere. Nici macar n-am ABS. Pana acum am mers dupa regula asta si n-am patimit (n-am avut tot timpul bani de gume bune pt toate rotile si in plus... mai trebuie sa si optimizam costurile). Si gumele de iarna tot numai pe fata le-am avut si a fost ok.
Oricum, nu merg racing. Symbolu' e masina de nevoie nu de fitze sau raliu. Daca vreau adrenalina fac o tura cu mobra. |
--------------------
2008, Jaguar
X-Type
2.2d, 155CP, 400NM 2005, Honda CBR600RR, 117CP
|
|
bogy |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 10 April 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Hyundai
Tucson
1.6 T-GDI 177CP 4WD, 2017
|
|
cbr-ica |
![]()
Post
#22
|
![]() "Aut vincere aut mori" Group: Members Posts: 275 Joined: 13 April 05 ![]() |
de unde stii asa bine? ai avut vreo explozie pe fata si pe spate ca sa vorbesti? explozia pe fata te pune in cap direct. un pneu "slic" va frana mai bine in conditii ideale de aderenta, dar problemele apar pe ud, praf, mazga, noroi, zapada, nu pe asfalt de circuit. si discutia nu e despre 4 gume ci despre 2. ai socotit vreodata ca (,) calitatile cauciucului din care e facut pneul se pierd in timp odata cu incalzirile succesive si cu consumarea lui? eu cred ca un cauciuc mai sters n-o sa mai aiba aceleasi proprietati (chimic vorbind) ca unul mai nou. Stii ca (,) cauciucurile au termen de garantie? Ai vazut ca incep sa se crape dupa 3-5 ani?
This post has been edited by cbr-ica: 4 Apr 2007, 10:26 |
--------------------
2008, Jaguar
X-Type
2.2d, 155CP, 400NM 2005, Honda CBR600RR, 117CP
|
|
bogy |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 10 April 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
'cbr-ica' nu am avut explozie si nici nu vreau sa experimentez asa ceva.
In filmuletul de pe site-ul Michelin de ce crezi ca au simulat o explozie pe roata fata? Am zis eu ceva de 'slic'-uri? Doar 'profil mai sters', la care poti ajunge usor in timp scurt, deci fara sa intre in calcul imbatranirea pneului. Nu cred ca m-ai inteles, pur si simplu am recomandat sa incerce sa schimbe nu 2 ci toate 4 pneurile, mai ales daca cele existente nu sunt chiar noi. Am patit si eu sa-mi tai un pneu (pe o sina de tranvai). Sigur pe moment este un efort sa iei 4 pneuri, am luat in prima etapa 2 si le-am pus pe spate ![]() Doar ca si inf., si putin off-topic aici, pentru cine este interesat de calcule si simulari, recomand google search dupa 'Pacejka' This post has been edited by bogy: 4 Apr 2007, 11:59 |
--------------------
Hyundai
Tucson
1.6 T-GDI 177CP 4WD, 2017
|
|
mihye |
![]()
Post
#24
|
![]() Group: Members Posts: 316 Joined: 4 May 06 From: TM ![]() |
La o folosire cu preponderenta in oras e mai bine cu cele noi pe fata, daca se circula mai mult afara din oras cele noi sunt de pus pe spate. Eu asa as proceda.
|
--------------------
Fiat
GP
2008
|
|
b_gabi |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Logica mea spune față. Experiența altora recomandă spate. Cred că le voi schimba pe toate 4 având în vedere că cele pe care le mai am (3) sunt din 2001 deși nu au decât 45.000 km, unul l-am spart într-un fier beton iar rezerva e de altă nație și proastă în plus.
Interesantă dezbaterea! |
--------------------
renault
laguna 2
- AG 70 BUB
2001 Privilege 1,8 I 16V
|
|
padre |
![]()
Post
#26
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#27
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Vazand acum filmuletul de la Michelin, inteleg de ce am pierdut spatele si m-am rasturnat.
http://www.reno.ro/Laguna-2-rasturnata-t65322.html Spate, domnilor, este raspunsul corect pe drum ud la viteza. Verificat pe pielea Lagunei mele. |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 23:31 |