Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

un mic sfat de la un mecanic reno

boozywoozy
post 14 Sep 2006, 19:54
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




In urma pierderilor de cuplu pe care le aveam am fost la reprezentanta sa vad ce are.Mi s-a spus ca am radiatorul de intercooler spart.Asa era.L-am dat jos in alta parte si m-am dus cu el la mecanic sa-l intreb de ce arata umflat in partea de sus si jos.Mi-a zis ca a vazut ulei pe furtunul de intercooler,ceva normal pentru masinile turbo,parerea lui.Apoi a venit explicatia lui legat de radiator.
Intercoolerul are o bucsa pe ax din nu stiu ce material care se uzeaza,bucsa fiind destul de subtire.Se uzeaza aia,scapa ulei,ulei care il baga pe furtune apoi in radiator,acolo se depune in straturi,se usuca si infunda circuitele de aer.Presiunea e mai mare sus si jos ptr ca aerul circula mai repede in acele zone deci in acele zone nu avea cum sa se infunde.S-a infundat la mijloc.Presiunea a crescut ptr ca radiatorul nu mai facea fata si usor a cedat!
Cauza care a dus la scapari de ulei e pur si simplu fortarea turbinei,fortarea motorului!Eu am masina asta relativ de putina vreme insa am avut "norocul" sa se sparga tocmai la mine.Fiind nou in materie de laguna nu mi-am permis sa "dau" in ea,sa "fac liniute" la semafor cu ea,sa o turez prea mult.Nu am dus-o niciodata mai mult de 3000 ceea ce mi-a zis omul ca e excelent,doar in vit 5 si 6 pot trece de turatia asta,cuplul fiind insesizabil ptr motor si turbina.
Acum am de ales in a schimba radiatorul si sa merg cu turbina asta care va continua sa bage ulei muuuuuuuuuuuuulta vreme de acum incolo riscand astfel sa infund si noul radiator care fie vb intre noi nu se merita pretul din tara de 11,5 mil cerut la reprezentanta dar se merita cel de afara din germania de 160 euro,fie schimb si radiator si turbina si voi avea un motor "mai curat,mai uscat" ( nu fac reclama la nimic! radmasa.gif ) dar care ma va costa enorm!!!!!!
Am deschis topicul asta pentru a afla si ceilalti parerea unui expert care prefera sa curete un egr decat sa schimbe o turbina.Si chiar e expert,nu e un mecanic oarecare,e un sef de service la o reprezentanta renault din tara.
Astept pareri,corecturi si critici la ceea ce am scris aici.
Multumesc!


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 14 Sep 2006, 23:15
Post #2


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Critici
- nu prea inteleg care e subiectul sau intrebarea (daca este vreuna)
- important este ca trebuie sa schimbam titlul in ceva mai sugestiv si sa mutam topicul la Diverse (vezi http://www.reno.ro/index.php?showtopic=54219) si nu stiu ce titlu sa-i pun ca nu inteleg chiar totul din relatarea ta; poate se lamureste pe parcurs.

Pareri:
- nu pricep cum cineva, expert sau nu, "prefera sa curete un egr decat sa schimbe o turbina"; daca turbina e stricata trebuie sa schimbe turbina, nu egr-ul si nici roata de rezerva; nu-ti inteleg afirmatia; sau e una tendentioasa la adresa respectivului "expert"?
- daca ai luat masina SH ar fi trebuit, printre altele, sa cureti (si sa verifici) intercooler-ul fara sa astepti sa se strice; in plus, aveai ocazia sa examinezi ce pierderi de ulei are turbina.
- n-are sens sa repari intercooler-ul; daca s-a infundat, cu greu il mai desfunzi si nu prea ai control asupra a ceea ce obtii; de reparat nu stiu daca gasesti unde sa sudezi in aluminiu pereti asa de subtiri; pe langa toate astea zici ca e umflat; il repari intr-o parte si crapa in alta peste cateva zile; pune altul, chiar si SH dar in stare buna, spalat/curatat si fara lovituri (luat de la dezmembrari sau de la un upgrade, nu de ocazie - cine stie de ce o fi fost schimbat)
- turbina trebuie verificata; ceva ulei e normal sa scape dar nu prea mult; daca e cazul, se poate reconditiona (cat inca mai merge acceptabil); vezi ca gasesti si pe forum anunturi si poze in sectiunea Bursa.

Corecturi:
- cuvantul "Intercoolerul" cu care incepe al doilea paragraf trebuie inlocuit cu "Turbocompresorul"

In legatura cu turbina, poti citi cate ceva in topicul Viata turbinei, intretinerea ei si cateva sfaturi (in caz ca nu l-ai citit inca).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 15 Sep 2006, 10:37
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Asa cum oricare dintre noi a trecut prin niste intamplari neplacute din care a invatat cate ceva,am zis sa aduc la cunostinta si eu la randul meu membrilor acestui forum patania si invatamintele trase.
Acum sa raspund la intrebarile tale cipman.Cel cu care am discutat s-a pus in ipostaza mea si logic ca oricare dintre noi ar prefera sa curete un egr decat sa schimbe o turbina,stiind ca amandoua sunt vinovate de pierderile de cuplu.
Cand am luat masina am mers pe incredere,am luat-o de la un bun prieten care s-a folosit de ea 1 an si nu a avut mai nimic.Recunosc ca e vina mea!!Trebuia verificata TOATA masina nu numai o verificare mecanica si test clip pe care le-am facut la o reprezentanta unde mi s-a spus ca masina e in stare foarte buna de functionare,ca nu are nimic defect!Frumos,nu?..dupa o luna am revenit la ei cu intercoolerul spart... no comment...
Radiatorul nu are rost sa-l repar dar prefer sa mai merg cca 1 luna pana imi vine unul nou de afara ca in tara e bataie de joc cu preturile!Aici vine nedumerirea mea pe care am uitat sa o trec in postul trecut : mi s-a spus ca daca nu fortez prea tare pot merge asa cu masina.Dar oare cat timp...?
Acum vine intrebarea pe care datorita oboselii am uitat s-o pun : cata dreptate are mecanicul respectiv?


