Anvelope Laguna II, dimensiuni, recomandari
![]() ![]() ![]() |
Anvelope Laguna II, dimensiuni, recomandari
ford gt 500 |
![]()
Post
#91
|
||
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 8 March 10 From: Iași ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna2
2002 Renault Laguna II Grandtour Initiale Paris 2002 , 2.2dci 110KW,
|
|||
bad_x |
![]()
Post
#92
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
nu este nici o diferenta intre 205 si 225 doar ca sunt mai late umpic in rest nu este nici o problema.problema este cand se incepe cu exagerari de dimensiuni gen 235/40/18 sau chiar pe 20 tzoli
![]() eu unu zic ca nu este nici o problema,si eu ma gandesc sa imi pun pe spate din 205/55/16 sa pun 215/55/16 si am si flanse |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
renodood |
![]()
Post
#93
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Daca treci pe roti mai late vei avea consum ceva mai ridicat. Nu cu mult insa.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
bad_x |
![]()
Post
#94
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
renodood imi pun cauciucuri mai late pe spate doar si in roti o sa pun azot
|
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
renodood |
![]()
Post
#95
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Hmm, am auzit ca ar echilibra treaba cu azotul, dar nu stiu pe nimeni care sa aiba. Testeaza te rog diferentele, ca`s curios. Ma batea si pe mine gandul sa trec pe cauciucuri mai late, de aia zic.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#96
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
@ford gt 500: 225 pe Laguna 2 doar pe 17. 225/45 R17 .
variantele descrise de bad x sunt doar pentru look (care tine de gusturi deja), ca si comportament rutier pot numai sa dauneze. Cresterile de consum si scaderea demarajului sunt infime daca se monteaza dimensiuni recomandate de producator. Gropile se vor simti insa cu totul altfel cu 225/45 r17. Legat de alegerea ta, GY Eagle F1 GSD3: sunt anvelope de performanta = nu se (prea) deformeaza in viraje, aderenta foarte buna pe ud si uscat, stabilitate directionala la viteze de genul 250 la ora. Ce nu sunt: desosebit de durabile, eficiente dpdv al consumului (compus relativ moale in banda de rulare). Vei consuma mai mult decat cu un set de EfficientGrip (desi e vorba de aprox un rezervor de motorina pe intreaga durata de viata a anvelopelor) si vor dura semnificativ mai putin decat un set de DuraGrip. In functie de viteze si cum te arunci in viraje, le poti termina in 25.000 de km pe sosea. Profilul in V , atragator de altfel, le exclude total pe timp de iarna dar vara pe ud este suprem. Una peste alta, tocmai ce iti ofera F1 GSD3urile iti ia inapoi Laguna cu suspensia de barca si directia fara feedback. Sper ca nu te-am demoralizat ![]() This post has been edited by bh07xyk: 24 Apr 2010, 00:10 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
gbs01983 |
![]()
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 376 Joined: 15 November 08 ![]() |
apropo de azot...
care e treaba baieti cu azotul in pneuri? se simte vreo diferenta? care sunt avantajele/dezavatajele lui? |
--------------------
renault
laguna
1.9 dCi dinamyque 2002
- gl 49 myh Laguna 6.2dci,820cai,dizal,64valve,32cilindri in veu,4 turbine,c.mixt 3.2L/100 /an'02,folie neagra neomolog,multi bashi cu geamu lasat in jos&manele:)
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Presiunea in pneu ramine relativ constanta fata de situatia in care pneul este umplut cu aer.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
jon_nxt |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru declarat anti-bizoni Group: Members Posts: 216 Joined: 15 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Cu alte cuvinte, azotul se dilata / contracta mai putin in conditiile in care temperatura unui sistem variaza (in cazul de fata pneul umplut cu gaz fie el aer sau orice alt amestec gazos).