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 15 Sep 2006, 14:06
Post #4


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




QUOTE(boozywoozy @ 15 Sep 2006, 11:37)
1.mi s-a spus ca daca nu fortez prea tare pot merge asa cu masina.Dar oare cat timp...?
2.cata dreptate are mecanicul respectiv?
*



1.depinde de noroc,dar de obicei...pina se strica wacko.gif
2.n-ai de unde sa stii...
Ce-i in mintea unora din astia imbracati in salopete...mie mi-au schimbat pivotii la megane 1 cu aia de solenza si m-au tinut maxim 5 luni...
Nu mai crede si tu chiar tot ce auzi...
Pina la urma e vorba de intercooler sau de turbina?


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo3108ro
post 15 Sep 2006, 16:02
Post #5


Conducator de Twingo


Group: Members
Posts: 1.218
Joined: 4 March 06
From: Dirty Bucharest




pret la un echipament turbo complet pt laguna este cam 90 de milioane la reprezentanta te asigur eu

This post has been edited by cipman: 15 Sep 2006, 16:10


--------------------
i help if i can
Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH
Twingo 1.2 16 ventricole
ex angajat renou :))
Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 16 Sep 2006, 07:30
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




ghetau dan e vorba aici si de turbina si de intercooler.Din cauza turbinei care a bagat usor dar sigur ulei a spart radiatorul de intercooler.Mai mult de atat ce pot sa zic?Ca am fost cu masina la o reprezentanta si mi-a zis ca e totul mai mult decat perfect la ea?Am mai zis-o si o mai zic!Nici nu am sa mai calc la ei tinand cont ca am asistat la o faza de m-a lasat masca cand un mecanic isi cheama colegul si-l intreaba ce sa-i zica unui client ca nu stie ce are masina!Acum sincer prefer sa fac 100 km pana la alta reprezentanta reno ptr probleme mai grave,ca aceasta de fapt.
Pe ce lume traim?Ce cauta unii oameni incompetenti in niste locuri ca o reprezentanta auto?


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 16 Sep 2006, 07:54
Post #7


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Atunci ce ti-a spus romeo te asteapta...
Verificarea unei masini (laguna) se poate face corect numai dpdv electronic,restul e o loterie...pe ce se bazeaza unii cind spun ca turbina sau intercoolerul (sau altele) sint bune?Pe simpla inspectie vizuala?Cam nasol cu asemenea "mecanici".
Pai mai mult ma pricep eu la motoare(am desfacut motor de oltcit,dacia in tinerete) decit unii care doar au salopeta...


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 16 Sep 2006, 19:04
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




inca se mai poate repara.Azi am inlocuit radiatorul adus de afara,spaniol,original reno cu doar 130 euro,si am curatat de ulei tot intercoolerul.Se vede o mare diferenta!Mai trebuie sa merg sa-mi curete turbina si sa-mi inlocuiasca o bucsa ce nu prea se gaseste.Pana cand o voi gasi voi continua sa bag ulei in instalatie.Nu curge mult insa destul ca in cca 100k sa patesc la fel.Oricum,pierderile de ulei pe acolo sunt normale la orice diesel insa nu-mi place sa stiu ca am pierderi pe acolo.
Dan sa stii ca la Focsani ai un service de nota 20!!


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 17 Sep 2006, 07:12
Post #9


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




QUOTE(boozywoozy @ 16 Sep 2006, 20:04)
Dan sa stii ca la Focsani ai un service de nota 20!!
*



Sa stii ca ai dreptate...si e si ieftin!
Revizia la 15000km m-a costat 325ron,totul de la ei!


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 17 Sep 2006, 21:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




eu m-am saturat de niste oameni si mi-au fost recomandati cei de la Focsani.M-au lasat placut impresionat...N-am cuvinte!!


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 18 Sep 2006, 08:42
Post #11


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




QUOTE(boozywoozy @ 17 Sep 2006, 22:51)
eu m-am saturat de niste oameni si mi-au fost recomandati cei de la Focsani.M-au lasat placut impresionat...N-am cuvinte!!
*



Vezi ca nu toti sint la fel...ai nimerit la cine trebuia...
Fiecare padure cu uscaturile ei...daca ai nevoie vreodata da-mi de veste pe PM.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 24 Sep 2006, 21:51
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Pentru probleme mecanice la ea am un atelier la care ma duc cu toate masinile.Nu folosesc nici ciocanul si nici dalta.Lucreaza frumos,bine si repede iar pe de-asupra ofera si garantie pe ceea ce fac.La reno ma duc ptr diagnoza clip si cumparat ceva piese ce nu le pot gasi in alta parte.Nu-mi place sa arunc cu banii aiurea iar ce am schimbat la ea pana acum nu mi-au cazut cu toate ca am km facuti si gropi multe luate.Multumesc!


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 22:46
Dacia