Transformarea suportata de "sistemul" pneu+gazul din interior este (daca aproximam cu teoria) o transformare izocora (cea in care volumul unui vas incalzit ramane costant). Adica volumul pneului ramane relativ constant. Insa temperatura gazului nu. Cauzele sunt: - viteza de rulare adica a frecarii cauciucului cu solul incalzeste pneul - o parte din aceasta energie termica este transferata gazului din interior, alta parte se pierde prin disipare in exterior - anotimpul (iarna nu-i ca vara) ![]() - "agitatia" suplimentara a moleculelor de gaz din interior in timpul mersului - duce la cresterea (probabil minora) a miscarii browniene - asta se poate neglija totusi. Toate acestea se reflecta intr-o crestere a energiei gazului din interior si ca urmare a temperaturii. Teoria spune ca in acest caz daca V=constant, atunci raportul p1/p2 = T1/T2 - p1, p2 fiind presiunile si T1, T2 fiind temperaturile in cele doua stari diferite. Asa ca, din motiv ca temperatura creste, creste direct proportional si presiunea. In cazul azotului bagat in pneuri, aceasta variatie de presiune nu este prea mare pentru ca azotul are un indice de dilatatie mai scazut in raport cu alte gaze. Nu merita banii - e gratis sa iti faci presiunea cu aer oriunde la statiile de alimentare. Cu azot nu gasesti oriunde si e si destul de scump. Cred ca se preteaza la baietii care fac overburn-uri, ca sa nu le bubuie cand scot fum din ele. Din proprie experienta am observat ca la rularea pe autostrada cateodata mai ma semnalizeaza cate un senzor - si nu de scadere a presiunii - ci de "surgonflage" adica suprapresiune. Ceea ce inseamna ca la viteze mari creste si presiunea din cauciucuri. Constructorul recomanda doua seturi de presiuni in conditii de trafic urban si in conditii de mers pe autostrada. Eu cand ies pe autostrada imi scot 0.1-0.2 bari din cauciucuri. Si evit astfel alarmele false ale sensozorilor care au si ei o plaja de masurare - in afara anumitor valori transmit alarma. Acum ... functie de cat de batrani sunt sau de cum sunt programati sau de generatie/model presupun ca exista mici diferente. Cred ca in mare ei tolereaza variatii ale presiunilor de la 1.8 bar la 2.5. Mai putin sau mai mult decat aceste valori genereaza alarme catre unitatea centrala. Sa ma corecteze cineva daca gresesc. Mi se pare ca si prin DDT2000 se pot seta chestiile astea.(?) Mii de scuze pt postul lung. ![]() Cheers, |
--------------------
Renault
Laguna 2, phase 1
1.9 dCi Dynamique, 2001 "Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
|
|
bad_x |
![]()
Post
#100
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
am revenit cu detalii azi am fost de miam terminat lucrarea cu jantele si cauciucurile pe spate si pot sa spun ca totusi exista o diferenta intre aer si azot parerea mea
la gropi parca rotile se muleaza altfel si la drum lafel parca nu se simte chiar asa tare rigiditatea drumului daca bine tin eu minte azot se baga in rotile de la avioane pt ca la aterizare este forta de frecare foarte mare iar cauciucurile se incalzesc foarte tare.dar cu azot nu se incalzesc asa tare rezultand un risc mai mic de explozie This post has been edited by bad_x: 26 Apr 2010, 22:46 |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#101
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
@jon_nxt : presiunea TREBUIE sa fie mai mare la viteze si incarcari mari. In manual la mine scria pentru 1.9 dci la 17" 2.7 pe fata si 2.3 spate parca. le tineam la 2.5 si 2.3 la rece. Pe autostrada am masurat la o benzinarie 2.8 dar erau calde bine. Faza e ca nu mi-a dat niciun senzor nicio suprapresiune, mai bine verifica/schimba senzorii decat sa umbli cu subpresiune la viteze si temperaturi de autostrada. Creste consumul dar mai ales bulesti cauciucurile.
@bad_x: PLACEBO. Orice gaz ai avea in anvelope este egal din punctul de vedere al gropilor. |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
jon_nxt |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru declarat anti-bizoni Group: Members Posts: 216 Joined: 15 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Da, sunt de acord ca presiunea trebuie sa fie mai mare la viteze si incarcari mari. Dar singurul motiv pe care il gasesc logic in recomandarea producatorului este motivul ca perna de aer trebuie sa fie si ea mai rigida in cazul in care roata intalneste o denivelare mai serioasa - avand in vedere viteza mare sa presupunem ca nu reusesti sa reduci la timp si iei groapa - atunci socul sa nu iti deformeze janta - pentru ca perna de aer se va comprima mai putin si restul ar trebui sa il suporte suspensia. Valabil si in cazul incarcarii mai mari cu exceptia faptului ca aici suspensia va avea cursa probabil ceva mai scurta datorita greutatii suplimentare.
Da, si mie pe autostrada imi creste presiunea spre 2,8 - insa probabil ca eu am senzorii prea vechi si poate sunt setati putin altfel. Sau poate pur si simplu sunt decalibrati. Vechimea, bateriile lor... etc. Cunosc riscurile si minusurile rularii cu cauciucurile mai moi. Personal chiar prefer putin suprapresiune in ele. Si eu le tin undeva la 2,3 cu 2,5, ca am jante pe 17" cu cauciucuri cu talon mic si prefer sa nu imi nenorocesc jantele. Desi aduce un minus de confort. |
--------------------
Renault
Laguna 2, phase 1
1.9 dCi Dynamique, 2001 "Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#103
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
"Dar singurul motiv pe care il gasesc logic in recomandarea producatorului este motivul ca perna de aer trebuie sa fie si ea mai rigida in cazul in care roata intalneste o denivelare mai serioasa - avand in vedere viteza mare sa presupunem ca nu reusesti sa reduci la timp si iei groapa - atunci socul sa nu iti deformeze janta - pentru ca perna de aer se va comprima mai putin si restul ar trebui sa il suporte suspensia."
Nu e chiar asa de simplu ![]() Alta problema este zona de 'atac' a benzii de rulare, la subpresiune se creaza o buza un forma petei de contact care o deformeaza inutil si introduce frecari nedorite in structura interna anvelopei. Rezulta consum de energie crescut, energie disipata prin caldura generata de anvelopa care la randul ei duce la uzura prematura. Etc etc etc ![]() |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
gbs01983 |
![]()
Post
#104
|
Membru autentic Group: Members Posts: 376 Joined: 15 November 08 ![]() |
merci de info baieti:)
ps : jon:nxt, esti cumva prof' de chimie-fizica? ![]() nu de alta,dar ca sa ''hantzeleg'' ce ai postat a trebuit sa beau vreo 4 beri ![]() o zi buna tuturor deznodamantul :cat e ''aeru'' moka , nu are rost sa bag azot ![]() ![]() |
--------------------
renault
laguna
1.9 dCi dinamyque 2002
- gl 49 myh Laguna 6.2dci,820cai,dizal,64valve,32cilindri in veu,4 turbine,c.mixt 3.2L/100 /an'02,folie neagra neomolog,multi bashi cu geamu lasat in jos&manele:)
|
|
bad_x |
![]()
Post
#105
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
bh07xyk eu sunt mecanic de meserie si am simturile formate si iti spun eu k este o diferenta intre azot si aer cand dai in gropi,eu unu am simtit o diferenta de elasticitate la gropi se aude sunetul mai altfel mai atenuat(nu suna a plin)
|
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
giuseppe_pnz |
![]()
Post
#106
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 14 August 10 ![]() |
salut sunt nou pe aici si as dori si eu de unde imi iau si eu niste cauciucuri de vara la pret rezonabil as prefere si jante din aliaj. Stima tuturor lagunistilor
|
--------------------
renault
laguna 2
an 2006 motor 1,9l dci
|
|
StefanT |
![]()
Post
#107
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ma intereseaza ceva pareri de la cei care au avut 235/45/17 pe Laguna2. Acum am 225/45/17, insa le voi schimba saptamana viitoare.
Multumesc 27 Aug 2010, 20:45: Nimeni, nimic? This post has been edited by StefanT: 27 Aug 2010, 20:45 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
zupvilly |
![]()
Post
#108
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 15 June 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut! Eu vreau sa-mi schimb anvelopele spate care sunt GY NCT5 225/55/R17 cu 225/45/R17..pentru ca in curbe la viteze putin mai mari..ating.Scuze daca sunt off topic , dar ma interesau anvelopele tale - STEFAN T ( daca sunt intr-o stare ok ).Numai bine!
|
--------------------
Renault
Laguna II Break
2003/1.9DCi/120CP/Dinamique
|
|
StefanT |
![]()
Post
#109
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ale mele nu sunt exceptionale, insa sunt Good Year si estimez ca ar mai merge circa 20.000 km maxim.
iti las numarul de telefon pe privat. Salut |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
corne04 |
![]()
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 19 April 10 ![]() |
QUOTE(bad_x @ 9 May 2010, 12:04) bh07xyk eu sunt mecanic de meserie si am simturile formate si iti spun eu k este o diferenta intre azot si aer cand dai in gropi,eu unu am simtit o diferenta de elasticitate la gropi se aude sunetul mai altfel mai atenuat(nu suna a plin) As vrea si eu sa imi pun cauciucuri de vara 215/55/r16 pe spate, iar pe fata sa le las de 205/55/r16. Ai putea sa imi spui cum se comporta masina si cum arata cu cauciucuri mai late pe spate? |
--------------------
Renault
Laguna II
2002
- AR-19-CNN
|
|
bad_x |
![]()
Post
#111
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
corne04 cand vine vara o sa pun niste poze cu masina cu cauciucurile mai late
|
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
corne04 |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 19 April 10 ![]() |
Mersi fain
![]() Am fost de curand cu masina la service sa ii schimb bucsele de pe spate si l-am intrebat pe domn` mecanic daca ar intra cauciucuri de 215 pe jantele mele si mi-a recomandat sa le pun pe toate de aceleasi dimensiuni pentru ca nu e legal altfel. Sa fie adevarata treaba? Sau am voie sa pun pe fata cauciuri de 205 si pe spate de 215 sau chiar 225? |
--------------------
Renault
Laguna II
2002
- AR-19-CNN
|
|
bad_x |
![]()
Post
#113
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
corne04 la noi in tara nu este voie nimic doar ca noi le facem,am circulat cu masina si prin judet la mine si prin tara si nu ma oprit nimeni sa ma intrebe de cauciucuri,in general politia te ia de asigurare permis si rovinieta
|
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
nu pui decat dimensiunile care le ai trecute in talon ,daca nu vrei vreo amenda
|
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
corne04 |
![]()
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 19 April 10 ![]() |
Pai stiam asta...doar ca talonul meu are mai putin de un an...si nu sunt trecute dimensiuni pe el. Din punctul asta de vedere sunt linistit. Ceea ce ma intreb eu este daca sunt pasibil de amenda in caz ca pun dimensiuni diferite( 205/60/16 fata si 225/55/16 spate)?
@bad_x: si in strainatate? mai e valabila treaba? sau acolo te pisca garcea de nu te vezi? This post has been edited by corne04: 22 Jan 2011, 14:20 |
--------------------
Renault
Laguna II
2002
- AR-19-CNN
|
|
renodood |
![]()
Post
#116
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu sa existe nicio restrictie in ceea ce priveste dimensiunea. Cel putin daca pe aceeasi punte ai rotile la fel, nu vad de ce ar fi probleme.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
corne04 |
![]()
Post
#117
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 19 April 10 ![]() |
ok, ms pt raspunsuri
![]() bad_x...sa nu uiti, te rog, de poze |
--------------------
Renault
Laguna II
2002
- AR-19-CNN
|
|
garc3a2000 |
![]()
Post
#118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 1 November 09 From: Slatina ![]() |
Ai voie doar ce e scris in talon.
Daca te opreste garcea [nu eu ![]() |
--------------------
renault laguna ll
2.2/110KW
2002 privilege
- es/4197-BVS
|
|
Marius Stefan |
![]()
Post
#119
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 6 February 10 ![]() |
Salutare, dupa o lunga perioada revin si eu cu o mica/ mare nelamurire.
Momentan pe masina am jante de table cu diminsiunile 205/55/R16 si am zis ca pastea le las pentru iarna, stiti voi, iarna mai iei o groapa, mai indoi janta si toate cele. Am decis ca pentru vara sa-mi iau jante de aliaj si am ales sa cumpar jante de laguna, dar pe dimensiunile 225/45/R17, asa am gasit la vanzare. Pentru cei ce cunosc, ce repercursiuni am daca le pun pe acestea, bucsarie, planetare, rulmenti, confort, stabilitate, tot ce cunoasteti ![]() Din nefericire le-am luat cu niste cauciuri low-cost, Wan LI... ce parere aveti de ele? |
--------------------
Renault
Laguna
2003 Renault Laguna 2 din 2003
1.9 DCI |
|
corne04 |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 19 April 10 ![]() |
Ca o curiozitate, cat ai dat pe ele?
Iar ca sa imi exprim parerea cu privire la jantele pe 17``, consider ca sunt foarte placute ca aspect (mai ales daca sunt modelul Silverstone) dar pericolul de a le indoi este foarte mare datorita talonului mic, si cred ca si gropile se vor simti mai tare decat cu cele de tabla (55 inaltime). Este strict parerea mea, nu am avut sa vorbesc din experienta. Oricum, dupa ce le pui si dai o tura cu ele sa postezi pe forum impresiile, poate ne ajuta si pe noi. |
--------------------
Renault
Laguna II
2002
- AR-19-CNN
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 12:36 |